Басы
Қауіпсіздік сабағы ( 10
мин)
|
Ұйымдастыру
кезеңі
Оқушылар назарын сабаққа
аудару.
Ғаламтор желісіндегі
қауіптер
Жеке деректер – бұл
белгілі бір адам туралы ақпарат. Бұл бізге көпшіліктің ішіндегі
адамды тануға, белгілі бір тұлға ретінде анықтауға мүмкіндік
беретін деректер.
Мұндай анықтайтын
мәліметтер өте көп, оларға мыналар жатады:
Тегі, аты, әкесінің
аты, туған күні, туған жері, мекенжайы, телефон нөмірі, электрондық
пошта, фотосуреті, жасы және тағы басқа деректер.
Сонымен, егер біз
біреуге фамилиямызды, аты-жөнімізді және мекенжайымызды айтсақ,
онда біз туралы толық ақпарат берілді. 2.Негізгі
бөлім
«Жеке деректерді қалай
қорғауға болады?» Құпия сөздерді жасау ережелері Құпия сөз
ойластыру:
8-16 таңбадан
тұрады;
әріптерді, сандарды
және арнайы таңбаларды қосыңыз; - бас әріппен және кіші әріппен
таңбаларды қосу.
сөздерді, сөз
тіркестерін, сондай-ақ оңай болжауға болатын комбинацияларды
қолдануға болмайды.
Ұялы телефонның
көмегімен екі сатылы аутентификацияны қолданған жөн. - Әр есептік
жазбаның жеке паролі болуы керек.
Барлық есептік
жазбалардың құпия сөздерін 3-6 айда бір рет өзгерту
қажет.
Есептік жазбалардың
бірін бұзу әрекетіне тап болған кезде барлық есептік жазбалардағы
парольдерді өзгерту қажет.
Миға шабуыл Буллинг
дегеніміз не? Балалар сұраққа жауап береді, пікір
алмасады.
Сабақтың тақырыбымен,
мақсатымен таныстыру.
Миға шабуыл (бейнеролик)
Мұғалім: (бейнероликтен кейінгі жетелеуші сұрақтар) Бұл бейнеролик
не туралы?
Видеодан кейінгі
сұрақтар:
Буллинг қандай жағдайларға
әкеліп тіреуі мүмкін? Біреу сені қорқытып, қорлап жүрген жағдайда
не істеу керек? Егер сен өзің біреуді қорлап жүрген болсаң ше?
Неліктен адамдар бір-бірін қорлап, қиянат
жасайды?
|
Оқушы өз ойларын ортаға
салады.
Оқушы жауаптары арқылы жаңа
тақырыпқа көшу
Оқушы өз болжамдарын айтып,
талқылау жүргізеді
|
ҚБ
«Мадақтау сэндвичі»
|
Тақырыптық суреттер
сілтемеде
суреттер
https://www.youtube.com/watch?v=RCA_wFW-mSo
|
Ортасы
|
Bullying сөзі ағылшын тілінен
аударғанда "қорқыту", "кемсіту", "мұқату" дегенді білдіреді.
Буллинг - агрессия немесе күш көрсету арқылы адамның өзгені
қорлауы, үстем екенін көрсетуі. Буллинг жасаушы мұны күшпен де,
сөзбен кемсіту арқылы да жасайды әрі бұл әрекетін жиі қайталауы
мүмкін.
Буллингтің негізгі төрт түрі
бар. Олар: сөзбен қорқыту, күшпен қорқыту, реляцион түрі және
кибернетикалық буллинг.
Буллингтің күш көрсету арқылы
жүретін түрі адамның тәніне зиянын тигізеді, оның дүние-мүлкіне
зардап әкеледі. Мәселен, иықпен қағып өту, ұру, төбелесу осы
қатарда. Әдетте буллинг басқалай басталып, ақыр соңында күш
көрсетуге алып келеді. Күш көрсету — өлімге апаруы мүмкін өте
қауіпті буллинг түрі.
Сөз формасындағы буллингте
адам ауызша айқаймен, дауыс көтеру арқылы және күліп,
кекетіп-мұқату арқылы зорлық көрсетеді. Құрбанды қорлап, оның
намысына тию, сыртынан ол туралы өтірік айту, өсек тарату, дөрекі
сөйлеу, жәбірлеу сөз түріндегі буллингке
кіреді.
Relational буллингті кейде
әлеуметтік агрессия деп те атайды. Бұл – бір адаммен қарым-қатынас
құру арқылы оған зиян келтіру, кемсіту. Сондай-ақ реляцион буллинг
түсінігін бір адам басқа жанның репутациясына кір келтіргісі
келген, оның қоғамдағы беделіне нұқсан келтіруді ойлап жасаған
әрекетін сипаттағанда да қолданады. Relational буллинг сырт көзге
жақын араласатын адамдар боп көрінетін ортада болуы мүмкін.
Сондықтан ол ұзақ уақыт басқа адамдарға байқалмай, бірнеше жылға
жалғаса береді.
Қазір қорқытудың кибербуллинг
деп аталатын түрі жиі ұшырасады. Мамандар да кибербуллингтің
әсіресе пандемия кезінде өршіп тұрғанын айтып жүр. Кибербуллинг —
интернет, әлеуметтік желі, түрлі сайт арқылы қоқан-лоқы көрсету.
Жәбірлеуші телефонмен хабарласып немесе әлеуметтік желіде жазып,
адамды қорқыта алады. Кибербуллинг жасаушы ауызша немесе белгілі
бір фото, видео жариялап, қорлауы мүмкін. Сонымен қатар құрбанға
зиян тигізу мақсатында ойластырылған арнайы тапсырыс аясында
кибербуллинг белгілері байқалуы мүмкін.
|
Оқушы ақпараттық мәтінмен жұмыс
жасайды
Оқушы өз жұмыстарының
қорытындыларын сынып алдында қорғайды. Оқушы бір-біріне қосымша
сұрақтар, қойып, бір-бірін толықтырады.
Дескриптор:
өзгерістерін жіктейді
Оқушылар үш топқа бөлінеді. Әр
топқа құпия хаттар жазылған конверттер таратылып беріледі. Жауабын
әр топ ойланып, ақылдаса отырып айтады.
|
Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады
Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады
|
Ақпараттық мәтін
Үлестірмелі қағаздар
Суреттер
Тірек-сызбалар
Кесте
ҚБ парағы
|