Айгүл Кемелбаеваның «Шашты» әңгімесінің сюжеті
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Айгүл Кемелбаеваның «Шашты» әңгімесінің
сюжеті
Сыныбы: 10 «а» сынып
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі:
Шынтемирова Зәуре Пірманбекқызы Ашық сабақ
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Айгүл Кемелбаеваның «Шашты» әңгімесінің сюжеті Сыныбы: 10 «а» сынып Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі: Шынтемирова Зәуре Пірманбекқызы Ашық сабақ
2 слайд
1.Оқушылармен сәлемдесу
2.Оқушы санын түгендеу
3.Үй тапсырмасын сұрау
4.«Ашық микрафон» әдісі
Мақал - мәтелдер бойынша топқа бірігу
1-топ: « Туған жердің күні де ыстық,
түні де ыстық »
2-топ: « Туған елің болмаса,
Тумай -ақ қойсын күн мен ай »
3-топ: « Туған жердің жуасы да тәтті »Ұйымдастыру кезеңі
2 слайд
1.Оқушылармен сәлемдесу 2.Оқушы санын түгендеу 3.Үй тапсырмасын сұрау 4.«Ашық микрафон» әдісі Мақал - мәтелдер бойынша топқа бірігу 1-топ: « Туған жердің күні де ыстық, түні де ыстық » 2-топ: « Туған елің болмаса, Тумай -ақ қойсын күн мен ай » 3-топ: « Туған жердің жуасы да тәтті »Ұйымдастыру кезеңі
3 слайд
10.1.2.1. әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық
талдау жасау арқылы идеялық мазмұнын түсіну;
10.2.2.1 автор бейнесінің шығармадағы белгілі бір
оқиғадағы көрінісін анықтауСабақтың мақсаты:
3 слайд
10.1.2.1. әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасау арқылы идеялық мазмұнын түсіну; 10.2.2.1 автор бейнесінің шығармадағы белгілі бір оқиғадағы көрінісін анықтауСабақтың мақсаты:
4 слайд
- Шығарманың мазмұнын толық түсінеді, сюжетіне
әдеби талдау жасай алады
- Автор бейнесінің шығармадағы белгілі бір
оқиғадағы көрінісін анықтай аладыБағалау критерииі
4 слайд
- Шығарманың мазмұнын толық түсінеді, сюжетіне әдеби талдау жасай алады - Автор бейнесінің шығармадағы белгілі бір оқиғадағы көрінісін анықтай аладыБағалау критерииі
5 слайд
Айгүл Кемелбаева 1965 жылы 21 наурызда Шығыс Қазақстан
облысы, Абай ауданы, Құндызды ауылында туған. 1984–1987 жж.
ҚазМУ-дің журналистика факультетінде оқыған. 1989–1994 жж.
Мәскеудегі М.Горький атындағы Әдебиет институтының негізгі
(проза) бөлімін бітірді.
5 слайд
Айгүл Кемелбаева 1965 жылы 21 наурызда Шығыс Қазақстан облысы, Абай ауданы, Құндызды ауылында туған. 1984–1987 жж. ҚазМУ-дің журналистика факультетінде оқыған. 1989–1994 жж. Мәскеудегі М.Горький атындағы Әдебиет институтының негізгі (проза) бөлімін бітірді.
6 слайд
Сюжет–авторлық мақсат та, фабула – сол мақсатқа жетудің
құралы. Сюжет шығарма стилімен, көркемдік дүние
құрылымының ортақ заңдылықтарымен тығыз
байланысты. Сюжет - өзара жалғасқан оқиғалардың тізбегі,
біртұтас желісі. Сюжеттің негізі - өмірлік тартыс,
кейіпкерлердің қарым-қатынасындағы қақтығыс. Ол
тартыс, әр түрлі адамдардың көзқарасындағы қарама-
қайшылық. Сюжет – дегеніміз не?
6 слайд
Сюжет–авторлық мақсат та, фабула – сол мақсатқа жетудің құралы. Сюжет шығарма стилімен, көркемдік дүние құрылымының ортақ заңдылықтарымен тығыз байланысты. Сюжет - өзара жалғасқан оқиғалардың тізбегі, біртұтас желісі. Сюжеттің негізі - өмірлік тартыс, кейіпкерлердің қарым-қатынасындағы қақтығыс. Ол тартыс, әр түрлі адамдардың көзқарасындағы қарама- қайшылық. Сюжет – дегеніміз не?
7 слайд
Қасымхан Сейітханұлы
Бегманов ( 20 қыркүйек 1958 жыл
Түркістан облысы Кентау қаласы )
қазақстандық ақын , журналист ,
этнограф .
Қазақстанның еңбек сіңірген қайр
аткері
,
Қазақстанның Жастар Одағы сый
лығының
және халықаралық Алаш әдеби
сыйлығының иегері,
Қазақстан жазушылар одағы ның
мүшесі .
7 слайд
Қасымхан Сейітханұлы Бегманов ( 20 қыркүйек 1958 жыл Түркістан облысы Кентау қаласы ) қазақстандық ақын , журналист , этнограф . Қазақстанның еңбек сіңірген қайр аткері , Қазақстанның Жастар Одағы сый лығының және халықаралық Алаш әдеби сыйлығының иегері, Қазақстан жазушылар одағы ның мүшесі .
8 слайд
1-топ: Әңгіменің тақырыбы мен идеясын ашу /тақтамен жұмыс/
Тақырыбы:
Идеясы:
2-топ: Әңгімеде кездесетін «Қай ноғайсың?» деп сұрауының мәні
неде?
3-топ: Автор неліктен «Шашты» әңгімесіндегі кейіпкер баланың
есімін басында Кенжебек деп алып, соңынан Шашты деп атайды?
Дескрипторлар:
- шығарманың мазмұнын толық түсінеді;
- топта талқылауға түседі;
- өзіндік пікірін білдіреді.Жазылым: 1-тапсырма
8 слайд
1-топ: Әңгіменің тақырыбы мен идеясын ашу /тақтамен жұмыс/ Тақырыбы: Идеясы: 2-топ: Әңгімеде кездесетін «Қай ноғайсың?» деп сұрауының мәні неде? 3-топ: Автор неліктен «Шашты» әңгімесіндегі кейіпкер баланың есімін басында Кенжебек деп алып, соңынан Шашты деп атайды? Дескрипторлар: - шығарманың мазмұнын толық түсінеді; - топта талқылауға түседі; - өзіндік пікірін білдіреді.Жазылым: 1-тапсырма
9 слайд
2-тапсырма Қызығушылығын ояту
1-топ: Әңгімені құрылымдық кезеңдерге бөлу
Композициясы Осы кезеңде
танылған идея Идеяны танытуда
қолданылған
авторлық
тәсілдеме(Фабула)
Шығарманың басы
Шығарманың байланысы
Шығарманың дамуы
Шығарманың шиеленісі
Шарықтау шегі
Шығарманың шешімі
. Дескрипторлар:
-
шығарманың мазмұнын толық түсінеді;
-
топта талқылауға түседі;
- композициялық құрылымына талдау жасайды.
9 слайд
2-тапсырма Қызығушылығын ояту 1-топ: Әңгімені құрылымдық кезеңдерге бөлу Композициясы Осы кезеңде танылған идея Идеяны танытуда қолданылған авторлық тәсілдеме(Фабула) Шығарманың басы Шығарманың байланысы Шығарманың дамуы Шығарманың шиеленісі Шарықтау шегі Шығарманың шешімі . Дескрипторлар: - шығарманың мазмұнын толық түсінеді; - топта талқылауға түседі; - композициялық құрылымына талдау жасайды.
10 слайд
2-топ « FILA» кестесі
Оқушылар жазушының «Шашты» әңгімесін жазу мақсатын
талқылайды. Оқушылар жазушының бұл шығарманы жазу себебін
ескере отырып, « FILA» кестесін толырады.
F/ Дерек/ – шығармадан кейіпкер бейнесін ашатын деректер жинау;
I / Пікір/– кейіпкер туралы өзінің ой- пікірі;
L / Сұрақ/– кейіпкер тұлғасын ашатын сұрақтар;
A / Іс-әрекет/– автордың кейіпкерді суреттеудегі қолданған тәсілі
Деректер Ойлар Сұрақтар Іс-әрекет
Дескрипторлар:
Кейіпкер бейнесін ашатын деректерді табады;
Кейіпкер туралы ой-пікірін білдіреді;
Кейіпкер тұлғасын ашатын сұрақ түрлерін құрастыра алады;
-Автордың шығармашылық тәсілдемесіне талдау жасай алады
10 слайд
2-топ « FILA» кестесі Оқушылар жазушының «Шашты» әңгімесін жазу мақсатын талқылайды. Оқушылар жазушының бұл шығарманы жазу себебін ескере отырып, « FILA» кестесін толырады. F/ Дерек/ – шығармадан кейіпкер бейнесін ашатын деректер жинау; I / Пікір/– кейіпкер туралы өзінің ой- пікірі; L / Сұрақ/– кейіпкер тұлғасын ашатын сұрақтар; A / Іс-әрекет/– автордың кейіпкерді суреттеудегі қолданған тәсілі Деректер Ойлар Сұрақтар Іс-әрекет Дескрипторлар: Кейіпкер бейнесін ашатын деректерді табады; Кейіпкер туралы ой-пікірін білдіреді; Кейіпкер тұлғасын ашатын сұрақ түрлерін құрастыра алады; -Автордың шығармашылық тәсілдемесіне талдау жасай алады
11 слайд
3-топ: Сюжеттік кестеге сүйене отырып, оқиғалар күнделігін толтыру.
Дескрипторлар:
-
шығарманың мазмұнын толық түсінеді;
-
топта талқылауға түседі;
- композициялық құрылымына талдау жасайды.
11 слайд
3-топ: Сюжеттік кестеге сүйене отырып, оқиғалар күнделігін толтыру. Дескрипторлар: - шығарманың мазмұнын толық түсінеді; - топта талқылауға түседі; - композициялық құрылымына талдау жасайды.
12 слайд
3-тапсырма. «Оқырман пікірі» стратегиясы. Жеке жұмыс.
Шығармада көтерілген басты мәселені оқырманның көзқарасы жағынан біліп алу
немесе пікірін білу.
1-топ: «Шашты» әңгімесінің мағынасына қойылатын сұрақтар:
Сіздің ойыңызда не сақталып қалды? Оқып отырғанда не туралы ойладыңыз? Шығарма
оқиғасындағы ең маңызды мәселе қандай ?
2-топ: Шығарманың тақырыбына байланысты қойылатын сұрақтар:
Егер сіз осы шығарманы қайта жазатын болсаңыз нені өзгертер едіңіз?
Бұл шығарма ерекше ме? Неге?
3-топ:Автор стиліне байланысты қойылатын сұрақтар
Автор оқырманды қалай қызықтырды?
Өз идеясын автор қалай дамытады?
Дескрипторлар:
- ақпараттарды өз бетінше меңгергенін көрсетеді;
- сөз астарын, құдіретін түсінеді;
- мәселеге қатысты ойын, пікірін еркін білдіреді;
- автор стиліне баға бере алады .
12 слайд
3-тапсырма. «Оқырман пікірі» стратегиясы. Жеке жұмыс. Шығармада көтерілген басты мәселені оқырманның көзқарасы жағынан біліп алу немесе пікірін білу. 1-топ: «Шашты» әңгімесінің мағынасына қойылатын сұрақтар: Сіздің ойыңызда не сақталып қалды? Оқып отырғанда не туралы ойладыңыз? Шығарма оқиғасындағы ең маңызды мәселе қандай ? 2-топ: Шығарманың тақырыбына байланысты қойылатын сұрақтар: Егер сіз осы шығарманы қайта жазатын болсаңыз нені өзгертер едіңіз? Бұл шығарма ерекше ме? Неге? 3-топ:Автор стиліне байланысты қойылатын сұрақтар Автор оқырманды қалай қызықтырды? Өз идеясын автор қалай дамытады? Дескрипторлар: - ақпараттарды өз бетінше меңгергенін көрсетеді; - сөз астарын, құдіретін түсінеді; - мәселеге қатысты ойын, пікірін еркін білдіреді; - автор стиліне баға бере алады .
13 слайд
Кері байланыс Түйінде
тапсырмасы
13 слайд
Кері байланыс Түйінде тапсырмасы
14 слайд
14 слайд