«№15 Мақтажан жалпы
білім беретін мектеп»
коммуналдық мемлекеттік
мекемесінің
мектепалды қазақ
сыныбының тәрбиешісі
Турегелдиева Бактыгул
Абитхановна
«Табиғаттың қызықты
құбылыстары»
Табиғат-бізді қоршаған әдемі
әрі ерекше әлем. Әр күн сайын аспан,күн,жаңбыр,қар,жел сияқты
құбылыстарды көріп,олардың қалай пайда болатынын білгіміз келеді.
Оның әрбір құбылысы адамзатты таң қалдырып,ғылым мен өнерге шабыт
береді. Әр континет,әр маусым, әр жердің табиғаты өзінше ерекше.
Табиғат құбылысы дегеніміз табиғатта болып жатқан нәрсе.
Мысалы:дауыл,найзағай,жанбыр,жел т.б. Табиғат құбылыстарын ажырату
өте онай мысалы ақ түсті кішкентай нәрсе жауса ол бұршақ. Табиғат
құбылыстарын жәйғана терезеге қарап бақылауға болады. Қолайсыз ауа
райына дауыл, найзағай, қатты жел жатады
Табиғаттың ең қызықты
құбылыстары туралы балаларға әңгімелеп, олардың мағынасын түсіндіре
отырып, балаларға қызықты әрі түсінікті болы үшін сабақ жоспарын
ойын түрінде, тәжірибелік және көрнекі құралдарды қолдана отырып
ұйымдастыру маңызды.Бірнеше табиғат құбылысына байланысты жұмбақтар
жасырып, балалардың қызығушылықтарын артып, жарыса шешуін тауып
және суреттерін көрсетеді. Негізгі құбылыстарды атай өтіп, әр
құбылысты суреттер арқылы көрсетіп, құбылыстардың ерекшелігін
қысқаша түсіндіру. Пазлдар арқылы топқа бөліп, пазлдардан қандай
табиғат құбылысының бейнесі шықса топтарға сондай атау бере отырып
топқа біріктіуге болады. Мысалы: кемпірқосақ, бұлт, күн және
найзағай.
Сондай-ақ оқу іс-ірекетін
қызықты әрі пайлады өткізу үшін түрлі әдістер пайдаланамыз.
«Сиқырлы сурет» әдісін пайдалану барысында, ақ параққа майлы шаммен
салынған суреттер әр топқа үлестірілді. Балалар ашық көк түсті
бояғышпен бояғанда қардың жауып тұрғаны, бұлттың және бұршақпен
күннің бейнесі шығады. Балалар суреттерді байқағанда таңқалу
сезімдері басым болып әрі өте қатты қуанды. «Дем шығару», «Жау
жаңбыр» «Табиғаттың қай құбылысы-даусынан таны», «кім тез табады?»
деген түрлі қызықты ойындар арқылы орындалатын әдіс-тәсілдерді
пайдалану арқылы оқу іс-әрекетін қызықтыра түсеміз. Балалар
ұйымдастырылған іс-әрекет арқылы табиғат құбылыстары туралы
бастапқы білімдерін алады. Олардың түрлерін ажырата білу дағдыларын
қалыптастырады. Қоршаған ортаға деген қызығушылықтары артады.
Сондай-ақ табиғаттың осындай қызықты құбылыстары бізге қуаныш
сыйлайтынын сезінеді. Сол себепті оны қорғауымыз керектігін
түсінеді.