Зәр шығару жүйесінің гигиенасы, 9 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Зәр шығару жүйесінің гигиенасы, 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Зәр шығару жүйесінің гигиенасы. Бүйрек және зәр шығару жүйесінің аурулары: пиелонефрит, цистит, бүйрекке тастың жиналуы. Себептері және алдын алу шаралары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім

Бөліп шығару

Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып: 9 «А»

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы

Зәр шығару жүйесінің гигиенасы. Бүйрек және зәр шығару жүйесінің аурулары: пиелонефрит, цистит, бүйрекке тастың жиналуы. Себептері және алдын алу шаралары.

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

9.1.5.4 - бүйрек және зәр шығару жүйесі ауруларының алдын алу жолдарын түсіндіру


Сабақтың мақсаты


1. Бөліп шығару жүйесінің гигиенасын сипаттау

2. Зәр шығару жүйесі ауруларының себептері мен алдын алу жолдарын ұсыну

3. Салауатты өмір салтының зәр шығару жүйесінің жұмысына тигізетін маңызын бағалау


Құндылықтар

- Озық ойлы ұлт: еңбекқорлық және кәсіби біліктілік

- Адал азамат: Әділдік және жауапкершілік

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

2 мин

Ұйымдастыру кезеңі:

-Амандасу

- Оқушыларды түгендеу

Психологиялық ахуал қалыптастыру

Оқушылар шеңбер құрып, "Алақан жылуы" әдісі арқылы бір-біріне жылы тілек айтады.

Флиппити қосымшасы арқылы топқа бөлу


Мұғаліммен амандасады, шағын топтар бір – біріне бүгінгі сабаққа сәттілік тілеп, тілек айтады


презентация

https://flippity.net/rp.php?c=Katharine,Meryl,Jack,Ingrid,Daniel,Frances,Bette,Spencer,Denzel,Marlon,Jake,Cate,Dustin,Jane,Robert,&t=Random%20Name%20Picker

Үй тапсырмасын тексеру

«Постермен жұмыс». Бүйрек қызметіне әсер ететін факторларды біртіңдеп постерге жабыстырып, оларды түсіндіріңіз


Постермен жұмыс жасайды

Дескриптор:

  • Бүйрекке әсер ететін факторларды атап, оларды түсіндіреді (1 б)



Бағалау : «Бағалау парағы»

Постер

Жаңа сабаққа кіріспе


8 мин


Ұжымдық жұмыс «Суреттер сөйлейді». Анимациялық суретке назар аударып, ой қозғап көріңіз.



Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу.



Жаңа тақырыппен танысу үшін оқулық пен видео ақпараттар қолданылады


Бағалау: «Үш шапалақ»

интербелсенді тақта

https://youtu.be/e2dco5r1Xe8?si=9KC7HrUjuqtP45eH


Ортасы

30 мин


«Ментальді карта» әдісі арқылы зәр шығару жүйесінің гигиенасына және «Бүйрек саулығының 7 Алтын Ережесіне» қатысты постер қорғалады.

(Топтық жұмыс) Тапсырма 1 – «Ақиқат/Жалған». Берілген ақпараттың ақиқат, не жалғанын ажыратыңыз.

Ақпарат

Ақиқат/Жалған

1

Ағзада ауру ошағы болған жағдайда көп мөлшерде дәрілік препараттарды қабылдау

ж

2

Ағзада ауру қоздырғыштарының бар екендігін тексеру үшін дәрігерге қаралып, талдама тапсыру

а

3

Дене жүктемесін болдырмау

ж

4

Зәр шығару жүйесінің қалыпты жұмысы үшін күйзеліс пен зиянды әдеттерді болдырмау

а

5

С дәруменін көп қабылдау

ж

6

Аскорбин қышқылын нұсқаусыз қолдану

ж

7

Бүйрек тасы ауруын алдын алу үшін жаңғақ, шоколад, кофе өнімдерін көп қолдану

ж

8

Бүйрек қабынуын болдырмау үшін жылы киініп, суық тигізбеу

а


Топта ақпаратты талдап болғаннан кейін бөліп шығару жүйесінің гигиенасын сипаттайды

Дескриптор:

Бөліп шығару жүйесінің гигиенасына қатысты ақиқатты сипаттайды (1 б);

Бөліп шығару жүйесінің гигиенасына қатысты жалған ақпаратты белгілейді (1 б).


Бағалау: «Бағалау парағы»

презентация

https://www.baamboozle.com/game/2767692




(Жұптық жұмыс) Тапсырма 2 – «Демонстрация».

1-оқушы: Дәрігер зәр шығару жүйесінің макеті көмегімен бүйрек тасы ауруының туындау себептерін демонстрациялайды. Тұз + құм+ су сұйықтығын фильтр қойылған ыдысқа құяды. Демонстрация нәтижесі мен себептерін кестеге толтырып, алдын алу жолдарын жазыңыз.

2 – оқушы мүмкін (оқушы зәр шығару жүйесі бейнеленген фактук киеді): Пиелонефрит-бұл бүйрек тостағаншасы мен жамбас тіндерінің қабынуы, бұл бүкіл бүйректің қабынуына әкелуі мүмкін.

Пиелонефриттің қоздырғышы-бактерия, ішек таяқшасы (Escherichia coli), ол ағзаға уретра арқылы енеді. Симптомдары-ауыр және жиі зәр шығару, қан мен ақуызы бар ерекше иісі бар бұлтты зәр, арқадағы ауырсыну және безгегі. Егер пиелонефрит емделмесе, бұл бүйрек жеткіліксіздігіне әкелуі.

3- оқушы (макеттен қуықты демонстрациялайды): Цистит-бұл уретра мен қуықтағы бактериялар тудыратын инфекция. Симптомдар, әдетте, ауырсынумен бірге жүретін толық қуық сезімі кезінде зәр шығарудың қиындауынан басталады. Сонымен қатар, жалпы әлсіздік пен арқадағы ауырсыну болады.

(іі)«Талдамалы кесте». Зәр шығару жүйесі ауруларының себептері мен алдын алу жолдарын ұсынып, кестені толтырыңыз

Ауру

Зәр шығару жүйесі ауруларының себептері

Ауру белгілері

Зәр шығару жүйесі ауруларын алдын алу жолдары

Несептас ауруы




Пиелонефрит




Өрлеме жұқпа




Цистит






Кестені толтыру арқылы ақпаратты саралайды

Дескриптор:

- Зәр шығару жүйесі ауруларының себептерін атайды (1 б);

- Зәр шығару ауруларының белгілерін атайды (1 б).

- Зәр шығару жүйесі ауруларының алдын алу жолдарын ұсынады (1 б).


Бағалау: «Бағалау парағы»

презентация


(Жеке жұмыс) Тапсырма 3 – «Жағдаят». Мынадай зерттеулердің мәнін бағалаңдар:

«АҚШ-тағы муниципалды ауруханаларда 11 мың медбикенің денсаулығын 4 жыл бойы бақылау арқылы бүйрек жұмысының бұзылуы уйықтау уақытына тікелей тәуелдi екенi анықталды. Мысалы, 3 айдан көп уақыт тәулігіне 7 сағаттан аз ұйықтаған адамдарда бүйрек аурулары аныкталған. Ал дұрыс ұйқы режімін сақтаған адамдарда бүйрек жұмысының бұзылуы болмаған.


- Салауатты өмір салтының зәр шығару жүйесінің жұмысына тигізетін маңызын қандай? Жағдаятты бағалаңыз.

Жаядаятпен жұмыс

Дескриптор:

- Зәр шығару жүйесінің жұмысына әсер ететін ұйқының маңызын пайымдаңыз (2 б);

- Салауатты өмір салтының зәр шығару жүйесінің жұмысына тигізетін маңызын бағалайды (2 б).


Бағалау: «Бағалау парағы»

презентация

https://youtu.be/vW0i-PPb1b0

Сабақтың соңы

5 мин

Рефлексия

«3/2/1 әдісі»:

1. Мен білетін үш нәрсе ...

2. Мені таңқалдырған екі нәрсе ...

3. Болашақта тереңірек қарастыратын бір нәрсе....

Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.


Рефлексия парағы



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.02.2025
235
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі