Материалдар / 10 сынып Кристалл және аморф денелер
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

10 сынып Кристалл және аморф денелер

Материал туралы қысқаша түсінік
10 сынып Кристалл және аморф денелер тақырыбына презентация+тапсырмалар бар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
06 Қаңтар 2024
506
3 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
КРИСТАЛЛ ЖӘНЕ АМОРФ ДЕНЕЛЕР. ҚАТТЫ ДЕНЕЛЕРДІҢ МЕХАНИКАЛЫҚ ҚАСИЕТТЕРІ. 10 сынып Рахимова Ж.Т.

1 слайд
КРИСТАЛЛ ЖӘНЕ АМОРФ ДЕНЕЛЕР. ҚАТТЫ ДЕНЕЛЕРДІҢ МЕХАНИКАЛЫҚ ҚАСИЕТТЕРІ. 10 сынып Рахимова Ж.Т.

1 слайд

КРИСТАЛЛ ЖӘНЕ АМОРФ ДЕНЕЛЕР. ҚАТТЫ ДЕНЕЛЕРДІҢ МЕХАНИКАЛЫҚ ҚАСИЕТТЕРІ. 10 сынып Рахимова Ж.Т.

Қатты дене кристалл монокристалл Кварц, топаз, алмас, сутас, графит поликристалл Металдар, поликрсталл алмастар, керамика

2 слайд
Қатты дене кристалл монокристалл Кварц, топаз, алмас, сутас, графит поликристалл Металдар, поликрсталл алмастар, керамика аморфты Балауыз, ермексаз, кәріптас, әйнек, шайыр

2 слайд

Қатты дене кристалл монокристалл Кварц, топаз, алмас, сутас, графит поликристалл Металдар, поликрсталл алмастар, керамика аморфты Балауыз, ермексаз, кәріптас, әйнек, шайыр

Аморфты денелердің кристаллдарден айырмашылы – олардың белгілі бір балқу температурасының болмауы. Олардың кристалдық торы жо

3 слайд
Аморфты денелердің кристаллдарден айырмашылы – олардың белгілі бір балқу температурасының болмауы. Олардың кристалдық торы жоқ, олар – изотропты. Изотроптық – заттың физикалық қасиеттерінің таңдалған бағытқа тәуелсіздігі. Анизотроптық – заттың физикалық қасиеттерінің таңдалған бағытқа тәуелділігі. Монокристалл түріндегі кристалл денелер анизотропты болады. Поликристалл денелер изотропты болып табылады.

3 слайд

Аморфты денелердің кристаллдарден айырмашылы – олардың белгілі бір балқу температурасының болмауы. Олардың кристалдық торы жоқ, олар – изотропты. Изотроптық – заттың физикалық қасиеттерінің таңдалған бағытқа тәуелсіздігі. Анизотроптық – заттың физикалық қасиеттерінің таңдалған бағытқа тәуелділігі. Монокристалл түріндегі кристалл денелер анизотропты болады. Поликристалл денелер изотропты болып табылады.

КРИСТАЛДЫҚ ТОРЛАР Кристалдық тор – бұл кристалдағы атомдардың немесе иондардың периодты орналасуы. Кристалдық тордың атомдар

4 слайд
КРИСТАЛДЫҚ ТОРЛАР Кристалдық тор – бұл кристалдағы атомдардың немесе иондардың периодты орналасуы. Кристалдық тордың атомдар немесе иондар орналасқан нүктелері кристалдық тордың түйіндері деп аталады.

4 слайд

КРИСТАЛДЫҚ ТОРЛАР Кристалдық тор – бұл кристалдағы атомдардың немесе иондардың периодты орналасуы. Кристалдық тордың атомдар немесе иондар орналасқан нүктелері кристалдық тордың түйіндері деп аталады.

КРИСТАЛДЫҚ ТОРДЫҢ 4 ТИПІ БАР:

5 слайд
КРИСТАЛДЫҚ ТОРДЫҢ 4 ТИПІ БАР:

5 слайд

КРИСТАЛДЫҚ ТОРДЫҢ 4 ТИПІ БАР:

КРИСТАЛЛ ДЕНЕЛЕРДІҢ БЕРІКТІГІ МЕН ҚАТТЫЛЫҒЫ Дененің сыртқы күштердің әрекетіне төтеп беру қасиетін – беріктік деп атайды. Қа

6 слайд
КРИСТАЛЛ ДЕНЕЛЕРДІҢ БЕРІКТІГІ МЕН ҚАТТЫЛЫҒЫ Дененің сыртқы күштердің әрекетіне төтеп беру қасиетін – беріктік деп атайды. Қаттылық – материалдың басқа метериалдардың бетін сызғанда із қалдыру қасиеті.

6 слайд

КРИСТАЛЛ ДЕНЕЛЕРДІҢ БЕРІКТІГІ МЕН ҚАТТЫЛЫҒЫ Дененің сыртқы күштердің әрекетіне төтеп беру қасиетін – беріктік деп атайды. Қаттылық – материалдың басқа метериалдардың бетін сызғанда із қалдыру қасиеті.

ДЕНЕЛЕРДІҢ СЕРПІМДІ ЖӘНЕ ПЛАСТИКАЛЫҚ ДЕФОРМАЦИЯСЫ. Материалдың өз пішінін қайта қалпына келтіру қасиетін материалдың серпімд

7 слайд
ДЕНЕЛЕРДІҢ СЕРПІМДІ ЖӘНЕ ПЛАСТИКАЛЫҚ ДЕФОРМАЦИЯСЫ. Материалдың өз пішінін қайта қалпына келтіру қасиетін материалдың серпімділігі деп аталады. Материалдың сыртқы күштердің әсерінен алған пішіні сақтау қасиетін пластикалық деп атайды.

7 слайд

ДЕНЕЛЕРДІҢ СЕРПІМДІ ЖӘНЕ ПЛАСТИКАЛЫҚ ДЕФОРМАЦИЯСЫ. Материалдың өз пішінін қайта қалпына келтіру қасиетін материалдың серпімділігі деп аталады. Материалдың сыртқы күштердің әсерінен алған пішіні сақтау қасиетін пластикалық деп атайды.

АБСОЛЮТТІ ЖӘНЕ САЛЫСТЫРМАЛЫ ҰЗАРУ. Абсолютті ұзару – үлгінің деформацияға дейінгі l 0 және l ұзындықтарының айырмасына

8 слайд
АБСОЛЮТТІ ЖӘНЕ САЛЫСТЫРМАЛЫ ҰЗАРУ. Абсолютті ұзару – үлгінің деформацияға дейінгі l 0 және l ұзындықтарының айырмасына тең шама. Δ l=l-l 0 Абсолютті ұзарудың дененің деформацияға дейінгі l 0 ұзындығына қатынасын салыстырмалы ұзару деп атайды. ε = Δ l/l 0

8 слайд

АБСОЛЮТТІ ЖӘНЕ САЛЫСТЫРМАЛЫ ҰЗАРУ. Абсолютті ұзару – үлгінің деформацияға дейінгі l 0 және l ұзындықтарының айырмасына тең шама. Δ l=l-l 0 Абсолютті ұзарудың дененің деформацияға дейінгі l 0 ұзындығына қатынасын салыстырмалы ұзару деп атайды. ε = Δ l/l 0

МЕХАНИКАЛЫҚ КЕРНЕУ. Механикалық кернеу – көлденең қиманың S бірлік ауданына әсер ететін ішкі кернеу күшіне F серп тең физ

9 слайд
МЕХАНИКАЛЫҚ КЕРНЕУ. Механикалық кернеу – көлденең қиманың S бірлік ауданына әсер ететін ішкі кернеу күшіне F серп тең физикалық шама. σ = F серп /S Гук заңы. Юнг модулі. Серпімді деформацияланған дененің механикалық механикалық кернеуі серпімділік модулі мен салыстырмалы ұзаруға тура пропорционал. σ = Е ε Е – Юнг модулі σ = Е Δ l / l 0 k=ES/ l 0 k – қатаңдық коэффициенті

9 слайд

МЕХАНИКАЛЫҚ КЕРНЕУ. Механикалық кернеу – көлденең қиманың S бірлік ауданына әсер ететін ішкі кернеу күшіне F серп тең физикалық шама. σ = F серп /S Гук заңы. Юнг модулі. Серпімді деформацияланған дененің механикалық механикалық кернеуі серпімділік модулі мен салыстырмалы ұзаруға тура пропорционал. σ = Е ε Е – Юнг модулі σ = Е Δ l / l 0 k=ES/ l 0 k – қатаңдық коэффициенті

10 слайд

10 слайд

11 слайд

11 слайд

1. 50 Н күштің әсерінен ұзындығы 2,5 м және көлденең қимасының ауданы 2,5 × 10 -6 м 2 сым 1 мм-ге ұзарды. Юнг модулін анықт

12 слайд
1. 50 Н күштің әсерінен ұзындығы 2,5 м және көлденең қимасының ауданы 2,5 × 10 -6 м 2 сым 1 мм-ге ұзарды. Юнг модулін анықтаңыз. Ответ: 5 · 10 10  Н/м 2 . 2. Массасы 5 кг жүк көлденең қимасының ауданы 0,5 мм 2 мыс сымға ілінген. Сымдағы механикалық кернеуді және оның салыстырмалы ұзаруын табыңыз. Мыс үшін Юнг модулі 1,2·10 11 Па. 98 МПа; 8,2 · 10 −4 . 3. Шыбық осі бойымен бағытталған қандай күштің әсерінен онда 150 МПа механикалық кернеу пайда болады? Таяқшаның диаметрі 0,4 см. 1,9 кН. 4. Массасы 15 кг жүк көлденең қимасының ауданы 0,5 мм 2 болатын ұзындығы 1 м болат сымға ілінген. Сымдағы механикалық кернеуді, оның салыстырмалы және абсолютті ұзаруын табыңыз. Болат үшін Янг модулі 2·10 11 Па. 290 МПа; 1,45 · 10 −3 ; 1,45 мм.

12 слайд

1. 50 Н күштің әсерінен ұзындығы 2,5 м және көлденең қимасының ауданы 2,5 × 10 -6 м 2 сым 1 мм-ге ұзарды. Юнг модулін анықтаңыз. Ответ: 5 · 10 10  Н/м 2 . 2. Массасы 5 кг жүк көлденең қимасының ауданы 0,5 мм 2 мыс сымға ілінген. Сымдағы механикалық кернеуді және оның салыстырмалы ұзаруын табыңыз. Мыс үшін Юнг модулі 1,2·10 11 Па. 98 МПа; 8,2 · 10 −4 . 3. Шыбық осі бойымен бағытталған қандай күштің әсерінен онда 150 МПа механикалық кернеу пайда болады? Таяқшаның диаметрі 0,4 см. 1,9 кН. 4. Массасы 15 кг жүк көлденең қимасының ауданы 0,5 мм 2 болатын ұзындығы 1 м болат сымға ілінген. Сымдағы механикалық кернеуді, оның салыстырмалы және абсолютті ұзаруын табыңыз. Болат үшін Янг модулі 2·10 11 Па. 290 МПа; 1,45 · 10 −3 ; 1,45 мм.

5. Биіктігі 50м болат мұржаның негізіне жақын жерде материалдың механикалық кернеуі қандай? Құбырды цилиндрлік деп қарастырың

13 слайд
5. Биіктігі 50м болат мұржаның негізіне жақын жерде материалдың механикалық кернеуі қандай? Құбырды цилиндрлік деп қарастырыңыз.

13 слайд

5. Биіктігі 50м болат мұржаның негізіне жақын жерде материалдың механикалық кернеуі қандай? Құбырды цилиндрлік деп қарастырыңыз.

14 слайд

14 слайд

15 слайд

15 слайд

 Дополнительные вопросы и задания  15. Постройте график зависимости модуля силы упругости от удлинения для пружины жесткостью

16 слайд
 Дополнительные вопросы и задания  15. Постройте график зависимости модуля силы упругости от удлинения для пружины жесткостью 200 Н/м.  16. Тележку массой 500 г тянут по столу с помощью пружины жесткостью 300 Н/м, прикладывая силу горизонтально. Трением между колесами тележки и столом можно пренебречь. Чему равно удлинение пружины, если тележка движется с ускорением 3 м/с 2 ?  17. К пружине жесткостью k подвешен груз массой m. Чему равно удлинение пружины, когда груз покоится?  18. Пружину жесткостью k разрезали пополам. Какова жесткость каждой из образовавшихся пружин?  19. Пружину жесткостью k разрезали на три равные части и соединили их параллельно. Какова жесткость образовавшейся системы пружин?  20. Докажите, что жесткость и последовательно соединенных одинаковых пружин в n раз меньше жесткости одной пружины.  21. Докажите, что жесткость n параллельно соединенных одинаковых пружин в n раз больше жесткости одной пружины.  22. Если две пружины соединить параллельно, то жесткость системы пружин равна 500 Н/м, а если эти же пружины соединить последовательно, то жесткость системы пружин равна 120 Н/м. Чему равна жесткость каждой пружины?  23. Находящийся на гладком столе брусок прикреплен к вертикальным упорам пружинами жесткостью 100 Н/м и 400 Н/м (рис. 15.8). В начальном состоянии пружины не деформированы. Чему будет равна действующая на брусок сила упругости, если его сдвинуть на 2 см вправо? на 3 см влево?

16 слайд

 Дополнительные вопросы и задания  15. Постройте график зависимости модуля силы упругости от удлинения для пружины жесткостью 200 Н/м.  16. Тележку массой 500 г тянут по столу с помощью пружины жесткостью 300 Н/м, прикладывая силу горизонтально. Трением между колесами тележки и столом можно пренебречь. Чему равно удлинение пружины, если тележка движется с ускорением 3 м/с 2 ?  17. К пружине жесткостью k подвешен груз массой m. Чему равно удлинение пружины, когда груз покоится?  18. Пружину жесткостью k разрезали пополам. Какова жесткость каждой из образовавшихся пружин?  19. Пружину жесткостью k разрезали на три равные части и соединили их параллельно. Какова жесткость образовавшейся системы пружин?  20. Докажите, что жесткость и последовательно соединенных одинаковых пружин в n раз меньше жесткости одной пружины.  21. Докажите, что жесткость n параллельно соединенных одинаковых пружин в n раз больше жесткости одной пружины.  22. Если две пружины соединить параллельно, то жесткость системы пружин равна 500 Н/м, а если эти же пружины соединить последовательно, то жесткость системы пружин равна 120 Н/м. Чему равна жесткость каждой пружины?  23. Находящийся на гладком столе брусок прикреплен к вертикальным упорам пружинами жесткостью 100 Н/м и 400 Н/м (рис. 15.8). В начальном состоянии пружины не деформированы. Чему будет равна действующая на брусок сила упругости, если его сдвинуть на 2 см вправо? на 3 см влево?

HTTPS:// YOUTU.BE/ WY5OWYEZYBS? T=1851

17 слайд
HTTPS:// YOUTU.BE/ WY5OWYEZYBS? T=1851

17 слайд

HTTPS:// YOUTU.BE/ WY5OWYEZYBS? T=1851