10-12 жас аралығындағы жеткіншектердің бойындағы өзгерістер




1 слайд
10-12 ЖАС
АРАЛЫҒЫНДАҒЫ
ЖЕТКІНШЕКТЕРДІ
Ң БОЙЫНДАҒЫ
ӨЗГЕРІСТЕР
ПЕДАГОГ-ПСИХОЛОГ:
ҚҰРМАНБЕК ЭЛЬМИРА
1 слайд
10-12 ЖАС АРАЛЫҒЫНДАҒЫ ЖЕТКІНШЕКТЕРДІ Ң БОЙЫНДАҒЫ ӨЗГЕРІСТЕР ПЕДАГОГ-ПСИХОЛОГ: ҚҰРМАНБЕК ЭЛЬМИРА

2 слайд
Бұл кезең – балалық шақтан
жасөспірімдік шаққа өту
кезеңі, яғни пубертаттық
кезеңнің басталуы. Бұл
уақытта балалардың
денесінде, ой-өрісінде және
эмоциялық жағдайында
айтарлықтай өзгерістер
байқалады.
2 слайд
Бұл кезең – балалық шақтан жасөспірімдік шаққа өту кезеңі, яғни пубертаттық кезеңнің басталуы. Бұл уақытта балалардың денесінде, ой-өрісінде және эмоциялық жағдайында айтарлықтай өзгерістер байқалады.

3 слайд
ФИЗИОЛОГИЯЛЫҚ
(ДЕНЕ) ӨЗГЕРІСТЕР
Өсу қарқыны артады:
• Балалардың бойы мен салмағы тез өзгереді.
• Қыздарда ертерек (10-11 жас), ұлдарда сәл кешірек (11-12 жас)
байқалады.
Жыныстық жетілу белгілері:
• Қыздарда цикл басталуы мүмкін.
• Ұлдарда дауыстың жуандауы, бұлшықеттердің дамуы байқалады.
• Безеулер шығуы мүмкін, себебі гормоналды өзгерістер жүреді.
Қимыл-қозғалыс үйлесімділігі өзгереді:
• Балалар денелеріне үйренісе алмай, кейде ебедейсіз болуы мүмкін.
• Спортпен айналысу арқылы бұл кезеңді жеңілдетуге болады.
01
.
3 слайд
ФИЗИОЛОГИЯЛЫҚ (ДЕНЕ) ӨЗГЕРІСТЕР Өсу қарқыны артады: • Балалардың бойы мен салмағы тез өзгереді. • Қыздарда ертерек (10-11 жас), ұлдарда сәл кешірек (11-12 жас) байқалады. Жыныстық жетілу белгілері: • Қыздарда цикл басталуы мүмкін. • Ұлдарда дауыстың жуандауы, бұлшықеттердің дамуы байқалады. • Безеулер шығуы мүмкін, себебі гормоналды өзгерістер жүреді. Қимыл-қозғалыс үйлесімділігі өзгереді: • Балалар денелеріне үйренісе алмай, кейде ебедейсіз болуы мүмкін. • Спортпен айналысу арқылы бұл кезеңді жеңілдетуге болады. 01 .

4 слайд
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ
ӨЗГЕРІСТЕР
Өз бетінше ойлау қалыптасады:
• Балалар күрделі сұрақтар қойып, өз пікірін білдіре бастайды.
• Әлемге деген көзқарасы өзгереді, ата-ананың айтқандарын әрдайым дұрыс
деп қабылдамайды.
✅ Өзіндік “Мен” ұғымы дамиды:
• Өздерін өзгелермен салыстыра бастайды.
• Кемшіліктеріне қатты мән беріп, өзіне сенімсіздік пайда болуы мүмкін.
✅ Эмоция тұрақсыздығы:
• Көңіл-күйі жиі өзгеріп тұрады (қуанышты болса, бірден мұңайып кетуі
мүмкін).
• Көп жағдайда ашушаң немесе сезімтал болып келеді.
✅ Құрдастарымен қарым-қатынас маңызды:
• Достарының пікіріне қатты мән береді.
• Кейбір балалар жалғыздықты сезінуі, ал кейбірі танымал болуға ұмтылуы
мүмкін.
02
.
4 слайд
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ӨЗГЕРІСТЕР Өз бетінше ойлау қалыптасады: • Балалар күрделі сұрақтар қойып, өз пікірін білдіре бастайды. • Әлемге деген көзқарасы өзгереді, ата-ананың айтқандарын әрдайым дұрыс деп қабылдамайды. ✅ Өзіндік “Мен” ұғымы дамиды: • Өздерін өзгелермен салыстыра бастайды. • Кемшіліктеріне қатты мән беріп, өзіне сенімсіздік пайда болуы мүмкін. ✅ Эмоция тұрақсыздығы: • Көңіл-күйі жиі өзгеріп тұрады (қуанышты болса, бірден мұңайып кетуі мүмкін). • Көп жағдайда ашушаң немесе сезімтал болып келеді. ✅ Құрдастарымен қарым-қатынас маңызды: • Достарының пікіріне қатты мән береді. • Кейбір балалар жалғыздықты сезінуі, ал кейбірі танымал болуға ұмтылуы мүмкін. 02 .

5 слайд
ӘЛЕУМЕТТІК ӨЗГЕРІСТЕР
✅ Ата-анадан алыстау:
• Бұрын ата-анасына қатты жақын
болса, енді өз бетінше шешім
қабылдауға тырысады.
• Кейде ата-анамен ұсақ-түйек
нәрселерге байланысты
келіспеушіліктер туындауы мүмкін.
✅ Құрдастарымен байланыс күшейеді:
• Достық қарым-қатынас аса маңызды
рөл атқарады.
• Топ ішінде өз орнын табуға
ұмтылады.
✅ Жауапкершілікті сезіне
бастайды:
• Үйдегі немесе мектептегі
міндеттерін орындау
қажеттігін түсінеді.
• Бірақ кейде жалқаулық
немесе салғырттық танытуы
мүмкін.
03
.
5 слайд
ӘЛЕУМЕТТІК ӨЗГЕРІСТЕР ✅ Ата-анадан алыстау: • Бұрын ата-анасына қатты жақын болса, енді өз бетінше шешім қабылдауға тырысады. • Кейде ата-анамен ұсақ-түйек нәрселерге байланысты келіспеушіліктер туындауы мүмкін. ✅ Құрдастарымен байланыс күшейеді: • Достық қарым-қатынас аса маңызды рөл атқарады. • Топ ішінде өз орнын табуға ұмтылады. ✅ Жауапкершілікті сезіне бастайды: • Үйдегі немесе мектептегі міндеттерін орындау қажеттігін түсінеді. • Бірақ кейде жалқаулық немесе салғырттық танытуы мүмкін. 03 .

6 слайд
ТАНЫМДЫҚ
(ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫ
Қ) ӨЗГЕРІСТЕР
✅ Абстрактілі ойлау қабілеті дамиды:
• Балалар күрделі логикалық сұрақтарды түсіне бастайды.
• Оқудағы жетістіктері қызығушылықтарына байланысты
өзгереді.
✅ Қиял мен армандар күшейеді:
• Болашақ мамандық, өмірлік мақсаттар туралы ойлана
бастайды.
• Өзін белгілі бір салада көргісі келіп, армандайды.
✅ Жаңа дағдыларды меңгеруге бейім:
• Қызығушылығы жылдам өзгеруі мүмкін (мысалы, бүгін
музыкаға қызықса, ертең спортқа ауысуы мүмкін).
• Интернет, әлеуметтік желілер және жаңа
технологияларды тез меңгереді.
04
.
6 слайд
ТАНЫМДЫҚ (ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫ Қ) ӨЗГЕРІСТЕР ✅ Абстрактілі ойлау қабілеті дамиды: • Балалар күрделі логикалық сұрақтарды түсіне бастайды. • Оқудағы жетістіктері қызығушылықтарына байланысты өзгереді. ✅ Қиял мен армандар күшейеді: • Болашақ мамандық, өмірлік мақсаттар туралы ойлана бастайды. • Өзін белгілі бір салада көргісі келіп, армандайды. ✅ Жаңа дағдыларды меңгеруге бейім: • Қызығушылығы жылдам өзгеруі мүмкін (мысалы, бүгін музыкаға қызықса, ертең спортқа ауысуы мүмкін). • Интернет, әлеуметтік желілер және жаңа технологияларды тез меңгереді. 04 .

7 слайд
АТА-АНАЛАР МЕН
МҰҒАЛІМДЕРГЕ КЕҢЕС
✔ Баланың өзгерістерін түсіністікпен қабылдау – бұл
қалыпты кезең екенін ұмытпау.
✔ Эмоциялық қолдау көрсету – баланың өзін еркін
сезінуіне көмектесу.
✔ Құрдастарымен қарым-қатынасын бақылау – теріс әсер
ететін ортадан сақтандыру.
✔ Дұрыс бағыт беру – қызығушылығын дамытып, жаңа
нәрселерді үйренуге ынталандыру.
✔ Жеке кеңістікке құрмет көрсету – баланың өз ойын
айтуына мүмкіндік беру.
Бұл кезең – маңызды әрі жауапты уақыт. Баланың
физикалық, психологиялық және әлеуметтік дамуы осы
жылдары айқын көрінеді, сондықтан оған дұрыс қолдау
көрсету өте маңызды!
7 слайд
АТА-АНАЛАР МЕН МҰҒАЛІМДЕРГЕ КЕҢЕС ✔ Баланың өзгерістерін түсіністікпен қабылдау – бұл қалыпты кезең екенін ұмытпау. ✔ Эмоциялық қолдау көрсету – баланың өзін еркін сезінуіне көмектесу. ✔ Құрдастарымен қарым-қатынасын бақылау – теріс әсер ететін ортадан сақтандыру. ✔ Дұрыс бағыт беру – қызығушылығын дамытып, жаңа нәрселерді үйренуге ынталандыру. ✔ Жеке кеңістікке құрмет көрсету – баланың өз ойын айтуына мүмкіндік беру. Бұл кезең – маңызды әрі жауапты уақыт. Баланың физикалық, психологиялық және әлеуметтік дамуы осы жылдары айқын көрінеді, сондықтан оған дұрыс қолдау көрсету өте маңызды!

8 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ
8 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ