7 сынып Қысқаша көбейту формулалары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тақырыбы:«Қысқаша
көбейту формулаларының
көмегімен өрнектерді
түрлендіру
АЛГЕБРА 7 СЫНЫП
ПӘН МҰҒАЛІМІ: КЫДЫРОВА М
С
1 слайд
Тақырыбы:«Қысқаша көбейту формулаларының көмегімен өрнектерді түрлендіру АЛГЕБРА 7 СЫНЫП ПӘН МҰҒАЛІМІ: КЫДЫРОВА М С
2 слайд
Оқу мақсаттары:
7.1.2.14 тиімді есептеу үшін қысқаша көбейту формулаларын
қолдану
7.2.1.14 алгебралық өрнектерді қысқаша көбейту
формулалары арқылы көбейткіштерге жіктеу
7.2.1.15 қысқаша көбейту формулалары арқылы алгебралық
өрнектерді тепе- тең түрлендірулерді орындау
2 слайд
Оқу мақсаттары: 7.1.2.14 тиімді есептеу үшін қысқаша көбейту формулаларын қолдану 7.2.1.14 алгебралық өрнектерді қысқаша көбейту формулалары арқылы көбейткіштерге жіктеу 7.2.1.15 қысқаша көбейту формулалары арқылы алгебралық өрнектерді тепе- тең түрлендірулерді орындау
3 слайд
Ыстық микрофон әдісі
Қысқаша көбейту формулаларының оқылуына тоқталу
3 слайд
Ыстық микрофон әдісі Қысқаша көбейту формулаларының оқылуына тоқталу
4 слайд
4 слайд
5 слайд
5 слайд
6 слайд
«Кім тез табады?»
Өрнектің белгісіз мүшесін анықтау
6 слайд
«Кім тез табады?» Өрнектің белгісіз мүшесін анықтау
7 слайд
Лото
7 слайд
Лото
8 слайд
қайталауды қорытындылау
8 слайд
қайталауды қорытындылау
9 слайд
Мысалдар қарастырамыз:
1 мысал.
1) 19х21 көбейтіндісінің мәнін тиімді тәсілмен табу керек.
19 және 21 саны 20 санынан бірдей қашықтықта, яғни 19=20–1 ж ә не 21=20+1
екендігін ескеріп, берілген өрнектегі көбейткіштерді олардың айырма және қосынды
түріндегі өрнегімен алмастырып түрлендіреміз. Сонда 19х21= (20 – 1)(20 + 1) теңдігі
пайда болады. Осы өрнекке сәйкес формуланы пайдалансақ, (20 – 1)(20 + 1) =399
мәнін тиімді есептеп шығарамыз.
2) 48х52 көбейтіндісінің мәнін есептейміз.
Алдыңғы мысалда қарастырылғандай, 48 және 52 саны 50 санынан айырмашылығы
бірдей, яғни 48 = 50 – 2 ж ә не 52 =50+2, берілген өрнектегі 48 және 50 сандары
олардың өрнегімен алмастырылады: 48х52= (50 – 2)(50 + 2), сәйкес формуланы
пайдаланып, мәнін аламыз
9 слайд
Мысалдар қарастырамыз: 1 мысал. 1) 19х21 көбейтіндісінің мәнін тиімді тәсілмен табу керек. 19 және 21 саны 20 санынан бірдей қашықтықта, яғни 19=20–1 ж ә не 21=20+1 екендігін ескеріп, берілген өрнектегі көбейткіштерді олардың айырма және қосынды түріндегі өрнегімен алмастырып түрлендіреміз. Сонда 19х21= (20 – 1)(20 + 1) теңдігі пайда болады. Осы өрнекке сәйкес формуланы пайдалансақ, (20 – 1)(20 + 1) =399 мәнін тиімді есептеп шығарамыз. 2) 48х52 көбейтіндісінің мәнін есептейміз. Алдыңғы мысалда қарастырылғандай, 48 және 52 саны 50 санынан айырмашылығы бірдей, яғни 48 = 50 – 2 ж ә не 52 =50+2, берілген өрнектегі 48 және 50 сандары олардың өрнегімен алмастырылады: 48х52= (50 – 2)(50 + 2), сәйкес формуланы пайдаланып, мәнін аламыз
10 слайд
2 мысал.
1) өрнегінің мәнін есептеу керек болсын .
Бұл мысалда керісінше екі өрнектің квадраттарының айырмасын
көбейткіштерге жіктеу формуласын қолданамыз. Сонда м ә н і н ти і мд і түрде
есептеп шы ғ арамыз .
2) бөлшегінің мәні тиімді есептеу тәсілін келтірейік.
Бөлшектің алымы мен бөлімінде квадраттар айырымы тұр, сондықтан
оларды белгілі формуламен көбейткіштерге жіктейміз де қажетті амалдарды
орындау нәтижесінде мінін табамыз: = 2.
10 слайд
2 мысал. 1) өрнегінің мәнін есептеу керек болсын . Бұл мысалда керісінше екі өрнектің квадраттарының айырмасын көбейткіштерге жіктеу формуласын қолданамыз. Сонда м ә н і н ти і мд і түрде есептеп шы ғ арамыз . 2) бөлшегінің мәні тиімді есептеу тәсілін келтірейік. Бөлшектің алымы мен бөлімінде квадраттар айырымы тұр, сондықтан оларды белгілі формуламен көбейткіштерге жіктейміз де қажетті амалдарды орындау нәтижесінде мінін табамыз: = 2.
11 слайд
3 мысал
өрнегінің 13 ке бөлінетінін дәлелдеу керек.
Ол үшін екімүшенің қосындысының квадратын формула бойынша ашып,
ықшамдауды орындаймыз:
Ықшамдауды орындаған соң, пайда болған өрнекте 13 санын жақша
сыртына шығарып, көбейткіштерге жіктейміз:
Пайда болған өрнектің 13 санына бөлінетіні анық байқалып тұр.
11 слайд
3 мысал өрнегінің 13 ке бөлінетінін дәлелдеу керек. Ол үшін екімүшенің қосындысының квадратын формула бойынша ашып, ықшамдауды орындаймыз: Ықшамдауды орындаған соң, пайда болған өрнекте 13 санын жақша сыртына шығарып, көбейткіштерге жіктейміз: Пайда болған өрнектің 13 санына бөлінетіні анық байқалып тұр.
12 слайд
Тапсырма
1) Қысқаша көбейту формулаларын қолданып,
өрнегінің мәнін тиімді тәсілмен табу керек.
2) өрнегінің мәнін табу керек.
12 слайд
Тапсырма 1) Қысқаша көбейту формулаларын қолданып, өрнегінің мәнін тиімді тәсілмен табу керек. 2) өрнегінің мәнін табу керек.
13 слайд
ой сергіту
Сандарға байланысты мақал- мәтелдерді аяқтау
Білгенің бір 9,
Білікті 1 жығар, білімді
7 жұрттын тілін біл,
Тойған жерге
15 те отау
Жақсы әке жаман балаға
13 слайд
ой сергіту Сандарға байланысты мақал- мәтелдерді аяқтау Білгенің бір 9, Білікті 1 жығар, білімді 7 жұрттын тілін біл, Тойған жерге 15 те отау Жақсы әке жаман балаға
14 слайд
Жұптық жұмыс
«Сен маған , мен саған»
әдісі
14 слайд
Жұптық жұмыс «Сен маған , мен саған» әдісі
15 слайд
Жауабы
1. (а-5)(а+5)
2. (2-2/9х)(2+2/9х)
3. (в-4)²
4. а²-48а+16
5. 64а³+144а²в+108ав²+27в³
15 слайд
Жауабы 1. (а-5)(а+5) 2. (2-2/9х)(2+2/9х) 3. (в-4)² 4. а²-48а+16 5. 64а³+144а²в+108ав²+27в³
16 слайд
Өзіндік жұмыс
16 слайд
Өзіндік жұмыс
17 слайд
17 слайд
18 слайд
Тест
« pli с kers » арқылы тексеру
5 есептен тұратын тест тапсырмасы жауаптарымен берілген.
18 слайд
Тест « pli с kers » арқылы тексеру 5 есептен тұратын тест тапсырмасы жауаптарымен берілген.
19 слайд
Үйге тапсырма
Топшамада берілген өзіндік жұмыс
Ереже мен қысқаша көбейту формулаларын қайталау
19 слайд
Үйге тапсырма Топшамада берілген өзіндік жұмыс Ереже мен қысқаша көбейту формулаларын қайталау
20 слайд
Сабақты қорытындылау.Кері
байланыс
.
Бағдаршам
әдісі
20 слайд
Сабақты қорытындылау.Кері байланыс . Бағдаршам әдісі