Үңгірдегі оқиға

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Үңгірдегі оқиға

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім: Парасат пайымы

Мектеп: Б. Тоқтықожаұлы


Күні: 14.02.25

Мұғалімнің аты-жөні: Г. Абдиманапова


Сынып: 10 ЖМБ

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:


Сабақ тақырыбы:   «Көшпелі алтын» ғылыми-фантастикалық әңгімесі «Үңгірдегі оқиға» бөлімі



Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

10.1.2.1 әдеби шығарманың жанрлық табиғатын тану;

10.3.2.1көркем шығармадағы көтерілген мәселелердің жаңашылдығына баға беру;


Сабақ мақсаттары

Көркем шығармада көтерілген мәселелерге талдау жасай алады, әңгіме мазмұнын, жанрлық ерекшелігін түсінеді;



Құндылықты дамыту

Өзінің және басқалардың еңбегінің нәтижелерін бағалау


Сабақ барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Сабақтың басы

10 мин


І. Ұйымдастыру кезеңдері. Сәлемдесу. Оқушылардың назарын сабаққа аудару.

Қызығушылықты ояту.

  • Балалар, өткен сабағымызды бір сәт еске түсіріп алу үшін мына суреттерге назар аударайық. Бұл жерде бірнеше сурет берілген. Сол суреттерге қарап, шығарманың мазмұнын еске түсірейік.


ІІІ. Үй тапсырмасын сұрау. 1-тапсырма. Жеке жұмыс. Жасанды интелект «Joyteka» білім беру әдісі арқылы өткен сабақты сұрау.



Сұрақ үлгілері:

1. «Көшпелі алтын» атты әңгіменің басты кейіпкері кім? (Сәмен)

2.Бұл туынды неше бөлімнен тұрады? (“Таудағы от”, “Шайтантауға сапар" “Үңгірдегі сыр”)

3.Бұл фантастика жанрындағы әңгіме оқырманды қайда жетелейді? (Оқырманды қиялға арманға жетелейді)

4. Шығарманың идеясы не? (Пайдалы қазбаларды дәріптеу)

5.Сәмен тұла бойы түршігіп неден қорқып кетті?

(Жалт-жұлт етіп келе жатқан оттан)

Дескриптор:

Әңгіме туралы білетіні және түсінгенін белгілейді;

Сұрақтарға жауап береді;

Бір-бірінің жауабымен танысады.

Тақырыпқа қатысты мәліметтерді есте сақтайды;


Сабақ тақырыбы, оқу мақсаты таныстырылады.

Топқа бөлу. «Барабан» әдісі

https://wheelofnames.com/


Сәлемдесу. Оқушылардың назарын сабаққа аудару.


Оқушылар сұрақтарға жауап беру арқылы өткен тақырыпты пысықтайды, жаңа тақырыппен байланыстырады.


Сабақ тақырыбы, оқу мақсаты таныстырылады.


















Жасанды интелект «Joyteka» білім беру әдісі арқылы өткен сабақты сұрау. Оқушылар берілген кюар код арқылы М.Мақатаевтің өмірі мен шығармашылығына арналған тест сұрақтарына жауап беріп квесттерді ашады.
































Оқушылар «Барабан» әдісімен топқа бөлінеді. Барабандағы түстерге қарай бөлінеді.




Барабанды айналдыру арқылы үй тапсырмасын сұрайды






ҚБ

Тамаша жауап!

Жақсы жауап!

Ұсыныс!








«5» - 9-10 ұпай;

«4» - 7-8 ұпай;

«3» - 5-6 ұпай


















ҚБ

Тамаша жауап!













ҚБ «Жүрек»











ҚБ «Жүрек»

 10-сынып

«Қазақ әдебиеті»

Оқулығы















































Кеспе қағаздар

суреттер







Кюар код

Интеративті тақта



Сабақтың ортасы

30 мин









Қызығушылықты ояту. Өткен сабақтағы «Шайтантауға сапар» бөліміндегі кейіпкерлер әрекетіне талдау жасаңыз.

Дескриптор:

  • «Шайтантауға сапар» бөлімінің кейіпкерлерін анықтайды;

  • Кейіпкерлердің іс-әрекетін талдайды;

  • Кейіпкерлер мінезіне талдау жасайды;

  • Ойларын дәлелдейді.

1-тапсырма. Сатылай кешенді талдау.

  1. Авторы:

  2. Тақырыбы:

  3. Әдеби жанр:

  4. Эпикалық жанр түрі:

  5. Негізгі идеясы:

Дескриптор:

  • Шығарманың авторын анықтайды;

  • Шығарманың тақырыбын анықтайды;

  • Әдеби жанрына талдайды;

  • Эпикалық жанр түріне талдайды;

  • Шығарманың негізгі идеясын анықтайды.

ҚБ




2-тапсырма. Жұптық жұмыс. «Қазіргі қазақ прозасындағы фантастика жанры» тақырыбында зерттеу жасаңыз.

Дескриптор:

  • «Қазіргі қазақ прозасындағы фантастика жанры» тақырыбында зерттеу жасайды;

  • Фантастика жанрының даму деңгейін анықтайды;

  • Тақырыптарын анықтайды;

  • Фантастика жанрындағы жазушыларды анықтайды.

ФАНТАСТ- ЖАЗУШЫЛАР

  • Ақжан Машани «Жер астына саяхан»

  • Жүніс Сахиев «Шолпанға көшкен арыл»

  • Медеу Сәрсеке «Ғажайып сәуле»

  • Абдулхамит Мархабаев «Ғарыштағы қымыз»

  • Сарманбай Исақ «Тұлдыр тағдыр» (фонтастикалық роман)

ҚБ


4-тапсырма. ТЖ

«Әдеби шеңбер» әдісі

  • Оқушылар топ ішінде өзара атқаратын қызметтерін бөліп алады.


Әр топ мүшелері рөлдерге бөлінеді және «Көшпелі алтын» әңгімесін оқып, рөлдері бойынша тапсырмаларды орындайды. Әңгіме композициясын уақыт пен кеңістік тұрғысынан талдау жасайды. Әр топтан рөлдер бойынша шақырылады, қалғандары толықтырады.

Талқылаушы оның міндеті өз көзқарасы тұрғысынан немесе өз ойына сүйене отырып,шығарма тақырыбын, сюжетін талдайды.

Зерттеуші – шығармадағы көтерілген мәселені анықтайды, жаңашылдығына баға береді

Қорытындылаушы «Үңгірдегі оқиға» бөлімі бойынша алынған үзіндідегі оқиғаларды бүгінгі өмірмен байланыстыру.


Дескрипторлар:

-Әңгіме мазмұнын уақыт пен кеңістік тұрғысынан талдайды;

-Шығармадағы көтерілген мәселені анықтайды, жаңашылдығына баға береді;

- Көтерілген мәселені өмірмен байланыстырады;


Сабақты бекіту: «Миға шабуыл» әдісімен оқушылар шығарма мазмұны бойынша сұрақтарға жауап береді.


1.Әңгіме неге «Көшпелі алтын» деп аталған?

2. «Көшпелі алтын» әңгімесінің жазылуына не әсер етті?

3.Алтын элементі туралы тағы не білесіңдер?

4.Фантастика жанры деген не?

Мағынаны тану.


1.Қазақ әдебиеті мен әлем әдебиетіндегі фантастика жанрындағы ортақ құндылықтар бар ма?


2. Ғылыми-фантастикалық жанрда шығарма жазу үшін автордың

міндетті түрде жаратылыстану ғылымдарынан белгілі бір деңгейде

теориялық білімі болу керек пе?



Бағалау.


Оқушылар әдебиет теориясы бойынша білімді еске түсіреді.


«Қазіргі қазақ прозасындағы фантастика жанры» тақырыбында зерттеу жасайды;

Фантастика жанрының даму деңгейін анықтайды;

Тақырыптарын анықтайды;

Фантастика жанрындағы жазушыларды анықтайды.












Шығармаға сатылай кешенді талдау жүргізеді.















Тақырып бойынша сабақты қорытындылайды.




































Әр топ мүшелері рөлдерге бөлінеді және рөлдері бойынша тапсырмаларды орындайды.шығарма композициясын уақыт пен кеңістік тұрғысынан талдау жасайды. Әр топтан рөлдер бойынша шақырылады, қалғандары толықтырады.

















Тақырып бойынша сабақты қорытындылайды.


ҚБ

Домбыра әдісі арқылы бағалау





«5» - 9-10 ұпай;

«4» - 7-8 ұпай;

«3» - 5-6 ұпай




ҚБ

Тамаша жауап!

Жақсы жауап!

Ұсыныс!






ҚБ

Тамаша жауап!

Жақсы жауап!

Ұсыныс!






«5» - 9-10 ұпай;

«4» - 7-8 ұпай;

«3» - 5-6 ұпай



ҚБ


Домбыра әдісі арқылы бағалау


Қб

Тамаша жауап!





Кеспе қағаздар слайд


Сабақтың соңы

3 мин











Үйге тапсырма

2 мин



Кері байланыс. «3-2-1» әдісі. Оқушылар бүгінгі сабақтағы 3-маңызды ақпаратты айтады, 2-ұсыныс білдіреді, 1-сұрақ қояды.

Кері байланыс:

«3-2-1»

Сабақтағы 3 маңызды ақпарат;

1_______________________________

2_______________________________

3_______________________________

Қиындық тудырған 2 мәселе немесе 2-ұсыныс білдіреді



«Үңгірдегі сыр» бөлімі бойынша ғылыми еңбектерді негізге ала отырып, әдеби сын жазып келу












 














Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.07.2025
134
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі