Эксперименттік ұйымдастырылған іс-әрекет
«Ғажайып тастар»
Білім беру саласы: «Әлеуметтік орта»
Бөлімі:Қоршаған ортамен таныстыру
Тақырыбы: «Табиғи тастар»
Мақсаты:Балаларға тастардың түрлерімен,құрылысымен таныстыру.
Білімділік:Балаларға тастардың адам өмірінде пайдасы көп екенін түсіндіру.
Дамытушылық: Сөйлеу мәдениеті мен ой-қиялдарын дамыту. Тәрбиелік: Табиғатты аялай білуге тәрбиелеу.
Керекті құралдар: Әртүрлі табиғи тастар,слайд,гуащь,қылқалам,салфетка,тастар,слайд,гуащь,
қылқалам,салфетка,балға,шеге,пенопласт,стаканмен су.
Сөздік жұмыс:қатты,ауыр,үгітілмейді.
Мотвациялық-қозғаушылық «Жылулық» шеңбері
Қол ұстасып тұрайық,
Үлкен шеңбер құрайық.
Алақанды ашайық,
Күннің нұрын шашайық
Жүректегі жылуды
Қонақтарға сыйлайық.
-Саламатсыздар ма!
Өлеңді бірге айтып,қимылдарды қайталап,жылулық сыйлайды. Ұйымдастыру,іздестіру.
-Балалар,бгін сендермен «Табиғи тастар»аралына саяхатқа барайықшы.
-Саяхатқа немен баруға болады?
-Ендеше саяхатқа сиқырлы кілемшеге отырып,көзімізді жұмып ұшып отырмыз деп елестетейікші.
-Міне балалар,қараңдар біз «табиғи тастар аралына» саяхатқа келдік.
-Балалар,бұл аралда неше түрлі тастар бар.
-Тастар-табиғаттың бір бөлшегі.
1-ші саяхатымыз өлі және тірі табиғатпен танысу.
-Ендеше осы тастарға байланысты слайд тамашалап көрейік. (Балаларға слайд көрсету)
-Балалар, мынау - өсімдіктер,жәндіктер,жануарлар-бұлар тірі табиғатқа жатады.
-Ал мынау - таулар,тастар,сулар,өзен-көлдер,жұлдыздар,күн,ай-бұлар өлі табиғатқа жатады.
-Міне осыдан балалар,табиғат өлі және тірі табиғат болып 2 ге бөлінеді.
2-ші саяхатымыз: табиғи тастармен танысу.
-Қараңдаршы балалар,табиғи тастар аралында неше түрлі тастар бар екен.
-Мынау не?-Көмір.
-Көмірді не үшін пайдаланамыз?
2.Мынау руда тасы-бұдан арнайы зауытта қорытып,темір алады. Бұл тас өзіміздің шахтадан шығарылады.(көрсету)
3.Мынау-өзен тастары-аквариум балықтары үшін керек.
4.Мынау –монша тастары-олар монша ішін жылытады ыстық пештің үстінде тұрады,үстіне су құйсаң,ыстық бу шығарады. 5.Мынау-ақ тас-оған ыстық су құйып қорытсаң,ол ізбеске айналады,онымен үйлерді әктеп сылаймыз.
-Сонымен қатар, тау тастары да әртүрлі қайрақ тастар да болады. (Кәдімгі қайрақты көрсету)
Осы тастарға іс-тәжірибе жасау.
-Енді балалар,осы тастарға іс-тәжірибе жасайықшы.
1. «Пипеткамен тасқа су тамызу» - қане,балалар пипеткамен тасқа су тамызайықшы,тас суды сіңіріп алады ма екен көрейік, тамызған су сіңген жоқ, жерге ағып кетті.
-Ал салфеткаға суды тамызайықшы не болады екен?
-Суды сіңіріп алады.
-Ия балалар,тас қатты сондықтан су оған сіңбейді,жерге ағып кетеді.
2. «Тасқа шеге қағу»
-Енді балалар,келесі тәжірбиеміз тасқа шеге қағу.
Тасқа шеге қағып көрейікші,тасқа шеге кірмейді,шеге майысып кетті.Өйткені тас қатты,шеге майысып кетеді.
3. «Суға тас пен пенопласты батыру»
-Мына суға пенопласты салып көріңдерші,не байқадыңдар? -Пенопласт-жеңіл ол суға батпайды.
-Енді тасты салып көріңдерші не байқадыңдар? — тас ауыр,ол сға батып кетеді.
4. «Тастарды бір –біріне соғу»
-Балалар,тастарды бір-біріне соғып ұрайықшы, не байқадыңдар? -От ұшқындары (искра) шығады.
-Яғни,ерте заманда адамдар сіріңке болмаған уақытта екі тасты бір-біріне ұрып от ұшқындарын алу арқылы отты жандырған. Сергіту сәті:
Аяқпенен топ-топ-топ
Ал қолменен хлоп-хлоп-хлоп
Бір оңға,бір солға
Иілейік кел мұнда. (Әннің ырғағымен орындау)
Тастарға сурет салу.
-Балалар,енді барлығымыз мына үстел үстінде дайын тұрған жұмыр тастарды әдемілеп әртүрлі өрнектер салайықшы. (Ирек сызық,домалақ,гүл сияқты әртүрлі суреттер салу) Ұшақпен,кілеммен,машинамен,поездпен,
-Кілемшеге отырып,көздерін жұмып,тастар аралына келеді. Көздерін ашады. Слайдтағы суреттерді қайталайды.
Тірі және өлі табиғатты атайды.
Сұрақтарға жауап береді.
-Көмір. -Отқа жағып үйді жылытамыз. Тастармен танысады,не үшін керек екенін қайталап айтады.
-Қайрақты көріп тамашалайды. жерге ағып кетті. Суды сіңіріп алады.
-Шеге майысты,тас қатты.
-Пенопласт жеңіл ол суға батпайды.
-Тас ауыр суға батып кетеді.
-Тастарды бір-біріне соғады.
Қимылдарды қайталайды. Ирек сызық,домалақ,гүл сияқты әртүрлі суреттер салады.
Қорыту:
-Балалар,бүгін сендермен қайда бардық?
«Табиғи тастар» аралында қандай тастармен таныстық?
-Өлі және тірі табиғатқа нелер жататынын атайықшы?
-Сендерге сабақ ұнады ма?Іс-тәжірбиені нелерге жасадық? Балаларды мадақтап, ұйымдастырылған іс-әрекетін аяқтау.
-Табиғи тастар аралына саяхатқа бардық. -Тастарға жасадық. Күтілетін нәтиже:
Нені білді: Балалар өлі және тірі табиғатқа нелер жататнын,табиғи тастардың әртүрлі болатынын білді.
Қандай түсініктерді игерді: Балалар тастарға іс-тәжірбие жасау арқылы оның қатты,әрі берік болатынын игерді.
Меңгерген
дағдылары:Тастарға тәжірбие жасау арқылы оның
құрамын,түрлерін меңгерді.
Балаларды тас түрлерімен таныстыру.

Тасты зерттеу, лупамен қарау.

Іс-тәжірибе: «Тасқа шеге қағу»

«Пипеткамен тасқа су тамызу»

«Суға тас пен пенопласты батыру»


«Тастарды бір –біріне соғу»

Майрблс тастарын бейненің үстіне орналастыру арқылы,балалардың шығармашылық дағдыларын дамыту.

Жайпақ,үлкен тастардың үстіне сурет салу.


жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сиқырлы тастар.
Сиқырлы тастар.
Эксперименттік ұйымдастырылған іс-әрекет
«Ғажайып тастар»
Білім беру саласы: «Әлеуметтік орта»
Бөлімі:Қоршаған ортамен таныстыру
Тақырыбы: «Табиғи тастар»
Мақсаты:Балаларға тастардың түрлерімен,құрылысымен таныстыру.
Білімділік:Балаларға тастардың адам өмірінде пайдасы көп екенін түсіндіру.
Дамытушылық: Сөйлеу мәдениеті мен ой-қиялдарын дамыту. Тәрбиелік: Табиғатты аялай білуге тәрбиелеу.
Керекті құралдар: Әртүрлі табиғи тастар,слайд,гуащь,қылқалам,салфетка,тастар,слайд,гуащь,
қылқалам,салфетка,балға,шеге,пенопласт,стаканмен су.
Сөздік жұмыс:қатты,ауыр,үгітілмейді.
Мотвациялық-қозғаушылық «Жылулық» шеңбері
Қол ұстасып тұрайық,
Үлкен шеңбер құрайық.
Алақанды ашайық,
Күннің нұрын шашайық
Жүректегі жылуды
Қонақтарға сыйлайық.
-Саламатсыздар ма!
Өлеңді бірге айтып,қимылдарды қайталап,жылулық сыйлайды. Ұйымдастыру,іздестіру.
-Балалар,бгін сендермен «Табиғи тастар»аралына саяхатқа барайықшы.
-Саяхатқа немен баруға болады?
-Ендеше саяхатқа сиқырлы кілемшеге отырып,көзімізді жұмып ұшып отырмыз деп елестетейікші.
-Міне балалар,қараңдар біз «табиғи тастар аралына» саяхатқа келдік.
-Балалар,бұл аралда неше түрлі тастар бар.
-Тастар-табиғаттың бір бөлшегі.
1-ші саяхатымыз өлі және тірі табиғатпен танысу.
-Ендеше осы тастарға байланысты слайд тамашалап көрейік. (Балаларға слайд көрсету)
-Балалар, мынау - өсімдіктер,жәндіктер,жануарлар-бұлар тірі табиғатқа жатады.
-Ал мынау - таулар,тастар,сулар,өзен-көлдер,жұлдыздар,күн,ай-бұлар өлі табиғатқа жатады.
-Міне осыдан балалар,табиғат өлі және тірі табиғат болып 2 ге бөлінеді.
2-ші саяхатымыз: табиғи тастармен танысу.
-Қараңдаршы балалар,табиғи тастар аралында неше түрлі тастар бар екен.
-Мынау не?-Көмір.
-Көмірді не үшін пайдаланамыз?
2.Мынау руда тасы-бұдан арнайы зауытта қорытып,темір алады. Бұл тас өзіміздің шахтадан шығарылады.(көрсету)
3.Мынау-өзен тастары-аквариум балықтары үшін керек.
4.Мынау –монша тастары-олар монша ішін жылытады ыстық пештің үстінде тұрады,үстіне су құйсаң,ыстық бу шығарады. 5.Мынау-ақ тас-оған ыстық су құйып қорытсаң,ол ізбеске айналады,онымен үйлерді әктеп сылаймыз.
-Сонымен қатар, тау тастары да әртүрлі қайрақ тастар да болады. (Кәдімгі қайрақты көрсету)
Осы тастарға іс-тәжірибе жасау.
-Енді балалар,осы тастарға іс-тәжірибе жасайықшы.
1. «Пипеткамен тасқа су тамызу» - қане,балалар пипеткамен тасқа су тамызайықшы,тас суды сіңіріп алады ма екен көрейік, тамызған су сіңген жоқ, жерге ағып кетті.
-Ал салфеткаға суды тамызайықшы не болады екен?
-Суды сіңіріп алады.
-Ия балалар,тас қатты сондықтан су оған сіңбейді,жерге ағып кетеді.
2. «Тасқа шеге қағу»
-Енді балалар,келесі тәжірбиеміз тасқа шеге қағу.
Тасқа шеге қағып көрейікші,тасқа шеге кірмейді,шеге майысып кетті.Өйткені тас қатты,шеге майысып кетеді.
3. «Суға тас пен пенопласты батыру»
-Мына суға пенопласты салып көріңдерші,не байқадыңдар? -Пенопласт-жеңіл ол суға батпайды.
-Енді тасты салып көріңдерші не байқадыңдар? — тас ауыр,ол сға батып кетеді.
4. «Тастарды бір –біріне соғу»
-Балалар,тастарды бір-біріне соғып ұрайықшы, не байқадыңдар? -От ұшқындары (искра) шығады.
-Яғни,ерте заманда адамдар сіріңке болмаған уақытта екі тасты бір-біріне ұрып от ұшқындарын алу арқылы отты жандырған. Сергіту сәті:
Аяқпенен топ-топ-топ
Ал қолменен хлоп-хлоп-хлоп
Бір оңға,бір солға
Иілейік кел мұнда. (Әннің ырғағымен орындау)
Тастарға сурет салу.
-Балалар,енді барлығымыз мына үстел үстінде дайын тұрған жұмыр тастарды әдемілеп әртүрлі өрнектер салайықшы. (Ирек сызық,домалақ,гүл сияқты әртүрлі суреттер салу) Ұшақпен,кілеммен,машинамен,поездпен,
-Кілемшеге отырып,көздерін жұмып,тастар аралына келеді. Көздерін ашады. Слайдтағы суреттерді қайталайды.
Тірі және өлі табиғатты атайды.
Сұрақтарға жауап береді.
-Көмір. -Отқа жағып үйді жылытамыз. Тастармен танысады,не үшін керек екенін қайталап айтады.
-Қайрақты көріп тамашалайды. жерге ағып кетті. Суды сіңіріп алады.
-Шеге майысты,тас қатты.
-Пенопласт жеңіл ол суға батпайды.
-Тас ауыр суға батып кетеді.
-Тастарды бір-біріне соғады.
Қимылдарды қайталайды. Ирек сызық,домалақ,гүл сияқты әртүрлі суреттер салады.
Қорыту:
-Балалар,бүгін сендермен қайда бардық?
«Табиғи тастар» аралында қандай тастармен таныстық?
-Өлі және тірі табиғатқа нелер жататынын атайықшы?
-Сендерге сабақ ұнады ма?Іс-тәжірбиені нелерге жасадық? Балаларды мадақтап, ұйымдастырылған іс-әрекетін аяқтау.
-Табиғи тастар аралына саяхатқа бардық. -Тастарға жасадық. Күтілетін нәтиже:
Нені білді: Балалар өлі және тірі табиғатқа нелер жататнын,табиғи тастардың әртүрлі болатынын білді.
Қандай түсініктерді игерді: Балалар тастарға іс-тәжірбие жасау арқылы оның қатты,әрі берік болатынын игерді.
Меңгерген
дағдылары:Тастарға тәжірбие жасау арқылы оның
құрамын,түрлерін меңгерді.
Балаларды тас түрлерімен таныстыру.

Тасты зерттеу, лупамен қарау.

Іс-тәжірибе: «Тасқа шеге қағу»

«Пипеткамен тасқа су тамызу»

«Суға тас пен пенопласты батыру»


«Тастарды бір –біріне соғу»

Майрблс тастарын бейненің үстіне орналастыру арқылы,балалардың шығармашылық дағдыларын дамыту.

Жайпақ,үлкен тастардың үстіне сурет салу.


шағым қалдыра аласыз













