Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
"Тіл мәдениеті" арнайы курс 6-сыныпқа арналған
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
БҚО Тасқала ауданы
Ыбырай Алтынсарин атындағы ЖОББМ
«Тіл мәдениеті» арнайы курсының бағдарламасы
6»Б» сынып
(қазақ тілі пәніне қосымша)
Құрастырған: Султангереева.Г.О.
қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің жоғары мұғалімі
Тасқала ауданы. 2017ж
Түсінік хат
Егеменді ел азаматын тәрбиелеудегі тіл мамандарының бірден бір алдына қойған міндеті – оқушыны тіл мәдениетіне байланысты теориялық білім бере отырып, оны өмірде орынды қолдана білуге баулу болып табылады.
Тіл мәдениетін қалыптастырудың жолы – тілдің халықтық қасиетін ауыз әдебиеті үлгілері, көркем әдебиеті арқылы бала бойынша сіңіру. Оқыған шығармасы бойынша ойын көркем етіп жеткізуге білу де-тіл мәдениетін меңгерудің бірден бір шарты. Әрбір оқушы өз халқының,ана тілінің мұрагері болуға тиісті. Осы орайда 6-ші сыныптағы «Қазақ тілі» оқулығының авторлары тіл мәдениетіне байланысты мәтіндер мен жаттығуларды өте орынды алғандығын атап өткен жөн.
Тіл тазалығына, сөйлеу шеберлігіне қазақ халқы ерекше мән берген. Ғылым-білім дегендерден алыс жүрген замандардың өзінде де тіл өнерін - өнердің өнері, «Өнер алды - қызыл тіл» деп бағалаған. Асылы, жақсы сөзді жанына азық ете білген, атқан оққа тоқталмаса да жүйелі сөзге бас иген, орнын тапқан екі ауыз сөзді ер құнымен теңестірген бір халық болса, ол қазақ халқы болар.
Жаңадан «тіл мәдениеті», «сөйлеу мәдениеті» деген күрделі ұғым-түсініктер пайда болды, кейін оның арнасы кеңейіп, өзіндік бір мақсаты бар жеке ғылымға айналды. «Тіл мәдениеті» дегеніміз мағыналық өрісі кең дүние.
Қысқасы, санай берсек, сөздің беретін ұғымы өте кең. Сондықтан «тіл мәдениеті» дегенді - «сөйлеу мәдениеті», «сөз мәдениеті» деп те айта береміз. Сөз - тілдің қолданыстағы көрінісі болса, «тіл мәдениеті» тілдің жеке элементтерін, тұлға-тәсілдерін, оның тәжірибе елегінен өтіп қалыптасқан, қоғам тарапынан қабылданған заңдылықтарына сәйкес дұрыс пайдалану туралы білім саласы. «Тіл мәдениеті» - тілдің фонетиканың нормаларын бұлжытпай сақтау ғана емес, айтайын деген ойымызды тыңдаушыға жүрекке жылы тиетін, «айналасы теп-тегіс жұмыр келген», әсерлі ұғымды дәл жеткізу жайын қамтиды.
Тіл мәдениеті - тілдік нормаларының, тіл тәсілдерінің жетіп, ширап даму дәрежесі. Тіл мәдениеті негізінен сөзді орынды қолдану деген ұғымды білдіреді. Сөйлеу коммуникативтік қызмет атқарумен қатар, адамның ішкі өмірінің рухани байлығын жарыққа шығарып, жан сарайын танытады
Тіл мәдениетін меңгерудің ендігі бір жолы-пәнаралық байланысы, әдебиеттен өтілетін көркем шығармаларын да пайдалануға болады.
Мақсаты:
Сөйлеу, тіл мәдениеті машықтарын меңгерген, коммуникативтік біліктілігі артқан, логикалық ойлауы өз деңгейіне сәйкес дамыған, мәдениетті сөйлеуге бейімделген оқушыны тәрбиелеу және қазақ тілі сабақтарында ақпараттық,тілдік қарым – қатынасты дамытып, өзінің ана тілі-қазақ тілін сапалы меңгерген тұлға қалыптастыру.
Міндеті:
Сөз адамның ой-өрісін, мәдени дәрежесін, байыптылығын, ақыл-парасатын көрсететінін ұғындыру
Сөйлеу мәдениетіне қай уақытта болса да ерекше мән бергенін, қай халық болса да қатты бағалағанын түсіндіру
Сөйлеу мәдениеті сөйлеуші адамның ішкі жан дүниесінің тазалығына да, сөз өнеріне де қатыстылығын ескере білу
Сөзге шешен адам мәдениетті әрі шебер сөйлей білу керек екеніне түсінік беру. Мәдениетті, ой-өрісі жоғары, өмірге сенімді, адал адамдардың сөйлеу тілі де жоғары болуға тиістілігін аңғарту
Тіл - адамның ішкі жан дүниесінің айнасы екенін ұғындыру.
Күтілетін нәтиже:
* 6 – сынып оқулығы бойынша берілетін лексикалық тақырыптар бойынша білімдерін дамыту.
*Тіл мәдениетін меңгерген, коммуникативтік біліктілігі артқан, логикалық ойлауы өз деңгейіне сәйкес дамыған оқушы
*Ұлттық мәдениетін құрметтей білетін, рухани адамгершілігі мол, отансүйгіш азаматы.
Білім – білік дағдылары
- Лексикалық нормаларды білу.
- Жалпы халыққа бірдей жиі қолданылатын сөздері тануы;
- Қосымшаларды таңдап, талғай жалғай білуі;
- Сөйлем мүшелерін орнымен қолдана алуы;
- Сөз тіркесінің өзіне тән белгілерін білуі;
- Сөздердің байланысу тәсілдерін білуі;
- Сөздердің байланысу түрлерінің (қиысу, матасу, меңгеру қабысу, жанасу) бір-бірінен ерекшелігін білуі.
Тіл мәдениетін меңгеруде қажетті мектеп бағдарламасы бойынша әрі әдебиеттерде өтілетін көркем шығармаларды да пайдаланып,құрастырған Султангереева.Г.О.
«Тіл мәдениеті» арнайы курсы
6»Б» сыныпқа арналған
күнтізбелік-тақырыптық жоспары
№ |
Сабақ тақырыбы |
Өткізілу түрі,бағыты |
сағаты |
мерзімі |
|
1-тарау Қазақ тіл білімі |
|
|
|
1 |
Қазақ тілі- ҚР мемлекеттік тілі |
Қазақ тілінің қоғамдық мәні,ана тілі туралы |
1 |
|
2 |
Тілге құрмет-елге құрмет |
«Қазақ тілі-мақтанышым» ойтолғау жаздыру |
1 |
|
|
2-тарау.Әдеби тіл және мәтін |
|
|
|
3 |
Әдеби тіл және оның нормалары |
Б.Момышұлының қанатты сөздері Кестені толтыру 244 бет |
1 |
|
4 |
Мәтін және сөз мағынасын білу мәні |
Мәтіндегі кейіпкерлер сөзі мен әр сөздің мағынасына мән беру, үлгі бойынша жазбаша пікір білдіру 246 бет |
1 |
|
5 |
Ауызша және жазбаша сөйлеу тілі |
А.Байтұрсынов зерттеулері |
1 |
|
6 |
Дұрыс сөйлеу,дұрыс жазу шарттары |
С.Аманжолов еңбегі |
1 |
|
7 |
Сөз қолданудың негізгі принциптері |
Сөз, сөз тіркесі,сөйлем Төрт түлік малға қатысты тұрақты тіркестер |
1 |
|
8 |
Мәтінмен жұмыс |
Халықтық тәлім-тәрбие,ата дәстүр туралы |
1 |
|
9 |
Тіл білімінің тұлғалары |
Қазақ халқының біртуарлары туралы мәліметтер |
1 |
|
10 |
Нақыл-өсиет сөздердің шындығы |
Екі топқа бөліну,пікірталас ұйымдастыру 248 бет |
1 |
|
11 |
Ақын мәдениеті жайлы өз ойым |
Қ.Мырзалиев,М.Мақатаев, М.Жұмабаев өлеңдерімен танысу, ой бөлісу |
1 |
|
|
3-тарау.Көркемдегіш құралдар |
|
|
|
12 |
Диалог, монолог |
Жұптаса әңгімелесу, сұхбат, рөлге бөлу, жұптық қойылым 251-254 бет |
1 |
|
13 |
Шығармашылық жазу жұмыстары |
Хат, күнделік Жазба жұмыстары 260 бет |
1 |
|
14 |
Көркемдегіш құралдар |
Теңеу, эпитет, метафора, портрет,мінездеме ,кейіптеу М.Әуезов,С.Мұқанов,Ғ.Мүсірепов шығармаларынан іздестіру |
1 |
|
15 |
Көркем шығарма |
Абай қарасөздері,Мағжан лирикалары,Мұқағали жырлары |
1 |
|
16 |
Мінездеу,мінездеме |
Кестемен жұмыс 267-269 беттер |
1 |
|
17 |
Қимыл –әрекеттерді сипаттау |
Ә.Нұршайықов шығармасынан үзінді |
1 |
|
18 |
«Қайсар ананың әрекеті» |
Мәтіндік сипаттау жаздыру |
1 |
|
19 |
Өмірбаян |
М.Мақатаев «Менің өмірбаяным» өлеңі |
1 |
|
20 |
Сал-серілер өмірінен дерек |
Лексикалық,фонетикалық талдау 182 бет |
1 |
|
21 |
Қазақ халқының киелі сандары |
Әр санның өзіндік мәні,сыры туралы мәліметтер |
1 |
|
|
4-тарау.Тіл тазалығы |
|
|
|
22 |
Емле мен тіл мәдениетінің байланысы |
Мәтінмен жұмыс |
1 |
|
23 |
Тілдің таза, табиғи қалпын сақтау шарты |
ауыспалы сөздер |
1 |
|
24 |
Мәтіндегі негізгі ой,жоспар құру |
Синоним,омоним |
1 |
|
25 |
Даналық сөздер |
Мақал-мәтелдер |
1 |
|
26 |
Тіл көркемдігінің бір сыры |
Тұрақты тіркестер |
1 |
|
27 |
Тіл байлығы және сөздік қор |
Көп мағыналы сөздер |
1 |
|
28 |
Сөз қолдану мәдениеті мен жазу мәдениетінің байланысы |
Грамматикалық,мағыналық,интонациялық принциптер |
1 |
|
29 |
Көсемсөз |
Б.Бұлқышев шығармалары |
1 |
|
30 |
Сөз дәлдігі |
Деректі,дерексіз ұғымдар |
1 |
|
31 |
Сөз байлығы |
«Абай жолы»роман-эпопеясы БҚО жер атаулары |
1 |
|
32 |
Ұлттық шешендік сөздер |
Қазақтың би-шешендері |
1 |
|
33 |
Орфография,орфоэпия |
Сөзді дұрыс айту,дұрыс жаза білу жолдары |
1 |
|
34 |
Шығармашылық жұмыс |
Қорытынды-пысықтау жұмыстары |
1 |
|
«Тіл мәдениеті» арнайы курсы бағдарламасының мазмұны
№ |
Тақырыптар |
сағат |
1-тарау |
Қазақ тіл білімі |
|
1 |
Қазақ тілі- ҚР мемлекеттік тілі |
1сағ |
2 |
Тілге құрмет-елге құрмет |
1сағ |
2-тарау |
Әдеби тіл және мәтін |
|
3 |
Әдеби тіл және оның нормалары |
1сағ |
4 |
Мәтін және сөз мағынасын білу мәні |
1сағ |
5 |
Ауызша және жазбаша сөйлеу тілі |
1сағ |
6 |
Дұрыс сөйлеу,дұрыс жазу шарттары |
1сағ |
7 |
Сөз қолданудың негізгі принциптері |
1сағ |
8 |
Мәтінмен жұмыс |
1сағ |
9 |
Тіл білімінің тұлғалары |
1сағ |
10 |
Нақыл-өсиет сөздердің шындығы |
1сағ |
11 |
Ақын мәдениеті жайлы өз ойым |
1сағ |
3-тарау |
Көркемдегіш құрал |
|
12 |
Диалог, монолог |
1сағ |
13 |
Шығармашылық жазу жұмыстары |
1сағ |
14 |
Көркемдегіш құралдар |
1сағ |
15 |
Көркем шығарма
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |