XXI
ғасыр компютер
ғасыры
Ақпараттық – коммуникациялық
технология электрондық есептеуіш техникасымен жұмыс істеуге, оқу
барысында компьютерді пайдалануға, модельдеуге, электрондық
оқулықтарды, интерактивті құралдарды қолдануға, интернетте жұмыс
істеуге, компьютерлік оқыту бағдарламаларына
негізделеді.
Ақпараттық әдістемелік материалдар
коммуникациялық байланыс құралдарын пайдалану арқылы білім беруді
жетілдіруді көздейді.
Ақпараттық – коммуникациялық технологияның
келешек ұрпақтың жан – жақты білім алуына, іскер әрі талантты,
шығармашылығы мол, еркін дамуына жол ашатын педагогикалық,
психологиялық жағдай жасау үшін де тигізер пайдасы аса
мол.
Қазіргі кездегі шапшаң жүріп жатқан жаһандану
үрдісі әлемдік бәсекелестікті күшейте түсуде. Елбасы Н. Ә.
Назарбаев Қазақстанның әлемдегі бәсекеге қабілетті 50 елдің
қатарына кіру стратегиясы атты жолдауында « Білім беру реформасы –
Қазақстанның бәсекеге нақтылы қабілеттілігін қамтамасыз етуге
мүмкіндік беретін аса маңызды құралдарының бірі » деп атап
көрсетті.
ХХІ ғасыр – бұл ақпараттық қоғам дәуірі,
технологиялық мәдениет дәуірі , айналадағы дүниеге, адамның
денсаулығына, кәсіби мәдениеттілігіне мұқият қарайтын
дәуір.
Білім беру үрдісін ақпараттандыру – жаңа
ақпараттық технологияларды пайдалану арқылы дамыта оқыту, дара
тұлғаны бағыттап оқыту мақсаттарын жүзеге асыра отырып, оқу –
тәрбие үрдісінің барлық деңгейлерінің тиімділігі мен сапасын
жоғарлатуды көздейді.
Біріккен ұлттар ұйымының шешімімен «ХХІ ғасыр
–ақпараттандыру ғасыры » деп аталады. Қазақстан Республикасы да
ғылыми – техникалық прогрестің негізгі белгісі – қоғамды
ақпараттандыру болатын жаңа кезеңіне
енді.
Заманымызға сай қазіргі қоғамды ақпараттандыруда
педагогтардың біліктілігін ақпараттық – коммуникациялық
технологияны қолдану саласы бойынша көтеру негізгі міндеттерінің
біріне айналды.
Қазақстан Республикасының Білім туралы заңында :
« Білім беру жүйесінің басты міндеттерінің бірі - білім беру
бағдарламаларын меңгеру үшін жағдайлар жасау керек »- деп
көрсетілген. Солардың бірі білім беруді ақпараттандыру барысында
дидактикалық және оқыту құралы болып компьютер саналады. Сондықтан
кез келген білім беру саласында мультимедиялық электрондық оқыту
құралдары барлық пәндерді оқытуға пайдаланады. Бұл бағытта
ақпараттық технологияны оқыту үрдісіне екпінді түрде енгізу
бағытында және қолданылатын жаңа құралдардың бірі - бағдарламалық –
техникалық кешен болып саналатын « Активті экран » болып
табылады.
Ақпараттық қоғамның негізгі талабы - оқушыларға
ақпараттық білім негіздерін беру, логикалық - құрылымдық ойлау
қабілеттерін дамыту, ақпараттық технологияны өзіндік даму мен оны
іске асыру құралы ретінде пайдалану дағдыларын қалыптастырып,
ақпараттық қоғамға бейімдеу.
Олай болса, ақпараттық бірліктердің білімге
айналуы әлемнің жүйелік - ақпараттық бейнесін оқушылардың
шығармашылық қабілеттері мен құндылық бағдарларын дамыту арқылы
қалыптастыруды көздейтін, адамның дүниетанымының құрамдас бөлігі
болып табылатын интеллектуалды
дамуды
қалыптастырудың бір
жолы.
Ақпараттық бірлікті қалыптастыру: мектептің
материалдық -техникалық базасына; ақпараттық қоғам саясатының
мақсаты мен міндеттеріне; оқушылардың ақпараттық мәдениетін
қалыптастыру жүйесіне;
оқушылардың жас ерекшеліктері мен меңгеру
қабілеттеріне, педагог мамандардың информатикадан білім
деңгейлерінің сапасы мен шеберліктеріне, оқу - тәрбие бағытының
ақпараттық қоғам бағытымен өзара байланысына
тәуелді.
Қазіргі уақытта жаратылыстану - ғылыми білім
беруде сабақ барысында интерактивті құралдарды қолдануда.
Интерактивті құралдардың көмегімен мұғалімнің , оқушының
шығармашылықпен жұмыс істеуіне жол ашылып
отыр.
Білім берудегі интерактивті технология - мұндағы
интерактивтісөзі- inter (бірлесу), act (әрекет жасау)ұғымын
білдіреді, сабақ барысында оқушының топпен жұмыс жасауға қатыспауы
мүмкін емес, бірін-бір толықтыратын, сабақ барысында барлық
оқушылардың қатысуын ұйымдастыратын оқыту
барысы.
Интерактивті тақта –дегеніміз
не?
Интерактивті тақта – бұл компьютердің қосымша
құрылғыларының бірі және де дәріс берушіге немесе баяндамашыға екі
түрлі құралдарды біріктіретін: ақпараттың кескіні мен қарапайым
маркер тақтасын біріктіретін құрал. Бүгінгі күні бірнеше ИТ түрлері
бар. Олардың ішінде білім саласында қолданып жүргендеріне қысқаша
шолу жасайық.
ACTIVboard(Promethean компаниясы) - ACTIVstudio
программасы арқылы іске қосылады. Бұл құрылғы компьютер,
мультимедиялық проектор және ақпараттарды енгізуге арналған активті
қаламнан тұрады.
Активті қалам – дегеніміз
не?
Aктивті қалам – бұл меңзерді басқару құрылғысы
және компьютер мен тақта арасындағы байланысты іске асырушы
құрылғы.
ACTIVwandуказкасы
Электронды ACTIVwand указкасының ұзындығы 54 см
тақтаның жоғарғы бөлігінен кішкентайларға да қол жеткізуге
мүмкіндік береді. Жанында орналасқан батырма ташқанның сол жақ
батырмасының қызметін атқарады. ACTIVboard – интерактивті
тақтасында жұмыс жасаушыға проектордың сәулесінен астынан шығуға
мүмкіндік береді. "Оң қол" сонмен бірге "сол қолмен" жұмыс жасауға
қолайлы құрал.
ACTIVpanelpro
ACTIVpanelpro (Активпанель) үлкен аудиторияларда
қолдануға өте қолайлы, онда үлкен экранға проекцияға қолданады.
ACTIVpanelpro арнайы қарындаштың көмегімен дисплейде жазылған
жазулар компьютер арқылы тақтадан көруге мүмкіндік береді.
ACTIVpanelpro (Активпанель) өте жеңіл зат, бөлмеден бөлмеге
қиындықсыз – ақ алып жүре беруге болады, ал проектор болса кескінді
үлкейтіп көрсетеді. ACTIVpanel-pro ДК басқарады, сурет салады, жазу
жазады – бұл ақпаратты енгізетін құрылғыға
жатады.
ACTIVslate
Радио портты ACTIVslate панель құрылғысы топпен
жүргізілетін конференцияға қатысушылардың белсенді қатысуына
мүмкіндік береді. Конференция немесе презентация кезінде
аудиторияда еркін қозғалуға болады ACTIVslateXR панель аудиторияның
кез келген жерінен тақтамен жұмыс жасай алады. ACTIVslateXR
көмегімен қатысушылар өз шешімдерін орындарынан тұрмай-ақ тақтада
жаза алады.
ACTIVtablet
ACTIVtablet планшет қарапайым тышқанның қызметін
атқара алады, презентация мен конференция материалдарын
ACTIVstudio2 немесе ACTIVprimary тақтасыз (ACTIVboard көмегенсіз)
компьютерде дайындауға мүмкіндік бетерін құрылғы. ACTIVtablet
компьютерге USB порт арқылы қосылады, бағдарламаның барлық
функцияларын қолдануға болады. Арнайы батареясыз қаламмен флипчарт
беттерінде жазу жаза алады.
ACTIVote
ACTIVote тестілеу жүйесі конференцияның барлық
қатысушыларына сұрақтарға, бірнеше берілген жауаптардың
нұсқаларынан желісіз радио пульттің батырмасын басу әдісімен жауап
беруге мүмкіндік береді. Пульттың көмегімен ақпарат ACTIVboard
қабылдайды және де өңделіп конференция қатысушысының жауабын
қабылдайды. ACTIVote қарапайым тест жүргізуге өте қолайлы зат.
ACTIVote 16 немесе 32 пульттан кішкене чемоданда тест жүргізу үшін
қолданылады.
ACTIVote қолдана
отырып:
«Тест дайындау шеберінде» ACTIVstudio
бағдарламасында флипчартта мәтіндік немесе графиктік түрде тест
сұрақтары кітапханада сақталады да, тестің нәтижесін кесте немесе
диаграмма түріндекомпьютердің жадында сақталады. Тестің нәтижесін
EXСEL немесе WORD редакторларында экспорт жасауға
болады
ACTIVstudio
программасы
ACTIVstudio PE программасы арнайы
презентацияларды өткізуге және оны сабақ барысында қолдануға
негізделген программа. Бұл
программа
ACTIVboard және ACTIVpen қаламымен жұмыс жасау
үшін жасақталған. ACTIVstudio программасының мүмкіндіктері өте көп.
Атап айтқанда, презентацияларды құруға, өткізуге, материалдарға
арнайы эффектілер
қосуға, негізгі кезеңдерді көрсетуге,
көрсеткіштерді қосуға, қосымша ақпараттарды енгізуге және басқа да
көптеген мүмкіндіктері бар.
Флипчарт
Флипчарт – бұл бірнеше қажетті беттерден тұратын
негізгі жұмыс аймағы. Бұл аймақта презентацияны құруға және оны
көрсетуге қажетті құралдардың барлығы көрсетіледі. Бірнеше
флипчарттарды бірден ашып, бір флипчарттан келесі флипчартқа,
объектілерге сілтемелер қоюға немесе объектілерді бір мезетте
келесі бетке көшіруге болады. Флипчартты басу құрылғысынан шығаруға
немесе әр түрлі форматтарда экспорттауға
болады.
« Активті экран » кешені білім үрдісінде
қолданылатын ақпаратты көрсетуге және оны компьютермен басқаруға
тағайындалған әмбебап интерактивтік жүйе болып
табылады.
« Активті экран » бағдарламалық – техникалық
кешенінің дидактикалық мақсатта пайдалану барысында олардың негізгі
қызметі – жалпы ақпаратпен кәсіби біліктілікті жетілдіру бағытында
қолданып, сонымен қатар бұл құралдың оқушылардың, ойлау және ойын
қысқа және түсінікті түрде жеткізе білу қабілетін, арттырып өз
ойларын жаңа технология құралдары көмегімен жүзеге асыруын
қалыптастыруды қамтамасыз ете алатыны белгілі
болды.
Бағдарламалық - техникалық кешеннің құрамына
кіретін интерактивтік тақтаны оқытушыға сабақты қызықты және
динамикалық түрде мультимедиялық құралдар көмегімен оқушылардың
қызығушылықтарын тудыратындай оқуға мүмкіндік беретін визулды қор
деп те атауға болады. Сабақты түсіндіру барысында мұғалім тақта
алдында тұрып, бір мезетте мәтіндік, аудио, бейне құжаттарды DVD,
CD-ROM және Интернет ресурстарын қолдана алады. Бұл кезде мұғалім
қосымшаны іске қосу, CD-ROM, Web- түйін мазмұнын қарастыру, ақпарат
сақтау, белгі жасау тышқанды ауыстыратын арнайы қалам арқылы
жазулар жазу және т. б. әрекеттерді жеңіл орындай
алады.
Интерактивті құралдарды сабаққа пайдаланғанда
дидактикалық бірнеше мәселелерді шешуге көмектеседі
:
- Пән бойынша базалық білімді меңгеру
;
- Алған білімді жүйелеу
;
- Өзін - өзі бақылау дағдыларын
қалыптастыру;
- Жалпы оқуға деген ынтасын
арттыру
- Оқушыларға оқу материалдарымен өздігінен жұмыс
істегенде әдістемелік көмек беру.
Бұл технологияны оқу материалын хабарлау және
оқушылардың ақпаратты меңгеруін ұйымдастыру арқылы, көзбен көру
жадын іске қосқанда арта түсетін қабылдау мүмкіндіктерімен
қамтамасыз ететін әдіс деп қарауға
болады.
Оқушылардың көпшілігі естігенінің 5 % және
көргенін 20 % есте сақтайтыны белгілі. Аудио – және видеоақпаратты
бір мезгілде қолдану есте сақтауды 40-50 % дейін
арттырады.