Материалдар / С.Елубай «Жалған дүние» романы

С.Елубай «Жалған дүние» романы

Материал туралы қысқаша түсінік
С.Елубайдың «Жалған дүние» романындағы әдеби шығарманың сюжеттік-композициялық құрылысын талдау арқылы көтерілген ғаламдық мәселелерді терең түсінеді, автор бейнесінің шығарманың негізгі идеясымен байланысын айқындайды.
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Бөлім:

Пайым мен парасат

Мұғалімнің аты-жөні:

Елубаева Г.Б.

Күні: 02.12.24ж


Сынып: 11

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы

С.Елубай «Жалған дүние» романы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

11.1.1.1 - әдеби шығарманың сюжеттік-композициялық құрылысын талдау арқылы көтерілген ғаламдық мәселелерді терең түсіну.

11.2.2.1 – автор бейнесінің шығарманың негізгі идеясымен байланысын айқындау.

Сабақ мақсаттары

С.Елубайдың «Жалған дүние» романындағы әдеби шығарманың сюжеттік-композициялық құрылысын талдау арқылы көтерілген ғаламдық мәселелерді терең түсінеді, автор бейнесінің шығарманың негізгі идеясымен байланысын айқындайды.

Сабақ барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы





І. Ұйымдастыру кезеңі. Түгендеу. Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру:

«Нейро»әдісі.Оқушылар сыныпқа әртүрлі көңіл күйде амандасып кіреді.

Қызығушылықты ояту. «Бинго» әдісі арқылы оқушылар сұрақтарға жауап береді.

  1. «Жалған дүние» романы қанша тараудан тұрады? (15)

  2. «Ерте ме, кеш пе, кім-кімнің де болмасын басына бір түсер осы күнді» кім күткен еді? (Хансұлу)

  3. Түгелхан, Үміт кімдер? (Хансұлудың ұлы мен қызы)

  4. Құдай қосқан қосағы 1944 жылы қайда кетті? («халық жауы» боп ұсталды)

  5. Төсек тартып жатқалы бері Хансұлу неден жаңылды? (күн мен түннің есебінен жаңылды)

Сабақтың тақырыбы, оқу мақсаты, сабақ мақсаты, бағалау критерийлері таныстырылады.

«Нейро»әдісі.

Оқушылар сыныпқа әртүрлі көңіл күйде амандасып кіреді.



«Бинго»әдісі арқылы оқушылар сұрақтарға жауап береді.


.














Сабақтың тақырыбы, оқу мақсаты, сабақ мақсаты, бағалау критерийлері таныстырылады.





«Комментарий жасау» әдісі















Сабақ басында бағалау парағын таныстырамын. Әр тапсырмаға екі ұпайдан .

11-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы






Сабақтың

ортасы
































6 минут

Мағынаны тану. Жазушы Смағұл Елубай 1917–1990 жылдар аралығындағы тарихи кезеңнің шындығын баяндайтын трилогия –«Ақ боз үй», «Мінәжат», «Жалған дүние» деп аталатын романдарын жазды. Трилогия қазақ қоғамының жиырмасыншы жылдардағы аумалы-төкпелі дәуір шындығын: жаппай ашаршылық, елге төнген нәубет, асыра сілтеуден бастап, халықтың қалыптасқан салт-дәстүрін, ұлттық құндылықтарын жойып жіберуді көздеген саясатты әшкерлеуді мақсат еткен. Бұл саяси стратегияның аяғы «тоқырау заманына» алып келді. «Жалған дүние» романы осы соңғы кезеңге арналған.

Топтық жұмыс.1-тапсырма. «Функционалдық сауаттылықты арттыру тапсырмасы» Оқушылар берілген үзінділерді оқи отырып, сюжеттік-композициялық құрылысын талдайды. (1-бөлім бойынша).

Шығарманың композициялық құрылысы:

Оқиғаның басталуы

Құм үстінде жатқан Хансұлу

Оқиғаның байланысуы

Түгелхан мен Үміттің дауысы

Оқиғаның дамуы

Хансұлудың жанын жеген ойлар

Шарықтау шегі

Еңсені көтерген қуанышты хабар

Шешімі

Мәңгілік өмірге аттанған Хансұлу.

Дескрипторлар:

  • Мәтін үзінділерімен танысады;

  • Құрылысына талдау жасайды;



Жекелей жұмыс. «Квест» әдісі.

2-тапсырма. Роман мазмұны бойынша сұрақтарға жауап беріңдер.

  1. Түгелханның ауылға оралу себебі неде?

  2. Қандай қуанышты хабар Хансұлудың көңілін көтерді?

  3. Хансұлу неліктен ауруханаға барғысы келмеді?

  4. Төсек тартып жатқан Хансұлу кімнің елесін көрді? Ол оған не айтпақшы болды?

  5. «Жалған дүние"романы қандай оқиға туралы?

Дескриптор:

  • Роман мазмұны бойынша сұрақтарға жауап береді;

  • Романда көтерілген мәселелерді ұлттық мүдде тұрғысынан қарастырады;

  • Өзіндік пікірін білдіреді.


Топтық жұмыс.3-тапсырма.1-топ. Хансұлудың жанына тыныштық бермеген ойларды жазыңыз. Оларды ғаламдық мәселелерге жатқыза аламыз ба?

Дескриптор:

  • Хансұлудың жанына тыныштық бермеген ойларды анықтайды;

  • Оларды ғаламдық мәселелермен байланыстырады;

  • Өзіндік пікірін білдіреді.


2-топ.Топтық талқылау. «Лоторея»әдісі. Топ сол сұрақтардың қасына барып, тобымен талқылайды, сосын «Лоторея»әдісімен келесі сұраққа жауап береді.

Топтар берілген сұрақтарды топта талдайды, сынып алдында жауаптарын қорғайды.

  1. Жазушы кейіпкерлерінің тағдырын неге өте ауыр аяқтаған? Романды өзің қалай аяқтар едің?

  2. Қалай ойлайсың, жазушының еліміз тәуелсіздік алғаннан кейінгі Хансұлу мен Едігенің балаларының жағдайын баяндайтын роман жалғасын жазғаны жөн бе?

  3. Смағұл Елубайдың: «Қазақпын деген әрбір азамат өзіне: «Мен тәуелсіздікке қандай үлес қостым?» деген сұрақ қоюы керек!» – деген сөзін қалай түсінесіңдер? Тәуелсіздікке қандай үлес қосқыларың келеді?

Дескриптор:

  • Сұрақтарды топта талдайды;

  • Өз көзқарастарын танытады;

  • Ұсыныстарын ұсынады;

  • Ой қорытындысын шығарады.


4-тапсырма.1-топ.

Кейіпкерлердің іс-әрекеті көрсетілген үзінділер арқылы өмір шындығын анықтаңыз.













1-топ.


Дескриптор:

  • Кейіпкерлердің іс-әрекетін талдайды;

  • үзінділер арқылы өмір шындығын анықтайды;

  • өз көзқарасын білдіреді.

ҚБ

1-топ.Едіге ойы мен автор бейнесінің шығарманың негізгі идеясымен байланысын анықтаңыз.

Дескриптор:

  • Едіге ойы мен автор бейнесін салыстыра талдап жазады;

  • шығарманың негізгі идеясымен байланысын анықтайды;

  • Өзіндік баға береді.


Оқушыларға романның шығу тарихы түсіндіріледі.
















Теориялық білімін дамытады.

























Оқушылар романның сюжеттік-композициялық құрылысын талдайды















Роман мазмұны бойынша сұрақтарға жауап беріңдер.



Роман мазмұны бойынша сұрақтарға жауап береді;

Романда көтерілген мәселелерді ұлттық мүдде тұрғысынан қарастырады;

Өзіндік пікірін білдіреді.





Ғаламдық мәселелерді анықтайды.



Әр тапсырманы орындағаннан кейін оқушылар бір-бірін дескрипторлар бойынша бағалайды.

Топтық жұмыс жүргізеді























«Лоторея»әдісі. Әр топ сол сұрақтардың қасына барып, тобымен талқылайды, сосын «Лоторея»әдісімен келесі сұраққа жауап береді.


Сұрақтарды топта талдайды;

Өз көзқарастарын танытады;






















Болашаққа жаршы болған кейіпкерді анықтайды;

Ойын дәлелдейді.




















Кейіпкерлердің іс-әрекеті көрсетілген үзінділер арқылы өмір шындығын анықтаңыз











































1-10балдық жүйемен бағалау


































Смағұл Елубай «Жалған дүние» романы

Сабақтың соңы









Кері байланыс.

Үйге тапсырма: «Ақ боз үй» фольмін көру






Тексерілді:





























































  1. Түгелханның ауылға оралу себебі неде?

  2. Үміт кімнің қызы?

  3. Қандай қуанышты хабар Хансұлудың көңілін көтерді?

  4. Хансұлу неліктен ауруханаға барғысы келмеді?

  5. Төсек тартып жатқан Хансұлу кімнің елесін көрді? Ол оған не айтпақшы болды?

ЖИ арқылы жасау
09 Желтоқсан 2024
1007
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі