Алматы облысы Бақанас ауылы Мұсабек Сеңгірбаев атындағы орта мектеп
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
Ерекше қажеттілігі бар оқушыларды
оқытудың тиімді ойын түрлері.
2 слайд
Ерекше қажеттілігі бар оқушыларды оқытудың тиімді ойын түрлері.
3 слайд
Мақсаты: Дидактикалық ойындар
арқылы сабақты қызықтыру,
логикалық ойлау қабілеттерін дамыту,
таным әрекетін қалыптастыру,
тиянақтау, пысықтау, тіл
жаттықтыруға деген қызығушылығын
ояту, белсенділігін арттыру,сөздерді
орынды қолдану дағдыларын жетілдіре
отырып алған білімді тексеру сөйлеу
мәдениетіне тәрбиелеу .
3 слайд
Мақсаты: Дидактикалық ойындар арқылы сабақты қызықтыру, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту, таным әрекетін қалыптастыру, тиянақтау, пысықтау, тіл жаттықтыруға деген қызығушылығын ояту, белсенділігін арттыру,сөздерді орынды қолдану дағдыларын жетілдіре отырып алған білімді тексеру сөйлеу мәдениетіне тәрбиелеу .
4 слайд
Міндеттері:
Ойын барысында қойылған сұрақтарға саналы түрде және дұрыс
жауап беруге үйрету.
Ұсынылған ойын тапсырмаларды дұрыс орындау; не істегені туралы
айтып беруге үйрету.
Диалог түрінде сөйлесу дағдыларын дамыту.
Ойын арқылы логикалық ойлау қабілеттерін жетілдіру.
Балалардың ойын туралы танымдық қызығушылықтарын
арттыру.
Мұғалім нұсқауларын түсініп орындауға жаттықтыру.
Сөз тіркестерін,сөзжұмбақ, сөздік ойындарын түсініп жауап бере
білуге дағдыландыру
Сабақ барысында тілінде бір-бірімен қарым-қатынас жасай білуге
тәрбиелеу.
4 слайд
Міндеттері: Ойын барысында қойылған сұрақтарға саналы түрде және дұрыс жауап беруге үйрету. Ұсынылған ойын тапсырмаларды дұрыс орындау; не істегені туралы айтып беруге үйрету. Диалог түрінде сөйлесу дағдыларын дамыту. Ойын арқылы логикалық ойлау қабілеттерін жетілдіру. Балалардың ойын туралы танымдық қызығушылықтарын арттыру. Мұғалім нұсқауларын түсініп орындауға жаттықтыру. Сөз тіркестерін,сөзжұмбақ, сөздік ойындарын түсініп жауап бере білуге дағдыландыру Сабақ барысында тілінде бір-бірімен қарым-қатынас жасай білуге тәрбиелеу.
5 слайд
Дыбыстың кинетикалық бейнесін
қалыптастыру,артикуляциялық мүшелерінің сезінуін
қалыптастыру.Лексикалық тақырып бойынша сөз
қорын анықтау және молайту. Артикуляциялық
аппараты дыбысты қоюға дайындау.Сөйлеу тілінің
грамматикалық құрылымын дамыту.Фонематикалық
талдауды дамыту.Қолдың ұсақ моторикасын дамыту.
•
Сөздің дыбысталу жағын жүйелі түрде дамыту,
есту тілдік демалыс, айтылым аппараттары;
•
Дауысты және дауыссыз дыбыстарды дұрыс айтуға
қалыптастыру;
•
Суреттер бойынша, ойыншықтар туралы қысқа
өлендерді айтуға тәрбиелеу;
•
Сөздің мәнін түсіну үшін балаларды өзара
әңгімелесуге тарту.
Ертегі, әңгіме желісіндегі сөйлеу интонациясын
үлкендердің
көмегімен айтуға тәрбиелеу.
5 слайд
Дыбыстың кинетикалық бейнесін қалыптастыру,артикуляциялық мүшелерінің сезінуін қалыптастыру.Лексикалық тақырып бойынша сөз қорын анықтау және молайту. Артикуляциялық аппараты дыбысты қоюға дайындау.Сөйлеу тілінің грамматикалық құрылымын дамыту.Фонематикалық талдауды дамыту.Қолдың ұсақ моторикасын дамыту. • Сөздің дыбысталу жағын жүйелі түрде дамыту, есту тілдік демалыс, айтылым аппараттары; • Дауысты және дауыссыз дыбыстарды дұрыс айтуға қалыптастыру; • Суреттер бойынша, ойыншықтар туралы қысқа өлендерді айтуға тәрбиелеу; • Сөздің мәнін түсіну үшін балаларды өзара әңгімелесуге тарту. Ертегі, әңгіме желісіндегі сөйлеу интонациясын үлкендердің көмегімен айтуға тәрбиелеу.
6 слайд
Ойын:
Тәрбие құралы, ақыл
ойды кеңейтеді, тілді
ұстартады,өмірді
таниды,сезімін
кеңейтеді
Ерік және мінез
қасиеттерін бекітеді,
адамгершілік сапаны
жетілдіреді.
Ұжымдық сезім
әрекеттері өсе түседіЭстетикалық тәрбие
беру құралы.Еңбек тәрбиесін беру
мақсаттарын шешуге
мүмкіндік береді .
Бірінен бірі ептілікті
үйренеді, өзінің денесін
нығайтады.
6 слайд
Ойын: Тәрбие құралы, ақыл ойды кеңейтеді, тілді ұстартады,өмірді таниды,сезімін кеңейтеді Ерік және мінез қасиеттерін бекітеді, адамгершілік сапаны жетілдіреді. Ұжымдық сезім әрекеттері өсе түседіЭстетикалық тәрбие беру құралы.Еңбек тәрбиесін беру мақсаттарын шешуге мүмкіндік береді . Бірінен бірі ептілікті үйренеді, өзінің денесін нығайтады.
7 слайд
Дидактикалық ойын түрлері :
•
Ойыншықпен ойналатын ойындар.
•
Үстел үстінде ойналатын ойындар.
•
Сөздік ойындар.
7 слайд
Дидактикалық ойын түрлері : • Ойыншықпен ойналатын ойындар. • Үстел үстінде ойналатын ойындар. • Сөздік ойындар.
8 слайд
Мектеп жасына дейінгі баланың
дамытатын өсіретін әрі тәрбиелейтін
негізгі іс-әрекеті ойын. Ойын арқылы бала
өзінің қоршаған ортамен, табиғатпен,
қоғамдық құбылыстармен,адамдардың
еңбегімен қарым-қатынастармен
танысады. Халқымыз ойындарды тек
балаларды алдандыру, көңілін көтеру әдісі
деп қарамай жас ерекшеліктеріне сай
олардың көзқарастарын мінез-құлықтарын
қалыптастыру құралы деп ерекше
бағалаған.
8 слайд
Мектеп жасына дейінгі баланың дамытатын өсіретін әрі тәрбиелейтін негізгі іс-әрекеті ойын. Ойын арқылы бала өзінің қоршаған ортамен, табиғатпен, қоғамдық құбылыстармен,адамдардың еңбегімен қарым-қатынастармен танысады. Халқымыз ойындарды тек балаларды алдандыру, көңілін көтеру әдісі деп қарамай жас ерекшеліктеріне сай олардың көзқарастарын мінез-құлықтарын қалыптастыру құралы деп ерекше бағалаған.
9 слайд
•
Ойынды бастамас бұрын педагог бала бойындағы қызығушылығын,
ойынға деген талпынысын арттыру керек. Балалар ойынның
күнделікті сабаққа қарағанда көңілдірек болатынын, күнделікті
сабақ арасындағы дидактикалық ойынның маңыздылығын түсіне
бастайды.
•
Дидактикалық ойынның ұзақтығы маңызды. Егер де ойын ұзаққа
созылса балаларды жалықтырып, қысқа болса ойын мазмұнына
түсінбей қалады.
•
Педагог ойынды ұйымдастырғанда көп іркілмей анық, қысқа
түсіндіру қажет.
•
Сондықтан ойынға сәйкес жұмбақ ,жаңылтпаш, тақпақ, мақал-
мәтелдер, түрлі сөздерді де пайдаланып отырған жөн.
•
Көптеген дидактикалық ойындар балалардың жеке-дара
ойнауына арналған: мысалы /мозайка,пирамида/. Олар баланың
дербестігін, аңғарғыштығын арттыра отырып, өздігімен еңбек
етуге жетелейді.
9 слайд
• Ойынды бастамас бұрын педагог бала бойындағы қызығушылығын, ойынға деген талпынысын арттыру керек. Балалар ойынның күнделікті сабаққа қарағанда көңілдірек болатынын, күнделікті сабақ арасындағы дидактикалық ойынның маңыздылығын түсіне бастайды. • Дидактикалық ойынның ұзақтығы маңызды. Егер де ойын ұзаққа созылса балаларды жалықтырып, қысқа болса ойын мазмұнына түсінбей қалады. • Педагог ойынды ұйымдастырғанда көп іркілмей анық, қысқа түсіндіру қажет. • Сондықтан ойынға сәйкес жұмбақ ,жаңылтпаш, тақпақ, мақал- мәтелдер, түрлі сөздерді де пайдаланып отырған жөн. • Көптеген дидактикалық ойындар балалардың жеке-дара ойнауына арналған: мысалы /мозайка,пирамида/. Олар баланың дербестігін, аңғарғыштығын арттыра отырып, өздігімен еңбек етуге жетелейді.
10 слайд
Ойын баланың алдынан өмірдің
есігін ашып, оның шығармашылық
қабілетін оятып, бүкіл өміріне
ұштаса береді. В.А.Сухомлинскийдің
сөзімен айтқанда:
«Ойынсыз ақыл-ойдың қалыпты
дамуы да жоқ және болуда мүмкін
емес».
10 слайд
Ойын баланың алдынан өмірдің есігін ашып, оның шығармашылық қабілетін оятып, бүкіл өміріне ұштаса береді. В.А.Сухомлинскийдің сөзімен айтқанда: «Ойынсыз ақыл-ойдың қалыпты дамуы да жоқ және болуда мүмкін емес».
11 слайд
Ойын дүниеге қарай ашылған
үлкен жарық терезе, ол арқылы
баланың рухани сезімі жасампаз
өмірмен ұштасып, өзін
қоршаған ,дүние туралы түсінік
алады.
11 слайд
Ойын дүниеге қарай ашылған үлкен жарық терезе, ол арқылы баланың рухани сезімі жасампаз өмірмен ұштасып, өзін қоршаған ,дүние туралы түсінік алады.
12 слайд
«Қиындыны құрастыр, пішіндерді ата».
Пішіндерге қарай ажырата білуге үйрету.Сөзбен атап
айтуға жаттықтыру
12 слайд
«Қиындыны құрастыр, пішіндерді ата». Пішіндерге қарай ажырата білуге үйрету.Сөзбен атап айтуға жаттықтыру
13 слайд
Ұлы Абай «Туғанда дүние есігін ашады –өлең, өлеңмен жер қойнына
кірер денең»,
- деген сөз осының айғағы.
Маң-маң басқан, маң басқан,
Шудаларын шаң басқан.
Төрт аяғын тең басқан....
Жан-жануарлардың, өсімдік дүниесінің тылсым сырларын, өзара
байланысын әңгімелейтін тақпақ, жұмбақ өлеңдер де баланы әрі
әсемдік әлеміне бойлатып, әрі табиғат құбылыстарын тануға
септескен. Енді бір өлеңдер, балаларға сан үйретуге арналған
санамақтар:
«Бір дегенің білеу...», «Қуыр, қуыр қуырмаш....», жаңылтпаштар
нағыз тіл ширату емтиханы болып саналады.
Халықтың өмір тәжірибиесін, жақсылық пен жамандық туралы
ұғымын жетілдіруде,
«Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін» әрі қысқа, әрі нұсқа ететін
ғибрат сөздер мақал-мәтелдердің де тілдің дамуына қосатын орны
ерекше. Өзінің мазмұнын және құрылысы жағынан балалардың
жас ерекшелігіне, мінез - құлқына, психологиясына неғұрлым
жақын келетін жанр-ертегілер. Міне, осы үлгілері арқылы баланың
ой-өрісі,
тілі дамып, өз ойын алтын сапқа қаптаған.
13 слайд
Ұлы Абай «Туғанда дүние есігін ашады –өлең, өлеңмен жер қойнына кірер денең», - деген сөз осының айғағы. Маң-маң басқан, маң басқан, Шудаларын шаң басқан. Төрт аяғын тең басқан.... Жан-жануарлардың, өсімдік дүниесінің тылсым сырларын, өзара байланысын әңгімелейтін тақпақ, жұмбақ өлеңдер де баланы әрі әсемдік әлеміне бойлатып, әрі табиғат құбылыстарын тануға септескен. Енді бір өлеңдер, балаларға сан үйретуге арналған санамақтар: «Бір дегенің білеу...», «Қуыр, қуыр қуырмаш....», жаңылтпаштар нағыз тіл ширату емтиханы болып саналады. Халықтың өмір тәжірибиесін, жақсылық пен жамандық туралы ұғымын жетілдіруде, «Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін» әрі қысқа, әрі нұсқа ететін ғибрат сөздер мақал-мәтелдердің де тілдің дамуына қосатын орны ерекше. Өзінің мазмұнын және құрылысы жағынан балалардың жас ерекшелігіне, мінез - құлқына, психологиясына неғұрлым жақын келетін жанр-ертегілер. Міне, осы үлгілері арқылы баланың ой-өрісі, тілі дамып, өз ойын алтын сапқа қаптаған.
14 слайд
Мектепте логопедиялық тілді үйретудегі сөздік жұмысын
қоршаған ортамен, күнделікті өмірмен тығыз байланыстырып
жүргізу, жаңа сөздер қамтылатындай әртүрлі ойындар
ұйымдастыру: сөздік, дидактикалық, қимылды, оқиғалы желіс
ойындарының шарты тіл ұстарту мақсатымен ойнатылады;
көру, есту, тыңдау, қайталау, есте сақтау, жаттау
қабілеттерін жетілдіріп отыру;
Тіл дамыту жұмысының дұрыс іске асуының кепілі.
Сөздік жұмысында сурет бойынша әңгіме құрастыру, тірек
сөздерді қолданып сөйлем құрау, сурет арқылы әңгімелеу –
логикалық және грамматикалық заңдылықтар бойынша
құрылған, белгілі бір тақырыпта аяқталған ойды білдіретін
және өзара байланысты бөліктерден тұратын
біртұтастықты сақтау қарастырылды .
14 слайд
Мектепте логопедиялық тілді үйретудегі сөздік жұмысын қоршаған ортамен, күнделікті өмірмен тығыз байланыстырып жүргізу, жаңа сөздер қамтылатындай әртүрлі ойындар ұйымдастыру: сөздік, дидактикалық, қимылды, оқиғалы желіс ойындарының шарты тіл ұстарту мақсатымен ойнатылады; көру, есту, тыңдау, қайталау, есте сақтау, жаттау қабілеттерін жетілдіріп отыру; Тіл дамыту жұмысының дұрыс іске асуының кепілі. Сөздік жұмысында сурет бойынша әңгіме құрастыру, тірек сөздерді қолданып сөйлем құрау, сурет арқылы әңгімелеу – логикалық және грамматикалық заңдылықтар бойынша құрылған, белгілі бір тақырыпта аяқталған ойды білдіретін және өзара байланысты бөліктерден тұратын біртұтастықты сақтау қарастырылды .
15 слайд
15 слайд
16 слайд
16 слайд
17 слайд
Баланың ауызша сөйлеген сөздерін тыңдап, өзіне қойылған сұраққа диалог түрінде жауап беруге
үйрету.
«Қажет суретті тап»
Мақсаты: Логикалық ойлауға үйрету, күн режиміне қажет іс-әрекетті есіне
қай кезде не істелетіні жөнінде сөйлем құрап айтуға үйрету.
түрлі жаттығу жұмыстарын өздігінен орындауға жаттықтыру.
« Пішіні ұқсас заттарды тап»
Мақсаты: Түрлі заттарды пішініне қарай ажырата білуге үйрету. Сөзбен атап
айтуға жаттықтыру,сабақта алған білім дағдыларын тиянақтау.
« Нені қайдан алуға болады»
Мақсаты: Адамға қажетті заттарды тани, талдай білуге, нені қайдан алуға
болатынын үйрету.
« Көңілді доп»
Мақсаты: Балалар допты бір-біріне лақтыру арқылы ойыншықтардын
атауларын атайды.
17 слайд
Баланың ауызша сөйлеген сөздерін тыңдап, өзіне қойылған сұраққа диалог түрінде жауап беруге үйрету. «Қажет суретті тап» Мақсаты: Логикалық ойлауға үйрету, күн режиміне қажет іс-әрекетті есіне қай кезде не істелетіні жөнінде сөйлем құрап айтуға үйрету. түрлі жаттығу жұмыстарын өздігінен орындауға жаттықтыру. « Пішіні ұқсас заттарды тап» Мақсаты: Түрлі заттарды пішініне қарай ажырата білуге үйрету. Сөзбен атап айтуға жаттықтыру,сабақта алған білім дағдыларын тиянақтау. « Нені қайдан алуға болады» Мақсаты: Адамға қажетті заттарды тани, талдай білуге, нені қайдан алуға болатынын үйрету. « Көңілді доп» Мақсаты: Балалар допты бір-біріне лақтыру арқылы ойыншықтардын атауларын атайды.
18 слайд
Тиімділігі:
Жүйелі іс-әрекеттің ұйымдастырылуы
Дербестік жұмыс жасай білуі
Қарапайымнан күрделіге қарай өтуі
Зейінділік, есте сақтау қабілеттерінің дамуы
Жағымды көңіл-күйдің артуы
Сөздік қорларының дамуы
Шығармашылық қабілеттерін дамыту
18 слайд
Тиімділігі: Жүйелі іс-әрекеттің ұйымдастырылуы Дербестік жұмыс жасай білуі Қарапайымнан күрделіге қарай өтуі Зейінділік, есте сақтау қабілеттерінің дамуы Жағымды көңіл-күйдің артуы Сөздік қорларының дамуы Шығармашылық қабілеттерін дамыту
19 слайд
Нәтиже:
Жетістікке жету жолын және
тәсілін іздейді
Оқиғаны, іс-әрекетті ретімен айта біледі
Өз тәжірибесін қолдана біледі
Нәтижеге жетуге тырысады
Дербестік
Тапсырманың дұрыстығын тексереді
Қорытынды, тұжырым жасай біледі
19 слайд
Нәтиже: Жетістікке жету жолын және тәсілін іздейді Оқиғаны, іс-әрекетті ретімен айта біледі Өз тәжірибесін қолдана біледі Нәтижеге жетуге тырысады Дербестік Тапсырманың дұрыстығын тексереді Қорытынды, тұжырым жасай біледі
20 слайд
Дидактикалық ойынның нәтижесі қандай жолмен болса да өтеу емес,
балалардың білімді игеру, ақыл-ой қызметін дамытуда, өзара қарым-
қатынас жасауда жеткен жетістіктерінің көрсеткіші.
Дидактикалық ойындарда да балалардың алдына қандай да бір
міндеттер қойылады, оларды шешу үшін назарды жұмылдыру,ерікті
зейін қою,ережені ой елегінен өткізе білу балалардың түйсіну және
қабылдау қабілетін дамытуға,ұғымдарын қалыптастыруға, білімді
меңгеруіне көмектеседі .
Ағартушы ұстаз Ы.Алтынсарин өзінің көптеген
еңбектерінде таным әрекетінің негізі- оқу, білім деп
тұжырымдайды.
Баланың танымын алғашқы күннен бастап дамыту
құралы да болады оқу мен білімінің, тәрбиенің негізін
қалыптастыратын- да ойын әрекеті болып саналады.
Орыс педагогы В.А.Сухомлинский:
«ойын баланың алдында өмір есігін ашып, оның
шығармашылық қабілетін дамытады,ойынсыз ақыл-ойдың
қалыптасуы мүмкін де емес»- дейді .
20 слайд
Дидактикалық ойынның нәтижесі қандай жолмен болса да өтеу емес, балалардың білімді игеру, ақыл-ой қызметін дамытуда, өзара қарым- қатынас жасауда жеткен жетістіктерінің көрсеткіші. Дидактикалық ойындарда да балалардың алдына қандай да бір міндеттер қойылады, оларды шешу үшін назарды жұмылдыру,ерікті зейін қою,ережені ой елегінен өткізе білу балалардың түйсіну және қабылдау қабілетін дамытуға,ұғымдарын қалыптастыруға, білімді меңгеруіне көмектеседі . Ағартушы ұстаз Ы.Алтынсарин өзінің көптеген еңбектерінде таным әрекетінің негізі- оқу, білім деп тұжырымдайды. Баланың танымын алғашқы күннен бастап дамыту құралы да болады оқу мен білімінің, тәрбиенің негізін қалыптастыратын- да ойын әрекеті болып саналады. Орыс педагогы В.А.Сухомлинский: «ойын баланың алдында өмір есігін ашып, оның шығармашылық қабілетін дамытады,ойынсыз ақыл-ойдың қалыптасуы мүмкін де емес»- дейді .
21 слайд
НазарларыңыНазарларыңы
зғазға
рахмет!рахмет!
21 слайд
НазарларыңыНазарларыңы зғазға рахмет!рахмет!