Айнымалы. Айнымалысы бар өрнек.




1 слайд
“Ә.Молдағұлова атындағы №34 ЖББМ” КММ
Сабақтың тақырыбы:
Алгебралық өрнектер
1 слайд
“Ә.Молдағұлова атындағы №34 ЖББМ” КММ Сабақтың тақырыбы: Алгебралық өрнектер

2 слайд
Сабақтың мақсаты:
6.2.1.1
• алгебралық өрнек ұғымын меңгеру;
6.2.1.2
• айнымалылардың берілген рационал мәндері үшін алгебралық
өрнектердің мәндерін есептеу.
2 слайд
Сабақтың мақсаты: 6.2.1.1 • алгебралық өрнек ұғымын меңгеру; 6.2.1.2 • айнымалылардың берілген рационал мәндері үшін алгебралық өрнектердің мәндерін есептеу.

3 слайд
5(х+3); 0,7у; (а+8):в ; (х+у):3 ; 1:х
АЙНЫМАЛЫСЫ БАР ӨРНЕКТЕР
Айнымалысы бар өрнектердің жазылуында әріптер, сандар,
арифметикалық амалдар таңбалары және жақшалар болуы мүмкін.
Айнымалысы бар өрнектерді жазуда, әріпті өрнектердің жазылу
шарттары сақталады.
Мысалы,
1)а * 9 көбейтіндісінің 9а (мұндағы 9 – коэффициент) түрінде;
2)а, в және с көбейтіндісінің авс түрінде;
3) 8 және (х+6) көбейтіндісінің 8(х+6) түрінде жазылуы.
3 слайд
5(х+3); 0,7у; (а+8):в ; (х+у):3 ; 1:х АЙНЫМАЛЫСЫ БАР ӨРНЕКТЕР Айнымалысы бар өрнектердің жазылуында әріптер, сандар, арифметикалық амалдар таңбалары және жақшалар болуы мүмкін. Айнымалысы бар өрнектерді жазуда, әріпті өрнектердің жазылу шарттары сақталады. Мысалы, 1)а * 9 көбейтіндісінің 9а (мұндағы 9 – коэффициент) түрінде; 2)а, в және с көбейтіндісінің авс түрінде; 3) 8 және (х+6) көбейтіндісінің 8(х+6) түрінде жазылуы.

4 слайд
Айнымалысы бар өрнектер құрамында әріптері бар
бөлінді бөлшек түрінде жазылады.
Мысалы: ; ; ;
Айнымалысы бар өрнектерде жақшаны пайдалануға
ерекше назар аудару керек.
Мысалы,3*(у+5) өрнегін3-у+5түрінде жазуға (есептеуге)
болмайды.
Себебі, 3*(у+5) өрнегінде 3 санынан у пен 5 сандарының
қосындысын азайту берілсе, ал 3*у+5 өрнегінде 3 санынан
у-ті азайтып, нәтижесіне 5 санын қосу берілген
4 слайд
Айнымалысы бар өрнектер құрамында әріптері бар бөлінді бөлшек түрінде жазылады. Мысалы: ; ; ; Айнымалысы бар өрнектерде жақшаны пайдалануға ерекше назар аудару керек. Мысалы,3*(у+5) өрнегін3-у+5түрінде жазуға (есептеуге) болмайды. Себебі, 3*(у+5) өрнегінде 3 санынан у пен 5 сандарының қосындысын азайту берілсе, ал 3*у+5 өрнегінде 3 санынан у-ті азайтып, нәтижесіне 5 санын қосу берілген

5 слайд
Демек, өрнегінің қабылдайтынмәндері 2
санынанөзгебарлықсандаржиыны. Жазылуы: (х/х≠2)
Айнымалысы бар өрнектегі әріптер өрнектің мағынасы
болатындай мәндерді ғана қабылдай алады.
Айнымалысы бар өрнектегі әріпті айнымалыдеп атайды.
Мысалы: айнымалысы бар өрнек,
а және в- әріптері (айнымалылар)
Әріптің берілген айнымалысы бар өрнектің мағынасы
болатын мәндерін әріптің қабылдайтын мәндері деп
атайды.
5 слайд
Демек, өрнегінің қабылдайтынмәндері 2 санынанөзгебарлықсандаржиыны. Жазылуы: (х/х≠2) Айнымалысы бар өрнектегі әріптер өрнектің мағынасы болатындай мәндерді ғана қабылдай алады. Айнымалысы бар өрнектегі әріпті айнымалыдеп атайды. Мысалы: айнымалысы бар өрнек, а және в- әріптері (айнымалылар) Әріптің берілген айнымалысы бар өрнектің мағынасы болатын мәндерін әріптің қабылдайтын мәндері деп атайды.

6 слайд
Айнымалысы бар өрнектегі әріпті өрнектің
мағынасы болатындай санмен ғана
алмастыруға болады.
Мысалы, өрнегіндегі х
Себебі, х=2 болса, бөлшектің бөлімі 0-ге тең
болады. Санды нөлге бөлуге болмайтындықтан,
х-тің 2-ге тең мәнінде өрнектің мағынасы
болмайды.
6 слайд
Айнымалысы бар өрнектегі әріпті өрнектің мағынасы болатындай санмен ғана алмастыруға болады. Мысалы, өрнегіндегі х Себебі, х=2 болса, бөлшектің бөлімі 0-ге тең болады. Санды нөлге бөлуге болмайтындықтан, х-тің 2-ге тең мәнінде өрнектің мағынасы болмайды.

7 слайд
Оқулықпен жұмыс
7 слайд
Оқулықпен жұмыс

8 слайд
Жұптық тапсырма
-13+28 -41
-45:15 70
7*(-10) -41
13+28 3
-7*(-10) 15
-13-28 41
-45:(-15) -3
13+(-28) -70
«Сәйкестендіру тесті»
15
-3
-70
41
70
-41
3
-15
8 слайд
Жұптық тапсырма -13+28 -41 -45:15 70 7*(-10) -41 13+28 3 -7*(-10) 15 -13-28 41 -45:(-15) -3 13+(-28) -70 «Сәйкестендіру тесті» 15 -3 -70 41 70 -41 3 -15

9 слайд
Сергіту сәті
9 слайд
Сергіту сәті

10 слайд
Топтық тапсырма
10 слайд
Топтық тапсырма

11 слайд
Оқулықпен жұмыс
11 слайд
Оқулықпен жұмыс

12 слайд
Үй тапсырмасы
12 слайд
Үй тапсырмасы

13 слайд
Бағалау
13 слайд
Бағалау

14 слайд
14 слайд