Артикуляциялық жаттығулар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Артикуляциялық
жаттығулар
1 слайд
Артикуляциялық жаттығулар
2 слайд
. Артикуляциялық гимнастиканы жүргізудің басты
талабы жүйелілік. Сабақ күн сайын жүргізілу
шарт. Жаттығуларға көшпес бұрын, ең алдымен
міндетті түрде балалармен ерінге арналған
жаттығулар жасалады.
Жаттығулар 15 минуттан аспау керек.
Бір күн ішінде бірнеше әр түрлі жаттығулар
орындалады.
Сабақ барысында бала отырған қалыпта болу керек. Бұл оған
денесін түзеуге, аяқ бұлшық еттерін бос ұстауға және де
артикуляциялық органдарға толығымен назарын аударады. Бала үлкен
кісінің мимикасы мен артикулициясын нақты көру тиіс. Сонымен
қатар ол тапсыманы орындау кезінде өз ерні мен тілін көру қажет. Ол
үшін қол айнасын пайдалануға немесе сабақты үлкен айна алдында
өткізуге болады.
Барлық жаттығуларды балаларға жалықпас үшін ойын түрінде
жеткізген дұрыс. Бала жаттығуды бірінші реттен дұрыс жасамауы
мүмкін, сондықтан шыдамды болу керек.
2 слайд
. Артикуляциялық гимнастиканы жүргізудің басты талабы жүйелілік. Сабақ күн сайын жүргізілу шарт. Жаттығуларға көшпес бұрын, ең алдымен міндетті түрде балалармен ерінге арналған жаттығулар жасалады. Жаттығулар 15 минуттан аспау керек. Бір күн ішінде бірнеше әр түрлі жаттығулар орындалады. Сабақ барысында бала отырған қалыпта болу керек. Бұл оған денесін түзеуге, аяқ бұлшық еттерін бос ұстауға және де артикуляциялық органдарға толығымен назарын аударады. Бала үлкен кісінің мимикасы мен артикулициясын нақты көру тиіс. Сонымен қатар ол тапсыманы орындау кезінде өз ерні мен тілін көру қажет. Ол үшін қол айнасын пайдалануға немесе сабақты үлкен айна алдында өткізуге болады. Барлық жаттығуларды балаларға жалықпас үшін ойын түрінде жеткізген дұрыс. Бала жаттығуды бірінші реттен дұрыс жасамауы мүмкін, сондықтан шыдамды болу керек.
3 слайд
« Қ ұ ймақ »
Күлімсіреп, ауызды ашамыз . Жалпақ тілімізді астыңғы ернімізге қоямыз. Беске
дейін қалыпты жағдайда ұстап тұру керек. Бұл жаттығуда астыңғы ерін
қимылдамай және астыңғы тістерге тиіп тұрмауы маңызды.
3 слайд
« Қ ұ ймақ » Күлімсіреп, ауызды ашамыз . Жалпақ тілімізді астыңғы ернімізге қоямыз. Беске дейін қалыпты жағдайда ұстап тұру керек. Бұл жаттығуда астыңғы ерін қимылдамай және астыңғы тістерге тиіп тұрмауы маңызды.
4 слайд
« Тәтті бал »
Күлімсіреп, ауызды ашамыз . Тілімізбен үстіңгі ерінді жоғары төмен жалаймыз
(ерінге тәтті бал жағуға болады). Астыңғы ерінмен көмектеспейміз.
4 слайд
« Тәтті бал » Күлімсіреп, ауызды ашамыз . Тілімізбен үстіңгі ерінді жоғары төмен жалаймыз (ерінге тәтті бал жағуға болады). Астыңғы ерінмен көмектеспейміз.
5 слайд
«Күркетауық»
Жымию, тілді жоғары ерінге салу, тілдің ұшын жоғарғы ерін бойымен
қимылдату. Біртіндеп қарқынын арттыру.
5 слайд
«Күркетауық» Жымию, тілді жоғары ерінге салу, тілдің ұшын жоғарғы ерін бойымен қимылдату. Біртіндеп қарқынын арттыру.
6 слайд
«Піл»
Еріндерді алға қарай жиырамыз, түтікше жасаймыз. Сол қалыпта бес санағанша
ұстау.
6 слайд
«Піл» Еріндерді алға қарай жиырамыз, түтікше жасаймыз. Сол қалыпта бес санағанша ұстау.
7 слайд
«Кірпі»
Ауызды жабамыз. Тіліміз астыңғы ерін мен тістің арасында қимылдап тұрады.
Осылай 5- 6 айналым жасау керек, бір жағынан екінші жағына қарай.
7 слайд
«Кірпі» Ауызды жабамыз. Тіліміз астыңғы ерін мен тістің арасында қимылдап тұрады. Осылай 5- 6 айналым жасау керек, бір жағынан екінші жағына қарай.
8 слайд
«Тісімізді тазалаймыз»
Күліп, ауызды ашамыз. Тілдің ұшымен астыңғы және үстіңгі тістердің ішкі
жағын тазалаймыз. Астыңғы жақ сүйек қимылдамауын қадағалаңыз.
8 слайд
«Тісімізді тазалаймыз» Күліп, ауызды ашамыз. Тілдің ұшымен астыңғы және үстіңгі тістердің ішкі жағын тазалаймыз. Астыңғы жақ сүйек қимылдамауын қадағалаңыз.
9 слайд
«Әткеншек»
Күлеміз, ауызды ашамыз.1-2 дегенде кезекпен астыңғы және үстіңгі тістердің
артына тілдің ұшын тигізу керек.
9 слайд
«Әткеншек» Күлеміз, ауызды ашамыз.1-2 дегенде кезекпен астыңғы және үстіңгі тістердің артына тілдің ұшын тигізу керек.
10 слайд
«Мысық»
Жымию, ауызды сәл ашу. Тілдің ұшын төменгі тістерге тіреу. Бір дегенде
ашуланған мысықтың арқасындай етіп, тілді төменгі тістерге тіреп, тілдің
ортасын жоғары қарай көтеру.
10 слайд
«Мысық» Жымию, ауызды сәл ашу. Тілдің ұшын төменгі тістерге тіреу. Бір дегенде ашуланған мысықтың арқасындай етіп, тілді төменгі тістерге тіреп, тілдің ортасын жоғары қарай көтеру.
11 слайд
«Тарақ»
Күліп, тілімізді тістейміз. Тілді тісіміздің арасынан алға артқа шығарамыз, оны тараған секілді. 3-4 мәрте орындау қажет.
.
11 слайд
«Тарақ» Күліп, тілімізді тістейміз. Тілді тісіміздің арасынан алға артқа шығарамыз, оны тараған секілді. 3-4 мәрте орындау қажет. .
12 слайд
« Қамыр жаямыз »
Күлеміз, ауызды ашамыз, тілді тісімізбен тістеп та-та-та…; тілді ернімізбен
жалаймыз пя-пя-пя…; тілді тістеп тұрып күш салып ары бері қозғаймыз.
12 слайд
« Қамыр жаямыз » Күлеміз, ауызды ашамыз, тілді тісімізбен тістеп та-та-та…; тілді ернімізбен жалаймыз пя-пя-пя…; тілді тістеп тұрып күш салып ары бері қозғаймыз.
13 слайд
«Сағат»
Күлеміз, ауызды ашамыз. Тілдің ұшын оң жаққа, сол жаққа тигізу керек.
Астыңғы жақ сүйек қимылдамай тұруы қажет.
13 слайд
«Сағат» Күлеміз, ауызды ашамыз. Тілдің ұшын оң жаққа, сол жаққа тигізу керек. Астыңғы жақ сүйек қимылдамай тұруы қажет.
14 слайд
« ФУТБОЛ »
Ауызды жабамыз. Тілмен оңға, солға кезек кезек тілдің ұшын бір жақтан екінші
жаққа тигізу, допты қақпаға кіргізген сияқты.
14 слайд
« ФУТБОЛ » Ауызды жабамыз. Тілмен оңға, солға кезек кезек тілдің ұшын бір жақтан екінші жаққа тигізу, допты қақпаға кіргізген сияқты.
15 слайд
«Тоқылдақ»
Ауызды кең ашамыз және күлкіге сәл келтіреміз, тілді кесенің қалпында жоғары
көтереміз: тілдің шет шеті тістің түбтеріне тиеді, ал тілдің алдыңғы жағын
үстіңгі тістің алдыңғы альвеоласына көтереміз. Бала демалып Д-Д-Д немесе
Т-Т-Т деп айтады. Тіл «тоқылдақ секілді секіреді».
15 слайд
«Тоқылдақ» Ауызды кең ашамыз және күлкіге сәл келтіреміз, тілді кесенің қалпында жоғары көтереміз: тілдің шет шеті тістің түбтеріне тиеді, ал тілдің алдыңғы жағын үстіңгі тістің алдыңғы альвеоласына көтереміз. Бала демалып Д-Д-Д немесе Т-Т-Т деп айтады. Тіл «тоқылдақ секілді секіреді».
16 слайд
« Саңырауқұлақ »
Күлімсіреп, ауызды ашамыз . Жалпа қ тілімізді жоғары қарай сорамыз. Бұл
саңырауқұлақтың қалпағы, ал тілдің асты оған жалғанған аяғы. Тілдің түбі
қозғалмауы керек, ерінде күлкі тұрады. Егер бала тілін сора алмаса, таңдай
қағуына болады, «ат шабу» жаттығуындағы сияқты. таңдай қақтырғаннан кейін
қажетті қимылды ұстап қалу керек.
16 слайд
« Саңырауқұлақ » Күлімсіреп, ауызды ашамыз . Жалпа қ тілімізді жоғары қарай сорамыз. Бұл саңырауқұлақтың қалпағы, ал тілдің асты оған жалғанған аяғы. Тілдің түбі қозғалмауы керек, ерінде күлкі тұрады. Егер бала тілін сора алмаса, таңдай қағуына болады, «ат шабу» жаттығуындағы сияқты. таңдай қақтырғаннан кейін қажетті қимылды ұстап қалу керек.
17 слайд
«Бояушы»
Күлеміз, ауызды ашамыз. Жалпақ тілдің ұшымен қатты таңдайды тістен бастап
тамаққа дейін сипау керек. Астыңғы жақ сүйек қимылдамауы керек .
17 слайд
«Бояушы» Күлеміз, ауызды ашамыз. Жалпақ тілдің ұшымен қатты таңдайды тістен бастап тамаққа дейін сипау керек. Астыңғы жақ сүйек қимылдамауы керек .
18 слайд
«Кеме»
Күлеміз, ауызды кең ашамыз., тілдің ұшын көтеріп, үстіңгі тістің шеттеріне
қоямыз . Осы қалыпта тілімізді сегізге дейін, сосын онға дейін ұстап тұру
керек. Тілді жіберіп, жаттығуды 2-3 мәрте қайталау қажет.
18 слайд
«Кеме» Күлеміз, ауызды кең ашамыз., тілдің ұшын көтеріп, үстіңгі тістің шеттеріне қоямыз . Осы қалыпта тілімізді сегізге дейін, сосын онға дейін ұстап тұру керек. Тілді жіберіп, жаттығуды 2-3 мәрте қайталау қажет.
19 слайд
«Кесе»
Күлеміз, ауызды ашамыз. Жалпақ тілді астыңғы тілге қойып, тілдің шет шетін
қайырып, кесеге ұқсатамыз. Бес санағанша ұстау. Астыңғы ерін астыңғы тілді
көмкеріп қалмауы керек.
19 слайд
«Кесе» Күлеміз, ауызды ашамыз. Жалпақ тілді астыңғы тілге қойып, тілдің шет шетін қайырып, кесеге ұқсатамыз. Бес санағанша ұстау. Астыңғы ерін астыңғы тілді көмкеріп қалмауы керек.
20 слайд
Қолданған әдебиеттер тізімі
•
Е.М. Косинова Уроки логопеда. Игры для
развития речи Издательство: Эксмо, 2010 г.
20 слайд
Қолданған әдебиеттер тізімі • Е.М. Косинова Уроки логопеда. Игры для развития речи Издательство: Эксмо, 2010 г.