«Бекітемін»
Мектеп директорының оқу ісі
жөніндегі орынбасары: С.Айнабеков
Күні:
14.09.16
Сыныбы:
9
Пәні:физика
Сабақтың аты
|
Түзу сызықты теңайнымалы қозғалыс кезіндегі
жылдамдық және орын ауыстыру
|
Сілтеме
|
Жоспар
|
Жалпы мақсаты
|
-
Түзусызықты тең айнымалы
қозғалыс. Үдеу. Түзу сызықты теңайнымалы қозғалыс кезіндегі
жылдамдық және орын ауыстыру жайлы мағлұмат беру
-
Түзусызықты тең айнымалы
қозғалыс. Үдеу. Түзу сызықты теңайнымалы қозғалыс кезіндегі
жылдамдық және орын ауыстыру формулаларын есеп шығаруда қолдана
білуге үйрету
-
Топта бағалауға баулу
|
Күтілетін нәтиже
|
-
Түзусызықты тең айнымалы
қозғалыс. Үдеу. Түзу сызықты теңайнымалы қозғалыс кезіндегі
жылдамдық және орын ауыстыру жайлы мағлұмат алады
-
Түзусызықты тең айнымалы
қозғалыс. Үдеу. Түзу сызықты теңайнымалы қозғалыс кезіндегі
жылдамдық және орын ауыстыру формулаларын есеп шығаруда қолдана
білуге үйренеді
-
Топта бағалай алатын
болады
|
Негізгі идеялар
|
Теңайнымалы қозғалыс деп дененің жылдамдығы кез
келген бірдей уақыт аралығында бірдей шамаға өзгеріп отыратын
қозғалысты айтады.
Үдеу дегеніміз – жылдамдықтың өзгеру шапшаңдығын
сипаттайтын шама; ал жылдамдық өзгерісінің осы өзгеріс болған уақыт
аралығына қатынасына тең.
, ,
ХБЖ-да үдеу бірлігі
1м/с2.
формуласынан жылдамдықты
табайық:
-бұл бастапқы жылдамдығы бар, үдеуі
оң таңбалы, яғни жылдамдығы артып отыратын қозғалыс
теңдеуі.
Енді
бастапқы жылдамдығы нөлге
тең, ал үдеу оң таңбалы болсын. Мұндай қозғалыс кезіндегі жылдамдық
формуласы:
бастапқы жылдамдық нөлден
өзгеше және таңбасы оң болсын. Бірақ үдеу теріс таңбалы, яғни
жылдамдық кеміп отырады делік. Мұндай қозғалыс
жылдамдығы
Түзу сызықты қозғалыстағы
орын ауыстыру векторының модулі жүрілген жолмен сәйкес
келеді.
|
Тапсырмалар
|
Топтық жұмыс «Жигсо»
|
Тапсырмалар
|
Жұптық жұмыс «Пилот
- Штурман»
|
Тапсырмалар
|
Жеке жұмыс «Блум
таксономиясы»
|
Сабақ бойынша мұғалімнің
жазбалары: (мұғалім және оқушы немен
айналысады)
І.Ұйымдастыру (2 минут)
-
Сәлемдесу
-
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу
-
Түгелдеу
1.2.
Топқа бөлу (1,2,3 сандарына байланысты 3 топқа
бөлінеді)
ІІ. Үй
тапсырмасын сұрау (4
минут)
1. Векторлық шамалар дегеніміз
не?
2. Скаляр шамалар дегеніміз не?
3. Векторларға амалдарды қалай
қолданамыз?
4. Векторлар проекциясы дегеніміз не?
ІІІ.
Талқылау үшін сұрақтар беріледі (3
минут)
-
Теңайнымалы қозғалыс деп
қандай қозғалысты айтуға болады?
-
Теңайнымалы қозғалыс кезінде жылдамдық қалай
өзгереді?
-
Үдеу дегеніміз қандай физикалық шама?
-
Теңүдемелі қозғалыс жылдамдығы графигінің
бірқалыпты қозғалыс графигінен айырмашылығы неде?
-
Теңүдемелі қозғалыстағы
дененің кез келген уақыт мезетіндегі жүрген жолын есептеп табу үшін
нені білу керек?
ІҮ.
Топтық жұмыс «Жигсо» (15 минут)
Сіздің тобыңызда 5 рөлді: лидер, баяндамашы,
хатшы, уақыт сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс
төмендегідей жоспармен жүреді:
Берілген мәтінді оқып, топпен бірлесе отырып,
талқылайды және әр топтың бақылаушысы жасаған жұмыстарға сәйкес
бақылау парағын жүргізеді.
Бақылаушының бағалау парағы
№
|
Бағалау өлшемдері
|
Көш
басшы
|
Хатшы
|
Баяндамашы
|
Уақыт сақшысы
|
1
|
Тақырыптың ашылуына үлес қосу
|
|
|
|
|
2
|
Міндетін атқару
|
|
|
|
|
3
|
Топтық жұмысқа атсалысуы
|
|
|
|
|
Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін
атқарады.
Топ пікірлерін тыңдау.
Ү. Жұптық
жұмыс «Пилот - Штурман» (5
минут)
(Штурман – басқарушы, пилот –
орындаушы)
Берілген суретті түсіндіру, яғни штурман айтып
отырады, пилот қағаз бетіне түсіріп отырады.
1 ) 2) 3)
Жұптың пікірлерін
тыңдау,барлық айтылған ой-пікірлерді бағалаудың мақсатына
сәйкестендіру
VІ. Жеке жұмыс «Блум
таксономиясы» (13 минут)
1
|
Білу
|
Үдеу дегеніміз
не?
|
|
2
|
Түсіну
|
Үдеудің формуласын және өлшем
бірлігін жаз?
|
|
3
|
Қолдану
|
Дене 5 секунт ішінде 0,5
м/с2
үдеу
алады.осы кезде жылдамдығы қанша болды?(Бастапқы жылдамдық 0-ге тең
болғанда)
|
|
4
|
Талдау
|
Кітаптағы 13-суреттегі а және
ә суреттерін салыстыр?
|
|
5
|
Жинақтау
|
С уретті қысқаша
түсіндір?
|
|
6
|
Бағалау
|
Күнделікті өмірде теңүдемелі
және теңбаяулайтын қозғалыстарға мысалдар келтір?
|
|
Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен
бағалау.
ҮІ. Кері
байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (3
минут)
Кейінгі
тапсырмалар
|
Күнделікті өмірде тапсырмаға
байланысты өзің байқаған құбылыстар жайлы шағын эссе
жазу.
|
Кейінгі оқу
|
§4,5 Түзусызықты тең айнымалы
қозғалыс. Үдеу. Түзу сызықты теңайнымалы қозғалыс кезіндегі
жылдамдық және орын ауыстыру
|