ҮЛГЕРІМІ НАШАР ОҚУШЫЛАРМЕН
ЖҰМЫСТАРДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУ, ЖҰМЫС ЖОСПАРЫНЫҢ ЖҮЗЕГЕ АСЫРЫЛУЫ БОЙЫНША
АНЫҚТАМА
Зерттеу
объектісі: Үлгерімі нашар оқушылардың оқу
әрекеттері
Зерттеу
мерзімі: қыркүйек, 2024-2025 оқу
жылы
Тексеру
мақсаты: Олқылықтарды анықтауға және
оқушылардың негізгі құзыреттіліктерін қалпына келтіру және мақсатты
түзету
Бақылау
нысаны: Тақырыптық, Кешенді-жалпылаушы
бақылау/ құжаттармен
танысу
Тексерді: директордың оқу ісі жөніндегі
орынбасары
Бақылау барысында
анықталды:
1. Үлгерімі нашар
оқушылармен жұмысты ұйымдастыру:
Үлгерімі нашар оқушылармен
жүргізілетін жұмыстардың негізгі мақсаты — олардың білім деңгейін
көтеру, оқу пәндерінде қол жеткізген нәтижелерін
жақсарту. Бұл
жұмысты ұйымдастыру үшін мынадай шаралар қабылданды:
-
Диагностика: Үлгерімі нашар оқушылар
анықталып, олардың білімі диагностикаланды. Мұғалімдер оқушылардың
оқу үлгерімін жүйелі түрде тексеріп, оларды қандай тақырыптар
бойынша қиындықтар туындайтынын анықтады.
-
Жеке тапсырмалар мен
көмек:
Үлгерімі нашар оқушылар үшін жеке оқу жоспарлары жасалып, қосымша
тапсырмалар мен арнайы түзету сабақтары ұйымдастырылады.
Оқушылардың жеке қажеттіліктеріне сәйкес қосымша жұмыстар мен
тапсырмалар беріледі.
-
Қосымша сабақтар мен
консультациялар:
Оқушылардың оқу процесінде қиындықтар туындаған кезде, олар үшін
консультациялық сабақтар мен қосымша репетиторлық сабақтар
өткізіледі.
-
Мотивация:
Үлгерімі нашар оқушыларды ынталандыру мақсатында түрлі мотивациялық
шаралар мен қолдау көрсетіледі, олардың оқу процесіне белсенді
қатысуы үшін жағдайлар жасалады.
2. Жұмыс жоспарларының жүзеге
асырылуы:
Жұмыс жоспарының жүзеге асырылуы үлгерімі нашар
оқушылармен жүргізілетін жұмыс тиімділігін арттыру үшін маңызды.
Бұл жоспардың орындалуы мынадай негізгі бағыттарда жүзеге
асырылады:
-
Жоспарлаудың
дұрыстығы:
Үлгерімі нашар оқушылармен жұмыс жасау үшін оқу бағдарламасы
негізінде арнайы жұмыс жоспары құрылды. Жоспарға оқушылардың оқу
жетістіктерін бағалау, қажетті әдіс-тәсілдер мен ресурстар
енгізілді.
-
Сабақтың құрылымы мен
мазмұны:
Жұмыс жоспарының жүзеге асырылуы барысында сабақты құрылымдаудың
және оқушылардың деңгейіне сәйкес мазмұнын таңдаудың маңызы зор.
Оқу материалы жеңілден күрделіге қарай жүйелі түрде
берілетін
болады.
-
Нәтижелерді
бақылау:
Үлгерімі нашар оқушылардың оқу нәтижелерін бақылау мақсатында
тұрақты аралық бақылаулар жүргізіледі. Бұл оқушылардың оқудағы
прогресін қадағалауға мүмкіндік береді.
-
Ата-аналармен
жұмыс:
Үлгерімі нашар оқушылармен жұмысты ұйымдастыру барысында
ата-аналармен тығыз байланыс орнату маңызды. Оқушының үй жағдайы
мен тәртібі туралы ақпарат алмасу, ата-аналардың оқу процесіне
араласуы олардың нәтижелі оқуына ықпал етеді.
-
Әлеуметтік және психологиялық
қолдау:
Оқушылардың психологиялық жағдайын ескере отырып, олардың оқу
мотивациясын көтеру үшін әртүрлі психологиялық қолдау шаралары
жүргізілу жоспарда
бар.
3. Жоспардың орындалуы мен
нәтижелері:
-
Үлгерімнің
жақсаруы:
Жұмыс жоспарларының жүзеге асырылуы нәтижесінде үлгерімі нашар
оқушылардың оқу үлгерімі айтарлықтай жақсарады. Әрбір оқушының оқу
материалын меңгеру деңгейі тұрақты түрде тексеріліп, қосымша көмек
көрсетіледі.
-
Әлеуметтік
бейімделу:
Оқушылардың оқу нәтижелері ғана емес, сонымен бірге олардың
әлеуметтік және психологиялық жағдайлары да ескеріледі. Бұл
оқушылардың жалпы даму көрсеткіштерін жақсартуға мүмкіндік
береді.
Пән мұғалімдеріне үлгерімі
нашар оқушылармен жұмыс тиімділігін арттыру
үшін
Ұсынымдар:
-
Үлгерімі нашар оқушылармен
сұқбаттасқан кезде оқушыларға жауаптың шамамен жоспарын беру, үйде
құрастырылған жоспарды пайдалануға рұқсат ету, тақтада жауапқа
дайындалуға көбірек уақыт бөлу, алдын ала жазбалар жасау, көрнекі
құралдарды қолдану;
-
Оқушыларға материалды дәйекті
түрде түрде жеткізуге көмектесетін жетекші сұрақтар
қою;
-
Сауалнама жүргізген кезде
табысқа жетудің ерекше жағдайларын жасау;
-
Жүйеде және анықтамалық
карталарды жүйелі түрде пайдалану, сабақтың барлық кезеңдерінде көп
деңгейлі дифференцация жасау;
-
Сабақтан тыс уақытта әлсіз
оқушылармен жеке жұмысты жоспарлау және жүйелі түрде жүргізу, әрбір
әлсіз оқушының біліміндегі олқылықтарды қатаң есепке
алу;
-
Мектеп
психологы ФИО, әлеуметтік
педагог ФИО үлгермеушіліктің алдын алу
бойынша оқушылармен мақсатты жұмысты
жалғастыру;
-
5-11 сыныптардың сынып
жетекшілері ата –аналармен байланыста
болу.
Қорытынды: Үлгерімі нашар оқушылармен
жүргізілетін жұмыстардың ұйымдастырылуы және жұмыс жоспарларының
орындалуы — оқу процесінің тиімділігін қамтамасыз ету үшін
маңызды. Қосымша сабақтар мен консультациялар, жеке
тапсырмалар және психологиялық қолдау шаралары арқылы оқушылардың
білім деңгейін арттыруға мүмкіндік бар. Тұрақты бақылау мен
ата-аналармен жұмыс жүргізу нәтижесінде оқу нәтижелері жақсарып,
оқушылардың жалпы дамуы қамтамасыз етіледі.
Бақылауды жүргізген
директордың
оқу ісі жөніндегі
орынбасарлары: ФИО