"Алғашқы ұстаз" повесіндег кейіпкерлер жүйесі. Жинақтау және даралау
"Алғашқы ұстаз" повесіндег кейіпкерлер жүйесі. Жинақтау және даралау

#1 слайд
Повестегі кейіпкерлер әлемі.
Алғашқы ұстаз. Ш.Айтматов
10-сынып (ҚГБ). Қазақ әдебиеті
12.02.2025 жыл
1 слайд
Повестегі кейіпкерлер әлемі. Алғашқы ұстаз. Ш.Айтматов 10-сынып (ҚГБ). Қазақ әдебиеті 12.02.2025 жыл
#2 слайд
Өткен сабақты пысықтау: Оқыту түрі: жеке жұмыс Әдісі: Сұрақ-жауап
Тапсырма: оқушылар берілген сұрақтарға жауап береді
1. "Алғашқы ұстаз" әңгімесі қандай оқиғадан басталады
2. Әңгіменің авторы кім?
3. Әңгіме неліктен «Алғашқы ұстаз» деп аталады?
4. Алғашқы ұстаздың аты кім?
5. Әңгімедегі мектептің атауы қандай?
6. Дүйсен кімді оқушыларға "Біз осы кісінің жолымен жүреміз деп көрсетті?
7. Дүйсен кейіннен кім болып жұмыс
атқарды?
8. Шығармада қай тау көрсетілген?
9. Әңгіменің негізгі кейіпкері кім?
2 слайд
Өткен сабақты пысықтау: Оқыту түрі: жеке жұмыс Әдісі: Сұрақ-жауап Тапсырма: оқушылар берілген сұрақтарға жауап береді 1. "Алғашқы ұстаз" әңгімесі қандай оқиғадан басталады 2. Әңгіменің авторы кім? 3. Әңгіме неліктен «Алғашқы ұстаз» деп аталады? 4. Алғашқы ұстаздың аты кім? 5. Әңгімедегі мектептің атауы қандай? 6. Дүйсен кімді оқушыларға "Біз осы кісінің жолымен жүреміз деп көрсетті? 7. Дүйсен кейіннен кім болып жұмыс атқарды? 8. Шығармада қай тау көрсетілген? 9. Әңгіменің негізгі кейіпкері кім?
#3 слайд
Сабақтың мақсаты
«Алғашқы ұстаз» повесіндегі кейіпкерлер жүйесін жинақтайды, даралау арқылы
талдау жасайды.
3 слайд
Сабақтың мақсаты «Алғашқы ұстаз» повесіндегі кейіпкерлер жүйесін жинақтайды, даралау арқылы талдау жасайды.
#4 слайд
ДАРАЛАУ – кейіпкердің жеке мінез ерекшелігі. Кейіпкердің өзіне ғана тән қимыл-әрекеті, сөйлеуі, киінуі,
жүріп-тұруы. – кейіпкердің жеке мінез ерекшелігі. Кейіпкердің өзіне ғана тән қимыл-әрекеті, сөйлеуі, киінуі,
жүріп-тұруы.
ЖИНАҚТАУ – типтік бейне жасау үшін кейіпкер бойына заманына, кәсібіне, атқарып отырған қызметіне
сай іс-әрекет, мінез ерекшеліктерін беру.
З.Қабдолов, «Сөз өнері». – Алматы: «Санат», 2002.-360 бет
4 слайд
ДАРАЛАУ – кейіпкердің жеке мінез ерекшелігі. Кейіпкердің өзіне ғана тән қимыл-әрекеті, сөйлеуі, киінуі, жүріп-тұруы. – кейіпкердің жеке мінез ерекшелігі. Кейіпкердің өзіне ғана тән қимыл-әрекеті, сөйлеуі, киінуі, жүріп-тұруы. ЖИНАҚТАУ – типтік бейне жасау үшін кейіпкер бойына заманына, кәсібіне, атқарып отырған қызметіне сай іс-әрекет, мінез ерекшеліктерін беру. З.Қабдолов, «Сөз өнері». – Алматы: «Санат», 2002.-360 бет
#5 слайд
Оқыту түрі: Топтық жұмыс
Әдіс-тәсіл: ВЕНН диаграммасы
Алтынай мен Ақбілек образын жинақтау арқылы салыстыру.
Дескрипторлар
Басты кейіпкерлерді жазады;
Жағымды кейіпкерлерді
анықтайды;
Жағымсыз кейіпкерлерді
анықтайды;
Кейіпкерлерге жасалған
қиянатты жазады;
Дәуір кеңістігінен талдау
жасайды;
Әйел теңсіздігі қалай
суреттелгенін жазады;
Екі шығармадағы
кейіпкерлердің өмір үшін
күресі туралы жазады;
Екі кейіпкердің жаңаша әйел
образын қалыптастыруын
жазады;
5 слайд
Оқыту түрі: Топтық жұмыс Әдіс-тәсіл: ВЕНН диаграммасы Алтынай мен Ақбілек образын жинақтау арқылы салыстыру. Дескрипторлар Басты кейіпкерлерді жазады; Жағымды кейіпкерлерді анықтайды; Жағымсыз кейіпкерлерді анықтайды; Кейіпкерлерге жасалған қиянатты жазады; Дәуір кеңістігінен талдау жасайды; Әйел теңсіздігі қалай суреттелгенін жазады; Екі шығармадағы кейіпкерлердің өмір үшін күресі туралы жазады; Екі кейіпкердің жаңаша әйел образын қалыптастыруын жазады;
#6 слайд
Оқыту түрі: жұптық жұмыс
Әдісі: Екі жақты күнделік
1-тапсырма. Дүйсен мен Алтынайдың бейнесін ашатын сөздер мен сөз тіркестерін жинақтап кестеге
толтырыңдар
Кейіпкерлер Кейіпкерлер
бейнесін ашатын
сөздер мен сөз
тіркестері
Неліктен бұл сөздерді
жаздыңдар, қандай ой
тудырды?
Дүйсен
Алтынай
Дескриптор:
Кейіпкерлер бейнесін ашатын сөздер мен
сөз тіркестерін жазады;
Неліктен жазды анықтама береді.
6 слайд
Оқыту түрі: жұптық жұмыс Әдісі: Екі жақты күнделік 1-тапсырма. Дүйсен мен Алтынайдың бейнесін ашатын сөздер мен сөз тіркестерін жинақтап кестеге толтырыңдар Кейіпкерлер Кейіпкерлер бейнесін ашатын сөздер мен сөз тіркестері Неліктен бұл сөздерді жаздыңдар, қандай ой тудырды? Дүйсен Алтынай Дескриптор: Кейіпкерлер бейнесін ашатын сөздер мен сөз тіркестерін жазады; Неліктен жазды анықтама береді.
#7 слайд
Оқыту түрі: Жеке жұмыс
Әдісі: Сәйкестендіру
3-тапсырма: Әңгіме кейіпкерлерін ейнесіне қарай сәйкестендіріңдер
Әр дұрыс жауапқа 1 балл
Барлығы 12 балл
12-11 -10 балл
10-9- 9 балл
8-7- 8 балл
6-5-7 балл
4-3-6 балл
2-1-5 балл
Дескериптор:
Әңгімедегі кейіпкерлер
жүйесін повесть мазмұнына
қарай сәйкестендіреді;
7 слайд
Оқыту түрі: Жеке жұмыс Әдісі: Сәйкестендіру 3-тапсырма: Әңгіме кейіпкерлерін ейнесіне қарай сәйкестендіріңдер Әр дұрыс жауапқа 1 балл Барлығы 12 балл 12-11 -10 балл 10-9- 9 балл 8-7- 8 балл 6-5-7 балл 4-3-6 балл 2-1-5 балл Дескериптор: Әңгімедегі кейіпкерлер жүйесін повесть мазмұнына қарай сәйкестендіреді;
#8 слайд
Үйге тапсырма: Шығармадағы бір кейіпкерге хат
жазу.
Дескриптор:
Кейіпкерге хат жазады;
Повесть мазмұны негізінде сауал жолдайды.
Рефлексия: «ҚҚҚ» әдісі арқылы кері
байланыс беріледі.
Қ-қызық
Қ-қиын
Қ-құнды
12-11 -10 балл
10-9- 9 балл
8-7- 8 балл
6-5-7 балл
4-3-6 балл
2-1-5 балл
8 слайд
Үйге тапсырма: Шығармадағы бір кейіпкерге хат жазу. Дескриптор: Кейіпкерге хат жазады; Повесть мазмұны негізінде сауал жолдайды. Рефлексия: «ҚҚҚ» әдісі арқылы кері байланыс беріледі. Қ-қызық Қ-қиын Қ-құнды 12-11 -10 балл 10-9- 9 балл 8-7- 8 балл 6-5-7 балл 4-3-6 балл 2-1-5 балл
шағым қалдыра аласыз













