|
Бөлім: |
Дұрыс тамақтану |
|||||||
|
Пәні |
Қазақ тілі |
|||||||
|
Педагогтің аты-жөні: |
|
|||||||
|
Күні: |
|
|||||||
|
Сыныбы: 7 |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Тамақтану әдебі |
|||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары: |
7.1.3.1 тыңдалған мәтіннің мазмұнын түсіну, ұсынылған ақпарат бойынша факті мен көзқарасты ажырата білу; 7.4.4.4 одағай түрлерін ажырата білу, қолдану. |
|||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
Тыңдалған мәтіннің мазмұнын түсіну, ұсынылған ақпарат бойынша факті мен көзқарасты ажыратады, одағай түрлерін ажырата біледі. Жасампаздық пен жаңашылдық құндығы: орындалатын тапсырмалар арқылы оқушыны жаңашылдыққа, жасампаздыққа баулу. |
|||||||
|
Сабақтың барысы: |
||||||||
|
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||
|
Сабақтың басы |
І. Ұйымдастыру кезеңі. Сәлемдесу, сабаққа дайындық. Үй жұмысын сұрау. 9-тапсырма. Жаңа сабақ. Кіріспе. Тоқ адам асты таңдап ішеді, Аш адам тамағынан өткенді ішеді. Жүсіп Баласағұни Оқушылар ойын тыңдау. |
Сабаққа зейін қояды. Үй жұмысын айтады. Қанатты сөздің мағынасын ашады.
|
Мадақтау Қолдау |
Жұмыс дәптері, оқулық, таратпа материал, слайд |
||||
|
Сабақтың ортасы |
1-тапсырма. Жұптық жұмыс. «Дәмдінің бәрі пайдалы емес» мәтінін тыңдап, деректер мен көзқарастарды ажыратып жаз.
3-тапсырма. Жеке жұмыс. Мәтінді оқып, онда айтылған салт-дәстүрдің маңыздылығына қатысты проблемалық сұрақтар құрастыр. 1.Неліктен дастарқан әдебі адамгершілік пен тазалыққа баулиды және оның адамның қоғамдағы беделіне әсері қандай? 2.Қазақ халқының дәстүрлі дастарқан басындағы тәртіп ережелері қазіргі заман қоғамында қаншалықты сақталған және өзгеріске ұшыраған ба? 3.Үй иесінің қонақтарға көрсеткен құрметі мен дастарқан басындағы ережелердің ұрпақ тәрбиесіне ықпалы қандай? ӘТН.
5-тапсырма. Топтық жұмыс. «Паһ, шіркін!», «Мәссаған!», «Бәрекелді!» одағайларын қатыстырып, оқылым мәтінінің мазмұнын толықтыратын үш сөйлем құра. 1-қатар:1.Паһ, шіркін! Қазақтың дастарқан басындағы тәртібі мен қонақжайлығы қандай керемет – үлкенге құрмет, кішіге ізет көрсетіліп, әркім өз орнын біледі. 2-қатар: 2.Мәссаған! Дастарқан басында ас-тағамды сынамай, асығыс тұрмай, үлкендердің батасын алу – нағыз тәрбиенің белгісі екен ғой. 3-қатар: 3.Бәрекелді! Мұндай дастарқан әдебі әрбір жанұяда сақталса, ұрпақтар арасындағы сыйластық пен адамгершілік ешқашан жоғалмас еді. 6-тапсырма. Дастарқан тәрбиесіне қатысты шағын мәтін жаз. Дастарқан тәрбиесі – қазақ халқының ғасырлар бойы қалыптасқан маңызды дәстүрлерінің бірі. Үйге келген қонаққа дастарқан жайып, дәм ұсыну – қазақтың қонақжайлығының белгісі. Әрбір отбасы асқа отырған кезде алдымен қол жуу дәстүрін ұстанады. Үлкендерден бұрын асқа қол созбау – сыйластықтың көрінісі. Ас үстінде паһ шіркін, қандай дәмді тағам! деп, тамақтың дәмін мақтау – дастарқан әдебінің бір бөлшегі. Тамақ ішіп болған соң, «бәрекелді, ас дәмді болды!» деп алғыс айту әдептілікті білдіреді. Мәссаған, мына тағам қандай ерекше! деп таңданыс білдіру де дастарқан басындағы жылы қарым-қатынасты арттырады. Жастар үлкендерге шай құйып, ас мәзірін ұсынуы керек. Қонақ кеткен соң, дастарқанды таза ұстау – тазалық пен жинақылықтың белгісі. Дастарқан басында дауыс көтермей, жағымды әңгіме айту қажет. Ас ішіп болған соң, бата жасалады, бұл – ризашылықтың көрінісі. Қазақ халқы дастарқанды берекенің, бірліктің нышаны деп біледі. Сондықтан дастарқан басындағы тәрбие ұлттық мәдениеттің ажырамас бөлігі болып табылады. |
Деректер мен көзқарастарды ажыратып жазады.
Проблемалық 3 сұрақ құрастырады.
Көңіл күй одағайымен танысады.
3 қатар сөйлем жазады.
Мәтін жазады.
|
Дескриптор: -Деректерді анықтайды; -Көзқарастарды аныөтақды
Дескриптор: 1.Мәтіннің негізгі идеясын түсініп, оның мазмұнын талдау жасай алады. 2.Дастарқан әдебіне қатысты терең ойландыратын, бірнеше жауап нұсқасы бар сұрақтар құрастыра алады. 3.Қойылған сұрақтар мәтіндегі оқиғалар мен құндылықтарды ашуға бағытталғанын дәлелдей алады. Дескриптор: 1.Берілген одағайларды мағыналық сәйкестігіне қарай дұрыс пайдалана алады. 2.Сөйлем құрылымын логикалық түрде дұрыс құрастырып, мәтін мазмұнын толықтыра алады. 3.Одағайлардың эмоциялық әсерін нақты көрсетіп, мәтінге көркемдік сипат бере алады.
Дескриптор: 1.Дастарқан басындағы әдеп ережелерін сақтап, үлкендерді құрметтеудің маңыздылығын түсіндіреді. 2.Дастарқан басында қолданылатын дәстүрлі сөздерді (одағайларды) орынды қолданады. 3.Қазақ халқының дастарқан мәдениеті мен қонақжайлық дәстүрін сипаттап, оның тәрбиелік мәнін ашады. |
|||||
|
Сабақтың соңы |
КЕРІ БАЙЛАНЫС.
|
Өз ойын жазады. |
|
|||||
|
Үйге тапсырма |
Ережелерді оқу , 9-тапсырма.
|
|
|
|||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Тамақтану әдебі
Тамақтану әдебі
|
Бөлім: |
Дұрыс тамақтану |
|||||||
|
Пәні |
Қазақ тілі |
|||||||
|
Педагогтің аты-жөні: |
|
|||||||
|
Күні: |
|
|||||||
|
Сыныбы: 7 |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Тамақтану әдебі |
|||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары: |
7.1.3.1 тыңдалған мәтіннің мазмұнын түсіну, ұсынылған ақпарат бойынша факті мен көзқарасты ажырата білу; 7.4.4.4 одағай түрлерін ажырата білу, қолдану. |
|||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
Тыңдалған мәтіннің мазмұнын түсіну, ұсынылған ақпарат бойынша факті мен көзқарасты ажыратады, одағай түрлерін ажырата біледі. Жасампаздық пен жаңашылдық құндығы: орындалатын тапсырмалар арқылы оқушыны жаңашылдыққа, жасампаздыққа баулу. |
|||||||
|
Сабақтың барысы: |
||||||||
|
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||
|
Сабақтың басы |
І. Ұйымдастыру кезеңі. Сәлемдесу, сабаққа дайындық. Үй жұмысын сұрау. 9-тапсырма. Жаңа сабақ. Кіріспе. Тоқ адам асты таңдап ішеді, Аш адам тамағынан өткенді ішеді. Жүсіп Баласағұни Оқушылар ойын тыңдау. |
Сабаққа зейін қояды. Үй жұмысын айтады. Қанатты сөздің мағынасын ашады.
|
Мадақтау Қолдау |
Жұмыс дәптері, оқулық, таратпа материал, слайд |
||||
|
Сабақтың ортасы |
1-тапсырма. Жұптық жұмыс. «Дәмдінің бәрі пайдалы емес» мәтінін тыңдап, деректер мен көзқарастарды ажыратып жаз.
3-тапсырма. Жеке жұмыс. Мәтінді оқып, онда айтылған салт-дәстүрдің маңыздылығына қатысты проблемалық сұрақтар құрастыр. 1.Неліктен дастарқан әдебі адамгершілік пен тазалыққа баулиды және оның адамның қоғамдағы беделіне әсері қандай? 2.Қазақ халқының дәстүрлі дастарқан басындағы тәртіп ережелері қазіргі заман қоғамында қаншалықты сақталған және өзгеріске ұшыраған ба? 3.Үй иесінің қонақтарға көрсеткен құрметі мен дастарқан басындағы ережелердің ұрпақ тәрбиесіне ықпалы қандай? ӘТН.
5-тапсырма. Топтық жұмыс. «Паһ, шіркін!», «Мәссаған!», «Бәрекелді!» одағайларын қатыстырып, оқылым мәтінінің мазмұнын толықтыратын үш сөйлем құра. 1-қатар:1.Паһ, шіркін! Қазақтың дастарқан басындағы тәртібі мен қонақжайлығы қандай керемет – үлкенге құрмет, кішіге ізет көрсетіліп, әркім өз орнын біледі. 2-қатар: 2.Мәссаған! Дастарқан басында ас-тағамды сынамай, асығыс тұрмай, үлкендердің батасын алу – нағыз тәрбиенің белгісі екен ғой. 3-қатар: 3.Бәрекелді! Мұндай дастарқан әдебі әрбір жанұяда сақталса, ұрпақтар арасындағы сыйластық пен адамгершілік ешқашан жоғалмас еді. 6-тапсырма. Дастарқан тәрбиесіне қатысты шағын мәтін жаз. Дастарқан тәрбиесі – қазақ халқының ғасырлар бойы қалыптасқан маңызды дәстүрлерінің бірі. Үйге келген қонаққа дастарқан жайып, дәм ұсыну – қазақтың қонақжайлығының белгісі. Әрбір отбасы асқа отырған кезде алдымен қол жуу дәстүрін ұстанады. Үлкендерден бұрын асқа қол созбау – сыйластықтың көрінісі. Ас үстінде паһ шіркін, қандай дәмді тағам! деп, тамақтың дәмін мақтау – дастарқан әдебінің бір бөлшегі. Тамақ ішіп болған соң, «бәрекелді, ас дәмді болды!» деп алғыс айту әдептілікті білдіреді. Мәссаған, мына тағам қандай ерекше! деп таңданыс білдіру де дастарқан басындағы жылы қарым-қатынасты арттырады. Жастар үлкендерге шай құйып, ас мәзірін ұсынуы керек. Қонақ кеткен соң, дастарқанды таза ұстау – тазалық пен жинақылықтың белгісі. Дастарқан басында дауыс көтермей, жағымды әңгіме айту қажет. Ас ішіп болған соң, бата жасалады, бұл – ризашылықтың көрінісі. Қазақ халқы дастарқанды берекенің, бірліктің нышаны деп біледі. Сондықтан дастарқан басындағы тәрбие ұлттық мәдениеттің ажырамас бөлігі болып табылады. |
Деректер мен көзқарастарды ажыратып жазады.
Проблемалық 3 сұрақ құрастырады.
Көңіл күй одағайымен танысады.
3 қатар сөйлем жазады.
Мәтін жазады.
|
Дескриптор: -Деректерді анықтайды; -Көзқарастарды аныөтақды
Дескриптор: 1.Мәтіннің негізгі идеясын түсініп, оның мазмұнын талдау жасай алады. 2.Дастарқан әдебіне қатысты терең ойландыратын, бірнеше жауап нұсқасы бар сұрақтар құрастыра алады. 3.Қойылған сұрақтар мәтіндегі оқиғалар мен құндылықтарды ашуға бағытталғанын дәлелдей алады. Дескриптор: 1.Берілген одағайларды мағыналық сәйкестігіне қарай дұрыс пайдалана алады. 2.Сөйлем құрылымын логикалық түрде дұрыс құрастырып, мәтін мазмұнын толықтыра алады. 3.Одағайлардың эмоциялық әсерін нақты көрсетіп, мәтінге көркемдік сипат бере алады.
Дескриптор: 1.Дастарқан басындағы әдеп ережелерін сақтап, үлкендерді құрметтеудің маңыздылығын түсіндіреді. 2.Дастарқан басында қолданылатын дәстүрлі сөздерді (одағайларды) орынды қолданады. 3.Қазақ халқының дастарқан мәдениеті мен қонақжайлық дәстүрін сипаттап, оның тәрбиелік мәнін ашады. |
|||||
|
Сабақтың соңы |
КЕРІ БАЙЛАНЫС.
|
Өз ойын жазады. |
|
|||||
|
Үйге тапсырма |
Ережелерді оқу , 9-тапсырма.
|
|
|
|||||
шағым қалдыра аласыз















