Қарағанды қаласы Бұқар-Жырау ауданы,
«Байқадам ЖББМ» КММ-нің
тарих пәні мұғалімі Рымбек Серікбол Амангелдіұлы

Тарих пәнінен білім берудің сапасын жетілдіру жолдары
Мақсаты: Тарих пәнін оқытуда тиімді әдістер мен тәсілдерді қолдана отырып, білім сапасын арттыру, оқушының ұлттық сана-сезімі мен сыни ойлау қабілетін дамыту.
Қазіргі таңда Қазақстанда білім беру жүйесінде үлкен өзгерістер болып жатыр. Сол өзгерістердің басты бағыттарының бірі – білім беру сапасын арттыру. Әсіресе тарих пәні — тек ақпарат беретін емес, оқушыны ұлттық рухта тәрбиелейтін, қоғамдық құндылықтарды дарытатын, тарихи сананы қалыптастыратын маңызды сала. Сондықтан тарих пәнінің сапалы оқытылуы – жас ұрпақтың болашағына тікелей әсер етеді.
1. Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдерді жетілдіру
Жаңа білім беру бағдарламасы мұғалімнен оқушыны сабақтың белсенді қатысушысына айналдыруды талап етеді. Ол үшін келесі әдістер тиімді:
- Диалогтік оқыту – оқушының ойын айтуға, сұрақ қоюға үйретеді;
- Кейс әдісі – тарихи жағдайларды талдау арқылы шешім қабылдауға баулиды;
- Рөлдік ойындар – оқушыны тарихи кейіпкердің орнына қойып, сол кезеңді сезінуге көмектеседі;
- Дебат – түрлі көзқарастарды салыстырып, өз ойын дәлелдеуге үйретеді.
2. Цифрлық ресурстар мен мультимедияны пайдалану
Білім сапасын арттыруда технологияның орны ерекше. Сабақта:
- Интерактивті тақта, Padlet, Kahoot, Mentimeter секілді құралдар,
- Бейнематериалдар мен құжатты фильмдер,
- Google карталары мен тарихи симуляциялар — сабақ мазмұнын нақты әрі тартымды етеді.
3. Ұлттық құндылықтарға негізделген мазмұн
Оқушыларға Алаш арыстары, хандар мен батырлар, Тәуелсіздік жолындағы күрескерлер туралы оқыта отырып, біз ұлттың тарихына деген қызығушылық пен құрметті дамытамыз. Тарихи тұлғалар арқылы тәрбие беру — білімнің өзегі болуы тиіс.
4. Сыни ойлау мен дерекпен жұмыс жасау дағдылары
Тарих сабағында оқушы:
- Дерек пен пікірді ажыратады;
- Тарихи құжатты талдайды;
- Құбылыстың себеп-салдарын анықтайды;
- Оқиғаға өз бағасын береді.
Бұл дағдылар тек мектепте ғана емес, өмірде де қажет.
5. Критериалды бағалау жүйесі
Оқушыны бағалау — білім сапасының айнасы. Критериалды бағалау:
- Түсінікті, нақты;
- Оқушы өз деңгейін біледі;
- Жетістікке жетуге ынталандырады;
- Кері байланысты орнатады.
Қорытынды:
Тарих пәні — елді, жерді сүюге, өткенді ұмытпауға тәрбиелейтін құнды ғылым. Оны сапалы оқыту үшін мұғалім үнемі ізденіп, жаңа технология мен әдістерді тиімді қолдануы керек. Оқушының ойлау, талдау, сөйлеу, пікір айту, дәлелдеу дағдыларын қалыптастыру — білім сапасының нақты көрсеткіші. Сонда ғана тарих сабағы оқушы жадында жатталып қана қоймай, оның құндылықтарына, болмыс-бітіміне айналады.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Тарих пәнінен білім берудің сапасын жетілдіру жолдары
Тарих пәнінен білім берудің сапасын жетілдіру жолдары
Қарағанды қаласы Бұқар-Жырау ауданы,
«Байқадам ЖББМ» КММ-нің
тарих пәні мұғалімі Рымбек Серікбол Амангелдіұлы

Тарих пәнінен білім берудің сапасын жетілдіру жолдары
Мақсаты: Тарих пәнін оқытуда тиімді әдістер мен тәсілдерді қолдана отырып, білім сапасын арттыру, оқушының ұлттық сана-сезімі мен сыни ойлау қабілетін дамыту.
Қазіргі таңда Қазақстанда білім беру жүйесінде үлкен өзгерістер болып жатыр. Сол өзгерістердің басты бағыттарының бірі – білім беру сапасын арттыру. Әсіресе тарих пәні — тек ақпарат беретін емес, оқушыны ұлттық рухта тәрбиелейтін, қоғамдық құндылықтарды дарытатын, тарихи сананы қалыптастыратын маңызды сала. Сондықтан тарих пәнінің сапалы оқытылуы – жас ұрпақтың болашағына тікелей әсер етеді.
1. Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдерді жетілдіру
Жаңа білім беру бағдарламасы мұғалімнен оқушыны сабақтың белсенді қатысушысына айналдыруды талап етеді. Ол үшін келесі әдістер тиімді:
- Диалогтік оқыту – оқушының ойын айтуға, сұрақ қоюға үйретеді;
- Кейс әдісі – тарихи жағдайларды талдау арқылы шешім қабылдауға баулиды;
- Рөлдік ойындар – оқушыны тарихи кейіпкердің орнына қойып, сол кезеңді сезінуге көмектеседі;
- Дебат – түрлі көзқарастарды салыстырып, өз ойын дәлелдеуге үйретеді.
2. Цифрлық ресурстар мен мультимедияны пайдалану
Білім сапасын арттыруда технологияның орны ерекше. Сабақта:
- Интерактивті тақта, Padlet, Kahoot, Mentimeter секілді құралдар,
- Бейнематериалдар мен құжатты фильмдер,
- Google карталары мен тарихи симуляциялар — сабақ мазмұнын нақты әрі тартымды етеді.
3. Ұлттық құндылықтарға негізделген мазмұн
Оқушыларға Алаш арыстары, хандар мен батырлар, Тәуелсіздік жолындағы күрескерлер туралы оқыта отырып, біз ұлттың тарихына деген қызығушылық пен құрметті дамытамыз. Тарихи тұлғалар арқылы тәрбие беру — білімнің өзегі болуы тиіс.
4. Сыни ойлау мен дерекпен жұмыс жасау дағдылары
Тарих сабағында оқушы:
- Дерек пен пікірді ажыратады;
- Тарихи құжатты талдайды;
- Құбылыстың себеп-салдарын анықтайды;
- Оқиғаға өз бағасын береді.
Бұл дағдылар тек мектепте ғана емес, өмірде де қажет.
5. Критериалды бағалау жүйесі
Оқушыны бағалау — білім сапасының айнасы. Критериалды бағалау:
- Түсінікті, нақты;
- Оқушы өз деңгейін біледі;
- Жетістікке жетуге ынталандырады;
- Кері байланысты орнатады.
Қорытынды:
Тарих пәні — елді, жерді сүюге, өткенді ұмытпауға тәрбиелейтін құнды ғылым. Оны сапалы оқыту үшін мұғалім үнемі ізденіп, жаңа технология мен әдістерді тиімді қолдануы керек. Оқушының ойлау, талдау, сөйлеу, пікір айту, дәлелдеу дағдыларын қалыптастыру — білім сапасының нақты көрсеткіші. Сонда ғана тарих сабағы оқушы жадында жатталып қана қоймай, оның құндылықтарына, болмыс-бітіміне айналады.
шағым қалдыра аласыз













