Түсінік хат
Қазақ халқы қай заманда да
сөйлеу өнерін жоғары бағалаған. Бұл жол арымай-талмай шешендік
сырын зерттеуді, көл-көсір жаттығуды, мол білімді, ой өрісі мен
қиял кеңістігін қажет ететіндігін анық білген. Сөз өнері
өнердің ең алды ретінде саналған. «Өнер алды – қызыл тіл», — дейді
қазақ мақалы. Абай: «Тіл өнері – дертпен тең», - деген.
Қысқасы, халқымыз шын мәніндегі шешендікті асыл өнерге балап, осы
жолда қайталанбас мұра қалдырған. Елбасымыз «Болашақ – жастардың
қолында» деген еді. Жастардың тілге шешен, бойында тұнып тұрған
ақындық қасиеті бар, мәдени қалыптасқан, тіл байлығы дамыған жоғары
деңгейге жетсе екен деген мақсатпен жан-жақты білім-білік
дағдыларын оқушы бойына сіңіру үшін 8 - сыныптарға арнап,
«Қылқалам» тақырыбындағы 34 сағатқа жоспарланған үйірме
жұмысының бағдарламасы ұсынылып отыр .
Мақсаты:
-
дарынды сөзге шешен жастарды тәрбиелеу.
-
Оқушылардың пікірін дәлелдеп шығуға баулу,
-
Адамгершілікке тәрбиелейді, ұлттық мақтаныш сезімді арттырып, ұрпақтың тілді,асыл сөздерді қадірлеу борышын баянды етеді.
-
оқушылардың рухани дүниесін байыта отырып, эстетикалық, көркемдік, адамгершілік, азаматтық тәрбие беру;
-
оқырмандық талғамды қалыптастыру
-
ауызша сөйлеу мәдениетін қалыптастыру;
Міндеттері:
А) Өскелең ұрпаққа еліміздің ақын-жазушыларын насихаттау;
Ә) Балалардың бойына жауапкершілік, шығармашылық, патриоттық, отансүйгіштік қасиеттерін сіңіру;
Б) Өлең құрылысы мен идеялық құрылымымен таныстыра отырып, өлең шығаруда өзіндік сарынын қалыптастыру;
В) Сахна мәдениетін, шығарманы мәнерлеп оқуын, өзін-өзі ұстау қабілеттерін қалыптастыру;
Г) Әр баланың бойындағы жеке дара қабілеттері мен ерекше қасиеттерін дамыта түсу;
Күтілетін нәтиже:
Мектептегі және мектептен кейінгі әр баланың бос уақыты тиімді пайдаланылып, шығармашыл әрі мәдениеті қалыптасқан дара тұлға етіп шығару
«Қылқалам» үйірмесінің тақырыптық жоспары
Барлығы: 34 сағат, аптасына 2 сағат
|
№ |
Мазмұны |
сағат саны |
Пайдаланылатын әдебиеттер |
Уақыты |
|
1. |
Cөз сырына үңілсем (сөз мағынасы) |
2 |
Қазақ тілі оқулығы, лексика бөлімі |
|
|
2. |
ә) Абай «Өлең - сөзің патшасы, сөз сарасы» (өлең құрылысы) |
3 |
Қазақ әдебиеті оқулығы |
|
|
3. |
Пунктуация ережесі – дұрыс сөйлеу негізгі (ереже) |
4 |
Пунктуациялық сөздік |
|
|
4. |
Ақын болғым келеді, қаламынан жыр тамған |
4 |
Мақал- мәтел жинағы |
|
|
5. |
Көркем тәсіл – сөз бояуы Эссе жаза білеміз бе? |
4 |
З. Қабдолов. « Әдебиет теориясы» |
|
|
6. |
а) Дұрыс оқылған сөйлем – көркем сөйлеудің алғышарты ә) Т. Айбергенов « Ана», т.б. |
2 |
Орфоэпиялық сөздік (прозалық шығарма) |
|
|
7. |
М. Мақатаев шығармашылығымен танысу « Поэзия! Сен менімен егіз бе едің» (теория ) ( практика) |
4 |
М. Мақатаевтың жыр жинақтары, күнделік жазбалары |
|
|
8. |
а) Сахна мәдениеті – көрермен назарында б) кейіпкер бейнесіне ену, жан – дүниесін түсіну жолдары в) мәнерлеп оқу сайыстарына қатысуға дайындық |
4 |
Драмалық шығармаларды оқыту |
|
|
7. |
а) Теледидар кеші – шеберлікті ұштау көзі б) Әдеби кештерге талдау жасап, оқылған өлеңдерді сараптай білу |
2 |
Теледидардан әдеби кештерді көру |
|
|
8. |
а) Менің сүйікті шығармам (өлең) б) драма в)проза г) роман |
2 |
Көркем шығармалармен жұмыс |
|
|
9. |
Шығарма жазу – ой өнері |
1 |
|
|
|
10. |
Қайталау |
1 |
|
|
|
11. |
Қорытындылау (Мәнерлеп оқу сайысы) |
1 |
|
|
|
|
Барлығы |
34 |
|
|
ӘБ отырысындa қаралды «Келісілген» «Бекітемін»
ӘБ жетекшісі директордың оқу-тәрбие №35 мектеп-лицейінің
Г.Қ.Қыздарбекова жұмыстары жөніндегі орынбасары директоры
Хаттама №1 __________ М.М.Қожабаева ______Т.Н.Ахмединов
«____» _______ 2013 ж. «____» _______2013 ж. « ___» ________2013 ж.
Тақырыптық – күнтізбелік жоспарлама
Қылқалам
(Үйірменің аты)
Сынып 8
Мұғалім Бәзілғаламова Сәуле Бөкейханқызы
Жыл бойы сағат саны 34
Барлығы 34 сағ.аптасына 1
Оқулықтар мен қосымша әдебиет тер: Пунктуациялық сөздік Абай. «Қалың елім, қазағым...» Алматы. 2002 жыл З. Ахметов қазақ өлеңдерінің құрылыс- жүйесі. Абай энциклопедиясы. - Алматы. «Жазушы», 1986 Қ.Бітібаева Абай шығармашылығын оқыту. Алматы «Мектеп» 2003 ж.
(атауы, авторы, басылым, басылым жылы)
Тақырыптық жоспарды құрастырған ____________ С.Б. Бәзілғаламова
(қолы) (аты-жөні)
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сөйлеу мәдениетін қалыптастыру жолдары
Сөйлеу мәдениетін қалыптастыру жолдары
Түсінік хат
Қазақ халқы қай заманда да
сөйлеу өнерін жоғары бағалаған. Бұл жол арымай-талмай шешендік
сырын зерттеуді, көл-көсір жаттығуды, мол білімді, ой өрісі мен
қиял кеңістігін қажет ететіндігін анық білген. Сөз өнері
өнердің ең алды ретінде саналған. «Өнер алды – қызыл тіл», — дейді
қазақ мақалы. Абай: «Тіл өнері – дертпен тең», - деген.
Қысқасы, халқымыз шын мәніндегі шешендікті асыл өнерге балап, осы
жолда қайталанбас мұра қалдырған. Елбасымыз «Болашақ – жастардың
қолында» деген еді. Жастардың тілге шешен, бойында тұнып тұрған
ақындық қасиеті бар, мәдени қалыптасқан, тіл байлығы дамыған жоғары
деңгейге жетсе екен деген мақсатпен жан-жақты білім-білік
дағдыларын оқушы бойына сіңіру үшін 8 - сыныптарға арнап,
«Қылқалам» тақырыбындағы 34 сағатқа жоспарланған үйірме
жұмысының бағдарламасы ұсынылып отыр .
Мақсаты:
-
дарынды сөзге шешен жастарды тәрбиелеу.
-
Оқушылардың пікірін дәлелдеп шығуға баулу,
-
Адамгершілікке тәрбиелейді, ұлттық мақтаныш сезімді арттырып, ұрпақтың тілді,асыл сөздерді қадірлеу борышын баянды етеді.
-
оқушылардың рухани дүниесін байыта отырып, эстетикалық, көркемдік, адамгершілік, азаматтық тәрбие беру;
-
оқырмандық талғамды қалыптастыру
-
ауызша сөйлеу мәдениетін қалыптастыру;
Міндеттері:
А) Өскелең ұрпаққа еліміздің ақын-жазушыларын насихаттау;
Ә) Балалардың бойына жауапкершілік, шығармашылық, патриоттық, отансүйгіштік қасиеттерін сіңіру;
Б) Өлең құрылысы мен идеялық құрылымымен таныстыра отырып, өлең шығаруда өзіндік сарынын қалыптастыру;
В) Сахна мәдениетін, шығарманы мәнерлеп оқуын, өзін-өзі ұстау қабілеттерін қалыптастыру;
Г) Әр баланың бойындағы жеке дара қабілеттері мен ерекше қасиеттерін дамыта түсу;
Күтілетін нәтиже:
Мектептегі және мектептен кейінгі әр баланың бос уақыты тиімді пайдаланылып, шығармашыл әрі мәдениеті қалыптасқан дара тұлға етіп шығару
«Қылқалам» үйірмесінің тақырыптық жоспары
Барлығы: 34 сағат, аптасына 2 сағат
|
№ |
Мазмұны |
сағат саны |
Пайдаланылатын әдебиеттер |
Уақыты |
|
1. |
Cөз сырына үңілсем (сөз мағынасы) |
2 |
Қазақ тілі оқулығы, лексика бөлімі |
|
|
2. |
ә) Абай «Өлең - сөзің патшасы, сөз сарасы» (өлең құрылысы) |
3 |
Қазақ әдебиеті оқулығы |
|
|
3. |
Пунктуация ережесі – дұрыс сөйлеу негізгі (ереже) |
4 |
Пунктуациялық сөздік |
|
|
4. |
Ақын болғым келеді, қаламынан жыр тамған |
4 |
Мақал- мәтел жинағы |
|
|
5. |
Көркем тәсіл – сөз бояуы Эссе жаза білеміз бе? |
4 |
З. Қабдолов. « Әдебиет теориясы» |
|
|
6. |
а) Дұрыс оқылған сөйлем – көркем сөйлеудің алғышарты ә) Т. Айбергенов « Ана», т.б. |
2 |
Орфоэпиялық сөздік (прозалық шығарма) |
|
|
7. |
М. Мақатаев шығармашылығымен танысу « Поэзия! Сен менімен егіз бе едің» (теория ) ( практика) |
4 |
М. Мақатаевтың жыр жинақтары, күнделік жазбалары |
|
|
8. |
а) Сахна мәдениеті – көрермен назарында б) кейіпкер бейнесіне ену, жан – дүниесін түсіну жолдары в) мәнерлеп оқу сайыстарына қатысуға дайындық |
4 |
Драмалық шығармаларды оқыту |
|
|
7. |
а) Теледидар кеші – шеберлікті ұштау көзі б) Әдеби кештерге талдау жасап, оқылған өлеңдерді сараптай білу |
2 |
Теледидардан әдеби кештерді көру |
|
|
8. |
а) Менің сүйікті шығармам (өлең) б) драма в)проза г) роман |
2 |
Көркем шығармалармен жұмыс |
|
|
9. |
Шығарма жазу – ой өнері |
1 |
|
|
|
10. |
Қайталау |
1 |
|
|
|
11. |
Қорытындылау (Мәнерлеп оқу сайысы) |
1 |
|
|
|
|
Барлығы |
34 |
|
|
ӘБ отырысындa қаралды «Келісілген» «Бекітемін»
ӘБ жетекшісі директордың оқу-тәрбие №35 мектеп-лицейінің
Г.Қ.Қыздарбекова жұмыстары жөніндегі орынбасары директоры
Хаттама №1 __________ М.М.Қожабаева ______Т.Н.Ахмединов
«____» _______ 2013 ж. «____» _______2013 ж. « ___» ________2013 ж.
Тақырыптық – күнтізбелік жоспарлама
Қылқалам
(Үйірменің аты)
Сынып 8
Мұғалім Бәзілғаламова Сәуле Бөкейханқызы
Жыл бойы сағат саны 34
Барлығы 34 сағ.аптасына 1
Оқулықтар мен қосымша әдебиет тер: Пунктуациялық сөздік Абай. «Қалың елім, қазағым...» Алматы. 2002 жыл З. Ахметов қазақ өлеңдерінің құрылыс- жүйесі. Абай энциклопедиясы. - Алматы. «Жазушы», 1986 Қ.Бітібаева Абай шығармашылығын оқыту. Алматы «Мектеп» 2003 ж.
(атауы, авторы, басылым, басылым жылы)
Тақырыптық жоспарды құрастырған ____________ С.Б. Бәзілғаламова
(қолы) (аты-жөні)
шағым қалдыра аласыз













