Ашық сабақ: "Қызықты биология әлеміне саяхат" сайыс сабақ




1 слайд
Б.Майлин атындағы №21 жалпы орта мектебі
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Биология пән мұғалімі: А.Унерова
Сыныбы: 9 сайыс сабақ
1 слайд
Б.Майлин атындағы №21 жалпы орта мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесі Биология пән мұғалімі: А.Унерова Сыныбы: 9 сайыс сабақ

2 слайд
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды биология ғылымының
қызықты мәліметтерімен таныстыру және білімді, білікті болуға,
шапшаңдыққа, алғырлыққа, тез ойлауға, достарымен топтасып,
жұмыс жасауға баулу.
Сабақтың түрі: жарыс, сайыс сабақ
Сабақтың әдісі: жарыстыру
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, слайд,
презентация, плакаттар
2 слайд
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды биология ғылымының қызықты мәліметтерімен таныстыру және білімді, білікті болуға, шапшаңдыққа, алғырлыққа, тез ойлауға, достарымен топтасып, жұмыс жасауға баулу. Сабақтың түрі: жарыс, сайыс сабақ Сабақтың әдісі: жарыстыру Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, слайд, презентация, плакаттар

3 слайд
Сайысымыздың негізгі бөлімдерімен таныстыратын болсам:
Сайысымыз 6 кезеңнен тұрады:
І кезең – Кім білгір?
ІІ кезең – «Сенесіз бе, сенбейсіз бе?»
ІІІ кезең – Терминдер аукционы
І V кезең – Бұл қандай ғ а лым?
V кезең – Ізденіс
V І кезең – Биологиялық пошта
V ІІ кезең – Шешендік өнер
3 слайд
Сайысымыздың негізгі бөлімдерімен таныстыратын болсам: Сайысымыз 6 кезеңнен тұрады: І кезең – Кім білгір? ІІ кезең – «Сенесіз бе, сенбейсіз бе?» ІІІ кезең – Терминдер аукционы І V кезең – Бұл қандай ғ а лым? V кезең – Ізденіс V І кезең – Биологиялық пошта V ІІ кезең – Шешендік өнер

4 слайд
І кезең «Кім білгір?»
1 топ
1. Зоология ғылымының балықтарды зерттейтін саласы:
2. Инсулин жетіспегенде болатын ауру:
3. Фотосинтездегі хлорофилдің рөлін алғаш сипаттаған ғалым:
4. Жұмыртқаның ақуызына ұқсас мөлдір, желім тәрізді созылмалы қоймалжың тірі зат:
5. 1892 жылы темекі теңбілін зерттеп, вирусты ашты:
6. Басыңқы гендер қалай атаймыз:
7. Хромосомалық теорияны жарыққа шығарды:
8. «Зоология философиясы»атты еңбек жазған ғалым:
9. Тек өсімдік жасушасына ғана тән денешіктер:
10. 1665 жылы алғаш рет өсімдік қабығының жұқа кесіндісін микроскоппен көрген:
11. Оқу кезінде кітап көзден мынадай қашықтыққа алыс болуы керек:
12. Құрттар - топырақтан, шыбындар - шіріген еттен пайда болады деп есептеген ғалым:
13. Жұмыртқа салатын сүтқоректілер:
14. Есте сақтаудың төмендеуі немесе бұзылуы:
15. Өсімдіктер әлемін зерттейтін ғылым: Ихтиология
Қант ауруы
К. А. Тимирязев
Цитоплазма
Д. И. Ивановский
Доминантты
Т. Морган
Ж. Б. Ламарк
Пластид
Роберт Гук
30 - 35см
Аристотель
Түрпі
Амнезия
Ботаника
4 слайд
І кезең «Кім білгір?» 1 топ 1. Зоология ғылымының балықтарды зерттейтін саласы: 2. Инсулин жетіспегенде болатын ауру: 3. Фотосинтездегі хлорофилдің рөлін алғаш сипаттаған ғалым: 4. Жұмыртқаның ақуызына ұқсас мөлдір, желім тәрізді созылмалы қоймалжың тірі зат: 5. 1892 жылы темекі теңбілін зерттеп, вирусты ашты: 6. Басыңқы гендер қалай атаймыз: 7. Хромосомалық теорияны жарыққа шығарды: 8. «Зоология философиясы»атты еңбек жазған ғалым: 9. Тек өсімдік жасушасына ғана тән денешіктер: 10. 1665 жылы алғаш рет өсімдік қабығының жұқа кесіндісін микроскоппен көрген: 11. Оқу кезінде кітап көзден мынадай қашықтыққа алыс болуы керек: 12. Құрттар - топырақтан, шыбындар - шіріген еттен пайда болады деп есептеген ғалым: 13. Жұмыртқа салатын сүтқоректілер: 14. Есте сақтаудың төмендеуі немесе бұзылуы: 15. Өсімдіктер әлемін зерттейтін ғылым: Ихтиология Қант ауруы К. А. Тимирязев Цитоплазма Д. И. Ивановский Доминантты Т. Морган Ж. Б. Ламарк Пластид Роберт Гук 30 - 35см Аристотель Түрпі Амнезия Ботаника

5 слайд
1. Балықтың зәр шығару мүшесі:
2. Өсімдіктерге арналған Қазақстанның «Қызыл кітабы» жарық көрді:
3. Денесінің түсі тез өзгерете алатын қабыршақтылар отрядының өкілі:
4. «Вирус» терминін 1899 жылы ғылымға енгізді:
5. Қостанай далалы аймағында орналасқан қорық:
6. Генетикалық зерттеулер жүргізуге қолайлы жәндік:
7. 150 млн. жыл бұрын тіршілік еткен құстардың арғы тегі:
8. Қанда темірдің тұрақтылығын сақтайтын без:
9. Ядролық сынақ өткізуге мораторий жариялаған тұлға:
10. Гуморальдық реттелуде негізгі рөл атқаратын заттар:
11. Генотип және фенотип ұғымдарын қалыптастырды:
12. Нәруызды түзетін аминқышқылдардың саны:
13. Қан айналудың бір айналымы қанша уақыт алады:
14. Жасушаларды энергиямен қамтамасыз етеді:
15. Эволюциялық ілімнің негізін салған ғалым: 2 топ
Бүйрек
1981 жылы
Құбылғы
М. В. Бейерник
Наурызым қорығы
Дрозофила шыбыны
Көнеқұс
Гипофиз
Н. Назарбаев
Гормондар
В. Иогансен
20
27 секунд
Митохондрия
Ч. Дарвин
5 слайд
1. Балықтың зәр шығару мүшесі: 2. Өсімдіктерге арналған Қазақстанның «Қызыл кітабы» жарық көрді: 3. Денесінің түсі тез өзгерете алатын қабыршақтылар отрядының өкілі: 4. «Вирус» терминін 1899 жылы ғылымға енгізді: 5. Қостанай далалы аймағында орналасқан қорық: 6. Генетикалық зерттеулер жүргізуге қолайлы жәндік: 7. 150 млн. жыл бұрын тіршілік еткен құстардың арғы тегі: 8. Қанда темірдің тұрақтылығын сақтайтын без: 9. Ядролық сынақ өткізуге мораторий жариялаған тұлға: 10. Гуморальдық реттелуде негізгі рөл атқаратын заттар: 11. Генотип және фенотип ұғымдарын қалыптастырды: 12. Нәруызды түзетін аминқышқылдардың саны: 13. Қан айналудың бір айналымы қанша уақыт алады: 14. Жасушаларды энергиямен қамтамасыз етеді: 15. Эволюциялық ілімнің негізін салған ғалым: 2 топ Бүйрек 1981 жылы Құбылғы М. В. Бейерник Наурызым қорығы Дрозофила шыбыны Көнеқұс Гипофиз Н. Назарбаев Гормондар В. Иогансен 20 27 секунд Митохондрия Ч. Дарвин

6 слайд
ІІ кезең – «Сенесіз бе, сенбейсіз бе?»
Сайыскерлер оқылған сұраққа сенемін немесе сенбеймін деп жауап береді.
Дұрыс жауап үшін 1 ұпай беріледі.
1 топ
1. Сенесіз бе, сенбейсіз бе саңырауқұлақты зерттейтін ғылымды
микология деп атайды.
2. Сенесіз бе, сенбейсіз бе паразитті саңырауқұлақпен нан ашытуға
болады.
3. Сенесіз бе, сенбейсіз бе дүниедегі ең биік ағаш – шырша
4. Сенесіз бе, сенбейсіз бе жануар жасушасында пластидтер
кездеседі.
5. Сенесіз бе, сенбейсіз бе бақаның ескерткіші Франция мен
Жапония елдерінде қойылған.
6. Сенесіз бе, сенбейсіз бе қазақстанда 12 қорық бар
6 слайд
ІІ кезең – «Сенесіз бе, сенбейсіз бе?» Сайыскерлер оқылған сұраққа сенемін немесе сенбеймін деп жауап береді. Дұрыс жауап үшін 1 ұпай беріледі. 1 топ 1. Сенесіз бе, сенбейсіз бе саңырауқұлақты зерттейтін ғылымды микология деп атайды. 2. Сенесіз бе, сенбейсіз бе паразитті саңырауқұлақпен нан ашытуға болады. 3. Сенесіз бе, сенбейсіз бе дүниедегі ең биік ағаш – шырша 4. Сенесіз бе, сенбейсіз бе жануар жасушасында пластидтер кездеседі. 5. Сенесіз бе, сенбейсіз бе бақаның ескерткіші Франция мен Жапония елдерінде қойылған. 6. Сенесіз бе, сенбейсіз бе қазақстанда 12 қорық бар

7 слайд
2 топ
1. Сенесіз бе, сенбейсіз бе тағамдарды бүлдіретін саңырауқұлақтарға
мукорды жатқызады.
2. Сенесіз бе, сенбейсіз бе адамда 1 бас, 2 қол. 3 аяқ бар
3. Сенесіз бе, сенбейсіз бе адам бүйректің салмағы 150, жүректікі 250 -
300 г.
4. Сенесіз бе, сенбейсіз бе ағаштар 300 - 500 жыл жасайды.
5. Сенесіз бе, сенбейсіз бе картоптың отаны Қазақстан.
6. Сенесіз бе, сенбейсіз бе Ақтөбе облысында Ырғыз Торғай Резерваты
бар
7 слайд
2 топ 1. Сенесіз бе, сенбейсіз бе тағамдарды бүлдіретін саңырауқұлақтарға мукорды жатқызады. 2. Сенесіз бе, сенбейсіз бе адамда 1 бас, 2 қол. 3 аяқ бар 3. Сенесіз бе, сенбейсіз бе адам бүйректің салмағы 150, жүректікі 250 - 300 г. 4. Сенесіз бе, сенбейсіз бе ағаштар 300 - 500 жыл жасайды. 5. Сенесіз бе, сенбейсіз бе картоптың отаны Қазақстан. 6. Сенесіз бе, сенбейсіз бе Ақтөбе облысында Ырғыз Торғай Резерваты бар

8 слайд
ІІІ кезең – Терминдер аукционы
1. Микробиология 2. Ихтиология 3. Микология
4. Генетика 5. Биология 6. Гельминтология
8 слайд
ІІІ кезең – Терминдер аукционы 1. Микробиология 2. Ихтиология 3. Микология 4. Генетика 5. Биология 6. Гельминтология

9 слайд
І V кезең – Бұл қандай ғ а лым?
Ч. Р. Дарвин К. Линней Г. РобертГ. И. Мендель
9 слайд
І V кезең – Бұл қандай ғ а лым? Ч. Р. Дарвин К. Линней Г. РобертГ. И. Мендель

10 слайд
V кезең – Ізденіс
Бұл кезеңде өсімдіктер туралы қысқаша мағлұмат беріледі, ол қандай өсімдік
екенін табу үшін 2 мүмкіндік беріледі. 1 мүмкіндіктен тапқан топқа 10 ұпай, 2
мүмкіндіктен тапқан топқа 5 ұпай.
1 топ
1-мүмкіндік.
Мен жылуды, ылғалды, жарықты және құнарлы
топырақты, суды сүйетін дақылмын. Қайнатпам
- асқазан ауруына қолданылатын тамаша дәрі. 2-мүмкіндік.
Мені өсіруден дүние жүзілік
рекорд жасаған Ыбырай Жақаев.
Сонда мен қай өсімдікпін?
10 слайд
V кезең – Ізденіс Бұл кезеңде өсімдіктер туралы қысқаша мағлұмат беріледі, ол қандай өсімдік екенін табу үшін 2 мүмкіндік беріледі. 1 мүмкіндіктен тапқан топқа 10 ұпай, 2 мүмкіндіктен тапқан топқа 5 ұпай. 1 топ 1-мүмкіндік. Мен жылуды, ылғалды, жарықты және құнарлы топырақты, суды сүйетін дақылмын. Қайнатпам - асқазан ауруына қолданылатын тамаша дәрі. 2-мүмкіндік. Мені өсіруден дүние жүзілік рекорд жасаған Ыбырай Жақаев. Сонда мен қай өсімдікпін?

11 слайд
2 топ
1-мүмкіндік.
Мен екі жылдық көкөністік дақылдардың
маңыздыларының бірімін. Сыртқы
келбетім қабыршақты құрғақ, сары, ақ
кейде күлгін түсті болып келеді
2-мүмкіндік.
Мені шұжық өндіруде, сүрлеме жасауда,
асқа дәм беретін зат есебінде
пайдаланады. Тұмау, жүрек жұмысын
жақсартатын дәрі ретінде қолданылады.
11 слайд
2 топ 1-мүмкіндік. Мен екі жылдық көкөністік дақылдардың маңыздыларының бірімін. Сыртқы келбетім қабыршақты құрғақ, сары, ақ кейде күлгін түсті болып келеді 2-мүмкіндік. Мені шұжық өндіруде, сүрлеме жасауда, асқа дәм беретін зат есебінде пайдаланады. Тұмау, жүрек жұмысын жақсартатын дәрі ретінде қолданылады.

12 слайд
V І кезең – Биологиялық пошта
12 слайд
V І кезең – Биологиялық пошта

13 слайд
V ІІ кезең – Шешендік өнер
1. Гүл - адам өмірінің сәні.
2. Темекі - денсаулық дұшпаны.
3. Қымыз - шипалы сусын.
4. Пияз - ауруға қарсы мың да бір ем. 5. Өсімдік - өмір тірегі.
13 слайд
V ІІ кезең – Шешендік өнер 1. Гүл - адам өмірінің сәні. 2. Темекі - денсаулық дұшпаны. 3. Қымыз - шипалы сусын. 4. Пияз - ауруға қарсы мың да бір ем. 5. Өсімдік - өмір тірегі.

14 слайд
«Қызықты биология әлеміне саяхат» атты сайыс мәресіне жетті.
Сөз кезегін әділ қазыларға бере міз. Қорытынды
14 слайд
«Қызықты биология әлеміне саяхат» атты сайыс мәресіне жетті. Сөз кезегін әділ қазыларға бере міз. Қорытынды

15 слайд
15 слайд