|
Бөлім атауы: Қиял мен шындық |
Мектеп: №46 орта мектеп |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Бұрлыбекова Айнұр Есімханқызы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 8 |
Қатысқандар: |
Қатыспағандар: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Т.Ахтановтың «Күй аңызы» әңгімесіндегі кейіпкерлер бейнесі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары |
Т/Ж. 8.1.3.1 көркем шығармадағы кейіпкерлерді сомдауда тура және жанама мінездеулерді жіктеу. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар орындай алады: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Көркем шығармадағы кейіпкерлер бейнесін сомдауда тура және жанама мінездеулерді анықтайды. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқушылардың көпшілігі орындай алады: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Көркем шығармадағы кейіпкерге мінездеме береді, талдап жазады. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Кейбір оқушылар орындай алады: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Көркем шығармадағы кейіпкерлерге тән тура және жанама мінездеулерді жіктейді. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік мақсаттары |
Оқушылар орындай алады: көркем шығармадағы кейіпкерлерді сомдауда тура және жанама мінездеулерді анықтайды, талдап жазады, шығармашылық жұмыс жасауда өз көзқарастарын жеткізеді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пəнге қатысты сөздік қор мен терминдер: мінездеме, тура мінездеу және жанама мінездеу, күй, домбыра, аруана, құдірет, жұт |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: менің ойымша...., себебі....., қорыта келе,....... «Қасымда тұрсаң да, алыстағы арманым екенсің, күй қанатымен қуып көрейін», «Заманым өткен екен ғой!» |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Талқылауға арналған сұрақтар: Шығарма үзіндісінде берілген мінездеулер қай кейіпкерге тән? Кейіпкерге портреттік мінездеме беруде неге ерекше мән бердің? Кейіпкерлерді сомдауда жазушының суреткерлік шеберлігі қай жолдардан көрінеді? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Құндылықтарға баулу |
Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы; елжандылық, ұлтжандылық тәрбие |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тақырып бойынша алдыңғы білім |
Т.Ахтанов «Күй аңызы» әңгімесі. Образ жасаудың түрлерін біледі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ барысы |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
|
ҚБ |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы
08.00-08.02
08.02-08.05
08.05-08.08
08.08-08.10
Сабақтың ортасы
08.10-08.15
08.15-08.22
08.22-08.32
|
ТЖ Қызығушылықты ояту «Мен қандаймын?» әдісі арқылы оқушылар түрлі-түсті қима қағаздарын таңдай отырып, сол таңдаған түсімен мінезін сәйкестендіріп айтады. Мысалы, ақ түс – мен ақпейілді жанмын! Қызыл түс – мен қызба мінездімін! Сары түс – мен сабырлымын! Жасыл – мен тым әсершілмін! Оқушылар өздері таңдаған түске қарай 4 топқа топтастыру. Үй жұмысын сұрау. «Конверттегі сұрақ» әдісі. Топқа конверт ұсынылады. Әр топ конвертке өткен сабақ бойынша ұтымды деген 3 сұрақ жазып салады. Сағат тілімен әр топ конверттерімен алмасады. Сұрақтарға жауап береді.
Миға шабуыл «Суреттер сөйлейді» әдісі. Оқушыларға Smart тақтадан «Күй аңызы» әңгімесіндегі кейіпкерлердің суреті көрсетіледі. Суреттегі кейіпкерлер кім? Кейіпкерге мінездеме беріңдер.
Оқушылар берілген жұмысты орындағаннан кейін, сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтайды. Мұғалім нақтылайды. Сабақтың мақсаты: көркем шығармадағы кейіпкерлерге тән тура және жанама мінездеулерді анықтай отырып, талдау жасау.
Есіңе түсір. Мінездеу дегеніміз не? Тура және жанама мінездеу дегеніміз не?
Мінездеу- әдеби кейіпкерді таным-түсінігі мен мінез-құлқын таныта даралай суреттеу.
Тура мінездеу -кейіпкердің мінез-құлқын айнытпай, сол қалпында баяндайды. Жанама мінездеу - кейіпкерге қатысты құбылыстар мен заттарды суреттеу арқылы қаһармен бейнесін ашып көрсетеді.
Мағынаны тану 1-тапсырма. «Сәйкестендір» әдісі (топтық жұмыс) Шығарма үзіндісінде берілген мінездеулер қай кейіпкерге тән? Сәйкесін тап.
Дескриптор: Үзінділерден кейіпкерлерді дұрыс сәйкестендіріңіз. ҚБ. Топтар дұрыс нұсқа бойынша өздеріне ауызша кері байланыс береді.
2-тапсырма. (Жеке жұмыс). «Ойлан, анықта» әдісі арқылы кейіпкерлерге тән мінездеулерді анықтау Оқушылар шығармадағы кейіпкерлерді сомдаудағы тура және жанама мінездеулерді тауып, «Қосжазба күнделігі» кестесіне салады. Қолдауды қажет ететін оқушыларға шығармадан үзінділер таратылады
1-топ: Оразымбет 2-топ: Естемес 3-топ: Жаңылдың әкесі 4-топ: Жаңыл
Критерий: - шығармадан кейіпкерге тән мінездеулерді мысал келтіру арқылы анықтайды;
Дескриптор: - Шығармадан кейіпкерге тән мінездеулерді табыңыз - Тура және жанама мінездеулерді танытатын мысалдарды теріп жазыңыз.
3-тапсырма. «Тапсырмалар аялдамасы» стратегиясы (Блум таксономиясы бойынша саралау тапсырмалары). Оқушы деңгейіне қарай берілген аялдамалардың бірін таңдай отырып, тапсырманы орындайды (Жеке жұмыс) Мұғалім жетекшілігімен орындалатын тапсырма (мұғалім қолдауы)
ҚБ. «Сыншы дос» әдісі арқылы бірін-бірі бағалайды. 1.Жағымды пікір білдіру.Не ұнады? 2.Сындарлы сын. Нені жақсарту керек? |
«Қол шапалақтау» әдісі
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Бөлім
атауы: Қиял мен
шындық Мектеп: №46 орта
мектеп Күні: Мұғалімнің
аты-жөні: Бұрлыбекова Айнұр
Есімханқызы Сынып: 8 Қатысқандар: Қатыспағандар: Сабақтың
тақырыбы Т.Ахтановтың «Күй аңызы» әңгімесіндегі
кейіпкерлер бейнесі Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары Т/Ж. 8.1.3.1 көркем
шығармадағы кейіпкерлерді сомдауда тура және жанама мінездеулерді
жіктеу. Сабақтың
мақсаттары Барлық оқушылар орындай
алады: Көркем шығармадағы кейіпкерлер
бейнесін сомдауда тура және жанама мінездеулерді
анықтайды. Оқушылардың көпшілігі
орындай алады: Көркем шығармадағы кейіпкерге
мінездеме береді, талдап
жазады. Кейбір оқушылар орындай
алады: Көркем шығармадағы
кейіпкерлерге тән тура және жанама мінездеулерді
жіктейді. Тілдік
мақсаттары Оқушылар орындай
алады: көркем шығармадағы
кейіпкерлерді сомдауда тура және жанама мінездеулерді анықтайды,
талдап жазады, шығармашылық жұмыс жасауда өз көзқарастарын
жеткізеді. Пəнге қатысты сөздік қор
мен терминдер: мінездеме, тура мінездеу және
жанама мінездеу, күй, домбыра, аруана, құдірет,
жұт Диалог құруға/шығарма
жазуға арналған пайдалы
тіркестер: менің
ойымша...., себебі....., қорыта
келе,....... «Қасымда тұрсаң да, алыстағы арманым екенсің,
күй қанатымен қуып көрейін», «Заманым өткен екен
ғой!» Талқылауға арналған
сұрақтар: Шығарма үзіндісінде берілген
мінездеулер қай кейіпкерге тән? Кейіпкерге портреттік
мінездеме беруде неге ерекше мән бердің? Кейіпкерлерді сомдауда
жазушының суреткерлік шеберлігі қай жолдардан
көрінеді? Құндылықтарға
баулу Тарихтың, мәдениет пен тілдің
біртұтастығы; елжандылық, ұлтжандылық
тәрбие Тақырып бойынша алдыңғы
білім Т.Ахтанов «Күй аңызы»
әңгімесі. Образ жасаудың түрлерін
біледі Сабақ
барысы Сабақтың
жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған
жаттығу түрлері ҚБ Ресурстар Сабақтың
басы 08.00-08.02 08.02-08.05 08.05-08.08 08.08-08.10 Сабақтың
ортасы 08.10-08.15 08.15-08.22 08.22-08.32 ТЖ Қызығушылықты
ояту «Мен қандаймын?» әдісі арқылы
оқушылар түрлі-түсті қима қағаздарын таңдай отырып, сол таңдаған
түсімен мінезін сәйкестендіріп айтады. Мысалы, ақ түс – мен
ақпейілді жанмын! Қызыл түс – мен қызба мінездімін! Сары түс – мен
сабырлымын! Жасыл – мен тым
әсершілмін! Оқушылар өздері таңдаған түске
қарай 4 топқа топтастыру. Үй жұмысын
сұрау. «Конверттегі сұрақ» әдісі.
Топқа конверт ұсынылады. Әр топ конвертке өткен сабақ бойынша
ұтымды деген 3 сұрақ жазып салады. Сағат тілімен әр топ
конверттерімен алмасады. Сұрақтарға жауап
береді.
Миға
шабуыл «Суреттер сөйлейді» әдісі.
Оқушыларға Smart тақтадан «Күй аңызы» әңгімесіндегі кейіпкерлердің
суреті көрсетіледі. Суреттегі кейіпкерлер кім?
Кейіпкерге мінездеме беріңдер. Оқушылар берілген жұмысты
орындағаннан кейін, сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтайды.
Мұғалім нақтылайды. Сабақтың мақсаты: көркем шығармадағы
кейіпкерлерге тән тура және жанама мінездеулерді анықтай отырып,
талдау жасау. Есіңе
түсір. Мінездеу дегеніміз
не? Тура және жанама мінездеу дегеніміз
не?
Мінездеу- әдеби кейіпкерді
таным-түсінігі мен мінез-құлқын таныта даралай
суреттеу.
Тура
мінездеу -кейіпкердің
мінез-құлқын айнытпай, сол қалпында
баяндайды.
Жанама
мінездеу - кейіпкерге қатысты
құбылыстар мен заттарды суреттеу арқылы қаһармен бейнесін ашып
көрсетеді.
Мағынаны
тану 1-тапсырма. «Сәйкестендір»
әдісі (топтық жұмыс) Шығарма үзіндісінде берілген
мінездеулер қай кейіпкерге тән? Сәйкесін
тап. 1 Естемес 1 ... дауысы аңсағанын көргендей қуанышты
шықты. Оның астында жалын өрген қылаң бесті, үстінде өңіріне зер
ұстаған кең мақпал қамзол, талдырмаш белін қызыл үдері белбеумен
қынай буған, басында төбесін көк мақпалмен тыстаған құндыз бөрік.
Тек ер-тұрманы ғана жұпынылау. Бір кезде көк сауырлап жез шегені
тізілте қаққан ері басқа біреудің астынан ауысқан сияқты, әбден
тозып, бояуы оңып, жарғақтанып кеткен. Ердің артындағы ұзын қызыл
қоржыннан шекпен қап кигізген домбыраның мойны шығып
тұр. 2 Оразымбет 2 « Мал баласына осылай пейілің түскені… жас та
болсаң, аса мейірбан боларсың», – деп ойлап, күйшінің іші жылып
кетті. Бай ауылда күң, сауыншы аталатын еңбек
әйелінің әр қимылында жарасымды ширақтық, әсем ептілік барына
сүйсіне қарайды. Жаңыл бұрылғанда байқады, қыз жүзін ай бетіндегі
мұнардай бір мұң шалып тұр
екен. 3 Жаңыл 3 –
Жаңыл-ай, қалқам, түндік ашшы,
– деп дауыстады. 4 Шал 4 ... Бірақ күйімді үлгі етсең де, менің
өмірімді үлгі етпе! Жас елуге келді. Менің өмірім тұрлаусыз болып
барады. Қанша ел көрсем де, жер көрсем де, қайтып оралар бір
қазығым жоқ. Қабағы кірбеңсіз, көңілі ашық көрінген
ұстазын іштей кемірген зор уайым бар
екен.
Дескриптор: Үзінділерден кейіпкерлерді
дұрыс сәйкестендіріңіз. ҚБ. Топтар дұрыс нұсқа бойынша
өздеріне ауызша кері байланыс
береді.
2-тапсырма. (Жеке
жұмыс).
«Ойлан, анықта» әдісі арқылы кейіпкерлерге
тән мінездеулерді анықтау Оқушылар шығармадағы
кейіпкерлерді сомдаудағы тура және жанама мінездеулерді
тауып, «Қосжазба күнделігі» кестесіне
салады.
Қолдауды қажет ететін
оқушыларға шығармадан үзінділер
таратылады
Тура
мінездеу Жанама
мінездеу
1-топ:
Оразымбет 2-топ:
Естемес 3-топ: Жаңылдың
әкесі 4-топ:
Жаңыл
Критерий: - шығармадан кейіпкерге тән
мінездеулерді мысал келтіру арқылы
анықтайды;
Дескриптор: - Шығармадан кейіпкерге тән
мінездеулерді табыңыз - Тура және жанама
мінездеулерді танытатын мысалдарды теріп
жазыңыз.
3-тапсырма. «Тапсырмалар аялдамасы»
стратегиясы (Блум таксономиясы бойынша
саралау тапсырмалары). Оқушы деңгейіне қарай берілген
аялдамалардың бірін таңдай отырып, тапсырманы орындайды (Жеке
жұмыс) Мұғалім жетекшілігімен
орындалатын тапсырма (мұғалім
қолдауы) 1-аялдама Салыстыр Естемес пен Оразымбетті
салыстырып, тура мінездеме бер. 2-аялдама Түсіндір Естеместің: «Қасымда тұрсаң да, алыстағы
арманым екенсің, күй қанатымен қуып көрейін» деген
ойының себебі неде? Өз ойыңды
түсіндіріп жаз. 3-аялдама Қолдан Жаңылдың иіген нарды әдейі
саумай отырғанын байқаған Естемес күйшінің күйін бейнелейтін
үзіндіні тауып, өз сөзіңмен жаз. 4-аялдама Талда Нардың күйге елтігенін қай
тұстарда байқадың? Өз ойыңды талдап
жаз. 5-аялдама Тұжырымда Оқиға шешімі сені қандай ойға
жетелейді? Өз ойыңды тұжырымдап,
жаз. 6-аялдама Дәлелде Естеместің «Заманым өткен екен ғой!»
деп, жолын Оразымбетке берген
іс-әрекеті дұрыс па? Өз оймен дәлелдеп
жазыңыз.
ҚБ.
«Сыншы
дос» әдісі арқылы бірін-бірі
бағалайды. 1.Жағымды пікір білдіру.Не
ұнады? 2.Сындарлы сын. Нені жақсарту
керек?
«Қол шапалақтау»
әдісі
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||














