Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
«Үй және дала жануарлары» Түзете-дамыту сабақ жоспары 4 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Мұғалімнің аты-жөні: Қуекесова Г.Т.
Күні: ___________
Сыныбы: 4а – сынып
Пәні: Қоршаған орта
Сабаққа қатысқан оқушылар саны: ____
Сабақтың тақырыбы: «Үй және дала жануарлары»
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Жабайы және үй жануарлары жайлы түсініктерін кеңейту. Оқушыларға жабайы және үй жануарларымен таныстыру. Жануарлардың тіршілігі, мекендейтін ортасы туралы таныстыру. Жабайы және үй жануарларын ажырату.
Түзету-дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыта отырып өз бетінше жұмыс істеуге машықтандыру. Жылдам ойлауға қабілеттерін және зейінін дамытып, дағдыландыру.
Тәрбиелік: Оқушыларға жануарлардың пайдасы зор екенін айтып, жануарларға деген сүйіспеншілікке, қамқорлыққа тәрбиелеу.
Көрнекі құралдар: түрлі-түсті қарындаштар, қалам, презентация, үй жануарлары мен дала жануарлары ажыратуға арналған тапсырмалар, тақырыпты түсіндіруге арналған плакаттар, жануарлардың пайдасын түсіндіруге арналған тапсырма, үй және жабайы жануарлардың макеттері, жабыстыруға арналған кесінді қағаздары, логикалық ойлауға және зейінді дамытуға арналған тапсырма.
Әдіс-тәсілі: сұрақ-жауап, көрнекілік, көрсету, түсіндіру, ойын.
Сабақ барысы
І. Ұйымдастырушылық кезеңі.
Психологиялық дайындық
Балалар, мен сендерді көргеніме қуаныштымын. Сендер сондай әдемісіңдер, сондай көңілдісіңдер. Ендеше күніміз көңілді, достықта өтсін деп, бір-бірімізбен қол ұстасып шаттық шеңберін құрып, көңіліді күйімізді сыйлайық.
Біз балдырған баламыз,
Құстай қанат қағамыз.
Дүниені аралап,
Оқып білім аламыз.
ІІ. Негізгі бөлім.
(жануарлардың макеттерін көрсету)
Сүтқоректі жануарлар туралы біз не білеміз?
-
Жабайы аңдар мен үй жануарлары төлдерін емізіп, сүтпен қоректендіреді. Сондықтан оларды «Сүтқоректі жануарлар» деп атайды.
-
Жер бетінде тек сүтқоректілердің ғана денесін түк (жүн) басқан. Қыстың суық айларында кейбіреулерінің жүні қалыңдайды. Сүтқоректілерді «жылықандылар» дейді. Себебі олардың денесі кез – келген ауа райында, термос сияқты, біркелкі температураны сақтап отырады.
-
Жер үсті сүтқоректілерінің төрт аяғы болады. Ал теңіз сүтқоректілерінің аяқтарының орнында – жүзбекқанаттары бор. Көк кит – ең үлкен сүтқоректі жануар.
Жабайы жануарлар деп неге атаймыз?
-
Жануарлардың бір тобы – жабайы аңдар. Жабайы аңдар табиғатта өздігінен тіршілік етуге бейімделген.
-
Жабайы жануарлар – Жолбарыс, қасқыр, түлкі, аю, т. б
-
Жабайы жануарлардың кейбір түрлері қыстың күні қысқы ұйқыға кетеді. Мысалы: аю бар жинаған қорегін табанның майы арқылы сақтайды, сондықтан аю ұйықтап жатып табанын жалайды.
Жыртқыш жануарлар туралы біз не білеміз?
-
Мысық, ит, ақкіс сияқты аңдарды құстарды аулап, ұстап жейтін жануарларды жыртқыш жануарлар дейміз
-
Жыртқыштар жемін аңдып, бақылап, үлкен жылдамдықпен қуалап аулайды. Олар – арыстан, жолбарыс, қасқыр, түлкі, жапалақ т. б
-
Жыртқыш жануарларды «дала санитары» деп те атайды. Себебі жыртқыш жануарлар жемін қуалаған кезде олардың ішіндегі ең әлсізі, ауруы артта қалып жыртқышқа жем болады. Сол арқылы аңдардың ауруы басқаларға жұғуынан сақтанып қалады.
Үй жануарлары деген нелер?
Үй жануарлары деп үйде ұстайтын жануарларды атаймыз. Оларға: қой, ешкі, сиыр, түйе, жылқы жатады.
Олардың пайдасы өте көп, үстіміздегі киім, ішіп - жеп отырған азығымыз, тағамымыз осының бәрі төрт түліктен алынады.
Қой - төрт - түліктің ішіндегі аса жуасы, момыны. Аяғымызға киетін байпағымыз, киіз үй жабындылары, еденге төселетін киіздер бәрі де қойдың жүнінен жасалады.
Ешкінің түбіті, терісі, сүті, еті өте пайдалы, оның әсіресе терісі мықты болады. Ертеректе ешкі терісінен сусын құятын (ыдыс жасалған, оны мес деп атаған
Сиырдың сүтінен жасалатын ұлттық тағамдар өте көп. Олар: құрт, ірімшік, май, қаймақ, айран, сүзбе, т. б. сиырдың еті де дәмді болады.
Жылқы мінсе көлік, сойса ет. Жылқыны көлік ретінде де пайдаланады. Оның еті өте дәмді қазы - қарта, жал - жая, қымыз адамға өте пайдалы, емдік қасиеті бар.
Түйенің сүті шұбат деп аталады. Шұбат әрі сусын, әрі тамақ, емдік қасиеті де бар. Түйеге ертеде жүк артып, көшіп - қонған кезде өте керек көлік ретінде пайдаланған. Өзге жануарлардан ерекшелігі шөлге, аштыққа төзімді.
ІІІ. Тапсырмалар орындау.
1-тапсырма.
Зейінді дамытуға арналған «Жануар санын тап» ойыны. Оқушылар бос ұяшыққа қай жануар нешеу екенін жазады.
2-тапсырма.
Берілген жануарлардың сәйкес сипаттамасын көрсет.
І - нұсқа:
1. Ит |
а) уынан бағалы дәрі-дәрмек шығады, терісінен белдік, сөмке т.б. жасайды. |
2. Қой |
ә) Үй қорғайды, адамның досы |
3. Түлкі |
б) Жазықта, тау етектерінде тіршілік етеді, жүнінен киім жасайды, етін азық қылады. |
4. Жылан |
в) Терісінен тымақ, ішек тігіледі |
5. Түйе |
г) Жылқы тұқымдасына жататын жабайы жылқы, еті азық, терісінен былғары аяқ киім тігеді, майын медицинада қолданылады. |
6. Құлан |
д) Көлік, еті мен сүті азық |
Жауабы: 1-ә, 2-б, 3-в, 4-а, 5-д, 6-г
ІІ - нұсқа:
1. Суыр |
а) Жүнінен жастық жасалады, етімен жұмыртқасы азық |
2.Қасқыр |
ә) Терісі бағалы аң, бас киім, ішек тігеді |
3. Сиыр |
б) Орманды, ойлы-қырлы, тоғайлы жерлерде мекендейді |
4. Жылқы |
в) Терісі пайдалы, сүті мен еті азық |
5. Құндыз |
г) Көлік ретінде, еті азық, қымызы ауруына ем ретінде қолданылады. |
6. Тауық |
д) Терісі бағалы аң, майын медицинада қолданылады |
Жауабы: 1-ә, 2-б, 3-в, 4-г, 5-д, 6-а.
3-тапсырма.
Үй жануарлары мен жабайы жануарларды ажыратуға арналған тапсырма.
Оқушылардың дәптерлеріне қораның және орманның суреттері жабыстырылады. Үй және жабайы жануарлардың суреттері беріледі. Оқушылардың міндет: берілген жануарларды ажыратып жабыстыру (тапсырма дәптерге орындалады).
ІV.Сергіту сәті.
Бейнетаспада көрсетіледі.
4-тапсырма.
Көріп қабылдауға арналған тапсырма «Шулы суреттер».
Оқушыларға шатасқан суреттер ұсынылады. Балалар суретті бояу арқылы қандай жануар екенін анықтайды. Шулы суреттің астындағы берілген жануардың қайсысы сәйкес келетінін анықтап қоршайды.
5-тапсырма
«Жануарлар немен қоректенеді?»
Оқушыларға жануарлар мен қоректері ұсынылады. Оқушының міндеті: әр жануардың азығын дұрыс тауып, сызықпен апару.
6-тапсырма
Жабайы жануарлардың тұратын жерлерін сызық бойынша тап. Ал үй жануарлары қайда тұрады?
V. Кері байланыс
Кері байланыс жасауға арналған сұрақтар:
-
Қандай үй жануарларын білесіңдер?
-
Төрт түлік малға қай жануарлар жатады?
-
Адамға жануарлардың қандай пайдасы бар?
-
Қандай жабайы жануарларды білесіңдер?
-
Жабайы жануарлар қайда тіршілік етеді?
-
Не себепті ... деп ойлайсың
-
Жабайы жануарлар қалай қоректенеді?
-
Не себепті жабайы жануарлар дейміз?
VІ. Қорытынды
Венн диаграммасын ауызша айту.
Жануарлар:
Жабайы жануарлар
- орманда, су қоймада, тауда, далада мекендейді
- өзін-өзі қорғайды, емдейді, қорек табады
- өздері төлдеріне қамқаолық жасайды
- өздері ін қазып, үңгірлерді мекендейді
Үй жануарлары
- адамның жанында тіршілік етді
- адам оларға қамқор болады
- оларды күтеді, емдейді
- оларды қоректендіреді
- қора, үйшік жасайды
Ұқсастығы
-жануарлар
-төлдейді
Біз осы сабақтан не үйрендік?
-
Қандай жаңа мәліметтер алдық
-
Бүгінгі сабақ ұнады ма?
- Осымен сабағымыз аяқталды, сау болыңыздар!
1. Ит |
а) уынан бағалы дәрі-дәрмек шығады, терісінен белдік, сөмке т.б. жасайды. |
2. Қой |
ә) Үй қорғайды, адамның досы |
3. Түлкі |
б) Жазықта, тау етектерінде тіршілік етеді, жүнінен киім жасайды, етін азық қылады. |
4. Жылан |
в) Терісінен тымақ, ішек тігіледі |
5. Түйе |
г) Жылқы тұқымдасына жататын жабайы жылқы, еті азық, терісінен былғары аяқ киім тігеді, майын медицинада қолданылады. |
6. Құлан |
д) Көлік, еті мен сүті азық |
ІІ нұсқа
1. Суыр |
а) Жүнінен жастық жасалады, етімен жұмыртқасы азық |
2.Қасқыр |
ә) Терісі бағалы аң, бас киім, ішек тігеді |