Шортанбай Қанайұлының «Зар заман» толғауы.

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Шортанбай Қанайұлының «Зар заман» толғауы.

Материал туралы қысқаша түсінік
Шортанбай Қанайұлының «Зар заман» толғауы.
Материалдың қысқаша нұсқасы


Бөлім: «Толғауы тоқсан қызыл тіл»

Мектеп:

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:

Сынып: 7

Қатысқан оқушылар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы:

Шортанбай Қанайұлының «Зар заман» толғауы.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

7.2.2.1. Эпикалық, поэзиялық , драмалық шығармадағы автор бейнесін анықтау.

Бағалау критерийлері:

Барлық оқушылар: «Зар заман» толғауындағы автордың іс-әрекеттерін анықтау, авторы бейнесіне талдау жасау;

Көпшілігі: Автордың толғауларын оқи отырып, жетекші сұрақтар арқылы негізгі ойды анықтау, автор толғауларының құрылымын түсіну және өз пікірімен байланыстыру.

Кейбір оқушылар: Автор толғауына өз ұстанымын білдіріп, қорытындылау, дербес ой білдіру.

Алдыңғы білім

Зар заман, зар заман ақындары туралы білетіндері сұралады.


Сабақтың барысы:

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы






























Сабақтың ортасы


Ұйымдастыру кезеңі

Оқушылар назары сабаққа аударылады.

Жағымды ахуал қалыптастыру.

Оқушылар тұрған орындарында шынжыр бойымен санайды, құрамында 3 саны бар сандарға келгенде оқушылар ХІХ ғасырдағы тарихи оқиға туралы ақпарат береді.

І. Қызығушылықты ояту

«Тірі кітап» әдісі

Шортанбай Қанайұлының өмірі мен шығармашылығы туралы мәліметтер таратылады. Оқушылар оқып, танысып, «Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді (Идеялар тақтасын дәптері етіп алса да болады).

«Идеялар тақатасы»

Дескриптор:

  • Шортанбай Қанайұлының өмірі мен шығармашылығы туралы мәлімет алады;

  • «Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді.

ҚБ

Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады.

ІІ. Мағынаны тану

Кілт сөздерді дәптерге жазып алу, автордың толғауларындағы өзінің бейнесін тануына ықпал ету.

Ш. Қанайұлының толғауларын деңгейлік тапсырмалар арқылы талдайды, шығармаларымен жұмыс жүргізеді.


І деңгей тапсырмалары.

  1. «Әуелгі қорлар зор болды,

Сондай зорлар қор болды.

Әуелгі барлар жоқ болды,

Сондай жоқтар тоқ болды,

Жөн білмеген жамандар

Ел билеген бек болды» деген үзіндіде автордың не айтқысы келгенін түсінуге болады? Бұл қай жырынан еді?

  1. «Зар заман» толғауын қазіргі заманмен байланыстыра суреттеңіз.

Зар заман белгілері

Бүгінгі заман белгілері



ІІ деңгей тапсырмалары

  1. Шортанбай ақын толғауларымен таныса отырып, автордың нені арман еткенін байқадыңыз ба?

  2. «Зар заман» толғауының астарлы мазмұнын ашыңыз.

  3. Қазтуған жырау мен Шортанбай ақынның көзқарасының бір екендігін толғаулары арқылы салыстырып дәлелдеңіз.

ІІІ деңгей тапсырмалары

  1. «Зар заман» толғауының мазмұнын ашыңыз.

  2. Толғауында ақын қандай әдеби тәсіл қолданған? Теорияны мысалмен келтіре дәлелдеңіз.

  3. Аллитерация, ассонанс түрлеріне үзінді келтіріңіз.

  4. Қазтуған шығармашылығын 1 шумақ өлеңмен сипаттаңыз.

Дескриптор:

  • 1.Оқушы 3 деңгейдегі тапсырманың әрқайсысынан кем дегенде 2 орындайды;

  • 2.Оқушы әдеби теориялық терминдердің ережесін біліп, сабақта тиісінше қолданады;

  • 3.Оқушы автордың бейнесін толғаулары арқылы сипаттайды; 4.Оқушы автордың толғауларын салыстырады.

Оқушылар назарын сабаққа аударады.

Оқушылар тұрған орындарында шынжыр бойымен санайды, құрамында 3 саны бар сандарға келгенде оқушылар ХІХ ғасырдағы тарихи оқиға туралы ақпарат береді.


Оқушылар мәліметтермен оқып, танысып, «Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді.











Оқушылар

Ш. Қанайұлының толғауларын деңгейлік тапсырмалар арқылы талдайды, шығармаларымен жұмыс жүргізеді.

















Қалыптастырушы бағалау.
















ҚБ «Нысана»

Оқушы

лар стикер жапсыру арқылы бағалай

ды.

































ҚБ «Нысана»

Оқушы

лар стикер жапсыру арқылы бағалай

ды.

7-сынып

«Қазақ әдебиеті» оқулығы











Деректер жазылған қағаздар

А4 парағы


























WWW.zharar.com/kzw.



Деңгейлік тапсырмалар



Сабақтың соңы



Тапсырма

Өлеңнен авторға тән қасиеттерді анықтаңыз. Автор бейнесін анықтауда ойыңызды мысалдармен дәлелдеңіз.

Авторға тән қасиеттер

Автор бейнесі






Дескриптор:

  • автор бейнесін анықтайды;

  • өз ойын мысалдармен дәлелдейді.

ҚБ

Оқушылармен қоштасу. Сабақтың аяқталғанын ескерту.

Өлеңнен авторға тән қасиеттерді анықтайды. Автор бейнесін анықтауда ойын мысалдармен дәлелдейді.

ҚБ «Нысана»

Оқушы

лар стикер жапсыру арқылы бағалай

ды.



Дереккөз: https://surak.szh.kz/217584/



Үйге тапсырма:

Толғаудан үзінді жаттау







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.08.2025
86
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі