-
Бөлім: «Толғауы тоқсан қызыл тіл»
Мектеп:
Күні:
Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 7
Қатысқан оқушылар:
Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы:
Шортанбай Қанайұлының «Зар заман» толғауы.
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары
7.2.2.1. Эпикалық, поэзиялық , драмалық шығармадағы автор бейнесін анықтау.
Бағалау критерийлері:
Барлық оқушылар: «Зар заман» толғауындағы автордың іс-әрекеттерін анықтау, авторы бейнесіне талдау жасау;
Көпшілігі: Автордың толғауларын оқи отырып, жетекші сұрақтар арқылы негізгі ойды анықтау, автор толғауларының құрылымын түсіну және өз пікірімен байланыстыру.
Кейбір оқушылар: Автор толғауына өз ұстанымын білдіріп, қорытындылау, дербес ой білдіру.
Алдыңғы білім
Зар заман, зар заман ақындары туралы білетіндері сұралады.
-
Сабақтың барысы:
Сабақтың кезеңі/ уақыт
Педагогтің әрекеті
Оқушының әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Сабақтың басы
Сабақтың ортасы
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылар назары сабаққа аударылады.
Жағымды ахуал қалыптастыру.
Оқушылар тұрған орындарында шынжыр бойымен санайды, құрамында 3 саны бар сандарға келгенде оқушылар ХІХ ғасырдағы тарихи оқиға туралы ақпарат береді.
І. Қызығушылықты ояту
«Тірі кітап» әдісі
Шортанбай Қанайұлының өмірі мен шығармашылығы туралы мәліметтер таратылады. Оқушылар оқып, танысып, «Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді (Идеялар тақтасын дәптері етіп алса да болады).
«Идеялар тақатасы»

Дескриптор:
-
Шортанбай Қанайұлының өмірі мен шығармашылығы туралы мәлімет алады;
-
«Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді.
ҚБ
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады.
ІІ. Мағынаны тану
Кілт сөздерді дәптерге жазып алу, автордың толғауларындағы өзінің бейнесін тануына ықпал ету.
Ш. Қанайұлының толғауларын деңгейлік тапсырмалар арқылы талдайды, шығармаларымен жұмыс жүргізеді.
І деңгей тапсырмалары.
-
«Әуелгі қорлар зор болды,
Сондай зорлар қор болды.
Әуелгі барлар жоқ болды,
Сондай жоқтар тоқ болды,
Жөн білмеген жамандар
Ел билеген бек болды» деген үзіндіде автордың не айтқысы келгенін түсінуге болады? Бұл қай жырынан еді?
-
«Зар заман» толғауын қазіргі заманмен байланыстыра суреттеңіз.
Зар заман белгілері
Бүгінгі заман белгілері
ІІ деңгей тапсырмалары
-
Шортанбай ақын толғауларымен таныса отырып, автордың нені арман еткенін байқадыңыз ба?
-
«Зар заман» толғауының астарлы мазмұнын ашыңыз.
-
Қазтуған жырау мен Шортанбай ақынның көзқарасының бір екендігін толғаулары арқылы салыстырып дәлелдеңіз.
ІІІ деңгей тапсырмалары
-
«Зар заман» толғауының мазмұнын ашыңыз.
-
Толғауында ақын қандай әдеби тәсіл қолданған? Теорияны мысалмен келтіре дәлелдеңіз.
-
Аллитерация, ассонанс түрлеріне үзінді келтіріңіз.
-
Қазтуған шығармашылығын 1 шумақ өлеңмен сипаттаңыз.
Дескриптор:
-
1.Оқушы 3 деңгейдегі тапсырманың әрқайсысынан кем дегенде 2 орындайды;
-
2.Оқушы әдеби теориялық терминдердің ережесін біліп, сабақта тиісінше қолданады;
-
3.Оқушы автордың бейнесін толғаулары арқылы сипаттайды; 4.Оқушы автордың толғауларын салыстырады.
Оқушылар назарын сабаққа аударады.
Оқушылар тұрған орындарында шынжыр бойымен санайды, құрамында 3 саны бар сандарға келгенде оқушылар ХІХ ғасырдағы тарихи оқиға туралы ақпарат береді.
Оқушылар мәліметтермен оқып, танысып, «Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді.
Оқушылар
Ш. Қанайұлының толғауларын деңгейлік тапсырмалар арқылы талдайды, шығармаларымен жұмыс жүргізеді.
Қалыптастырушы бағалау.
ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы бағалай
ды.

ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы бағалай
ды.

7-сынып
«Қазақ әдебиеті» оқулығы
Деректер жазылған қағаздар
А4 парағы
Деңгейлік тапсырмалар
Сабақтың соңы
Тапсырма
Өлеңнен авторға тән қасиеттерді анықтаңыз. Автор бейнесін анықтауда ойыңызды мысалдармен дәлелдеңіз.
Авторға тән қасиеттер
Автор бейнесі
Дескриптор:
-
автор бейнесін анықтайды;
-
өз ойын мысалдармен дәлелдейді.
ҚБ
Оқушылармен қоштасу. Сабақтың аяқталғанын ескерту.
Өлеңнен авторға тән қасиеттерді анықтайды. Автор бейнесін анықтауда ойын мысалдармен дәлелдейді.
ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы бағалай
ды.

Дереккөз: https://surak.szh.kz/217584/
Үйге тапсырма:
Толғаудан үзінді жаттау

-
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Шортанбай Қанайұлының «Зар заман» толғауы.
Шортанбай Қанайұлының «Зар заман» толғауы.
-
Бөлім: «Толғауы тоқсан қызыл тіл»
Мектеп:
Күні:
Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 7
Қатысқан оқушылар:
Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы:
Шортанбай Қанайұлының «Зар заман» толғауы.
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары
7.2.2.1. Эпикалық, поэзиялық , драмалық шығармадағы автор бейнесін анықтау.
Бағалау критерийлері:
Барлық оқушылар: «Зар заман» толғауындағы автордың іс-әрекеттерін анықтау, авторы бейнесіне талдау жасау;
Көпшілігі: Автордың толғауларын оқи отырып, жетекші сұрақтар арқылы негізгі ойды анықтау, автор толғауларының құрылымын түсіну және өз пікірімен байланыстыру.
Кейбір оқушылар: Автор толғауына өз ұстанымын білдіріп, қорытындылау, дербес ой білдіру.
Алдыңғы білім
Зар заман, зар заман ақындары туралы білетіндері сұралады.
-
Сабақтың барысы:
Сабақтың кезеңі/ уақыт
Педагогтің әрекеті
Оқушының әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Сабақтың басы
Сабақтың ортасы
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылар назары сабаққа аударылады.
Жағымды ахуал қалыптастыру.
Оқушылар тұрған орындарында шынжыр бойымен санайды, құрамында 3 саны бар сандарға келгенде оқушылар ХІХ ғасырдағы тарихи оқиға туралы ақпарат береді.
І. Қызығушылықты ояту
«Тірі кітап» әдісі
Шортанбай Қанайұлының өмірі мен шығармашылығы туралы мәліметтер таратылады. Оқушылар оқып, танысып, «Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді (Идеялар тақтасын дәптері етіп алса да болады).
«Идеялар тақатасы»

Дескриптор:
-
Шортанбай Қанайұлының өмірі мен шығармашылығы туралы мәлімет алады;
-
«Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді.
ҚБ
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады.
ІІ. Мағынаны тану
Кілт сөздерді дәптерге жазып алу, автордың толғауларындағы өзінің бейнесін тануына ықпал ету.
Ш. Қанайұлының толғауларын деңгейлік тапсырмалар арқылы талдайды, шығармаларымен жұмыс жүргізеді.
І деңгей тапсырмалары.
-
«Әуелгі қорлар зор болды,
Сондай зорлар қор болды.
Әуелгі барлар жоқ болды,
Сондай жоқтар тоқ болды,
Жөн білмеген жамандар
Ел билеген бек болды» деген үзіндіде автордың не айтқысы келгенін түсінуге болады? Бұл қай жырынан еді?
-
«Зар заман» толғауын қазіргі заманмен байланыстыра суреттеңіз.
Зар заман белгілері
Бүгінгі заман белгілері
ІІ деңгей тапсырмалары
-
Шортанбай ақын толғауларымен таныса отырып, автордың нені арман еткенін байқадыңыз ба?
-
«Зар заман» толғауының астарлы мазмұнын ашыңыз.
-
Қазтуған жырау мен Шортанбай ақынның көзқарасының бір екендігін толғаулары арқылы салыстырып дәлелдеңіз.
ІІІ деңгей тапсырмалары
-
«Зар заман» толғауының мазмұнын ашыңыз.
-
Толғауында ақын қандай әдеби тәсіл қолданған? Теорияны мысалмен келтіре дәлелдеңіз.
-
Аллитерация, ассонанс түрлеріне үзінді келтіріңіз.
-
Қазтуған шығармашылығын 1 шумақ өлеңмен сипаттаңыз.
Дескриптор:
-
1.Оқушы 3 деңгейдегі тапсырманың әрқайсысынан кем дегенде 2 орындайды;
-
2.Оқушы әдеби теориялық терминдердің ережесін біліп, сабақта тиісінше қолданады;
-
3.Оқушы автордың бейнесін толғаулары арқылы сипаттайды; 4.Оқушы автордың толғауларын салыстырады.
Оқушылар назарын сабаққа аударады.
Оқушылар тұрған орындарында шынжыр бойымен санайды, құрамында 3 саны бар сандарға келгенде оқушылар ХІХ ғасырдағы тарихи оқиға туралы ақпарат береді.
Оқушылар мәліметтермен оқып, танысып, «Идеялар тақатасына» алған мәліметтерін түсіреді.
Оқушылар
Ш. Қанайұлының толғауларын деңгейлік тапсырмалар арқылы талдайды, шығармаларымен жұмыс жүргізеді.
Қалыптастырушы бағалау.
ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы бағалай
ды.

ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы бағалай
ды.

7-сынып
«Қазақ әдебиеті» оқулығы
Деректер жазылған қағаздар
А4 парағы
Деңгейлік тапсырмалар
Сабақтың соңы
Тапсырма
Өлеңнен авторға тән қасиеттерді анықтаңыз. Автор бейнесін анықтауда ойыңызды мысалдармен дәлелдеңіз.
Авторға тән қасиеттер
Автор бейнесі
Дескриптор:
-
автор бейнесін анықтайды;
-
өз ойын мысалдармен дәлелдейді.
ҚБ
Оқушылармен қоштасу. Сабақтың аяқталғанын ескерту.
Өлеңнен авторға тән қасиеттерді анықтайды. Автор бейнесін анықтауда ойын мысалдармен дәлелдейді.
ҚБ «Нысана»
Оқушы
лар стикер жапсыру арқылы бағалай
ды.

Дереккөз: https://surak.szh.kz/217584/
Үйге тапсырма:
Толғаудан үзінді жаттау

-
шағым қалдыра аласыз













