Материалдар / Топиниң асасий тәркиви

Топиниң асасий тәркиви

Материал туралы қысқаша түсінік
бастауыш сынып
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
06 Ақпан 2019
525
0 рет жүктелген
770 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Тәкшүрүлди: Садирова Г. Т.
Пән: ТәбиәтшунаслиқУзақ муддәтлик реҗә бөлүми: СәнъәтКүни: 16.01.2019Синип: 3 «В»Мәктәп: А.Розибакиев намидики №153-мәктәп гимназияМуәллимниң исим-фамилияси: Джаруллаева Диларям ХакимжановнаҚатнашқанлар сани: 27Қатнашмиғанлар сани: 0
Дәрис мавзуси: Топиниң асасий тәркиви
Оқуш мәхсити3.3.4.2 – топиниң асасий тәркивини тәтқиқ қилиш; 3.1.2.3 –тәҗрибини реҗиләш вә жүргүзүш;
Дәрисниң мәхситиБарлиқ оқуғучилар: топиниң немә екәнлигини билиду


Оқуғучиларниң көпчилиги: топиниң һаят үчүн муһим екәнлигини чүшәндүрәләйду


Бәзи оқуғучилар: тәҗрибини реҗиләйду вә жүргүзиду
Бурундин бар билими

Утуқ критериялири

Қәдрийәтләрни риваҗландурушБир-бири тиңшаш, диққәтчан болуш
Дәрисниң реҗиләнгән вақитлириРеҗиләнгән паалийәтМәнбәләр



Билиш

Оқуғучиларниң зеһнини җәлип қилиш;Оқуғучилар билән бирликтә дәристә өзини тутуш қаидилирини әскә елиш;Соалларға жавап бериңлар- Немә үчүн топа өсүмлүкләрниң һаяти үчүн муһим?- Немә үчүн топа Һайванларниң һаяти үчүн муһим?- Өсүмлүкләр топиниң қандақ қисмидин озуқ алиду?



Чүшиниш























Қоллиниш



























Тәһлил қилиш



Жиғиш

Баһалаш
Топа – бу сәйяримизниң қаттиқ қатлиминиң үстки пости. Тағ жисимлири топиниң пәйда болуши үчүн асас болуп хизмәт қилиду.Узақ вақит жәриянида тағ жисимлири шамал, су, Күнниң иссиғи вә жанлиқ организмларниң тәсиридин бузулған.Топиниң тәркивигә бирнәччә қисим кириду.



Гумус – бу өсүмлүкләр билән һайванларниң чириған қалдуқлири, топа бактериялири вә могуларниң мошу қалдуқларни қайта ишлишиниң мәһсули.Тәтқиқ қилиңларСиләргә керәк болиду:Лупа, су қуюлған стакаң, қошуқ, топа, тәхсә, спирт ламписиМәхсәт: топиниң тәркивини ениқлаш.Гипотезини тәрипләңлар: Гипотезини «Топиниң тәркивигә...» дегән сөзләр билән башлаңлар.Күзитиңлар.1.Тәхсигә бираз топа селиңлар. Қошуқ билән уни охшаш қатламға бөлүңлар. Топиға лупа арқилиқ қараңлар. У немидин ибарәт? Рәңги қандақ?2.Тәжрибә жүргүзүңлар.Стакан суға бир чимдим топа селиңлар. Немә болуватиду?Топини спирт ламписи билән қиздуруңлар. Топа үстидә соғ тәхсини тутуп туруңлар. Тәхсидә немә пәйда болди?Су бар стаканға икки-үч қошуқ топа селип, чайқап арилаштуруңлар вә тинишқа бираз вақит бериңлар. Әйнәккә стакандики судин бирнәччә тамча тамғузуңлар. Қизитип, су һорға айланғичә күтүңлар.Топа қатлимини қарап чиқиңлар.Хуласиләрни йезиңлар.4.Топа тәркивигә немә кириду? Нәтижиләрни дәптәргә йезиңлар.5. Нәтижиләр гипотезаңларни тәстиқлидиму?

«Топа» сөзигә кластер түзүңлар.

Топа қандақ қисимлардин ибарәт?Чириған топа дегинимиз немә?






























Дифференциация бойичә тапшурмилар:А. топиниң немә екәнлигини билидуВ. топиниң һаят үчүн муһим екәнлигини чүшәндүрәләйдуС. топиниң айрим организмлар һаятидики ролини чүшәндүрәләйдуБаһалаш Оқуғучилар соал-жавап арқилиқ өзлирини баһалайдуСаламәтлик вә ховупсизлиқ техникисиниң сақлиниши

Дәрис бойичә рефлексияДәрис мәхситигә йәттимму? Оқуғучилар немә үгәнди? Һәмкарлиқ муһити қандақ болди? Оқуғучилар арисидики дифференциацияләш бойичә паалийәтләр утуқлуқ болдиму? Реҗиләнгән вақит даирисидә үлгәрдимму? Реҗидин қандақ хуласә чиқардим? Немишкә?



Хуласә баһаДәрисниң әң утуқлуқ пәйтлири.1:2:Дәрисни яхшилашқа тәсир қилған икки пәйт.1: 2:Новәттики дәрисни өткүзүшкә тәсирини тәккүзгән мошу дәристин синип вә айрим оқуғучилар тоғрилиқ немә билдим?



Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!