Ашық сабақ Абайдың екінші қарасөзі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қарағанды облысы Қарқаралы ауданы
Жарлы ауылының №9 негізгі орта мектебі КММ
Абай Құнанбаев
Екінші қарасөзі
7 - сынып
Абиева Анипа Мухатаевна
Өзін-өзі тану пәнінің мұғалімі
1 слайд
Қарағанды облысы Қарқаралы ауданы Жарлы ауылының №9 негізгі орта мектебі КММ Абай Құнанбаев Екінші қарасөзі 7 - сынып Абиева Анипа Мухатаевна Өзін-өзі тану пәнінің мұғалімі
2 слайд
Мақсат қою кезеңі:
* Оқушылардың Ұлы ақын туралы және оның
шығармашылығының негізгі тақырыптары туралы
меңгеріп, өз ойындағы сауатын жазып, жеткізуіне
ықпал ету, Абай және орыс классиктері мәліметін
беру.
* Ұлы ақын тақырыбынан мәлімет бере отырып,
тілдік білім негіздерін жүйелі, нақты қабылдауға
мүмкіндік беру, ақын туралы қосымша ән-күй
өнерінен хабар беру және олардың шығармаға
деген қызығушылығын ояту..
* Оқушылардың Ұлы ақын шығармаларының
мәдениеттік үлгілеріне мән беріп, жазба тіл
мәдениетін меңгеруіне бағдар беру.
2 слайд
Мақсат қою кезеңі: * Оқушылардың Ұлы ақын туралы және оның шығармашылығының негізгі тақырыптары туралы меңгеріп, өз ойындағы сауатын жазып, жеткізуіне ықпал ету, Абай және орыс классиктері мәліметін беру. * Ұлы ақын тақырыбынан мәлімет бере отырып, тілдік білім негіздерін жүйелі, нақты қабылдауға мүмкіндік беру, ақын туралы қосымша ән-күй өнерінен хабар беру және олардың шығармаға деген қызығушылығын ояту.. * Оқушылардың Ұлы ақын шығармаларының мәдениеттік үлгілеріне мән беріп, жазба тіл мәдениетін меңгеруіне бағдар беру.
3 слайд
3 слайд
4 слайд
ЕКІНШІ СӨЗ
Мен бала күнімде естуші едім, біздің қазақ сартты көрсе, күлуші еді «енеңді ұрайын,
кең қолтық, шүлдіреген тәжік, Арқадан үй төбесіне саламын деп, қамыс артқан, бұтадан
қорыққан, көз көргенде «әке-үке» десіп, шығып кетсе, қызын боқтасқан, «сарт-сұрт
деген осы» деп. Ноғайды көрсе, оны да боқтап күлуші еді: «түйеден қорыққан ноғай,
атқа мінсе - шаршап, жаяу жүрсе - демін алады, ноғай дегенше, ноқай десеңші, түкке
ыңғайы келмейді, солдат ноғай, қашқын ноғай, башалшік ноғай» деп. Орысқа да
күлуші еді: «ауылды көрсе шапқан, жаман сасыр бас орыс» деп.
Орыс ойына келгенін қылады деген... не айтса соған нанады, «ұзын құлақты тауып бер
депті» деп.
Сонда мен ойлаушы едім: ей, құдай-ай, бізден басқа халықтың бәрі антұрған, жаман
келеді екен, ең тәуір халық біз екенбіз деп, әлгі айтылмыш сөздерді бір үлкен қызық
көріп, қуанып күлуші едім.
Енді қарап тұрсам, сарттың екпеген егіні жоқ, шығармаған жемісі жоқ, саудагерінің
жүрмеген жері жоқ, қылмаған шеберлігі жоқ. Өзіменен өзі әуре болып, біріменен бірі
ешбір шаһары жауласпайды! Орысқа қарамай тұрғанда қазақтың өлісінің ахиреттігін,
тірісінің киімін сол жеткізіп тұрды. Әке балаға қимайтұғын малыңды кірелеп сол айдап
кетіп тұрды ғой. Орысқа қараған соң да, орыстың өнерлерін бізден олар көп үйреніп
кетті. Үлкен байлар да, үлкен молдалар да, ептілік, қырмызылық, сыпайылық - бәрі
соларда. Ноғайға қарасам, солдаттыққа да шыдайды, кедейлікке де шыдайды, қазаға да
шыдайды, молда, медресе сақтап, дін күтуге де шыдайды. Еңбек қылып, мал табудың да
жөнін солар біледі, салтанат, әсем де соларда. Оның малдыларына, құзғын тамағымыз
үшін, біріміз жалшы, біріміз қош алушымыз. Біздің ең байымызды: «сәнің шақшы
аяғың білән пышыратырға қойған идән түгіл, шық, сасық казақ», - деп үйінен қуып
шығарады. Оның бәрі - бірін-бірі қуып қор болмай, шаруа қуып, өнер тауып, мал тауып,
зор болғандық әсері. Орысқа айтар сөз де жоқ, біз құлы, күңі құрлы да жоқпыз.
Бағанағы мақтан, бағанағы қуанған, күлген сөздеріміз қайда?
1890 жыл.
4 слайд
ЕКІНШІ СӨЗ Мен бала күнімде естуші едім, біздің қазақ сартты көрсе, күлуші еді «енеңді ұрайын, кең қолтық, шүлдіреген тәжік, Арқадан үй төбесіне саламын деп, қамыс артқан, бұтадан қорыққан, көз көргенде «әке-үке» десіп, шығып кетсе, қызын боқтасқан, «сарт-сұрт деген осы» деп. Ноғайды көрсе, оны да боқтап күлуші еді: «түйеден қорыққан ноғай, атқа мінсе - шаршап, жаяу жүрсе - демін алады, ноғай дегенше, ноқай десеңші, түкке ыңғайы келмейді, солдат ноғай, қашқын ноғай, башалшік ноғай» деп. Орысқа да күлуші еді: «ауылды көрсе шапқан, жаман сасыр бас орыс» деп. Орыс ойына келгенін қылады деген... не айтса соған нанады, «ұзын құлақты тауып бер депті» деп. Сонда мен ойлаушы едім: ей, құдай-ай, бізден басқа халықтың бәрі антұрған, жаман келеді екен, ең тәуір халық біз екенбіз деп, әлгі айтылмыш сөздерді бір үлкен қызық көріп, қуанып күлуші едім. Енді қарап тұрсам, сарттың екпеген егіні жоқ, шығармаған жемісі жоқ, саудагерінің жүрмеген жері жоқ, қылмаған шеберлігі жоқ. Өзіменен өзі әуре болып, біріменен бірі ешбір шаһары жауласпайды! Орысқа қарамай тұрғанда қазақтың өлісінің ахиреттігін, тірісінің киімін сол жеткізіп тұрды. Әке балаға қимайтұғын малыңды кірелеп сол айдап кетіп тұрды ғой. Орысқа қараған соң да, орыстың өнерлерін бізден олар көп үйреніп кетті. Үлкен байлар да, үлкен молдалар да, ептілік, қырмызылық, сыпайылық - бәрі соларда. Ноғайға қарасам, солдаттыққа да шыдайды, кедейлікке де шыдайды, қазаға да шыдайды, молда, медресе сақтап, дін күтуге де шыдайды. Еңбек қылып, мал табудың да жөнін солар біледі, салтанат, әсем де соларда. Оның малдыларына, құзғын тамағымыз үшін, біріміз жалшы, біріміз қош алушымыз. Біздің ең байымызды: «сәнің шақшы аяғың білән пышыратырға қойған идән түгіл, шық, сасық казақ», - деп үйінен қуып шығарады. Оның бәрі - бірін-бірі қуып қор болмай, шаруа қуып, өнер тауып, мал тауып, зор болғандық әсері. Орысқа айтар сөз де жоқ, біз құлы, күңі құрлы да жоқпыз. Бағанағы мақтан, бағанағы қуанған, күлген сөздеріміз қайда? 1890 жыл.
5 слайд
Қазақ халқының елдік
тарихи,тағдыр жолы, мінез
сипаты, ақыл-ойы, тұрмыс-
ахуалы, қоңыс-мекені, өнер-
өрісі-бәрі де Абай сөзінде
тұнып тұр. Абай - ұрпақтармен
мәңгі жасайтын құдірет иесі.
Ғ. Қайырбеков
5 слайд
Қазақ халқының елдік тарихи,тағдыр жолы, мінез сипаты, ақыл-ойы, тұрмыс- ахуалы, қоңыс-мекені, өнер- өрісі-бәрі де Абай сөзінде тұнып тұр. Абай - ұрпақтармен мәңгі жасайтын құдірет иесі. Ғ. Қайырбеков