Ыбырай Алтынсарин – Ұлы ағартушы
(Интерактивті, ойын элементтері бар қызықты сабақ жоспары)
Сабақтың мақсаты:
Ы. Алтынсариннің өмірі мен шығармашылығын зерттеу
Шығармаларының тәрбиелік мәнін түсіну
Қазіргі біліммен байланыстыру
Сабақ барысы:
I. Қызықтыру кезеңі (5 минут) – "Құпия хат" ойыны
Оқушыларға конверттегі сұрақтар беріледі:
"Мен XIX ғасырда өмір сүрдім, қазақ балалары үшін мектеп аштым. Мен кіммін?"
"Менің ең танымал өлеңімнің аты – оқуға шақыру. Ол қалай аталады?"
"Менің есіміммен аталған оқу орны қай қалада?"
Оқушылар жауап беруге тырысады, сабақ тақырыбы ашылады.
II. Жаңа білім (15 минут) – "Ыбырай әлемі"
1. "Уақыт машинасы" (бейнеролик немесе мұғалімнің әсерлі баяндауы)
Оқушылар Ы. Алтынсариннің заманына "саяхаттап", оның өміріндегі негізгі оқиғаларды тыңдайды.
2. "Жасырын сөздер" (топтық жұмыс)
Топтарға Ы. Алтынсариннің өмірі мен шығармашылығына қатысты әріптері араласып кеткен сөздер беріледі. Мысалы:
АҚРТАҒЫҰ (АҒАРТУШЫ)
ЕТКМЕП (МЕКТЕП)
БЫЫРЫАЙ (ЫБЫРАЙ)
Оқушылар сөздерді дұрыс құрастырып, олардың мағынасын түсіндіреді.
III. Шығармашылық жұмыс (10 минут) – "Бай баласы мен жарлы баласы" квесті
Әңгіме желісі бойынша "Екі жол, бір шешім" ойыны өткізіледі.
Оқушыларға кейіпкерлер таңдауы бойынша түрлі жағдайлар ұсынылады:
Бай баласы секілді жайлы өмір сүру ме, әлде жарлы баласы сияқты еңбектену ме?
Егер осы кейіпкерлер қазіргі заманға тап болса, не істер еді?
IV. Қорытынды (7 минут) – "Ыбырайдың мұрасы бүгін"
Егер Ыбырай Алтынсарин бүгін өмір сүрсе, қандай жаңалық енгізер еді?
Оның қандай идеялары қазір өзекті?
2. "Жеделхат" әдісі:
Әр оқушы Ы. Алтынсаринге 1-2 сөйлемнен тұратын хат жазады (мысалы, "Рахмет, Ыбырай атамыз! Біз сіздің жолыңызды жалғастырып келеміз!").
V. Бағалау және рефлексия (3 минут)
"Сиқырлы жұлдыздар" әдісі:
"Мен Ыбырай туралы жаңа нәрсе білдім" – қызыл жұлдыз
"Маған сабақ өте қызықты болды" – көк жұлдыз
"Маған қиын болды, бірақ мен тырыстым" – жасыл жұлдыз
Оқушылар тақтаға өз жұлдыздарын іледі.
VI. Үй тапсырмасы:
"Егер мен Ыбырай Алтынсариннің орнында болсам..." тақырыбында эссе жазу.
Сабақтың ерекшелігі:
✅ Ойын арқылы оқыту
✅ Қызықты топтық жұмыстар
✅ Қазіргі заманмен байланыстыру
✅ Балалардың қиялын дамыту
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ыбырай Алтынсарин туралы смарт сағаты
Ыбырай Алтынсарин туралы смарт сағаты
Ыбырай Алтынсарин – Ұлы ағартушы
(Интерактивті, ойын элементтері бар қызықты сабақ жоспары)
Сабақтың мақсаты:
Ы. Алтынсариннің өмірі мен шығармашылығын зерттеу
Шығармаларының тәрбиелік мәнін түсіну
Қазіргі біліммен байланыстыру
Сабақ барысы:
I. Қызықтыру кезеңі (5 минут) – "Құпия хат" ойыны
Оқушыларға конверттегі сұрақтар беріледі:
"Мен XIX ғасырда өмір сүрдім, қазақ балалары үшін мектеп аштым. Мен кіммін?"
"Менің ең танымал өлеңімнің аты – оқуға шақыру. Ол қалай аталады?"
"Менің есіміммен аталған оқу орны қай қалада?"
Оқушылар жауап беруге тырысады, сабақ тақырыбы ашылады.
II. Жаңа білім (15 минут) – "Ыбырай әлемі"
1. "Уақыт машинасы" (бейнеролик немесе мұғалімнің әсерлі баяндауы)
Оқушылар Ы. Алтынсариннің заманына "саяхаттап", оның өміріндегі негізгі оқиғаларды тыңдайды.
2. "Жасырын сөздер" (топтық жұмыс)
Топтарға Ы. Алтынсариннің өмірі мен шығармашылығына қатысты әріптері араласып кеткен сөздер беріледі. Мысалы:
АҚРТАҒЫҰ (АҒАРТУШЫ)
ЕТКМЕП (МЕКТЕП)
БЫЫРЫАЙ (ЫБЫРАЙ)
Оқушылар сөздерді дұрыс құрастырып, олардың мағынасын түсіндіреді.
III. Шығармашылық жұмыс (10 минут) – "Бай баласы мен жарлы баласы" квесті
Әңгіме желісі бойынша "Екі жол, бір шешім" ойыны өткізіледі.
Оқушыларға кейіпкерлер таңдауы бойынша түрлі жағдайлар ұсынылады:
Бай баласы секілді жайлы өмір сүру ме, әлде жарлы баласы сияқты еңбектену ме?
Егер осы кейіпкерлер қазіргі заманға тап болса, не істер еді?
IV. Қорытынды (7 минут) – "Ыбырайдың мұрасы бүгін"
Егер Ыбырай Алтынсарин бүгін өмір сүрсе, қандай жаңалық енгізер еді?
Оның қандай идеялары қазір өзекті?
2. "Жеделхат" әдісі:
Әр оқушы Ы. Алтынсаринге 1-2 сөйлемнен тұратын хат жазады (мысалы, "Рахмет, Ыбырай атамыз! Біз сіздің жолыңызды жалғастырып келеміз!").
V. Бағалау және рефлексия (3 минут)
"Сиқырлы жұлдыздар" әдісі:
"Мен Ыбырай туралы жаңа нәрсе білдім" – қызыл жұлдыз
"Маған сабақ өте қызықты болды" – көк жұлдыз
"Маған қиын болды, бірақ мен тырыстым" – жасыл жұлдыз
Оқушылар тақтаға өз жұлдыздарын іледі.
VI. Үй тапсырмасы:
"Егер мен Ыбырай Алтынсариннің орнында болсам..." тақырыбында эссе жазу.
Сабақтың ерекшелігі:
✅ Ойын арқылы оқыту
✅ Қызықты топтық жұмыстар
✅ Қазіргі заманмен байланыстыру
✅ Балалардың қиялын дамыту
шағым қалдыра аласыз













