"Ұлпан" романындағы Ұлпан бейнесі

Тақырып бойынша 18 материал табылды

"Ұлпан" романындағы Ұлпан бейнесі

Материал туралы қысқаша түсінік
Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау, шығарманы басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалау.
Материалдың қысқаша нұсқасы

3-бөлім. Адам жанының құпиясы


Мектеп:

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:

Сынып:

Қатысқан оқушылар саны:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

"Ұлпан" романындағы Ұлпан бейнесі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.1.3.1 көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау;

9.3.1.1 шығарманы басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалау.

Сабақтың мақсаттары

«Ұлпан» романының идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау, романды басқа туындымен салыстыру.

«Ұлпан» романының тарихи және көркемдік құндылығын бағалау.

Бағалау критерийлері

  • Ұлпан» романының идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды;

  • «Ұлпан» романын басқа туындымен салыстырады

  • «Ұлпан» романының тарихи және көркемдік құндылығына баға береді.

Тілдік мақсаттар

Пәндік лексика мен терминология:

кейіпкерлер жүйесі

Оқушылар түсінеді және сипаттайды...

Диалог және айтылымға пайдалы тіркестер:

Менің байқағаным,...Менің ойымша,... Мен ... ойлаймын

Құндылықтарға баулу


Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы (6-құндылық)

Пәнаралық байланыстар

Тарих, өзін-өзі тану

Осыған дейін меңгерілген білім

Шығарманың сюжеттік-композициялық құрылымына талдау жасалды

Жоспар

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 минут


Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылар түгенделіп, назары сабаққа аударылады.

Қызығушылығын ояту

Сөзжұмбықты шешу арқылы сабақтың тақырыбын болжау.

Shape1

1 Есенейдің торы төбел аты - Мұзбел

2 Алдай руынан шыққан, «азырақ асыға, азырақ асыра сөйлейтін адам». - Мүсіреп

3 Есенейге іштей өш, кек алу үшін Ұлпанды масқара қылғысы арам сирақ. - Тілеміс

4 Түрікпен Мүсірептің құдағиы - Несібелі

5 Өзі азғана талдырмаштау... Қасқыр қуған қыз емес, түйе жетелеп өскен. Бала біткен оны «Әяй-апа» десе, олдасы «Ақмаралым» деп еркелетеді. - Шынар

6 Ұлпанмен «жұлдызы шақырайысып қарсы қарасып тұрған» адам, Ақтотының күйеуі – Еменалы (Еламан)

7 Шынармен қалжыңдасып қалса, көңілі көтеріліп, өзі мәз болатын қайнағасы. - Әсіреп


Сабақтың тақырыбы мен оқу мақсатын, бағалау критерийлерін анықтау.

Оқушылар түгенделіп, назары сабаққа аударылады.


Сөзжұмбақты шешу арқылы сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтайды.











Шығарма мазмұнына байланысты тиісті сөздерді анықтайды.



















ҚБ






9-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы

Сабақтың ортасы

































































Мағынаны тану

Көркем бейнені жасауда автор келесі тәсілдерді қолданады:

1. Портрет, сырт келбетін сипаттау

2. Кейіпкердің іс-әрекеттері

3. Басқа кейіпкерлердің сөздері мен ойлары

4. Кейіпкердің өз ойлары

5. Кейіпкердің сөздері

6. Автордың өз ойы – өте күрделі тәсіл.


1 тапсырма

Оқушылар төрт кейіпкер бойынша кесте толтырып, жұмыс жасайды.

1 топ – Ұлпан

2 топ – Есеней

3 топ – Мүсіреп

4 топ – Торсан


1

Кейіпкер бейнесі

Жағымды

Жағымсыз

Портреті, сырт келбеті қалай сипатталады?



Қорытынды пікір




2

Кейіпкер бейнесі

Жағымды

Жағымсыз

Қандай іс-әрекеттері арқылы көрінеді?



Қорытынды пікір




3

Кейіпкер бейнесі

Жағымды

Жағымсыз

Басқа кейіпкерлердің бұл кейіпкерге қатысты сөздері мен ойлары қандай?



Қорытынды пікір



4

Кейіпкер бейнесі

Жағымды

Жағымсыз

Кейіпкердің қандай ойлары оның бейнесін ашады?



Қорытынды пікір



Бұл кейіпкерлердің автордың идеясын көрсетудегі рөлі қандай?

Дескриптор:

- кейіпкердің бейнесін ашу тәсіліне (әрқайсысына) сәйкес мәтіннен кемінде 5 аргумент келтірді;

- ақпаратты салыстыра отырып, өзіндік қорытынды жасай алды;

- автордың идеясын көрсетудегі кейіпкердің рөліне баға берді.

ҚБ

2-тапсырма «Талдап білу» әдісі

Оқушылар Ғ. Мүсіреповтің «Ұлпан» романын өздері таңдаған ұқсас туындымен салыстыра талдап, шығарманың тарихи және көркемдік құндылығына баға береді.

Анықтаушы – шығарманың көркемдік құндылығын дәледейтін аргументтер дайындайды.

Талқылаушы – шығарманың тарихи құндылығы бойынша 3 сұрақ дайындайды, басқа топтарға қояды.

Байланыстырушы - шығармадағы тарихи шындықты өмірмен байланыстырады.

Топ шешені – шығарма идеясын ашатын монолог/өлең шумақтарын/ құрастырады.

Қорытындылаушы – топтық жұмысты қорытындылап,

Ғ. Мүсіреповтің «Ұлпан» романының тарихи және көркем құндылығына баға береді.

Дескрипторлар:

- шығарманың көркемдік құндылығын анықтайды;

- шығарманың тарихи құндылығын анықтайды;

- романның тарихи және көркем құндылығына баға береді.

ҚБ

Бекіту тапсырмасы

«Төрт сөйлем» әдісі арқылы келесі сұраққа жауап беріңіз:

«Ұлпан» романының тарихи және көркемдік құндылығы неде?

Менің ойымша...

Себебі, мен оны мен былай түсіндіремін...

Оны мен мына фактілермен, мысалдармен дәлелдей аламын...

Осыған байланысты мен мынадай қорытындыға келдім...










Оқушылар төрт кейіпкер бойынша кесте толтырып, жұмыс жасайды.



























Ақпаратты салыстыра отырып, өзіндік қорытынды жасай алды

Автордың идеясын көрсетудегі кейіпкердің рөліне баға берді.






Оқушылар Ғ. Мүсіреповтің «Ұлпан» романын өздері таңдаған ұқсас туындымен салыстыра талдап, шығарманың тарихи және көркемдік құндылығына баға береді.










«Төрт сөйлем» әдісі арқылы тақырыпты қорытындылайды.






















































ҚБ



















ҚБ






Ғ. Мүсірепов «Ұлпан» романы

Сабақтың соңы


Кері байланыс

Бүгінгі сабақта алған ақпараттың алдағы өміріңізде пайдасы бар ма?

Сабақта қай тапсырманы орындау қиындық туғызды?

Сізге қиындықты жеңу үшін не істеу керек деп ойлайсыз?

Оқушылармен кері байланыс жасалған соң, сабақ барысында қиындық туғызған тапсырмаларды қалай жеңіл орындауға болатын жолдары талқыланады.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.03.2025
402
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі