Абай Құнанбаевқа 175 жыл слайд сабақ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
http://yznaika.com/powerpoint
1 слайд
http://yznaika.com/powerpoint
2 слайд
Музыкалық
мұра
Аудармашыл
ық қызметі Мазмұны
Қысқаша
шолу Өмірбаяны Шығармалар
ы Өлеңдері
Қара сөздері Абай
лексикасы Абай және
Пушкин
Қорытынды
Абай
философиял
ық ойлары
Абайдың
Қазақстан
тарихында
алатын орны
2 слайд
Музыкалық мұра Аудармашыл ық қызметі Мазмұны Қысқаша шолу Өмірбаяны Шығармалар ы Өлеңдері Қара сөздері Абай лексикасы Абай және Пушкин Қорытынды Абай философиял ық ойлары Абайдың Қазақстан тарихында алатын орны
3 слайд
Қысқаша шолу
1845 - 1904
,
Ұлы ақын
,
композитор
, ,
философ саясаткер
,
ағартушы қазақтың
реалистік жаңа
жазба әдебиетінің
.
негізін қалаушы
3 слайд
Қысқаша шолу 1845 - 1904 , Ұлы ақын , композитор , , философ саясаткер , ағартушы қазақтың реалистік жаңа жазба әдебиетінің . негізін қалаушы
4 слайд
Қысқаша шолу
.
Орта жүздің Арғын тайпасының Тобықты руынан шыққан билер әулетінен
Әкесі Құнанбай Өскенбайұлы өз заманындағы атақ даңқы алысқа кеткен
.
адамдардың бірі болған Патша өкіметі XIX ғасырдың ортасындағы бір
.
сайлауда оны Қарқаралы ауданыныңаға сұлтандығына бекіткен
Шешесі Ұлжан Орта жүздің Арғын тайпасынан Қаракесек
, ,
руының шешендікпен тапқырлық әзіл әжуамен аты шыққан
« »
шаншарлардың қызы Абай деп жас Ибраһимді анасы Ұлжан еркелетіп
. .
атаған Содан бері бұл есіммен Абай тарихқа енді
Құнанбай
4 слайд
Қысқаша шолу . Орта жүздің Арғын тайпасының Тобықты руынан шыққан билер әулетінен Әкесі Құнанбай Өскенбайұлы өз заманындағы атақ даңқы алысқа кеткен . адамдардың бірі болған Патша өкіметі XIX ғасырдың ортасындағы бір . сайлауда оны Қарқаралы ауданыныңаға сұлтандығына бекіткен Шешесі Ұлжан Орта жүздің Арғын тайпасынан Қаракесек , , руының шешендікпен тапқырлық әзіл әжуамен аты шыққан « » шаншарлардың қызы Абай деп жас Ибраһимді анасы Ұлжан еркелетіп . . атаған Содан бері бұл есіммен Абай тарихқа енді Құнанбай
5 слайд
Қысқаша шолу
Ұлжан
Абай әжемен бірге
5 слайд
Қысқаша шолу Ұлжан Абай әжемен бірге
6 слайд
Өмірбаяны
Абай 10 1845 . тамыз ж қазіргі Семей
облысының Шыңғыс
тауларында Қарқаралының аға
,
сұлтаны Құнанбайдың төрт әйелінің бірі екінші
.
әйелі Ұлжаннан туған
6 слайд
Өмірбаяны Абай 10 1845 . тамыз ж қазіргі Семей облысының Шыңғыс тауларында Қарқаралының аға , сұлтаны Құнанбайдың төрт әйелінің бірі екінші . әйелі Ұлжаннан туған
7 слайд
Өмірбаяны
Ақынның арғы тегі Орта жүз Тобықты Арғын
.
ішіндегі Олжай батырдан басталады Олжайдан
, , 3 .
Айдос Қайдос Жігітек есімді ұрпақ тарайды
-
Бұлардың әрқайсысы кейін бір бір рулы ел
. :
болып кеткен Айдостың Айпара деген әйелінен
, , , , 4
Ырғызбай Көтібақ Топай Торғай деген ұл
. , ,
туады Бұлардың әкесі момын шаруа адамы ал
, .
шешесі өткір тілді өр мінезді әйел болған Сол
:
Айпара балаларына
« ,
Шынжыр балақ шұбар төс
,
Ырғызбайым
,
Тоқпақ жалды торайғыр Көтібағым
, ,
Әрі де кетпес бері де кетпес Топайым
...»
Сірә да оңбас торғайым
7 слайд
Өмірбаяны Ақынның арғы тегі Орта жүз Тобықты Арғын . ішіндегі Олжай батырдан басталады Олжайдан , , 3 . Айдос Қайдос Жігітек есімді ұрпақ тарайды - Бұлардың әрқайсысы кейін бір бір рулы ел . : болып кеткен Айдостың Айпара деген әйелінен , , , , 4 Ырғызбай Көтібақ Топай Торғай деген ұл . , , туады Бұлардың әкесі момын шаруа адамы ал , . шешесі өткір тілді өр мінезді әйел болған Сол : Айпара балаларына « , Шынжыр балақ шұбар төс , Ырғызбайым , Тоқпақ жалды торайғыр Көтібағым , , Әрі де кетпес бері де кетпес Топайым ...» Сірә да оңбас торғайым
8 слайд
Өмірбаяны
, “ Болашақ ақын сабырлы мінезімен кең пейілімен ел анасы атанған кәрі
” ,
әжесі Зеренің таусылмайтын мол қазынадай аңыз ертегілерін естіп
- , , - , -
абысын ажынға жайлы мінезі көнтерлі әзіл қалжыңга шебер жөн
.
жобага жетік өз анасы Ұлжанның тәрбиесінде өсті Абай әуелі ауылдағы
, 10 3
Ғабитхан молдадан сауатын ашады да жасқа толған соң жыл
.
Семейдегі Ахмет Риза медресесінде оқиды Бұл
, , , .
медреседе араб парсы тілдерінде негізінен дін сабағы жүргізілетін еді
,
Құрбыларынан анағұрлым зейінді бала оқуға бар ықыласымен беріліп
. ,
үздік шәкірт атанады Ол енді дін оқуын ғана місе тұтпай білімін өз
.
бетінше жетілдіруге ұмтылады
8 слайд
Өмірбаяны , “ Болашақ ақын сабырлы мінезімен кең пейілімен ел анасы атанған кәрі ” , әжесі Зеренің таусылмайтын мол қазынадай аңыз ертегілерін естіп - , , - , - абысын ажынға жайлы мінезі көнтерлі әзіл қалжыңга шебер жөн . жобага жетік өз анасы Ұлжанның тәрбиесінде өсті Абай әуелі ауылдағы , 10 3 Ғабитхан молдадан сауатын ашады да жасқа толған соң жыл . Семейдегі Ахмет Риза медресесінде оқиды Бұл , , , . медреседе араб парсы тілдерінде негізінен дін сабағы жүргізілетін еді , Құрбыларынан анағұрлым зейінді бала оқуға бар ықыласымен беріліп . , үздік шәкірт атанады Ол енді дін оқуын ғана місе тұтпай білімін өз . бетінше жетілдіруге ұмтылады
9 слайд
Өмірбаяны
, , , Сөйтіп көптеген шығыс ақындарының шығармаларымен араб иран
( ) , ,
шағатай ескі өзбек тілінде жазылған ертегі дастан қиссалармен
, , , , ,
танысады Шығыстың Низами Науаи Сәғди Қожа Хафиз Фзули сияқты
, .
ұлы ғұлама классик ақындарына бауыр басады Медресенің үшінші
“ ”
жылында Абай Семей қаласындағы Приходская школаға да қосымша
, .
түсіп орысша сауатын аша бастайды Бірақ бұл оқуын әрі жалғастыра
, 3 ,
алмай небәрі жылдан соң оның мұсылманша да орысша да оқуы
.
аяқталады
9 слайд
Өмірбаяны , , , Сөйтіп көптеген шығыс ақындарының шығармаларымен араб иран ( ) , , шағатай ескі өзбек тілінде жазылған ертегі дастан қиссалармен , , , , , танысады Шығыстың Низами Науаи Сәғди Қожа Хафиз Фзули сияқты , . ұлы ғұлама классик ақындарына бауыр басады Медресенің үшінші “ ” жылында Абай Семей қаласындағы Приходская школаға да қосымша , . түсіп орысша сауатын аша бастайды Бірақ бұл оқуын әрі жалғастыра , 3 , алмай небәрі жылдан соң оның мұсылманша да орысша да оқуы . аяқталады
10 слайд
Өмірбаяны
Абайдың басқа балалардан алымдылығын аңғарған Құнанбай оны елге
, , -
шақырып алып өз жанына ертіп әкімшілдік билік жұмыстарына
. 13 .
араластырмақ болады Сөйтіп жастағы Абай ел ісіне араласады Абай
- -
әке қасында болған жылдарда атқамінер би болыстардың қулық
,
сұмдықтарын қазақ даласына ыдырай бастаған феодрулық
қатынастардың кереғар қайшылықтары кіріптар еткен әлеуметтік
, , ,
теңсіздіктің зардаптарын аштық пен жалаңаштықты патриапхалдық
- , -
кертартпа салт сана әдет ғұрып зандарының залалдарынын айқын
.
түсінді
10 слайд
Өмірбаяны Абайдың басқа балалардан алымдылығын аңғарған Құнанбай оны елге , , - шақырып алып өз жанына ертіп әкімшілдік билік жұмыстарына . 13 . араластырмақ болады Сөйтіп жастағы Абай ел ісіне араласады Абай - - әке қасында болған жылдарда атқамінер би болыстардың қулық , сұмдықтарын қазақ даласына ыдырай бастаған феодрулық қатынастардың кереғар қайшылықтары кіріптар еткен әлеуметтік , , , теңсіздіктің зардаптарын аштық пен жалаңаштықты патриапхалдық - , - кертартпа салт сана әдет ғұрып зандарының залалдарынын айқын . түсінді
11 слайд
Өмірбаяны
Ақын саяси қызметі үшін 1870 жылдары - Санкт
, 80-
Петербургтен Семейге айдалып келген Михаэлиспен жылдарда орыс
. . , . . .
демократтары Н И Долгополов А А Леонтьевпен танысады Бұл озық
-
ойлы азаматтардың Абайдың саяси әлеуметтік көзқарасына игі ықпалы
. , ,
тигізгені сөзсіз Бірақ Абай Құнанбаев орыс мәдениетімен әдебиетіменен
демократтық көзқарастарымен осы кісілер арқылы деу ағат айтқандық
. . . “ , ,
болар еді Бұл тұста М О Әузовтың Ал кейін орыс тілін біліп орыстың ұлы
,
мадениетін мол терең тани бастаған Абай озгын ойды бұлардан
. , , , ,
үйренбейді Пушкиннің өзінен Белинский Герцен Чернышевский
- , , ,
Салтыков Щедрин Некрасовтардың өз мұраларын оқып кең терең тарбие
.
алды
11 слайд
Өмірбаяны Ақын саяси қызметі үшін 1870 жылдары - Санкт , 80- Петербургтен Семейге айдалып келген Михаэлиспен жылдарда орыс . . , . . . демократтары Н И Долгополов А А Леонтьевпен танысады Бұл озық - ойлы азаматтардың Абайдың саяси әлеуметтік көзқарасына игі ықпалы . , , тигізгені сөзсіз Бірақ Абай Құнанбаев орыс мәдениетімен әдебиетіменен демократтық көзқарастарымен осы кісілер арқылы деу ағат айтқандық . . . “ , , болар еді Бұл тұста М О Әузовтың Ал кейін орыс тілін біліп орыстың ұлы , мадениетін мол терең тани бастаған Абай озгын ойды бұлардан . , , , , үйренбейді Пушкиннің өзінен Белинский Герцен Чернышевский - , , , Салтыков Щедрин Некрасовтардың өз мұраларын оқып кең терең тарбие . алды
12 слайд
Өмірбаяны
1891 . 1897 . ж Оразбай бастаған дау жылға дейін созылады Бұл шиеленістің
1898 ,
аяғы жылғы Мұқыр сайлауындагы жанжалға Абай өміріне
.
қастандыққа әкеп соқтырады Ақын бұл жанжалдың барша жиренішті
,
сырын өзінің ақ екендігін Сенатқа хатында барынша айғақты
. 10 (“
деректермен дәлелдеп береді Абай өлең жазуды жасында Кім екен
…”) ,
деп келіп ем түйе қуған бастаса өз өлеңдеріне шығаруды шамамен
1880-1997 . .
ж аралығында көбірек қолға алған Өлеңдерін әркімдердің
,
атымен таратып Көкбай атынан бастырған ақын жазған өлеңдерін
“ ” 1896 . .
жинауды шәкірттеріне ж ескерткен Ал қара сөзбен
- 1890-98 . . 3
жазылған ғақлия өсиеттерін ж аралығында қолға алған Абай
. : , , , ,
әйел алған Байбішесі Ділдадан Ақылбай Әбдірахман Кұлбадан Әкімбай
, ; , , ,
Мағаұия Райхан екінші әйелі Әйгерімнен Тұрағұл Мекайыл Ізкаіл
7 , 3 .
Кенже деген ұл қыз сүйген Келіндей алған әйелі Еркежаннан ұрпақ
.
көрген жоқ
12 слайд
Өмірбаяны 1891 . 1897 . ж Оразбай бастаған дау жылға дейін созылады Бұл шиеленістің 1898 , аяғы жылғы Мұқыр сайлауындагы жанжалға Абай өміріне . қастандыққа әкеп соқтырады Ақын бұл жанжалдың барша жиренішті , сырын өзінің ақ екендігін Сенатқа хатында барынша айғақты . 10 (“ деректермен дәлелдеп береді Абай өлең жазуды жасында Кім екен …”) , деп келіп ем түйе қуған бастаса өз өлеңдеріне шығаруды шамамен 1880-1997 . . ж аралығында көбірек қолға алған Өлеңдерін әркімдердің , атымен таратып Көкбай атынан бастырған ақын жазған өлеңдерін “ ” 1896 . . жинауды шәкірттеріне ж ескерткен Ал қара сөзбен - 1890-98 . . 3 жазылған ғақлия өсиеттерін ж аралығында қолға алған Абай . : , , , , әйел алған Байбішесі Ділдадан Ақылбай Әбдірахман Кұлбадан Әкімбай , ; , , , Мағаұия Райхан екінші әйелі Әйгерімнен Тұрағұл Мекайыл Ізкаіл 7 , 3 . Кенже деген ұл қыз сүйген Келіндей алған әйелі Еркежаннан ұрпақ . көрген жоқ
13 слайд
Шығармалары
Абай өлең жазуды 10 жасында (« ...») Кім екен деп келіп ем түйе қуған
. — « - »,
бастаған Одан басқа ертеректе жазылған өлеңдері Йузи рәушән
— « , ». « , , », « », « »,
екіншісі Физули Шәмси Сап сап көңілім Шәріпке Абралыға
« », « » 1870 — 80
Жақсылыққа Кең жайлау өлеңдері жылдар аралығында
. —
жазылған Ақындық қуатын танытқан үлкен шығармасы
« » 1882 . .
Қансонарда ж жазылған Алайда жасы қырыққа келгеннен кейін
, ,
ғана көркем әдебиетке шындап ықылас қойып көзқарасы қалыптасып сөз
.
өнерінің халық санасына тигізер ықпалын түсінеді Шығармалары үш
:
жүйемен өрбиді
өз жанынан
шығарған төл
өлеңдері (
ғақлия немесе
Абайдың қара
)
сөздері
өзге
,
тілдерден
әсіресе
орысшадан
аударған
өлеңдері
13 слайд
Шығармалары Абай өлең жазуды 10 жасында (« ...») Кім екен деп келіп ем түйе қуған . — « - », бастаған Одан басқа ертеректе жазылған өлеңдері Йузи рәушән — « , ». « , , », « », « », екіншісі Физули Шәмси Сап сап көңілім Шәріпке Абралыға « », « » 1870 — 80 Жақсылыққа Кең жайлау өлеңдері жылдар аралығында . — жазылған Ақындық қуатын танытқан үлкен шығармасы « » 1882 . . Қансонарда ж жазылған Алайда жасы қырыққа келгеннен кейін , , ғана көркем әдебиетке шындап ықылас қойып көзқарасы қалыптасып сөз . өнерінің халық санасына тигізер ықпалын түсінеді Шығармалары үш : жүйемен өрбиді өз жанынан шығарған төл өлеңдері ( ғақлия немесе Абайдың қара ) сөздері өзге , тілдерден әсіресе орысшадан аударған өлеңдері
14 слайд
Шығармалары
, Абай өлеңдері түгел дерлік лирикадан құралады поэма жанрына көп бой
. ,
ұрмағаны байқалады Қысқа өлеңдерінде табиғат бейнесін адамдар
, - - , -
портретін жасауға ішкі сыртқы қылық қасиеттерін мінез бітімдерін
. ,
айқын суреттермен көрсетуге өте шебер Қай өлеңінен де қазақ жерінің
.
қазақтың ұлттық сипатының ерекшеліктері көрініп тұрады Ислам діні
тараған Шығыс елдерінің әдебиетімен жақсы танысу арқылы өзінің
— .
шеберлік шалымын одан әрі шыңдайды Шығыстың екі хикаясын
« »
Масғұт және « » Ескендір . деген атпен өлеңге айналдырады
14 слайд
Шығармалары , Абай өлеңдері түгел дерлік лирикадан құралады поэма жанрына көп бой . , ұрмағаны байқалады Қысқа өлеңдерінде табиғат бейнесін адамдар , - - , - портретін жасауға ішкі сыртқы қылық қасиеттерін мінез бітімдерін . , айқын суреттермен көрсетуге өте шебер Қай өлеңінен де қазақ жерінің . қазақтың ұлттық сипатының ерекшеліктері көрініп тұрады Ислам діні тараған Шығыс елдерінің әдебиетімен жақсы танысу арқылы өзінің — . шеберлік шалымын одан әрі шыңдайды Шығыстың екі хикаясын « » Масғұт және « » Ескендір . деген атпен өлеңге айналдырады
15 слайд
Шығармалары
Ислам дініне өзінше сенген діни таным жайындағы философиялық
.
көзқарастарын да өлеңмен жеткізеді Абайдың дүниетанудағы көзқарасы
XIX -
ғасырдың екінші жартысында Қазақ халқының экономикасы мен ой
.
пікірінің алға ұмтылу бағытта даму ықпалымен қалыптасты Дүниетану
-
жолында сары орыстың төңкерісшіл демократтарының шығармаларын
, - ,
оқып өз дәуірінің алдыңғы қатарлы ой пікірін қорытып басқаларға қазақ
.
өміріндегі аса маңызды мәселелерді түсіндіруге қолданады Дүниетану
— ,
өңірінде екі қасиеттің сезім мен қыйсынның түйсік пен ақылдың
. :
қатынасын таразылайды Сондықтан да « , Ақыл сенбей сенбеңіз Бір іске
»
кез келсеңіз . деп жазады
15 слайд
Шығармалары Ислам дініне өзінше сенген діни таным жайындағы философиялық . көзқарастарын да өлеңмен жеткізеді Абайдың дүниетанудағы көзқарасы XIX - ғасырдың екінші жартысында Қазақ халқының экономикасы мен ой . пікірінің алға ұмтылу бағытта даму ықпалымен қалыптасты Дүниетану - жолында сары орыстың төңкерісшіл демократтарының шығармаларын , - , оқып өз дәуірінің алдыңғы қатарлы ой пікірін қорытып басқаларға қазақ . өміріндегі аса маңызды мәселелерді түсіндіруге қолданады Дүниетану — , өңірінде екі қасиеттің сезім мен қыйсынның түйсік пен ақылдың . : қатынасын таразылайды Сондықтан да « , Ақыл сенбей сенбеңіз Бір іске » кез келсеңіз . деп жазады
16 слайд
Шығармалары
Кез келген халықтың тарих сахнасына шығуы — жүйеге
,
бейімделген біртектес өмір салттың ғана нәтижесі емес сонымен бірге
- - ( )
қасиеттік деп саналатын арман аңсардың идеал да біртұтастығына
. , ,
айғақ Олай болса Абай сынының тәлкегіне түскен еріншектік дарақылық
, , , , ,
жалқаулық күншілдік өтірікшілік өсекшілдік мақтаншақтық
,
жағымпаздық жікшілдік сияқты қасиеттер қазақ баласының кейбірінің
,
бойындағы туа біткен кемшілік емес сол Абай өмір сүрген қоғамдағы
. ,
саяси әлеуметтік қатынастардың нәтижесі екеніне ден қою қажет Сонда
« »
Абай бұрынғы бабаларымыздың бойынан көрген кемшіліктерді себеп
, -
ретінде емес сол замандағы саяси әлеуметтік қатынастардың салдары
.
ретінде қарастыруға жол ашқан
16 слайд
Шығармалары Кез келген халықтың тарих сахнасына шығуы — жүйеге , бейімделген біртектес өмір салттың ғана нәтижесі емес сонымен бірге - - ( ) қасиеттік деп саналатын арман аңсардың идеал да біртұтастығына . , , айғақ Олай болса Абай сынының тәлкегіне түскен еріншектік дарақылық , , , , , жалқаулық күншілдік өтірікшілік өсекшілдік мақтаншақтық , жағымпаздық жікшілдік сияқты қасиеттер қазақ баласының кейбірінің , бойындағы туа біткен кемшілік емес сол Абай өмір сүрген қоғамдағы . , саяси әлеуметтік қатынастардың нәтижесі екеніне ден қою қажет Сонда « » Абай бұрынғы бабаларымыздың бойынан көрген кемшіліктерді себеп , - ретінде емес сол замандағы саяси әлеуметтік қатынастардың салдары . ретінде қарастыруға жол ашқан
17 слайд
Өлеңдері
Алла деген сөз жеңіл
,
Алла деген сөз жеңіл
.
Аллаға ауыз қол емес
, ,
Ынталы жүрек шын көңіл
.
Өзгесі хаққа жол емес
Дененің барша қуаты
.
Өнерге салар бар күшін
,
Жүректің ақыл суаты
.
Махаббат қылса тәңірі үшін
,
Ақылға сыймас ол алла
!
Тағрипқа тілім қысқа аһ
,
Барлығына шүбәсіз
.
Неге мәужүт ол қуа
Ақыл мен хауас барлығын
, .
Білмейдүр жүрек сезедүр
,
Мұтәкәллимин мантикин
Бекер босқа езедүр
17 слайд
Өлеңдері Алла деген сөз жеңіл , Алла деген сөз жеңіл . Аллаға ауыз қол емес , , Ынталы жүрек шын көңіл . Өзгесі хаққа жол емес Дененің барша қуаты . Өнерге салар бар күшін , Жүректің ақыл суаты . Махаббат қылса тәңірі үшін , Ақылға сыймас ол алла ! Тағрипқа тілім қысқа аһ , Барлығына шүбәсіз . Неге мәужүт ол қуа Ақыл мен хауас барлығын , . Білмейдүр жүрек сезедүр , Мұтәкәллимин мантикин Бекер босқа езедүр
18 слайд
Өлеңдері
Адамның кейбір кездері
Адамның кейбір кездері
;
Көңілде алаң басылса
Тәңірінің берген өнері
.
Көк бұлыттан ашылса
Сылдырлап өңкей келісім
,
Тас бұлақтың суындай
Кірлеген жүрек өз ішін
.
Тұра алмас әсте жуынбай
,
Тәңірінің күні жарқырап
.
Ұйқыдан көңіл ашар көз
,
Қуатты ойдан бас құрап
.
Еркеленіп шығар сөз
,
Сонда ақын белін буынып
- .
Алды артына қаранар
,
Дүние кірін жуынып
.
Көрініп ойға сөз салар ,
Қыранша қарап қырымға
.
Мұң мен зарды қолға алар
, ,
Кектеніп надан зұлымға
, .
Шиыршық атар толғанар
Әділет пен ақылға
- ,
Сынатып көрген білгенін
,
Білдірсе алыс жақынға
.
Солардың сөйле дегенін
, ,
Ызалы жүрек долы қол
,
Улы сыя ащы тіл
, ,
Не жазып кетсе жайы сол
, .
Жек көрсеңдер өзің біл
18 слайд
Өлеңдері Адамның кейбір кездері Адамның кейбір кездері ; Көңілде алаң басылса Тәңірінің берген өнері . Көк бұлыттан ашылса Сылдырлап өңкей келісім , Тас бұлақтың суындай Кірлеген жүрек өз ішін . Тұра алмас әсте жуынбай , Тәңірінің күні жарқырап . Ұйқыдан көңіл ашар көз , Қуатты ойдан бас құрап . Еркеленіп шығар сөз , Сонда ақын белін буынып - . Алды артына қаранар , Дүние кірін жуынып . Көрініп ойға сөз салар , Қыранша қарап қырымға . Мұң мен зарды қолға алар , , Кектеніп надан зұлымға , . Шиыршық атар толғанар Әділет пен ақылға - , Сынатып көрген білгенін , Білдірсе алыс жақынға . Солардың сөйле дегенін , , Ызалы жүрек долы қол , Улы сыя ащы тіл , , Не жазып кетсе жайы сол , . Жек көрсеңдер өзің біл
19 слайд
Өлеңдері
Антпенен тарқайды
,
Антпенен тарқайды
.
Жиылса кеңеске
Ор қазып байқайды
.
Туа жау емеске
Анттасып алқайды
.
Сен тентек демеске
Кім анттан шалқайды
.
Амал жоқ жемеске
,
Аз адам шаршайды
.
Ебіне көнбеске
,
Бас ыңғай қайқайды
.
Амал жоқ өлмеске
, ,
Ел састы аңқайды
.
Би тартты егеске
Жұрттағы мал жайды
.
Ой қылар бермеске ,
Өсімге қол жайды
.
Тай алып серкешке
,
Алмаса ол тайды
- .
Дап дайын көрмеске
Кедей би жантайды
.
Сауыр мен өркешке
,
Саумаққа ол байды
.
Кеңесер би кешке
,
Қайғы қып болмайды
.
Өкпелеп білмеске
,
Сүйтсе де оңбайды
.
Бұрынғы түсті еске
,
Пысықтар шалқайды
.
Таласып теңдеске
Қағысып шонтайды
.
Өзімен жемдеске
Таласып тарқайды
- .
Ақшадан төрт беске
,
Бірлікті шайқайды
.
Араз боп өнбеске
19 слайд
Өлеңдері Антпенен тарқайды , Антпенен тарқайды . Жиылса кеңеске Ор қазып байқайды . Туа жау емеске Анттасып алқайды . Сен тентек демеске Кім анттан шалқайды . Амал жоқ жемеске , Аз адам шаршайды . Ебіне көнбеске , Бас ыңғай қайқайды . Амал жоқ өлмеске , , Ел састы аңқайды . Би тартты егеске Жұрттағы мал жайды . Ой қылар бермеске , Өсімге қол жайды . Тай алып серкешке , Алмаса ол тайды - . Дап дайын көрмеске Кедей би жантайды . Сауыр мен өркешке , Саумаққа ол байды . Кеңесер би кешке , Қайғы қып болмайды . Өкпелеп білмеске , Сүйтсе де оңбайды . Бұрынғы түсті еске , Пысықтар шалқайды . Таласып теңдеске Қағысып шонтайды . Өзімен жемдеске Таласып тарқайды - . Ақшадан төрт беске , Бірлікті шайқайды . Араз боп өнбеске
20 слайд
Қазақ құлшылығым құдайға лайық болса екен деп
. ,
қам жемейді Тек жұрт қылғанды біз де қылып
, .
жығылып тұрып жүрсек болғаны дейді Саудагер
« , ,
несиесін жия келгенде тапқаным осы біттім деп
— ,
алсаң ал әйтпесе саған бола жерден мал қазам
?» .
ба дейтұғыны болушы еді ғой Құдай тағаланы дәл
.
сол саудагердей қыламын дейді Тілін
, , ,
жаттықтырып дінін тазартып ойланып үйреніп
. « ,
әлек болмайды Білгенім осы енді қартайғанда
» . «
қайдан үйрене аламын дейді Оқымадың демесе
, »
болады дағы тілімнің келмегенін қайтушы еді
.
дейді Оның тілі өзге жұрттан бөлекше
?
жаратылып па
Қара сөздері
16
20 слайд
Қазақ құлшылығым құдайға лайық болса екен деп . , қам жемейді Тек жұрт қылғанды біз де қылып , . жығылып тұрып жүрсек болғаны дейді Саудагер « , , несиесін жия келгенде тапқаным осы біттім деп — , алсаң ал әйтпесе саған бола жерден мал қазам ?» . ба дейтұғыны болушы еді ғой Құдай тағаланы дәл . сол саудагердей қыламын дейді Тілін , , , жаттықтырып дінін тазартып ойланып үйреніп . « , әлек болмайды Білгенім осы енді қартайғанда » . « қайдан үйрене аламын дейді Оқымадың демесе , » болады дағы тілімнің келмегенін қайтушы еді . дейді Оның тілі өзге жұрттан бөлекше ? жаратылып па Қара сөздері 16
21 слайд
Естіген нәрсені ұмытпастыққа төрт түрлі себеп
: - ;
бар әуелі көкірегі байлаулы берік болмақ керек
—
екінші сол нәрсені естігенде я көргенде
, , ,
ғибрәтлану керек көңілденіп тұшынып ынтамен
; —
ұғу керек үшінші сол нәрсені ішінен бірнеше уақыт
, ; -
қайтарып ойланып көңілге бекіту керек төртінші
.
ой кеселі нәрселерден қашық болу керек Егер кез
, . :
болып қалса салынбау керек Ой кеселдері
, - ,
уайымсыз салғырттық ойыншы күлкішілдік я бір
,
қайғыға салыну я бір нәрсеге құмарлық пайда болу
. -
секілді Бұл төрт нәрсе күллі ақыл мен ғылымды
.
тоздыратұғын нәрселер
Қара сөздері
31
21 слайд
Естіген нәрсені ұмытпастыққа төрт түрлі себеп : - ; бар әуелі көкірегі байлаулы берік болмақ керек — екінші сол нәрсені естігенде я көргенде , , , ғибрәтлану керек көңілденіп тұшынып ынтамен ; — ұғу керек үшінші сол нәрсені ішінен бірнеше уақыт , ; - қайтарып ойланып көңілге бекіту керек төртінші . ой кеселі нәрселерден қашық болу керек Егер кез , . : болып қалса салынбау керек Ой кеселдері , - , уайымсыз салғырттық ойыншы күлкішілдік я бір , қайғыға салыну я бір нәрсеге құмарлық пайда болу . - секілді Бұл төрт нәрсе күллі ақыл мен ғылымды . тоздыратұғын нәрселер Қара сөздері 31
22 слайд
Құдай табарака уатағаланың барлығының үлкен
-
дәлелі неше мың жылдан бері әркім әртүрлі қылып
, ,
сөйлесе де бәрі де бір үлкен құдай бар деп келгендігі
,
уа һәм неше мың түрлі діннің бәрі де ғадаләт
.
махаббат құдайға лайықты дегендігі
,
Біз жаратушы емес жаратқан көлеңкесіне қарай
.
білетұғын пендеміз Сол махаббат пен ғадаләтке
,
қарай тартпақпыз сол алланың хикметін біреуден
. ,
біреу анығырақ сезбекпен артылады Инандым
, .
сендім демек инандырамын сендіремін деген емес
- , , .
Адамшылықтың алды махаббат ғадаләт сезім
,
Бұлардың керек емес жері жоқ кіріспейтұғын да
. - .
жері жоқ Ол жаратқан тәңірінің ісі Айғыр биеге
. ,
ие болмақта да махаббат пен сезім бар Бұл ғадаләт
, - ,
махаббат сезім кімде көбірек болса ол кісі ғалым
- .
сол ғақил Біз жанымыздан ғылым шығара
, ,
алмаймыз жаралып жасалып қойған нәрселерді
, , .
сезбекпіз көзбен көріп ақылмен біліп
Қара сөздері
45
22 слайд
Құдай табарака уатағаланың барлығының үлкен - дәлелі неше мың жылдан бері әркім әртүрлі қылып , , сөйлесе де бәрі де бір үлкен құдай бар деп келгендігі , уа һәм неше мың түрлі діннің бәрі де ғадаләт . махаббат құдайға лайықты дегендігі , Біз жаратушы емес жаратқан көлеңкесіне қарай . білетұғын пендеміз Сол махаббат пен ғадаләтке , қарай тартпақпыз сол алланың хикметін біреуден . , біреу анығырақ сезбекпен артылады Инандым , . сендім демек инандырамын сендіремін деген емес - , , . Адамшылықтың алды махаббат ғадаләт сезім , Бұлардың керек емес жері жоқ кіріспейтұғын да . - . жері жоқ Ол жаратқан тәңірінің ісі Айғыр биеге . , ие болмақта да махаббат пен сезім бар Бұл ғадаләт , - , махаббат сезім кімде көбірек болса ол кісі ғалым - . сол ғақил Біз жанымыздан ғылым шығара , , алмаймыз жаралып жасалып қойған нәрселерді , , . сезбекпіз көзбен көріп ақылмен біліп Қара сөздері 45
23 слайд
Абай лексикасы
Абай тілінің негізі қазақтың жалпы халықтық сөйлеу тілі мен ауызша
, -
әдеби тілі болғандықтан оның лексика фразеолия қазынасы тегі
, , ,
жағынан ең алдымен қазақтың төл сөздерінен одан соң шағын мөлшерде
- .
араб парсы және орыс сөздері қабатынан құралады Өз тұсындағы қазақ
- , - -
қоғамының саяси әлеуметтік мәдени экономикалық күй жағдайына орай
-
қазақ лексикасында болған өзгеріс жаңалықтарды Абай тілі айқын
. , , ,
көрсетеді Мысалы кейбір атаулар ескіріп қолданыстан шығ...
23 слайд
Абай лексикасы Абай тілінің негізі қазақтың жалпы халықтық сөйлеу тілі мен ауызша , - әдеби тілі болғандықтан оның лексика фразеолия қазынасы тегі , , , жағынан ең алдымен қазақтың төл сөздерінен одан соң шағын мөлшерде - . араб парсы және орыс сөздері қабатынан құралады Өз тұсындағы қазақ - , - - қоғамының саяси әлеуметтік мәдени экономикалық күй жағдайына орай - қазақ лексикасында болған өзгеріс жаңалықтарды Абай тілі айқын . , , , көрсетеді Мысалы кейбір атаулар ескіріп қолданыстан шығ...