«Шынықсаң шымыр боласың»
Халықтық педагогика тәрбие
құралы.
Жан –жақты тәрбиенің жалпы жүйесінде мектеп
жасына дейінгі баланы дене жағынан тәрбиелеу ерекше орын алады.
Мықты денсулықтың, дененің дұрыс жетілуінің, жоғары жұмыс
қабілетінің негізі нақ осы мектеп жасына дейінгі балалық шақта
қаланады: қозғалыс қызметінің қалыптасуы, сондай-ақ дене
қасиеттерінің бастапқы тәрбиесі де осы жылдарда
өтеді.
Денені жаттықтырудың бір түрі- шынығу. Денені
шынықтыру балалардың денсаулығын нығайтады, сонымен қатар балалар
денені шынықтыру арқылы шапшаңдылыққа, қимылды ойындар ойнағанда да
тез жүгіруге, икемділігін арттыруға, бір қалыпты жүруін және аяқ-
қол бұлшық еттерінің жақсы жетіліп өсуіне ықпал етеді. Дене
тәрбиесі балалардың ақыл –ойын, адамгершілік, еңбек және
эстетикалық жағынан тәрбиелеу жұмысын жүзеге асыруға, олардың
сергек шат көңілді және белсенді болуына ықпал етеді.
Мектепте дене тәрбиесі сабағы аптасына үш рет өткізіледі.
Сабақ жоспар бойынша жүргізіледі. Оқу іс-әрекетіде іске асырылатын
жаттығулар негізгі қимыл қозғалыстар, жүру, жүгіру, секіру, затты
домалату, лақтыра білу, еңбекеу, тепе-теңдікті
сақтау.
Қол- аяқ бұлшық еттерін дамытатын жаттығуларды
дұрыс орындай білуге.Балаларды батыл қимыл жасауға жігерлікке,
төзімділікке баулып дене мүшелері (қол, аяқ, т.б) қозғалысын
дамыту. Жаттығулар арқылы балалардың денсаулығын нығайту. Дене
тәрбиесіне қажетті құралдарды пайдаланамыз (доп, құм салынған
қалта, доға, шығыршық, жалаушалар, ленталар, әр түрлі кедергілер).
Бұлар балалардың жас шамаларына байланысты
пайдаланылады.
Гимнастикалық жаттығулардың жиі пайдаланылатын
түрлерінің бірі жүру, жүгіру, сапқа тұру, шеңбермен жүру. Жүгіру
кезінде балалардың барлық дене мүшелері бұлшық еттері, буындары –
бүкіл ағзасы қозғалыста болады. Жүру көбінесе басқа жаттығуларға
кірісер алдында және олардың аралығында аяқталу кезінде
пайдалынылатын көмекші жаттығу болып есептеледі.
Жылдың басында дене тәрбиесі оқу іс –әрекетінде
балалар залға қалай кіруді, сапқа қалай тұруды, шеңбер жасап
жүруді, сонымен қатар олар денені тік ұстауды, басты төмен
қаратпауды, жүргенде, жүгіргенде, аяқты жерден дұрыс алып жүруді
меңгеру.
Денешынықтыру оқу іс әрекетінде жаттығуларды
қызықты өту үшін гимнастикалық орындық, шашақтар, доға, жалаушала,
кубиктер және көркем сөздер қолданамын.
Негізгі қимыл жаттығуды жасағанда баланың дұрыс
денеі түзу ұстауының маңызы өте зор. Берілген жаттығуды әр баланың
жеке орындауын қадағалаймын. Мысалы:Балалар, біз орманға саяхат
жасайық. Алдымызда көпір бар. Көпірдің жан- жағы сулар. Суға құлап
кетпеу үшін екі қолды белге қойып, көпірдің үстімен тепе-теңдікті
сақтап жүріп өтеміз.-деп гимнастикалық орындықтың үстімен жүріп
өтуді үйреттім. Балалардың көбісі гимнастикалық орындықтың үстіне
жайлап шығып, аяқтың ұшымен көтеріп жай жүріп өтті. Осы балалармен
жеке жұмыс жүргізіп, оларға гимнастикалық орындықтың үстімен тепе-
теңдікті сақтанып жүруді үйретемін.
Балалар денешынықтыру сабағында әр түрлі ойындар
ойнайды. Ойын кезінде бала бірден көңілді болып жақсы демалады.
Екіншіден дене қимылдарф, бойлары, милары
тынығады.