Материалдар / Ашық сабақ Квадрат тенгламаларни ечиш
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ Квадрат тенгламаларни ечиш

Материал туралы қысқаша түсінік
материал 8 сыныпқа сабақ беретін мұғалымдерге керек
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қараша 2020
369
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
88 -«-« ДД » синфда » синфда алгебра дарсиалгебра дарси 88 -«-« ДД » синфда » синфда алгебра дарсиалгебра дарси КвадраКва

1 слайд
88 -«-« ДД » синфда » синфда алгебра дарсиалгебра дарси 88 -«-« ДД » синфда » синфда алгебра дарсиалгебра дарси КвадраКвадра тт тенглама тенглама ларлар ни ечишни ечиш Тайёрлаган: математика фани ўқитувчиси Хасанова К.З.

« Біз өткен бабамыз, қазіргі бағамызбен ғана емес, келешектегі шамамызбен де мақтана алатын ұлт болуымыз керек” Н. Ә.

2 слайд
« Біз өткен бабамыз, қазіргі бағамызбен ғана емес, келешектегі шамамызбен де мақтана алатын ұлт болуымыз керек” Н. Ә. Назарбаев

Дарснинг мақсади: 1) Мисоллар ишлаш асосида ўтилган мавзуни мустаҳкамлаш 2) Ўқувчиларни оғзаки ва ёзма ҳисоблаш кўникма малака

3 слайд
Дарснинг мақсади: 1) Мисоллар ишлаш асосида ўтилган мавзуни мустаҳкамлаш 2) Ўқувчиларни оғзаки ва ёзма ҳисоблаш кўникма малакаларини шакллантириш, фанга бўлган қизиқишини ошириш. 3) Ватанпарварлик, изланувчанлик руҳда тарбиялаш

1. Такрорлаш- билимлар онаси • Қандай тен г лама квадрат тенглама дейилади? ах 2 +вх+с=0, а=0

4 слайд
1. Такрорлаш- билимлар онаси • Қандай тен г лама квадрат тенглама дейилади? ах 2 +вх+с=0, а=0

• Келтирилган квадрат тенглама деб қандай тенгламага айтилади? х 2 +рх+ q =0, а= 1

5 слайд
• Келтирилган квадрат тенглама деб қандай тенгламага айтилади? х 2 +рх+ q =0, а= 1

• Чала квадрат тенглама деб қандай тенгламага айтилади? Турлари? Ечилиш усуллари? 1) с=0 ах 2 +вх=0 х(ах+в)=0 х 1 =0, х 2 =

6 слайд
• Чала квадрат тенглама деб қандай тенгламага айтилади? Турлари? Ечилиш усуллари? 1) с=0 ах 2 +вх=0 х(ах+в)=0 х 1 =0, х 2 =-в/а 2) в=0 ах 2 +с=0 а=0, х 2 =-с/а 3) в=0, с=0, а=0 ах 2 =0 х=0

• Квадрат тенглама илдизлари формуласи? Дискриминантнинг формуласи . 1) Д > 0, тенглама 2-та ечимга эга 2) Д=0, тенглама 1-та

7 слайд
• Квадрат тенглама илдизлари формуласи? Дискриминантнинг формуласи . 1) Д > 0, тенглама 2-та ечимга эга 2) Д=0, тенглама 1-та ечимга эга 3) Д <0 , тенглама ечимга эга эмаса b x 2   ac b D a D b x 4 2 2 2,1     

• Виет теоремасини изохланг. х 2 +рх+ q =0, х 1 +х 2 =-р, х 1 х 2 = q

8 слайд
• Виет теоремасини изохланг. х 2 +рх+ q =0, х 1 +х 2 =-р, х 1 х 2 = q

2. Теориядан амалиётга 1 группа 1) (х-5) 2 +4х =25 2) (х-4)(х+4)=х 2 -2 3) 2 группа 1) 4х 2 - х =0 2) 9х 2 -4=0 3) а 2 -

9 слайд
2. Теориядан амалиётга 1 группа 1) (х-5) 2 +4х =25 2) (х-4)(х+4)=х 2 -2 3) 2 группа 1) 4х 2 - х =0 2) 9х 2 -4=0 3) а 2 -7=0 4) 3х 2 +10х+7=0 3 группа 1) х 2 - 4 х =0 2) 3х 2 =0 3) х 2 -15=0 4) 9х+2=05 9 2   х

1 группа 4) -4х 2 -12х+7=0 5) 0,5х 2 +х=4(1 + 0,125х 2 ) 6) 7) Илдизлари квадрат тенглама тузинг 8 ) Аниқланиш соҳасини

10 слайд
1 группа 4) -4х 2 -12х+7=0 5) 0,5х 2 +х=4(1 + 0,125х 2 ) 6) 7) Илдизлари квадрат тенглама тузинг 8 ) Аниқланиш соҳасини топинг 2 группа 5) 9х(4х-1)=3 6 х 2 -1 6) Виет теоремасидан фойдаланиб ечимини топинг х 2 -8х+15=0 7) Ани қ лаш соҳасини топинг 8) 3х-2х 2 =0 3 группа 5) х 2 - 10 х +25=0 6) Квадрат тенглама илдизлари йи ғиндиси ва кўпайтмасини топинг х 2 +4х-3 =0 7) Д > 0 да тенглама нечта илдизи бор 8 ) Илдиз белгиси остига киритинг 3 4   х у 3 3, 3 2 ) 5 1( 6 ) 5 3( 2    4 5   õ ó õ 4 4

3. Дарслик билан ишлаш 1 группа 2 группа 3 группа № 163 (1,2) №156(1,2) №15 3 Дунёда кем

11 слайд
3. Дарслик билан ишлаш 1 группа 2 группа 3 группа № 163 (1,2) №156(1,2) №15 3 Дунёда кемалар к ўп: пассажир кемалари, юк кемалари. “Заковат” сандиқчаси ичидаги “кема” эса асрлар юкини ташийди. Диққат савол: сандиқчада нима бор?

1. Квадрат тенгламани графиги пар а бола бўлади.

12 слайд
1. Квадрат тенгламани графиги пар а бола бўлади.

2. Қиш кунларда кийиб юрадиган бош кийимимиз шу график асосда ишлатилган.

13 слайд
2. Қиш кунларда кийиб юрадиган бош кийимимиз шу график асосда ишлатилган.

* 3. Автомашинанинг фараси тунда ёнаётган вақтда.

14 слайд
* 3. Автомашинанинг фараси тунда ёнаётган вақтда.

5.Билимингни чархла ( Оғзаки ҳисоб)

15 слайд
5.Билимингни чархла ( Оғзаки ҳисоб)

Мантиқий савол * 1,2,5,10,20,50,100,200,500… * Сонлар қаторини давом эттиринг. * Бу қатордаги сонлар нимани англатади?

16 слайд
Мантиқий савол * 1,2,5,10,20,50,100,200,500… * Сонлар қаторини давом эттиринг. * Бу қатордаги сонлар нимани англатади?

* 6. Манти қий савол * 6 та ўқувчи учрашиб , бир бири билан қўл * бериб сўрашди. Сўрашиш давомида неча * марта қўл олиш

17 слайд
* 6. Манти қий савол * 6 та ўқувчи учрашиб , бир бири билан қўл * бериб сўрашди. Сўрашиш давомида неча * марта қўл олишишган?

7. Дарс якуни Уйга вазифа 1 группа 2 группа 3 группа № 153 (1-4) №157(1,2) №63 (3,4)

18 слайд
7. Дарс якуни Уйга вазифа 1 группа 2 группа 3 группа № 153 (1-4) №157(1,2) №63 (3,4)

* Тилагимиз Оллоҳдан иноят * бўлсин, * Барча барчангизда адолат *

19 слайд
* Тилагимиз Оллоҳдан иноят * бўлсин, * Барча барчангизда адолат * бўлсин. * Мурувват боғида саховат * бўлсин, * Бизни тинглаганлар саломат * бўлсин.