«Ақтөбе қаласының білім бөлімі»
МКҚҚ №26«Үміт»бөбекжай-балабақшасы
Ашық ұйымдастырылған іс-әрекет
Тақырыбы: «Түстер әлеміне саяхат»
«Күншуақ» ортаңғы тобы
Өткізген: Жумашева У.Б
2024-2025 оқу жылы
Тақырыбы: «Түстер әлеміне саяхат»
Мақсаты: Балалардың негізгі түстер туралы білімдерін кеңейту (қызыл, көк, сары, жасыл). Шығармашылық қабілетін дәстүрден тыс әдістермен дамыту (түрлі түсті күрішпен жұмыс). Қол моторикасын, есте сақтауын, логикасын, сөйлеу белсенділігін және топпен жұмыс істеу дағдыларын жетілдіру.
Міндеттері:
Балалардың негізгі түстерді (қызыл, көк, сары, жасыл) ажырату, атау және оларды қоршаған ортадан таба білу дағдыларын қалыптастыру.
Түрлі түсті күрішпен жұмыс жасау арқылы дәстүрден тыс шығармашылық әдістерді қолдануға үйрету.
Қолдың ұсақ моторикасын дамыту үшін түсті дәндерді сұрыптау, орналастыру, құрастыру сияқты тапсырмалар орындау.
Балалардың есте сақтау қабілетін дамыту мақсатында түстерге байланысты ойындар мен тапсырмалар ұйымдастыру.
Логикалық ойлау қабілетін жетілдіру үшін түстерді сәйкестендіру, салыстыру және жүйелеу жаттығуларын жүргізу.
Сөйлеу белсенділігін арттыру мақсатында түстер туралы қысқа әңгімелер құрастыру, сұрақ-жауап әдісін қолдану.
Топпен жұмыс жасау барысында балалардың бір-біріне көмектесуін, ортақ шешім қабылдауын және достық қарым-қатынасын дамыту.
Эстетикалық талғамын арттыру үшін түстерді үйлестіріп сурет немесе композиция құрастыруға жағдай жасау.
Қажетті құралдар:
Түрлі түсті күріш, ұлттық ою үлгілері, акварель бояулары, қыстырғыштар, боялған таяқшалар, геометриялық пішіндер, доптар мен стакандар, жеміс-жидек макеттері, музыка, сиқырлы сандық, түрлі түсті тақиялар.
Инновациялық технологиялар: Ойын элементтері, зерттеушілік-шығармашылық тапсырмалар, дәстүрден тыс бояу әдістері.
Ұйымдастыру кезеңі
Музыкалық сергіту және жағымды
орта қалыптастыру.
Балалар әуенмен топқа кіріп, жарты шеңбер құрып
тұрады.
Сахналандыру: (Жайлы, сиқырлы музыка ойнайды. Тәрбиеші тыңдап тұрғандай кейіп танытады.)
Тәрбиеші:
– Тыңдаңдаршы, балалар! Бір ерекше дыбыс естіліп тұр! Бұл кімнің
сиқырлы қадамдары екен?..
– Ооо, қараңдаршы! Бізге әуе шарымен Түстер әлемінен Әсем ханшайым
келе жатыр!
(Екінші тәрбиеші шығады, қолында себеті бар.)
?
Әсем ханшайымның
сөзі:
– Сәлеметсіздер ме, ақылды балалар! Мен – Әсем ханшайыммын, Түстер
патшалығынан келдім. Менің әлемімде барлық түстер достықта өмір
сүреді. Бірақ бүгін менің сиқырлы себетімдегі түстер араласып,
шатасып кетіпті. Маған көмектесуге дайынсыңдар
ма?
Балалар: Иә!
–
Онда мен сендерді Түстер еліне
саяхатқа шақырамын. Ол үшін алдымен түрлі түсті тақияларды киіп, 4
топқа бөлінейік:
?
Қызыл
топ
?
Көк
топ
?
Сары
топ
?
Жасыл
топ
ІІ. Негізгі бөлім
1-топ: «Оюларды түске боя!»
-
Балаларға қазақтың ұлттық ою-өрнектерінің үлгілері таратылады.
-
Оларды түрлі түсті күрішпен жабыстырып, әдемі өрнек жасайды.
-
Жұмыс барысында балаларға сұрақтар қойылады:
-
«Қай түсті күрішті таңдадың?»
-
«Бұл ою қандай түсте әдемі көрінеді деп ойлайсың?»
-
-
Мақсаты: ұлттық мәдениетке қызығушылығын арттыру, шығармашылық қабілетін дамыту, қол моторикасын жетілдіру.
-
Әсем ханшайым балалардың еңбегін мақтап, «Сендердің оюларың нағыз қазына сияқты жарқырап тұр!» деп көтермелейді.
2-топ: «Сиқырлы бояулар сандығы»
-
Сандық ішінен түрлі түсті акварель бояулары мен қыстырғыштар алынады.
-
Балалар оларды түстеріне сәйкес сәйкестендіреді.
-
Қосымша ойын: балалар әр түске байланысты заттарды атайды.
-
Қызыл – қызыл гүл, қызыл көйлек.
-
Сары – күн, бидай, күнбағыс.
-
-
Мақсаты: түстерді есте сақтау, ойлау қабілетін жетілдіру, сөздік қорын байыту.
3-топ: «Таяқшалар сыры»
-
Балаларға түрлі түсті таяқшалар беріледі.
-
Олар таяқшаларды түстеріне қарай топтастырады және пішін құрастырады (үй, гүл, күн).
-
Әр бала жасаған суретін сипаттайды: «Мен көк таяқшадан үй жасадым».
-
Мақсаты: түстерді ажырату, логикалық ойлау қабілетін дамыту, шығармашылықты арттыру.
4-топ: «Геометриялық пішіндерді тап!»
-
Балаларға түрлі түсті шеңбер, үшбұрыш, төртбұрыш пішіндері беріледі.
-
Олар пішіндерді ажыратып, түстерін атайды.
-
Қосымша тапсырма: пішіндерден сурет құрастыру (үйдің шатыры – үшбұрыш, терезесі – төртбұрыш, күн – шеңбер).
-
Мақсаты: түстерді пішіндер арқылы ажырату, ойлау және сөйлеу белсенділігін дамыту.
ІІІ. Қимыл-қозғалыс кезеңі
«Обручтан секір» ойыны
-
Еденге түрлі түсті обручтар қойылады.
-
Музыка әуенімен балалар қозғалып жүреді.
-
Әуен тоқтағанда әр бала өз түстес обручқа секіреді.
-
Кейін балалар өз түстес допты тауып, сәйкес стаканға салады.
-
Мақсаты: балалардың қимыл-қозғалыс белсенділігін арттыру, ептілігін, үйлесімділігін дамыту, түстерді сәйкестендіру қабілетін бекіту.
Эксперимент: «Жемістер мен жидектерді түстерге сәйкестендір»
-
Әр топқа түрлі түсті жемістер мен жидектер ұсынылады.
-
Балалар өз тобының түсіне сәйкес жемістерді таңдап алады.
Мысал:
?
Қызыл топ – қызыл алма,
қызанақ, құлпынай
?
Сары топ – банан, лимон,
өрік
?
Көк топ – көкжидек,
қарақат, көк жүзім
?
Жасыл топ – қияр, жасыл
алма, жүзім
-
Балалардан сұрақ қойылады:
-
«Бұл жеміс қандай түсте?»
-
«Қай жемісті жақсы көресің?»
-
-
Балалар түстерді дұрыс сәйкестендіріп қана қоймай, жемістерді қолымен ұстап, иісін сезіп, дәмін татып көру арқылы тәжірибеден өткізеді.
-
Мақсаты: түстерді табиғи заттармен байланыстыру, сөйлеу белсенділігін арттыру, танымдық қабілетін дамыту.
IV. Қорытынды бөлім
Рефлексия (кері байланыс)
Балаларға шеңбер жасап отырып, жылы сұрақтар қойылады:
-
Біз бүгін қайда саяхаттадық?
-
Қандай түстермен таныстық?
-
Қай тапсырма саған қатты ұнады? Неге?
-
Қай түсті жақсы көресің?
(Балалар жауап бергенде тәрбиеші жылы қолдау көрсетіп, «Өте дұрыс айттың!», «Тамаша ой!», «Сен нағыз зерек баласың!» деп мадақтап отырады.)
Әсем ханшайымның
сөзі?:
– Жарайсыңдар, достарым! Сендердің ақылдылықтарыңның арқасында
Түстер елі қайтадан әсем, жарқын болып құлпырып кетті. Әрқайсың
ерекше өнерлі әрі ақылды екенсіңдер!
– Мынау сендерге алғысым ретінде сиқырлы мұз
кәмпиттер! ?
Олар сендерге қуаныш пен
бақыт сыйласын.
(Балаларға тәттілер немесе түрлі-түсті қағаздан жасалған «сиқырлы кәмпиттер» үлестіріледі.)
Қоштасу рәсімі
-
Балалар әсем әуеннің сүйемелдеуімен «Сау болыңыз!» деп айтады.
-
Әсем ханшайым қол бұлғап, балаларды сиқырлы әуенмен шығарып салады.
-
Балалар қоштасу әнін немесе «Қол шапалақтау шеңберін» орындайды:
-
«Бүгін біз көңілді болдық – қол шапалақ! ???
-
Түстерді үйрендік – қол шапалақ! ???
-
Бірге ойнап, жұмыс жасадық – қол шапалақ! ???»
-
Күтілетін нәтиже:
-
Балалар негізгі түстерді дұрыс ажыратып, атай алады.
-
Өз ойларын еркін жеткізеді, сөйлеу белсенділігі артады.
-
Шығармашылық тапсырмалар арқылы қол моторикасы дамиды.
-
Бір-бірін тыңдауға, қолдауға, топпен жұмыс жасауға дағдыланады.
-
Балалар көңілді күйде, жағымды эмоциямен сабақтан шығады.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Түстер әлеміне саяхат
Түстер әлеміне саяхат
«Ақтөбе қаласының білім бөлімі»
МКҚҚ №26«Үміт»бөбекжай-балабақшасы
Ашық ұйымдастырылған іс-әрекет
Тақырыбы: «Түстер әлеміне саяхат»
«Күншуақ» ортаңғы тобы
Өткізген: Жумашева У.Б
2024-2025 оқу жылы
Тақырыбы: «Түстер әлеміне саяхат»
Мақсаты: Балалардың негізгі түстер туралы білімдерін кеңейту (қызыл, көк, сары, жасыл). Шығармашылық қабілетін дәстүрден тыс әдістермен дамыту (түрлі түсті күрішпен жұмыс). Қол моторикасын, есте сақтауын, логикасын, сөйлеу белсенділігін және топпен жұмыс істеу дағдыларын жетілдіру.
Міндеттері:
Балалардың негізгі түстерді (қызыл, көк, сары, жасыл) ажырату, атау және оларды қоршаған ортадан таба білу дағдыларын қалыптастыру.
Түрлі түсті күрішпен жұмыс жасау арқылы дәстүрден тыс шығармашылық әдістерді қолдануға үйрету.
Қолдың ұсақ моторикасын дамыту үшін түсті дәндерді сұрыптау, орналастыру, құрастыру сияқты тапсырмалар орындау.
Балалардың есте сақтау қабілетін дамыту мақсатында түстерге байланысты ойындар мен тапсырмалар ұйымдастыру.
Логикалық ойлау қабілетін жетілдіру үшін түстерді сәйкестендіру, салыстыру және жүйелеу жаттығуларын жүргізу.
Сөйлеу белсенділігін арттыру мақсатында түстер туралы қысқа әңгімелер құрастыру, сұрақ-жауап әдісін қолдану.
Топпен жұмыс жасау барысында балалардың бір-біріне көмектесуін, ортақ шешім қабылдауын және достық қарым-қатынасын дамыту.
Эстетикалық талғамын арттыру үшін түстерді үйлестіріп сурет немесе композиция құрастыруға жағдай жасау.
Қажетті құралдар:
Түрлі түсті күріш, ұлттық ою үлгілері, акварель бояулары, қыстырғыштар, боялған таяқшалар, геометриялық пішіндер, доптар мен стакандар, жеміс-жидек макеттері, музыка, сиқырлы сандық, түрлі түсті тақиялар.
Инновациялық технологиялар: Ойын элементтері, зерттеушілік-шығармашылық тапсырмалар, дәстүрден тыс бояу әдістері.
Ұйымдастыру кезеңі
Музыкалық сергіту және жағымды
орта қалыптастыру.
Балалар әуенмен топқа кіріп, жарты шеңбер құрып
тұрады.
Сахналандыру: (Жайлы, сиқырлы музыка ойнайды. Тәрбиеші тыңдап тұрғандай кейіп танытады.)
Тәрбиеші:
– Тыңдаңдаршы, балалар! Бір ерекше дыбыс естіліп тұр! Бұл кімнің
сиқырлы қадамдары екен?..
– Ооо, қараңдаршы! Бізге әуе шарымен Түстер әлемінен Әсем ханшайым
келе жатыр!
(Екінші тәрбиеші шығады, қолында себеті бар.)
?
Әсем ханшайымның
сөзі:
– Сәлеметсіздер ме, ақылды балалар! Мен – Әсем ханшайыммын, Түстер
патшалығынан келдім. Менің әлемімде барлық түстер достықта өмір
сүреді. Бірақ бүгін менің сиқырлы себетімдегі түстер араласып,
шатасып кетіпті. Маған көмектесуге дайынсыңдар
ма?
Балалар: Иә!
–
Онда мен сендерді Түстер еліне
саяхатқа шақырамын. Ол үшін алдымен түрлі түсті тақияларды киіп, 4
топқа бөлінейік:
?
Қызыл
топ
?
Көк
топ
?
Сары
топ
?
Жасыл
топ
ІІ. Негізгі бөлім
1-топ: «Оюларды түске боя!»
-
Балаларға қазақтың ұлттық ою-өрнектерінің үлгілері таратылады.
-
Оларды түрлі түсті күрішпен жабыстырып, әдемі өрнек жасайды.
-
Жұмыс барысында балаларға сұрақтар қойылады:
-
«Қай түсті күрішті таңдадың?»
-
«Бұл ою қандай түсте әдемі көрінеді деп ойлайсың?»
-
-
Мақсаты: ұлттық мәдениетке қызығушылығын арттыру, шығармашылық қабілетін дамыту, қол моторикасын жетілдіру.
-
Әсем ханшайым балалардың еңбегін мақтап, «Сендердің оюларың нағыз қазына сияқты жарқырап тұр!» деп көтермелейді.
2-топ: «Сиқырлы бояулар сандығы»
-
Сандық ішінен түрлі түсті акварель бояулары мен қыстырғыштар алынады.
-
Балалар оларды түстеріне сәйкес сәйкестендіреді.
-
Қосымша ойын: балалар әр түске байланысты заттарды атайды.
-
Қызыл – қызыл гүл, қызыл көйлек.
-
Сары – күн, бидай, күнбағыс.
-
-
Мақсаты: түстерді есте сақтау, ойлау қабілетін жетілдіру, сөздік қорын байыту.
3-топ: «Таяқшалар сыры»
-
Балаларға түрлі түсті таяқшалар беріледі.
-
Олар таяқшаларды түстеріне қарай топтастырады және пішін құрастырады (үй, гүл, күн).
-
Әр бала жасаған суретін сипаттайды: «Мен көк таяқшадан үй жасадым».
-
Мақсаты: түстерді ажырату, логикалық ойлау қабілетін дамыту, шығармашылықты арттыру.
4-топ: «Геометриялық пішіндерді тап!»
-
Балаларға түрлі түсті шеңбер, үшбұрыш, төртбұрыш пішіндері беріледі.
-
Олар пішіндерді ажыратып, түстерін атайды.
-
Қосымша тапсырма: пішіндерден сурет құрастыру (үйдің шатыры – үшбұрыш, терезесі – төртбұрыш, күн – шеңбер).
-
Мақсаты: түстерді пішіндер арқылы ажырату, ойлау және сөйлеу белсенділігін дамыту.
ІІІ. Қимыл-қозғалыс кезеңі
«Обручтан секір» ойыны
-
Еденге түрлі түсті обручтар қойылады.
-
Музыка әуенімен балалар қозғалып жүреді.
-
Әуен тоқтағанда әр бала өз түстес обручқа секіреді.
-
Кейін балалар өз түстес допты тауып, сәйкес стаканға салады.
-
Мақсаты: балалардың қимыл-қозғалыс белсенділігін арттыру, ептілігін, үйлесімділігін дамыту, түстерді сәйкестендіру қабілетін бекіту.
Эксперимент: «Жемістер мен жидектерді түстерге сәйкестендір»
-
Әр топқа түрлі түсті жемістер мен жидектер ұсынылады.
-
Балалар өз тобының түсіне сәйкес жемістерді таңдап алады.
Мысал:
?
Қызыл топ – қызыл алма,
қызанақ, құлпынай
?
Сары топ – банан, лимон,
өрік
?
Көк топ – көкжидек,
қарақат, көк жүзім
?
Жасыл топ – қияр, жасыл
алма, жүзім
-
Балалардан сұрақ қойылады:
-
«Бұл жеміс қандай түсте?»
-
«Қай жемісті жақсы көресің?»
-
-
Балалар түстерді дұрыс сәйкестендіріп қана қоймай, жемістерді қолымен ұстап, иісін сезіп, дәмін татып көру арқылы тәжірибеден өткізеді.
-
Мақсаты: түстерді табиғи заттармен байланыстыру, сөйлеу белсенділігін арттыру, танымдық қабілетін дамыту.
IV. Қорытынды бөлім
Рефлексия (кері байланыс)
Балаларға шеңбер жасап отырып, жылы сұрақтар қойылады:
-
Біз бүгін қайда саяхаттадық?
-
Қандай түстермен таныстық?
-
Қай тапсырма саған қатты ұнады? Неге?
-
Қай түсті жақсы көресің?
(Балалар жауап бергенде тәрбиеші жылы қолдау көрсетіп, «Өте дұрыс айттың!», «Тамаша ой!», «Сен нағыз зерек баласың!» деп мадақтап отырады.)
Әсем ханшайымның
сөзі?:
– Жарайсыңдар, достарым! Сендердің ақылдылықтарыңның арқасында
Түстер елі қайтадан әсем, жарқын болып құлпырып кетті. Әрқайсың
ерекше өнерлі әрі ақылды екенсіңдер!
– Мынау сендерге алғысым ретінде сиқырлы мұз
кәмпиттер! ?
Олар сендерге қуаныш пен
бақыт сыйласын.
(Балаларға тәттілер немесе түрлі-түсті қағаздан жасалған «сиқырлы кәмпиттер» үлестіріледі.)
Қоштасу рәсімі
-
Балалар әсем әуеннің сүйемелдеуімен «Сау болыңыз!» деп айтады.
-
Әсем ханшайым қол бұлғап, балаларды сиқырлы әуенмен шығарып салады.
-
Балалар қоштасу әнін немесе «Қол шапалақтау шеңберін» орындайды:
-
«Бүгін біз көңілді болдық – қол шапалақ! ???
-
Түстерді үйрендік – қол шапалақ! ???
-
Бірге ойнап, жұмыс жасадық – қол шапалақ! ???»
-
Күтілетін нәтиже:
-
Балалар негізгі түстерді дұрыс ажыратып, атай алады.
-
Өз ойларын еркін жеткізеді, сөйлеу белсенділігі артады.
-
Шығармашылық тапсырмалар арқылы қол моторикасы дамиды.
-
Бір-бірін тыңдауға, қолдауға, топпен жұмыс жасауға дағдыланады.
-
Балалар көңілді күйде, жағымды эмоциямен сабақтан шығады.
шағым қалдыра аласыз













