2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Айнымалы. Айнымалысы бар өрнек.

Айнымалы. Айнымалысы бар өрнек.

Материал туралы қысқаша түсінік
"Бұл материалды қолдану арқылы сіздің сабақтарыңыз:" Түсінікті әрі құрылымды болады. Оқушылардың қызығушылығын арттырады. Уақытты үнемдейді, себебі барлығы дайын!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Жариялаған:
Джамалова Айдын
06 Желтоқсан 2024
171
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
“Ә.Молдағұлова атындағы №34 ЖББМ” КММ Сабақтың тақырыбы: Алгебралық өрнектер

1 слайд
“Ә.Молдағұлова атындағы №34 ЖББМ” КММ Сабақтың тақырыбы: Алгебралық өрнектер

1 слайд

“Ә.Молдағұлова атындағы №34 ЖББМ” КММ Сабақтың тақырыбы: Алгебралық өрнектер

Сабақтың мақсаты: 6.2.1.1 • алгебралық өрнек ұғымын меңгеру; 6.2.1.2 • айнымалылардың берілген рационал мәндері үшін алгебралы

2 слайд
Сабақтың мақсаты: 6.2.1.1 • алгебралық өрнек ұғымын меңгеру; 6.2.1.2 • айнымалылардың берілген рационал мәндері үшін алгебралық өрнектердің мәндерін есептеу.

2 слайд

Сабақтың мақсаты: 6.2.1.1 • алгебралық өрнек ұғымын меңгеру; 6.2.1.2 • айнымалылардың берілген рационал мәндері үшін алгебралық өрнектердің мәндерін есептеу.

5(х+3); 0,7у; (а+8):в ; (х+у):3 ; 1:х АЙНЫМАЛЫСЫ БАР ӨРНЕКТЕР Ай

3 слайд
5(х+3); 0,7у; (а+8):в ; (х+у):3 ; 1:х АЙНЫМАЛЫСЫ БАР ӨРНЕКТЕР Айнымалысы бар өрнектердің жазылуында әріптер, сандар, арифметикалық амалдар таңбалары және жақшалар болуы мүмкін. Айнымалысы бар өрнектерді жазуда, әріпті өрнектердің жазылу шарттары сақталады. Мысалы, 1)а * 9 көбейтіндісінің 9а (мұндағы 9 – коэффициент) түрінде; 2)а, в және с көбейтіндісінің авс түрінде; 3) 8 және (х+6) көбейтіндісінің 8(х+6) түрінде жазылуы.

3 слайд

5(х+3); 0,7у; (а+8):в ; (х+у):3 ; 1:х АЙНЫМАЛЫСЫ БАР ӨРНЕКТЕР Айнымалысы бар өрнектердің жазылуында әріптер, сандар, арифметикалық амалдар таңбалары және жақшалар болуы мүмкін. Айнымалысы бар өрнектерді жазуда, әріпті өрнектердің жазылу шарттары сақталады. Мысалы, 1)а * 9 көбейтіндісінің 9а (мұндағы 9 – коэффициент) түрінде; 2)а, в және с көбейтіндісінің авс түрінде; 3) 8 және (х+6) көбейтіндісінің 8(х+6) түрінде жазылуы.

Айнымалысы бар өрнектер құрамында әріптері бар бөлінді бөлшек түрінде жазылады. Мысалы: ; ; ;

4 слайд
Айнымалысы бар өрнектер құрамында әріптері бар бөлінді бөлшек түрінде жазылады. Мысалы: ; ; ; Айнымалысы бар өрнектерде жақшаны пайдалануға ерекше назар аудару керек. Мысалы,3*(у+5) өрнегін3-у+5түрінде жазуға (есептеуге) болмайды. Себебі, 3*(у+5) өрнегінде 3 санынан у пен 5 сандарының қосындысын азайту берілсе, ал 3*у+5 өрнегінде 3 санынан у-ті азайтып, нәтижесіне 5 санын қосу берілген

4 слайд

Айнымалысы бар өрнектер құрамында әріптері бар бөлінді бөлшек түрінде жазылады. Мысалы: ; ; ; Айнымалысы бар өрнектерде жақшаны пайдалануға ерекше назар аудару керек. Мысалы,3*(у+5) өрнегін3-у+5түрінде жазуға (есептеуге) болмайды. Себебі, 3*(у+5) өрнегінде 3 санынан у пен 5 сандарының қосындысын азайту берілсе, ал 3*у+5 өрнегінде 3 санынан у-ті азайтып, нәтижесіне 5 санын қосу берілген

Демек, өрнегінің қабылдайтынмәндері 2 санынанөзгебарлықсандаржиыны. Жазылуы: (х/х≠2) Айнымалысы бар өрнектегі әріптер өрнекті

5 слайд
Демек, өрнегінің қабылдайтынмәндері 2 санынанөзгебарлықсандаржиыны. Жазылуы: (х/х≠2) Айнымалысы бар өрнектегі әріптер өрнектің мағынасы болатындай мәндерді ғана қабылдай алады. Айнымалысы бар өрнектегі әріпті айнымалыдеп атайды. Мысалы: айнымалысы бар өрнек, а және в- әріптері (айнымалылар) Әріптің берілген айнымалысы бар өрнектің мағынасы болатын мәндерін әріптің қабылдайтын мәндері деп атайды.

5 слайд

Демек, өрнегінің қабылдайтынмәндері 2 санынанөзгебарлықсандаржиыны. Жазылуы: (х/х≠2) Айнымалысы бар өрнектегі әріптер өрнектің мағынасы болатындай мәндерді ғана қабылдай алады. Айнымалысы бар өрнектегі әріпті айнымалыдеп атайды. Мысалы: айнымалысы бар өрнек, а және в- әріптері (айнымалылар) Әріптің берілген айнымалысы бар өрнектің мағынасы болатын мәндерін әріптің қабылдайтын мәндері деп атайды.

Айнымалысы бар өрнектегі әріпті өрнектің мағынасы болатындай санмен ғана алмастыруға болады. Мысалы, өрнегіндегі х Себебі, х=2

6 слайд
Айнымалысы бар өрнектегі әріпті өрнектің мағынасы болатындай санмен ғана алмастыруға болады. Мысалы, өрнегіндегі х Себебі, х=2 болса, бөлшектің бөлімі 0-ге тең болады. Санды нөлге бөлуге болмайтындықтан, х-тің 2-ге тең мәнінде өрнектің мағынасы болмайды.

6 слайд

Айнымалысы бар өрнектегі әріпті өрнектің мағынасы болатындай санмен ғана алмастыруға болады. Мысалы, өрнегіндегі х Себебі, х=2 болса, бөлшектің бөлімі 0-ге тең болады. Санды нөлге бөлуге болмайтындықтан, х-тің 2-ге тең мәнінде өрнектің мағынасы болмайды.

Оқулықпен жұмыс

7 слайд
Оқулықпен жұмыс

7 слайд

Оқулықпен жұмыс

Жұптық тапсырма -13+28 -41 -45:15 70 7*(-10) -41 13+28 3 -7*(-10) 15 -13-28 41 -45:(-15) -3 13+(-28) -70 «Сәйкестендіру тесті» 1

8 слайд
Жұптық тапсырма -13+28 -41 -45:15 70 7*(-10) -41 13+28 3 -7*(-10) 15 -13-28 41 -45:(-15) -3 13+(-28) -70 «Сәйкестендіру тесті» 15 -3 -70 41 70 -41 3 -15

8 слайд

Жұптық тапсырма -13+28 -41 -45:15 70 7*(-10) -41 13+28 3 -7*(-10) 15 -13-28 41 -45:(-15) -3 13+(-28) -70 «Сәйкестендіру тесті» 15 -3 -70 41 70 -41 3 -15

Сергіту сәті

9 слайд
Сергіту сәті

9 слайд

Сергіту сәті

Топтық тапсырма

10 слайд
Топтық тапсырма

10 слайд

Топтық тапсырма

Оқулықпен жұмыс

11 слайд
Оқулықпен жұмыс

11 слайд

Оқулықпен жұмыс

Үй тапсырмасы

12 слайд
Үй тапсырмасы

12 слайд

Үй тапсырмасы

Бағалау

13 слайд
Бағалау

13 слайд

Бағалау

14 слайд

14 слайд

Министірлікпен келісілген курстар тізімі