|
Күні: |
23.01.2019 |
|
Тақырыбы: |
«Ұрлық- түбі қорлық» |
|
Жалпы мақсаты: |
Құқықтық тәрбиенің өмірілік қажеттілігін оқушыларға түсіндіру.Құқықтық тәрбиенің, жігердің қоғамда маңызы зор екендігі түсіндіріп құқықтық сауатқа тәрбиелеу, өз ойларын еркін айтуға үйрету. |
|
Негізгі мақсаты: |
Оқушылардың балалық шақ туралы білімдерін шыңдай түсе, отбасы құндылықтарының маңызын дәріптеу. Оқушылардың есте сақтау, ойлау қабілеттерін, тіл байлығын, өз беттерінше жұмыс істеу дағдыларын дамыту. Оқушыларды ұйымшылдыққа, жауапкершілікке, ептілікке, өз ойын жеткізе білуге, отбасы құндылықтарын сыйлауға тәрбиелеу. |
|
Ой шақыру: |
Ойлан тап. (Интербелсенді тақтаның көмегімен дұрыс жауабын табу.) 1. Құқық -----------------------------------------А – Еліміздің негізгі заңы. 2. Конституция ---------------------------------Б – Мемлекет басшысы 3. Мемлекет ------------------------------------В – Негізгі саяси қоғамдық ұйым 4. Азамат -----------------------------------------Г – Тәуелсіздік 5. Құқық бұзушылық -------------------------Д – Заңдар жүйесі 6. Президент ------------------------------------Е – Заң шығарушы орган 7. Парламент ------------------------------------Ж – Заң жүйесін бұзу 8. Егемендік --------------------------------------З – Құқығы бар ел тұрғыны Дұрыс жауабы: 1-Д,
2-А, 3-В, 4-З, 5-Ж, 6-Б, 7-Е, 8-Г |
|
Мағынаны ашу |
Қоғам әрқашан тәртіпке негізделіп, арқа сүйеп қалыптасып, тіршілік етеді. Қоғамда тәртіп болмаса, ол құлдырайды, яғни, келешегі болмайды. Мұны адамдар ежелден-ақ жақсы түсінген. Сондықтан да қоғамда тәртіп орнатудың жолдарын қарастырған. Дегенмен де, керісінше қоғамдық тәртіпті бұзуға бейім азаматтар да аз болмаған. Осыдан келіп құқық бұзушылық орын ала бастады. Құқық бұзушылық — қоғам өміріне тән дерт. Адам баласы өмір сүрген ортада ол да әрқашан орын алады. Бұл шартты құбылыс. Құқық бұзушылық — заңды, оның қағидаларын құқықтық нормалар жүктеген міндеттерді бұзу, тыйым салынған әрекеттерді жасау. Ол адамдардың іс-әрекеті, қылығы, мінезі немесе әрекетсіздігімен сипатталады. Адам өзінің іс-әрекеті, қылығы арқылы басқа адамдармен, қоғаммен, мемлекетпен қарым-қатынасқа түседі. Заң бұзушылық адамның мінез-құлқы арқылы байқалады. Адамның ой-желісі заңмен реттелмейді. Бірақ қандай да болсын іс-әрекет, мінез-құлық, ойдың, сана-сезімнің қатынасуынсыз жасалмайды. Олар ойдың елегінен өтіп, бақылауында болады. Ақылы дұрыс адамның іс-әрекеті ерік пен ойдың арқасында жүзеге асырылады. Демек, заңды бұзушылық қоғам мен жеке тұлғаларға зиян келтіретін және құқықтық нормаларға қарсы әрекет немесе әрекетсіздік болып табылады. — Әрекет — бұл құқық нормаларының іс-қимыл жасай отырып жүзеге асуы, ал әрекетсіздік құқық нормаларының талаптарын ешқандай іс-қимыл орындалмаса да бұзу арқылы орын алады. |
|
Меңгеру |
Мақал-мәтелдер. (Тақырыпқа байланысты мақал-мәтелдер айтып, мағынасын ашу) 1.«Ісін өндіре алмаған қырсыз бала ,қырсығын әкесінен іздейді.» 2. «Ұяда не көрсең ұшқанда соны ілерсің.» 3. «Балаңды беске дейін ештеңеден тыйма, бестен он үшке дейін құлыңдай қина, он үштен ары сырласыңдай сыйла.» 4. «Жақсы бала сүйініш , жаман бала күйініш.» 5. «Атаңа не қылсаң алдыңа сол келер 6 Біреуге ор қазба, өзің түсесің. 7. Заңның құрығы, бәрінен ұзын. 8. Ұрлық түбі, қорлық. 9. Өтірікшінің құрығы, бір – ақ тұтам. 10. Тура биде, туған жоқ. 11. Туғанды биде, иман жоқ. 12. Қолыңмен істегенді, мойныңмен көтер. 13. Тек жүрсең, тоқ жүресің. 14. Заңды сыйлаған, еркін жүреді. |
|
Жинақтау |
Сұрақ-жауап. (Мұғалім оқушыларға слайд тапсырмалары борйынша сұрақ қояды, оқушылар жауап береді. Мұғалім толықтырады) 1.Жеке адамның құқығы дегеніміз не? Адамның мүддесін қанағаттандыруға бағытталған заң арқылы қорғалған тәртіптік шара. 2. Құқықтың қандай түрлерін білесіңдер? - Жеке (азаматтық) - Саяси - Экономикалық - Әлеуметтік - Мәдени т.б. 3. Адам құқығы қай уақыттан пайда болады? Туылғаннан беріледі 4. Оларды орындау үшін не қажет? Міндеттерін орындау 5. Адамның негізгі құқығы? Өз құқықтарын пайдалану құқығы 6. Құқық қашан және қайда пайда болды? Азаматтарға құқық керек кезде, ол пайда болады. 7. Бізге құқықпен бірге бостандық беріледі. Бостандық – деген не? Бостандық – бұл таңдау 8. Бостандықты не шектейді? Бостандық және өз қалауымен орындамалық – бұлар бірдей ме? -Бостандықты шектеу әр адамның саналығында |
|
Қорытынды рефлексия |
Құқықтық тәрбие мен құқықтық жігерлі сана алдымен отбасынан басталады. Бүгінгі қоғамды дамыту үшін әрқайсысымыз құқықтық заңға құрметпен қарап, өз бойымызда құқықтық сана мен жігерді шыңдауымыз керектігін өмір көрсетіп отыр. Аталған қылмыс түрлерін болдырмау, оның алдын алу үшін құқықтық насихатты күшейтіп, құқықтық тәрбиені одан әрі жетілдіру қажет |
|
Ресурстар |
Өтілген тақырып бойынша «Не білдім ?», «Не түйдім ?» - деген сұраққа оқушылар сабақтан түйген ойларын өз сөздерімен айтып шығады. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ұрлық түбі-қорлық
Ұрлық түбі-қорлық
|
Күні: |
23.01.2019 |
|
Тақырыбы: |
«Ұрлық- түбі қорлық» |
|
Жалпы мақсаты: |
Құқықтық тәрбиенің өмірілік қажеттілігін оқушыларға түсіндіру.Құқықтық тәрбиенің, жігердің қоғамда маңызы зор екендігі түсіндіріп құқықтық сауатқа тәрбиелеу, өз ойларын еркін айтуға үйрету. |
|
Негізгі мақсаты: |
Оқушылардың балалық шақ туралы білімдерін шыңдай түсе, отбасы құндылықтарының маңызын дәріптеу. Оқушылардың есте сақтау, ойлау қабілеттерін, тіл байлығын, өз беттерінше жұмыс істеу дағдыларын дамыту. Оқушыларды ұйымшылдыққа, жауапкершілікке, ептілікке, өз ойын жеткізе білуге, отбасы құндылықтарын сыйлауға тәрбиелеу. |
|
Ой шақыру: |
Ойлан тап. (Интербелсенді тақтаның көмегімен дұрыс жауабын табу.) 1. Құқық -----------------------------------------А – Еліміздің негізгі заңы. 2. Конституция ---------------------------------Б – Мемлекет басшысы 3. Мемлекет ------------------------------------В – Негізгі саяси қоғамдық ұйым 4. Азамат -----------------------------------------Г – Тәуелсіздік 5. Құқық бұзушылық -------------------------Д – Заңдар жүйесі 6. Президент ------------------------------------Е – Заң шығарушы орган 7. Парламент ------------------------------------Ж – Заң жүйесін бұзу 8. Егемендік --------------------------------------З – Құқығы бар ел тұрғыны Дұрыс жауабы: 1-Д,
2-А, 3-В, 4-З, 5-Ж, 6-Б, 7-Е, 8-Г |
|
Мағынаны ашу |
Қоғам әрқашан тәртіпке негізделіп, арқа сүйеп қалыптасып, тіршілік етеді. Қоғамда тәртіп болмаса, ол құлдырайды, яғни, келешегі болмайды. Мұны адамдар ежелден-ақ жақсы түсінген. Сондықтан да қоғамда тәртіп орнатудың жолдарын қарастырған. Дегенмен де, керісінше қоғамдық тәртіпті бұзуға бейім азаматтар да аз болмаған. Осыдан келіп құқық бұзушылық орын ала бастады. Құқық бұзушылық — қоғам өміріне тән дерт. Адам баласы өмір сүрген ортада ол да әрқашан орын алады. Бұл шартты құбылыс. Құқық бұзушылық — заңды, оның қағидаларын құқықтық нормалар жүктеген міндеттерді бұзу, тыйым салынған әрекеттерді жасау. Ол адамдардың іс-әрекеті, қылығы, мінезі немесе әрекетсіздігімен сипатталады. Адам өзінің іс-әрекеті, қылығы арқылы басқа адамдармен, қоғаммен, мемлекетпен қарым-қатынасқа түседі. Заң бұзушылық адамның мінез-құлқы арқылы байқалады. Адамның ой-желісі заңмен реттелмейді. Бірақ қандай да болсын іс-әрекет, мінез-құлық, ойдың, сана-сезімнің қатынасуынсыз жасалмайды. Олар ойдың елегінен өтіп, бақылауында болады. Ақылы дұрыс адамның іс-әрекеті ерік пен ойдың арқасында жүзеге асырылады. Демек, заңды бұзушылық қоғам мен жеке тұлғаларға зиян келтіретін және құқықтық нормаларға қарсы әрекет немесе әрекетсіздік болып табылады. — Әрекет — бұл құқық нормаларының іс-қимыл жасай отырып жүзеге асуы, ал әрекетсіздік құқық нормаларының талаптарын ешқандай іс-қимыл орындалмаса да бұзу арқылы орын алады. |
|
Меңгеру |
Мақал-мәтелдер. (Тақырыпқа байланысты мақал-мәтелдер айтып, мағынасын ашу) 1.«Ісін өндіре алмаған қырсыз бала ,қырсығын әкесінен іздейді.» 2. «Ұяда не көрсең ұшқанда соны ілерсің.» 3. «Балаңды беске дейін ештеңеден тыйма, бестен он үшке дейін құлыңдай қина, он үштен ары сырласыңдай сыйла.» 4. «Жақсы бала сүйініш , жаман бала күйініш.» 5. «Атаңа не қылсаң алдыңа сол келер 6 Біреуге ор қазба, өзің түсесің. 7. Заңның құрығы, бәрінен ұзын. 8. Ұрлық түбі, қорлық. 9. Өтірікшінің құрығы, бір – ақ тұтам. 10. Тура биде, туған жоқ. 11. Туғанды биде, иман жоқ. 12. Қолыңмен істегенді, мойныңмен көтер. 13. Тек жүрсең, тоқ жүресің. 14. Заңды сыйлаған, еркін жүреді. |
|
Жинақтау |
Сұрақ-жауап. (Мұғалім оқушыларға слайд тапсырмалары борйынша сұрақ қояды, оқушылар жауап береді. Мұғалім толықтырады) 1.Жеке адамның құқығы дегеніміз не? Адамның мүддесін қанағаттандыруға бағытталған заң арқылы қорғалған тәртіптік шара. 2. Құқықтың қандай түрлерін білесіңдер? - Жеке (азаматтық) - Саяси - Экономикалық - Әлеуметтік - Мәдени т.б. 3. Адам құқығы қай уақыттан пайда болады? Туылғаннан беріледі 4. Оларды орындау үшін не қажет? Міндеттерін орындау 5. Адамның негізгі құқығы? Өз құқықтарын пайдалану құқығы 6. Құқық қашан және қайда пайда болды? Азаматтарға құқық керек кезде, ол пайда болады. 7. Бізге құқықпен бірге бостандық беріледі. Бостандық – деген не? Бостандық – бұл таңдау 8. Бостандықты не шектейді? Бостандық және өз қалауымен орындамалық – бұлар бірдей ме? -Бостандықты шектеу әр адамның саналығында |
|
Қорытынды рефлексия |
Құқықтық тәрбие мен құқықтық жігерлі сана алдымен отбасынан басталады. Бүгінгі қоғамды дамыту үшін әрқайсысымыз құқықтық заңға құрметпен қарап, өз бойымызда құқықтық сана мен жігерді шыңдауымыз керектігін өмір көрсетіп отыр. Аталған қылмыс түрлерін болдырмау, оның алдын алу үшін құқықтық насихатты күшейтіп, құқықтық тәрбиені одан әрі жетілдіру қажет |
|
Ресурстар |
Өтілген тақырып бойынша «Не білдім ?», «Не түйдім ?» - деген сұраққа оқушылар сабақтан түйген ойларын өз сөздерімен айтып шығады. |
шағым қалдыра аласыз













