№11 «Балапан»
бөбекжай-балабақшасы
Тобы: №10
«Балауса»
Тәрбиешілер:
К.Исаева
2019-2020
жыл
Күні: 11.04.2020ж
Білім беру
саласы: Шығармашылық
Бөлімі: Сурет
салу
Тақырыбы: « Мерекелік
дастархан»
Мақсаты: Қазақтың дастарханы, қонақ күту рәсімі туралы
түсініктерін жетілдіру. Іс-әрекет барысында өз ойын толық жеткізе
әңгімелеу арқылы тілін дамыту.Ой –қиялын ұштауға ықпал ету. Әдемі
дастарханды әшекейлеу арқылы көркемдік талғамын қалыптастыру.
Әсемдікті, сұлулықты сезіне білуге тәрбиелеу.
Талғампаздыққа тәрбиелеу.
Көрнекіліктер: слайд,суреттер, дастархан.
Әдіс-тәсілдер: ойын, ақпараттық
технология.
Мотивациялық-қозғаушылық
Шаттық шеңберін
құру.
Қайырымды жандар
айнала,
Шеңберге келсін
жайлана.
Жалықпастан қайта
біз,
Махаббат сөзін
айтамыз.
Сүйеміз барлық
әлемді,
Әлемдегі бар
елді.
Бақыттымыз осы
біз
Қасымызда
досымыз!
Балабақшам,
армысың,
Сені қатты
сүйемін!
Достарым, аман бармысың,
Сендерді қатты сүйемін!
Ұйымдастырылған оқу
қызметімізді халық әні «Қазақы дастарханым»
әнімен
ашайық.
Қазақы
дастарханым
1. Бүгінгі ел
ішінде,
Дәстүрді жалғастырған.
Татулық белгісімен,
Жағалай малдас құрған.
қайырмасы:
Ей, менің асқар
тауым,
Қазақы дастарханым.
Өзіңсің бақ-берекем,
Ақ қайнар бастауларым.
2. Анаға ақ пейілмен,
Иілсе келін-балаң.
Ықылас-ізет еткен,
Сыйластық елін табам.
қайырмасы:
3. Дәм татар талай ғасыр,
Ұрпақтар абай болсын.
Кірлетпей таза ұстасын,
Халықтың шар айнасын.
Балалар, экранға назар
аударайық. /Экраннан
дастарханның суреттерін
көрсету/.
Дастархан қандай геометриялық
пішінге ұқсас? /Балалардың
жауабы/
Ұйымдастыру-іздестіру
Тосын
сәт.
Сәлеметсіздер ме балалар!
Көңіл күйлерің қалай? Мен Қуыршақ Әйгеріммін. Балалар менің үйіме
көптеген қонақтар келмекші. Мен қаншама тәттілерді дайындап болып,
үстел үстіне қояен десем үстел бетіне жаятын дастарханым болмай
қалды. Дастархансыз үстелдің сәні келмейді. Сондықтан сендерден
көмек сұрағалы келдім. Маған әдемі дастархан дайындап бересіңдер
ме? Қонақтарым келетін уақыт да болып
қалды.
/балалардың
жауабы/
Олай болса балалар, қуыршақ
Әйгерімге көмектесеміз бе?
Ең алдымен 3 топқа бөлініп
алайық.
1
топ: Ақ қағаз бетіне
дастарханды қазақтың ұлттық ою-өрнектерімен қара карандашпен салып,
фломастермен бояу арқылы салып
безендіреді.
Айару, Аруназ, Айша,
Айбар, Аяжан,
Жансая.
2
топ: кір жайғышқа жұмсақ
бумашашақтарды қыстырып, ақ қағаз бетіне әртүрлі гүл
саламыз.
Барысбек, Әлихан,
Ақжүніс, Айзере, А.Нұрасыл,
Санжар
3
топ: арнайы стаканда су, су
сабынға гуаш бояуын дайындап алып, көпіршіктер жасаймыз. Оны
трубочка арқылы үрлеп көпіршік етеміз. Трубочкамен үрлеу арқылы ақ
қағаз беті түрлі түсті бояумен
боялады.
О.Нұрасыл, Т.Нұрасыл,
Раяна, Димаш, Нұршуақ, Аңсар,
Нұрайша
Жасаған жұмыстарын үрлеп
кептіріп, тақтаға іледі. Өздеріне қай жұмыс ұнағанын
айтады.
Арнайы келген құтты қонағымыз
балаларға ризашылығын, рахметін айтып өздерін қонақ етіп күтетінін
айтып, қоштасады.
Дидактикалық ойын: «Нан
дастарханға қалай
келеді?»
Мақсаты: Ас атасы-нан екенін, нан бізге оңайлықпен келмейтінін,
балаларға түсіндіру.
Ойын
шарты: ақ қағаз бетіндегі
суреттерге мұқият қарай отырып, нанның дастарханға келу ретін тор
көзге санмен белгілеу арқылы
көрсетеді.
Рефлексивті-түзетушілік
-Балалар сендерге ойын ұнады
ма?
-Біз қандай жұмыстар
жасадық?
-қане олай болса біз дастархан
басында орындалатын дәстүрлерді айтып
өтейік.
Дастархан басында
орындалатын дәстүрлер
1) Халық қуанышты да , қайғыны да дастархан
басында бөліскен. Өсиет айту, бата беру, достасу – бәрі де
дастархан басында шешілген. /Аруназ/
2) Дастарханнан дәм
татқандар татуласу, келісу сияқты рәсімдерді
орындайды. /Айша/
3) “Таспен атқанды аспен
ат” деп халық бекер
айтпаған. Себебі дастархан дәмі – киелі. Оны татып, келісімін
бұзса, астың киесі ұрады дейді.
/Айару/
Дастархан басында сақталатын ырым –
тыйымдар.
Айбар
-
Ас жүрген жер – береке.
-
Ас ішкен ыдысты төңкеріп қоюға
болмайды.
Димаш
-
Дастарханға бірінші нанды әкеліп
қояды.
-
Қонаққа сынық ыдыспен ас беруге
болмайды.
О.
Нұрасыл
-
Нанды төңкеріп қоюға
болмайды.
А.
Нұрасыл
-
Нанды бір қолмен үзуге
болмайды.
Күтілетін
нәтиже:
Біледі: Дастарханның қонақ жайлылықтың мән мағынасын
маңыздылығын
білдіреді.
Игереді: Дастарханды әшекейлеу ерекшеліктерін
игереді.
Меңгереді: Ұқыпты жұмыс жасауды сұлулықты сезінуді
меңгереді.