1 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Айгүл Кемелбаеваның «Шашты» әңгімесінің
сюжеті
Сыныбы: 10 «а» сынып
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі:
Шынтемирова Зәуре Пірманбекқызы Ашық сабақ
2 слайд
1.Оқушылармен сәлемдесу
2.Оқушы санын түгендеу
3.Үй тапсырмасын сұрау
4.«Ашық микрафон» әдісі
Мақал - мәтелдер бойынша топқа бірігу
1-топ: « Туған жердің күні де ыстық,
түні де ыстық »
2-топ: « Туған елің болмаса,
Тумай -ақ қойсын күн мен ай »
3-топ: « Туған жердің жуасы да тәтті »Ұйымдастыру кезеңі
3 слайд
10.1.2.1. әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық
талдау жасау арқылы идеялық мазмұнын түсіну;
10.2.2.1 автор бейнесінің шығармадағы белгілі бір
оқиғадағы көрінісін анықтауСабақтың мақсаты:
4 слайд
- Шығарманың мазмұнын толық түсінеді, сюжетіне
әдеби талдау жасай алады
- Автор бейнесінің шығармадағы белгілі бір
оқиғадағы көрінісін анықтай аладыБағалау критерииі
5 слайд
Айгүл Кемелбаева 1965 жылы 21 наурызда Шығыс Қазақстан
облысы, Абай ауданы, Құндызды ауылында туған. 1984–1987 жж.
ҚазМУ-дің журналистика факультетінде оқыған. 1989–1994 жж.
Мәскеудегі М.Горький атындағы Әдебиет институтының негізгі
(проза) бөлімін бітірді.
6 слайд
Сюжет–авторлық мақсат та, фабула – сол мақсатқа жетудің
құралы. Сюжет шығарма стилімен, көркемдік дүние
құрылымының ортақ заңдылықтарымен тығыз
байланысты. Сюжет - өзара жалғасқан оқиғалардың тізбегі,
біртұтас желісі. Сюжеттің негізі - өмірлік тартыс,
кейіпкерлердің қарым-қатынасындағы қақтығыс. Ол
тартыс, әр түрлі адамдардың көзқарасындағы қарама-
қайшылық. Сюжет – дегеніміз не?
7 слайд
Қасымхан Сейітханұлы
Бегманов ( 20 қыркүйек 1958 жыл
Түркістан облысы Кентау қаласы )
қазақстандық ақын , журналист ,
этнограф .
Қазақстанның еңбек сіңірген қайр
аткері
,
Қазақстанның Жастар Одағы сый
лығының
және халықаралық Алаш әдеби
сыйлығының иегері,
Қазақстан жазушылар одағы ның
мүшесі .
8 слайд
1-топ: Әңгіменің тақырыбы мен идеясын ашу /тақтамен жұмыс/
Тақырыбы:
Идеясы:
2-топ: Әңгімеде кездесетін «Қай ноғайсың?» деп сұрауының мәні
неде?
3-топ: Автор неліктен «Шашты» әңгімесіндегі кейіпкер баланың
есімін басында Кенжебек деп алып, соңынан Шашты деп атайды?
Дескрипторлар:
- шығарманың мазмұнын толық түсінеді;
- топта талқылауға түседі;
- өзіндік пікірін білдіреді.Жазылым: 1-тапсырма
9 слайд
2-тапсырма Қызығушылығын ояту
1-топ: Әңгімені құрылымдық кезеңдерге бөлу
Композициясы Осы кезеңде
танылған идея Идеяны танытуда
қолданылған
авторлық
тәсілдеме(Фабула)
Шығарманың басы
Шығарманың байланысы
Шығарманың дамуы
Шығарманың шиеленісі
Шарықтау шегі
Шығарманың шешімі
. Дескрипторлар:
-
шығарманың мазмұнын толық түсінеді;
-
топта талқылауға түседі;
- композициялық құрылымына талдау жасайды.
10 слайд
2-топ « FILA» кестесі
Оқушылар жазушының «Шашты» әңгімесін жазу мақсатын
талқылайды. Оқушылар жазушының бұл шығарманы жазу себебін
ескере отырып, « FILA» кестесін толырады.
F/ Дерек/ – шығармадан кейіпкер бейнесін ашатын деректер жинау;
I / Пікір/– кейіпкер туралы өзінің ой- пікірі;
L / Сұрақ/– кейіпкер тұлғасын ашатын сұрақтар;
A / Іс-әрекет/– автордың кейіпкерді суреттеудегі қолданған тәсілі
Деректер Ойлар Сұрақтар Іс-әрекет
Дескрипторлар:
Кейіпкер бейнесін ашатын деректерді табады;
Кейіпкер туралы ой-пікірін білдіреді;
Кейіпкер тұлғасын ашатын сұрақ түрлерін құрастыра алады;
-Автордың шығармашылық тәсілдемесіне талдау жасай алады
11 слайд
3-топ: Сюжеттік кестеге сүйене отырып, оқиғалар күнделігін толтыру.
Дескрипторлар:
-
шығарманың мазмұнын толық түсінеді;
-
топта талқылауға түседі;
- композициялық құрылымына талдау жасайды.
12 слайд
3-тапсырма. «Оқырман пікірі» стратегиясы. Жеке жұмыс.
Шығармада көтерілген басты мәселені оқырманның көзқарасы жағынан біліп алу
немесе пікірін білу.
1-топ: «Шашты» әңгімесінің мағынасына қойылатын сұрақтар:
Сіздің ойыңызда не сақталып қалды? Оқып отырғанда не туралы ойладыңыз? Шығарма
оқиғасындағы ең маңызды мәселе қандай ?
2-топ: Шығарманың тақырыбына байланысты қойылатын сұрақтар:
Егер сіз осы шығарманы қайта жазатын болсаңыз нені өзгертер едіңіз?
Бұл шығарма ерекше ме? Неге?
3-топ:Автор стиліне байланысты қойылатын сұрақтар
Автор оқырманды қалай қызықтырды?
Өз идеясын автор қалай дамытады?
Дескрипторлар:
- ақпараттарды өз бетінше меңгергенін көрсетеді;
- сөз астарын, құдіретін түсінеді;
- мәселеге қатысты ойын, пікірін еркін білдіреді;
- автор стиліне баға бере алады .
13 слайд
Кері байланыс Түйінде
тапсырмасы
14 слайд
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз