Тақырыбы
|
Шешендік сөздер . Төле
би.Қазыбек би. Әйтеке би
|
Сыныбы
|
9
«Ә» сынып
|
Пәні қазақ
әдебиеті
|
Мақсаты
|
Халық ауыз әдебиетінің бір
саласы – шешендік сөздер туралы мәлімет беру, үш би туралы мағлұмат
бере отырып, олардың шешендік сөздерінің мәніне талдау
жасау
|
Жалпы
мақсат
|
Сұрақ, тапсырма, ізденістерге негізделген жұмыс
түрлерін өз бетімен үдерістерге сай орындай білуге, өз пікірін
сенімді әрі дәлелді, тұжырымды жеткізе білуге
дағдыландыру.
|
Күтілетін
нәтиже
|
Үш бидің өмір сүрген
кезеңі туралы мағлұмат алады
Дұрыс сөйлей білу, ұйымшылдық
қасиеті қалыптасады
|
7 модульдің
қолданылуы
|
АКТ, «Оқытуды басқару және
көшбасшылық», «Сыни тұрғыдан ойлауға
үйрету»
|
Қолданылатын
әдіс-тәсілдер
|
«Өз орныңды тап» әдісі арқылы
топтастыру, салыстыру,
талдау
|
Қолданылатын
ресурстар
|
оқулық, бейнекөрсетілім, «Жеті
жарғы» кітабы, бағалау
жейтондары
|
Сабақ
барысы
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Ресурстар
|
Ұйымдастыру
кезеңі
3 минут
|
Оқушылармен
сәлемдеседі. Ынтымақтастық атмосферасын
орнату.
Оқушыларға сөздер
жазылған парақшалар беріледі. Сол сөз қай топқа сәйкес келеді сол
топқа барып отырады.
Үш жүз- қазақтың ағайынды үш
баласы. Осы жүздің бірі –Ұлы жүзді -Төле би, Орта жүзді- Қазыбек
би, кіші жүзді – Әйтеке би
басқарған.
|
Көтеріңкі көңіл
күймен сабақты бастаймыз.
Парақшада жазылған
сөз кім туралы екенін тауып айтады, тақырып бойынша өз орнына
отырады.
«Төле
би»
«Қазыбек
би»
«Әйтеке би» атты топтарға
бөлінеді
|
Сұрақтар жазылған парақшалар
Үш бидің аты жазылған топтық
белгілер
|
Білу
7
минут
|
Оқушыларды
бір-біріне қарама- қарсы тұрғызып өткен сабақты сұрақтар арқылы
еске түсіру.
Сұрақтарға дұрыс
жауап берген оқушыларға жейтондар таратып
беру
|
Мұнда оқушылар
бір-біріне сұрақтар қойып , жауап алады, жауап
береді.
Халық ауыз әдебиеті, шешендік
сөз туралы не білетіндерін ортаға
салады
|
Бағалау
жейтондары
|
Түсіну
5
минут
|
Шешендік сөздер жайлы бейне
көрсетілім тыңдату
|
Шешендік сөздер
туралы бейне көрсетілімді тыңдап білімдерін
толықтырады
|
Бейне
таспа
|
Қолдану
10
минут
|
І топ «Төле би»
тобы
Төле бидің өмір
жолы
Қарлығаш әулие
атануы
ІІ топ «Қазыбек
би» тобы Қазыбек бидің өмір
жолы
«Қазыбек бидің
Қоңтажыға айтқаны» туралы шешендік сөзін оқып ,мазмұнын
айту
ІІІ топ «Әйтеке
би» тобы
Әйтеке бидің өмір
жолы
Әйтекенің ең алғаш рет билік
етіп тапқырлығымен көзге
түсуі
|
Билердің өмірі
туралы қағазға түсіреді. Шешендік сөздерді жатқа
айтады
Топ болып берілген
тапсырмаларды орындап, өзара түсіндіру жұмыстарын жүргізеді.
Берілген тапсырмаларды топ ішінде
орындайды.
|
Үш бидің
суреті
Оқулықпен
жұмыс
Плокат түрлі-түсті
қарындаштар
|
Талдау
Жинақтау
7
минут
|
Ел мұңын мұңдаған,
халқына қызмет еткен билер бойындағы қасиеттерден оларды тағы
кімдер ретінде таныдық?
-
Егер менің қолымда билік
болса.......
-
«Әділ билердің қолындағы билік- қазақтың түрлі
дертін жазатын жақсы дәрі» атты А.Байтұрсыновтың сөзінің
мәні
3.
Билік айтқан шешендер туралы
пікірім
|
Би болатын адамдарға қойылатын
талаптар
|
Неге
үндейді?
|
|
|
|
|
Елші, шешен, заңгер
т.б. шешендердің бойынан табылатын қасиеттерді
топтастырады
Өз пікірлерін
жеткізеді.
|
Кестелі
парақшалар
|
Кері
байланыс
3
минут
|
БББ
стратегиясы
Білемін
|
Білдім
|
Білгім
келеді
|
|
|
|
|
Тақырып бойынша
түйген білімдерін жазады
|
Кестелі
парақшалар
|
Бағалау
|
Топтағы оқушылардың
жинаған жейтондарының санын анықтау, бағаға
айналдыру
«5» - 5-8
жейтон
«4» - 3-4
жейтон
«3» - 1-2
жейтон
«2»-
0
|
Топ басшы жауап
бергендеріне қарай алған жейтондарының санын
жинақтайды
|
Бағалау
парақшалары
|
Үйге
тапсырма
|
-
Билердің толғауларын
жаттау
-
«Атадан қалған асыл сөз» тақырыбында ой
толғау жазу
|
Рефлексия
|
Бүгінгі сабаққа өз
көзқарастарын білдіру
|
|