1. Ұйымдастыру кезеңі (5
мин)
|
Сабақтың тақырыбы мен мақсатын түсіндіру.
Сабақтың құрылымын және бағалау критерийлерін
таныстыру.
|
Оқушыларды топтарға бөлу, сабаққа психологиялық
дайындық жүргізу.
|
Оқушылардың сабаққа дайындық деңгейі,
белсенділік
|
Тақта, маркер, тапсырмалар
|
2. Жаңа тақырыпты түсіндіру (10
мин)
|
While (уайл) циклі туралы теориялық түсінік беру.
Цикл құрылымын түсіндіру. Программалау тілдеріндегі мысалдарды
көрсету.
|
Оқушылар тақырыпты тыңдайды, сұрақтар қойып
түсінеді.
|
Оқушылардың түсінгендігі, сұрақтарға жауап
беру.
|
Презентация, слайдтар, код
мысалдары
|
3. Жеке жұмыс (10 мин)
|
Оқушыларға жеке тапсырма беру. Тапсырманың
мазмұнын түсіндіріп, цикл қолдану бойынша мысал
келтіру.
8 сынып оқушыларына
арналған Python тілінде While (уайл) цикліне байланысты
тапсырма:
Сабақтың
тақырыбы: While (уайл) циклі.
Функционалдық сауаттылыққа байланысты
тапсырмалар.
Тапсырманың
мақсаты: Оқушыларға Python
программалау тілінде While (уайл) циклін пайдаланып, өмірден
алынған мысалдар арқылы практикалық тапсырмалар
беру.
Мысал тапсырма: Автобус картасындағы қалдықты
есептеу
Тапсырма:
Сіздерде автобус картасы бар және әр рет
автобусқа мінгенде, белгілі бір сома (мысалы, 300 теңге)
шегеріледі. Оқушының картасында бастапқы сома 5000 теңге, бірақ
автобусқа мініп, картасын қолданған сайын оның қалдығы
азаяды.
Мақсат:
Оқушылар while циклін пайдаланып, картаның қалдығын есептеп
шығару керек.
Шарт:
-
Бастапқы сома: 5000 теңге
-
Әр
рет автобусқа мінгенде 300 теңге шегеріледі.
-
Оқушының картасында қалған ақша таусылғанша
автобусқа міне береді.
-
Автобусқа мінген сайын, картаның жаңа қалдығы
көрсетіледі.
-
Цикл картаның қалдығы 0-ге немесе теріс мәнге
дейін жеткенше жалғасады.
Python код мысалы:
python
Копировать код
#
Бастапқы сома
balance
= 5000
#
Автобусқа міну құны
bus_fare = 300
# While
циклі арқылы картаның қалдығын есептеу
while balance >=
bus_fare:
#
Қалдықты шегеріп отыр
balance -=
bus_fare
print(f"Автобусқа міндіңіз.
Қалған ақша:
{balance} теңге.")
print("Картаның қалдығы жеткіліксіз!
Автобусқа міне алмайсыз.")
Тапсырманы орындау бойынша қадамдар:
-
Тапсырма түсіндіріледі:
Оқушыларға бастапқы сома мен автобусқа міну құны беріледі.
-
While циклін қолдану:
Оқушылар while
циклін пайдаланып,
картаның қалдығы жеткілікті болса,
әр автобусқа мініп отырған сайын оның қалдығын есептеп отыру керек.
-
Қосымша шарт:
Оқушылардың циклды дұрыс пайдаланып,
қалдықты дұрыс есептеуін тексеру.
-
Кері байланыс:
Оқушылардың нәтижелерін талқылап,
циклдің қалай жұмыс істейтінін түсіндіру.
Қосымша тапсырмалар:
-
Егер оқушының картасында сома бастапқыдан аз
болса, ол автобусқа міне алмайды. Осы шартты кодқа
қосыңыз.
-
Бастапқы соманы және автобусқа міну құнын енгізу
арқылы әр түрлі жағдайларды тексеріңіз.
-
Қалған ақшаның қандай жағдайда жеткіліксіз екенін
көрсету үшін циклдің соңында хабарлама шығарыңыз.
Бағалау критерийлері:
-
Тапсырманың
дұрыстығы:
Оқушының коды дұрыс орындалса, автобустың қалдығы дұрыс есептелуі
тиіс.
-
Циклдың жұмыс принципін
түсіну:
Оқушы while циклінің жұмысын түсініп, оны дұрыс
қолданса.
-
Шығару нәтижесі:
Тапсырма орындалған соң, қалдық дұрыс көрсетіліп, картаның қалдығы
жеткіліксіз болған кезде дұрыс хабарлама берілуі
қажет.
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын
дамыту:
Бұл
тапсырма оқушыларға өмірмен байланысты жағдайды шешуге мүмкіндік
береді. Олар автобус картасының қалдығын есептеу
арқылы Python программалау тіліндегі
циклдерді түсініп, күнделікті өмірде қолданылатын
мәселелерді шешуге дағдыланады.
Тапсырма: Дүкенге бару.
Шарттар:
-
Бастапқы сома 5000 теңге.
-
Дүкенде бір ғана тауар бар, оның бағасы 1000
теңге.
-
Егер ақшаңыз жеткілікті болса, тауарды сатып
аласыз, егер жетпесе цикл тоқтайды.
Python код мысалы:
python
Копировать код
#
Бастапқы сома
budget
= 5000
#
Тауардың бағасы
product_price = 1000
# While
циклі арқылы сатып алу
while budget >=
product_price:
budget -= product_price
# Тауарды сатып алу
print(f"Тауар сатып алынды!
Қалған ақша:
{budget} теңге.")
#
Ақша жеткіліксіз болса,
цикл тоқтайды
if budget <
product_price:
print("Ақшаңыз жеткіліксіз!
Тауар сатып ала алмайсыз.")
Түсініктеме:
-
Бастапқы сома:
5000 теңге.
-
Тауардың бағасы:
1000 теңге.
-
Егер оқушының ақшасы тауарды сатып алуға
жеткілікті болса, while циклі тауарды сатып алып, қалдықты қайта
есептейді.
-
Ақша жетпей қалса, цикл
тоқтайды.
Бұл
өте қарапайым тапсырма, тек while циклі арқылы жүзеге асады.
|
Оқушылар тапсырманы орындап, программалау тілінде
код жазу.
Мұғалім көмегімен жасанды
интеллект қолдану арқылы өмірден мысалдарға питон тілінде уайлды
қълданып проограмма құрастырадыы.
Питонда жазып нәтижені
шығарады
|
Тапсырманың орындалуы, уақытты
тиімді пайдалану.
10балл
|
Компьютер, код редакторы,
тапсырмалар
|
4. Топтық жұмыс (10 мин)
|
Оқушыларды топтарға бөліп, бірлесіп тапсырма
орындауды ұсыну. Әр топқа өз тапсырмаларын орындауға уақыт
беру.
|
Топтар бірігіп тапсырманы талқылайды және шешімін
табады.
|
Топтық жұмыстың нәтижесі, идеяларды бірлесе
дамыту.
|
Тапсырмалар, компьютер, тақта
|
6. Сабақты қорытындылау (5
мин)
|
Сабақта үйренгендерін қорытындылап, сұрақтар
қойып түсіндірмелер беру. Оқушылардан кері байланыс
алу.
|
Оқушылар сабаққа байланысты өз пікірлерін
білдіреді.
|
Оқушылардың сабаққа деген
көзқарасы, кері байланыс беру.
|
Тақта, слайдтар
|