Материалдар / Ашық сабақ. Смагулова Гульжанат Айгалиевна
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ. Смагулова Гульжанат Айгалиевна

Материал туралы қысқаша түсінік
Зайырлы мемлекет
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
07 Қазан 2020
401
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Зайырлылық және дінтану негіздері Глубокое кенті, 2016 ж Орындаған: Нурсеитова Н. Қ. «О. Бөкей атындағы қазақ орта мектебі»

1 слайд
Зайырлылық және дінтану негіздері Глубокое кенті, 2016 ж Орындаған: Нурсеитова Н. Қ. «О. Бөкей атындағы қазақ орта мектебі» КММ

1 слайд

Зайырлылық және дінтану негіздері Глубокое кенті, 2016 ж Орындаған: Нурсеитова Н. Қ. «О. Бөкей атындағы қазақ орта мектебі» КММ

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі Шығыс Қазақстан облысыоблысы Глубокоеауданы. О. Бөкей атындағы қа

2 слайд
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі Шығыс Қазақстан облысыоблысы Глубокоеауданы. О. Бөкей атындағы қазақ орта мектебі. Нурсеитова Нурлан Қабыкенқызы Білімі: жоғары Оқу орны: СПИ Мамандығы: Тарих және қоғамтану пәндерінің мұғалімі санаты: Жоғары

2 слайд

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі Шығыс Қазақстан облысыоблысы Глубокоеауданы. О. Бөкей атындағы қазақ орта мектебі. Нурсеитова Нурлан Қабыкенқызы Білімі: жоғары Оқу орны: СПИ Мамандығы: Тарих және қоғамтану пәндерінің мұғалімі санаты: Жоғары

Қазақстан Республикасының конституциясы 1- бап 1. Қазақстан Республикасы өзін демократиялық, зайырлы, құқықтық және әлеуметтік

3 слайд
Қазақстан Республикасының конституциясы 1- бап 1. Қазақстан Республикасы өзін демократиялық, зайырлы, құқықтық және әлеуметтік мемлекет ретінде орнықтырады, оның ең қымбат қазынасы- адам және адамның өмірі, құқықтары мен бостандықтары.

3 слайд

Қазақстан Республикасының конституциясы 1- бап 1. Қазақстан Республикасы өзін демократиялық, зайырлы, құқықтық және әлеуметтік мемлекет ретінде орнықтырады, оның ең қымбат қазынасы- адам және адамның өмірі, құқықтары мен бостандықтары.

 « Біз бұқара санасындағы діншілдіктің артуына әзір болуымыз керек, онда тұрған қатерлі ештеңе жоқ. Жалпы дін өздігінен өн

4 слайд
 « Біз бұқара санасындағы діншілдіктің артуына әзір болуымыз керек, онда тұрған қатерлі ештеңе жоқ. Жалпы дін өздігінен өнегелі ақиқаттан бөтен ештеңе үйретпейді. Жалғыз-ақ, бізге қауіп төндіретіні діни біліміміздің деңгейі онша жоғары болмай отырғаны. »  Н.Ә. Назарбаев

4 слайд

 « Біз бұқара санасындағы діншілдіктің артуына әзір болуымыз керек, онда тұрған қатерлі ештеңе жоқ. Жалпы дін өздігінен өнегелі ақиқаттан бөтен ештеңе үйретпейді. Жалғыз-ақ, бізге қауіп төндіретіні діни біліміміздің деңгейі онша жоғары болмай отырғаны. »  Н.Ә. Назарбаев

 Зайырлылық ұғымы “лаицизм – грек тіліндегі “лаикос”- халықтық, бұқаралық деген мағынаны білдірсе, француз тілінде “лаицит

5 слайд
 Зайырлылық ұғымы “лаицизм – грек тіліндегі “лаикос”- халықтық, бұқаралық деген мағынаны білдірсе, француз тілінде “лаиците”- діни емес, яғни,”лаику”- зайырлы дегенді білдіреді .  Бүгінгі қазақ тіліндегі “зайырлы”,”зайырлылық” сөзі- “заһир”, яғни, анық, ашық деген мағыналарды білдіретін араб тілінен енген сөз. Бұл сөзді алғаш рет өткен ғасырда Алаш қайраткерлері “Алаш мемлекетін” құруда өз заңнамаларында қолданды. Олар бұл сөзді  1 ) Ашық, нақтылық ;2) адами, адамдық, өркениеттік ;3) азаматтық деген мағыналарда қабылдады .

5 слайд

 Зайырлылық ұғымы “лаицизм – грек тіліндегі “лаикос”- халықтық, бұқаралық деген мағынаны білдірсе, француз тілінде “лаиците”- діни емес, яғни,”лаику”- зайырлы дегенді білдіреді .  Бүгінгі қазақ тіліндегі “зайырлы”,”зайырлылық” сөзі- “заһир”, яғни, анық, ашық деген мағыналарды білдіретін араб тілінен енген сөз. Бұл сөзді алғаш рет өткен ғасырда Алаш қайраткерлері “Алаш мемлекетін” құруда өз заңнамаларында қолданды. Олар бұл сөзді  1 ) Ашық, нақтылық ;2) адами, адамдық, өркениеттік ;3) азаматтық деген мағыналарда қабылдады .

6

6 слайд
6

6 слайд

6

 Қазақстан Республикасында діни экстремизм мен терроризмге қарсы іс- қимыл жөніндегі 2013 - 2017 жылдарға арналған мемлекеттік

7 слайд
 Қазақстан Республикасында діни экстремизм мен терроризмге қарсы іс- қимыл жөніндегі 2013 - 2017 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарлама туралы  Қазақстан Республикасы Президентінің 2013 жылғы 24 қыркүйектегі № 648 Жарлығы        ҚАУЛЫ ЕТЕМІН:       1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасында діни экстремизм мен терроризмге қарсы іс-қимыл жөніндегі 2013 - 2017 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарлама (бұдан әрі - Бағдарлама) бекітілсін.       2. Қазақстан Республикасының Үкіметі:       1) бір ай мерзімде Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігімен келісім бойынша Бағдарламаны іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспарын әзірлесін және бекітсін;       2) «Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік жоспарлау жүйесінің одан әрі жұмыс істеуінің кейбір мәселелері туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 4 наурыздағы № 931  Жарлығында  белгіленген мерзімдерде және тәртіппен Бағдарламаның орындалу барысы туралы Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігіне ақпарат ұсынсын.       3. Орталық және жергілікті атқарушы органдар, сондай-ақ Қазақстан Республикасының Президентіне тікелей бағынатын және есеп беретін мемлекеттік органдар  Бағдарламаны  іске асыру жөнінде шаралар қабылдасын.       4. Осы Жарлықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігіне жүктелсін.       5. Осы Жарлық қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.       Қазақстан Республикасының       Президенті                         Н.Назарбаев Қазақстан Республикасы         Президентінің       2013 жылғы 24 қыркүйектегі       № 648 Жарлығымен           БЕКІТІЛГЕН        

7 слайд

 Қазақстан Республикасында діни экстремизм мен терроризмге қарсы іс- қимыл жөніндегі 2013 - 2017 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарлама туралы  Қазақстан Республикасы Президентінің 2013 жылғы 24 қыркүйектегі № 648 Жарлығы        ҚАУЛЫ ЕТЕМІН:       1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасында діни экстремизм мен терроризмге қарсы іс-қимыл жөніндегі 2013 - 2017 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарлама (бұдан әрі - Бағдарлама) бекітілсін.       2. Қазақстан Республикасының Үкіметі:       1) бір ай мерзімде Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігімен келісім бойынша Бағдарламаны іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспарын әзірлесін және бекітсін;       2) «Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік жоспарлау жүйесінің одан әрі жұмыс істеуінің кейбір мәселелері туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 4 наурыздағы № 931  Жарлығында  белгіленген мерзімдерде және тәртіппен Бағдарламаның орындалу барысы туралы Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігіне ақпарат ұсынсын.       3. Орталық және жергілікті атқарушы органдар, сондай-ақ Қазақстан Республикасының Президентіне тікелей бағынатын және есеп беретін мемлекеттік органдар  Бағдарламаны  іске асыру жөнінде шаралар қабылдасын.       4. Осы Жарлықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігіне жүктелсін.       5. Осы Жарлық қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.       Қазақстан Республикасының       Президенті                         Н.Назарбаев Қазақстан Республикасы         Президентінің       2013 жылғы 24 қыркүйектегі       № 648 Жарлығымен           БЕКІТІЛГЕН        

« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында

8 слайд
« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында жер беті халықтарын арасында діни сенімдер мен діндердің пайда болуы, орнығуы мен дамуы туралы білімі, діннің мәнін, оның адам өмірі мен қоғамдағы алатын орны, мақсаты мен мұратын түсіне, ажырата алу, өзін және жақындарын деструктивті, экстремистік және радикалды діни ағымдардың ықпалынан қорғайә алу біліктілігі, өзгенің діни танымына құрмет сезімі мен өз сеніміне құндылық қатынасы, зайырлылық ұстанымға және жоғары адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие тұлғасының қалыптасуына жағадай жасау деп түсінуіміз керек. Сонымен пәннің мақсаты- еліміздің жас азаматтарының жеке бас және мемлекет тұрақтылығының басты факторы ретінде зайырлылық ұстанымға, жоғарғы адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие толерантты тұлғасының қалыптасуына жағдай жасау. « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнінің тұжырымдамалық негіздері « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсаты мен міндеттері

8 слайд

« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында жер беті халықтарын арасында діни сенімдер мен діндердің пайда болуы, орнығуы мен дамуы туралы білімі, діннің мәнін, оның адам өмірі мен қоғамдағы алатын орны, мақсаты мен мұратын түсіне, ажырата алу, өзін және жақындарын деструктивті, экстремистік және радикалды діни ағымдардың ықпалынан қорғайә алу біліктілігі, өзгенің діни танымына құрмет сезімі мен өз сеніміне құндылық қатынасы, зайырлылық ұстанымға және жоғары адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие тұлғасының қалыптасуына жағадай жасау деп түсінуіміз керек. Сонымен пәннің мақсаты- еліміздің жас азаматтарының жеке бас және мемлекет тұрақтылығының басты факторы ретінде зайырлылық ұстанымға, жоғарғы адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие толерантты тұлғасының қалыптасуына жағдай жасау. « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнінің тұжырымдамалық негіздері « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсаты мен міндеттері

« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында

9 слайд
« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында жер беті халықтарын арасында діни сенімдер мен діндердің пайда болуы, орнығуы мен дамуы туралы білімі, діннің мәнін, оның адам өмірі мен қоғамдағы алатын орны, мақсаты мен мұратын түсіне, ажырата алу, өзін және жақындарын деструктивті, экстремистік және радикалды діни ағымдардың ықпалынан қорғайә алу біліктілігі, өзгенің діни танымына құрмет сезімі мен өз сеніміне құндылық қатынасы, зайырлылық ұстанымға және жоғары адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие тұлғасының қалыптасуына жағадай жасау деп түсінуіміз керек. Сонымен пәннің мақсаты- еліміздің жас азаматтарының жеке бас және мемлекет тұрақтылығының басты факторы ретінде зайырлылық ұстанымға, жоғарғы адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие толерантты тұлғасының қалыптасуына жағдай жасау. « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнінің тұжырымдамалық негіздері « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсаты мен міндеттері

9 слайд

« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында жер беті халықтарын арасында діни сенімдер мен діндердің пайда болуы, орнығуы мен дамуы туралы білімі, діннің мәнін, оның адам өмірі мен қоғамдағы алатын орны, мақсаты мен мұратын түсіне, ажырата алу, өзін және жақындарын деструктивті, экстремистік және радикалды діни ағымдардың ықпалынан қорғайә алу біліктілігі, өзгенің діни танымына құрмет сезімі мен өз сеніміне құндылық қатынасы, зайырлылық ұстанымға және жоғары адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие тұлғасының қалыптасуына жағадай жасау деп түсінуіміз керек. Сонымен пәннің мақсаты- еліміздің жас азаматтарының жеке бас және мемлекет тұрақтылығының басты факторы ретінде зайырлылық ұстанымға, жоғарғы адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие толерантты тұлғасының қалыптасуына жағдай жасау. « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнінің тұжырымдамалық негіздері « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсаты мен міндеттері

« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында

10 слайд
« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында жер беті халықтарын арасында діни сенімдер мен діндердің пайда болуы, орнығуы мен дамуы туралы білімі, діннің мәнін, оның адам өмірі мен қоғамдағы алатын орны, мақсаты мен мұратын түсіне, ажырата алу, өзін және жақындарын деструктивті, экстремистік және радикалды діни ағымдардың ықпалынан қорғайә алу біліктілігі, өзгенің діни танымына құрмет сезімі мен өз сеніміне құндылық қатынасы, зайырлылық ұстанымға және жоғары адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие тұлғасының қалыптасуына жағадай жасау деп түсінуіміз керек. Сонымен пәннің мақсаты- еліміздің жас азаматтарының жеке бас және мемлекет тұрақтылығының басты факторы ретінде зайырлылық ұстанымға, жоғарғы адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие толерантты тұлғасының қалыптасуына жағдай жасау. « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнінің тұжырымдамалық негіздері « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсаты мен міндеттері

10 слайд

« Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсатын Қазақстанның жас азаматының көпконфессиялық қоғам жағдайында жер беті халықтарын арасында діни сенімдер мен діндердің пайда болуы, орнығуы мен дамуы туралы білімі, діннің мәнін, оның адам өмірі мен қоғамдағы алатын орны, мақсаты мен мұратын түсіне, ажырата алу, өзін және жақындарын деструктивті, экстремистік және радикалды діни ағымдардың ықпалынан қорғайә алу біліктілігі, өзгенің діни танымына құрмет сезімі мен өз сеніміне құндылық қатынасы, зайырлылық ұстанымға және жоғары адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие тұлғасының қалыптасуына жағадай жасау деп түсінуіміз керек. Сонымен пәннің мақсаты- еліміздің жас азаматтарының жеке бас және мемлекет тұрақтылығының басты факторы ретінде зайырлылық ұстанымға, жоғарғы адамгершілік қасиеттер мен ізгілікті дүниетанымға ие толерантты тұлғасының қалыптасуына жағдай жасау. « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнінің тұжырымдамалық негіздері « Зайырлылық және дінтану негіздері » пәнін оқытудың мақсаты мен міндеттері

11«Зайырлылық және дінтану негіздері» пәнін оқытуды ұйымдастырудың принциптері Пәнді оқыту мақсатымен тығыз байланысты, оқул

11 слайд
11«Зайырлылық және дінтану негіздері» пәнін оқытуды ұйымдастырудың принциптері Пәнді оқыту мақсатымен тығыз байланысты, оқулықтағы оқу маетриалын құрылымдауға және оқыту үдерісін ұйымдастыруға негіз болып табылатын келесі дидактикалық принциптер талаптарына көңіл аудару қажет: ғылыми негізділік пен түсініктілік; жүйелілік пен бірізділік; саналылық пен белсенділік; білімді игерудің беріктігі; пәнаралық және пәнішілік байланыс; мәдени сәйкестілік принципі; проблемалылығы; даралай және саралай оқыту; оқу тапсырмаларының көпдеңгейлігін қамтамасыз ету; білімнің қолданбалылығын, яғни, оқушының функционалдық сауаттылығын қамтамасыз ету т.б.

11 слайд

11«Зайырлылық және дінтану негіздері» пәнін оқытуды ұйымдастырудың принциптері Пәнді оқыту мақсатымен тығыз байланысты, оқулықтағы оқу маетриалын құрылымдауға және оқыту үдерісін ұйымдастыруға негіз болып табылатын келесі дидактикалық принциптер талаптарына көңіл аудару қажет: ғылыми негізділік пен түсініктілік; жүйелілік пен бірізділік; саналылық пен белсенділік; білімді игерудің беріктігі; пәнаралық және пәнішілік байланыс; мәдени сәйкестілік принципі; проблемалылығы; даралай және саралай оқыту; оқу тапсырмаларының көпдеңгейлігін қамтамасыз ету; білімнің қолданбалылығын, яғни, оқушының функционалдық сауаттылығын қамтамасыз ету т.б.

Ғылыми негізіділік және түсініктілік принципі талаптары . Оқушыларға жалпы білім ретінде ұсынылатын діни білімінің ғылыми

12 слайд
Ғылыми негізіділік және түсініктілік принципі талаптары . Оқушыларға жалпы білім ретінде ұсынылатын діни білімінің ғылыми негізділігін қамтамасыз ету үшін, оқулықта дін саласындағы ғылыми басылымдарда жарық көрген барлық деректердің ішінен осы пән үшін ең маңызды деп санаған бөлігі барынша сарапталып, жүйеленіп, жинақталып беріледі. Ол үшін жасалған алғашқы қадам – әрбір діни құбылысқа байланысты пікірлер ғылыми ұғымдарға жеткізетін оқу пәнінің, тараулар мен бөлімдердің, әрбір тақырыптың құрастыру логикасына сай оқу материалын баяндау, меңгеру логикасын құру. Мысалы арнайы кесте, сызбалар беру, ой қозғау жұмыстары оқушыны өз пікірін ерікн, ашық айтып жеткізуге жетелейді. Қандай да бір түсінік немесе ұғым танымдық мәнге ие болу үшін оның негізгі белгілері мен ерекшеліктері нақты мәнге ие көздермен сипатталып, анықталуы керек. Бұл талап - оқулық мазмұнын құрастыру мен оқу үдерісін ұйымдастыру барысында оқушыда нақты, ғылыми ұғымдардың қалыптасуын қамтамасыз етеді. Мысалы, оқклықта «Дінтану әліппесі» айдарымен түсінік сөздерін ұсыну немесе түсіндірме сөздікпен жұмыс істеуге жағдай тудыру. Оқытудың ғылыми негізділік принципін түсініктілік принципімен байланыстық қараған жөн. Бұл жерже түсініктілік оқушыға жеңіл болу деген сөз емес, оқушының таным әрекетінің мүмкіндігіне сай болу деп түсіну керек. Осындай байланыс арқылы білім мазмұны ғылыми нақтыланған мазмұнға, ал оқу үдерісі оқушының дене және ақыл- ойының жұмыс істеуіне, ширауына, таным мүмкіндігінің артуына әкеледі. Мысалы, конференция, дөңгелек үстел, т.б. іскерлік ойындар ұйымдастыру оқушының өзін белгілі бір келбетте сезіні, әрекет үстінде тануына жол ашады. 12 Жүйелілік пен бірізділік принципі. Оқу материалы мен оқу үдерісі пән мазмұнының тарихи педагогоикалық бірізділігін сақатй отырып ұйымдастырылуы тиіс. Яғни, ұғымдардың ашылуы мен деректердің берілуі өздерінің тарихи ретімен және мазмұн сабақтастығы логикасымен берілуі тиіс. Мәтінде негізгі ой мен басты мақсат айқын берілуі тиіс, соларды ашу үшін келтірілген деректерді салыстыру, талдау, ой тұжырымдау қажеттілігі жасалынуы керек. Бұл принцип жаңа материалды беру алдында оқылған материалды еске түсіріп, қайталауы қажет етеді. Сонымен бірге әрбір сабақта келесі тақырыпты енгізуге негіз дайындау қажет. Сонымен мұғалім сабаққа дайындалғанда бір мезгілде екі-үш сабақтың оқу материалдарын дайындауы қажет. Тақырып соңында өтілген оқу материалы бойынша түрлі тапсырмалар арқылы жаңа ойларға, пікірлерге жетелеп отыру қажет. Мысалы, салыстыру кестелері, Венн диаграммасы, екі түрлі пікір сызбалары, т.б.

12 слайд

Ғылыми негізіділік және түсініктілік принципі талаптары . Оқушыларға жалпы білім ретінде ұсынылатын діни білімінің ғылыми негізділігін қамтамасыз ету үшін, оқулықта дін саласындағы ғылыми басылымдарда жарық көрген барлық деректердің ішінен осы пән үшін ең маңызды деп санаған бөлігі барынша сарапталып, жүйеленіп, жинақталып беріледі. Ол үшін жасалған алғашқы қадам – әрбір діни құбылысқа байланысты пікірлер ғылыми ұғымдарға жеткізетін оқу пәнінің, тараулар мен бөлімдердің, әрбір тақырыптың құрастыру логикасына сай оқу материалын баяндау, меңгеру логикасын құру. Мысалы арнайы кесте, сызбалар беру, ой қозғау жұмыстары оқушыны өз пікірін ерікн, ашық айтып жеткізуге жетелейді. Қандай да бір түсінік немесе ұғым танымдық мәнге ие болу үшін оның негізгі белгілері мен ерекшеліктері нақты мәнге ие көздермен сипатталып, анықталуы керек. Бұл талап - оқулық мазмұнын құрастыру мен оқу үдерісін ұйымдастыру барысында оқушыда нақты, ғылыми ұғымдардың қалыптасуын қамтамасыз етеді. Мысалы, оқклықта «Дінтану әліппесі» айдарымен түсінік сөздерін ұсыну немесе түсіндірме сөздікпен жұмыс істеуге жағдай тудыру. Оқытудың ғылыми негізділік принципін түсініктілік принципімен байланыстық қараған жөн. Бұл жерже түсініктілік оқушыға жеңіл болу деген сөз емес, оқушының таным әрекетінің мүмкіндігіне сай болу деп түсіну керек. Осындай байланыс арқылы білім мазмұны ғылыми нақтыланған мазмұнға, ал оқу үдерісі оқушының дене және ақыл- ойының жұмыс істеуіне, ширауына, таным мүмкіндігінің артуына әкеледі. Мысалы, конференция, дөңгелек үстел, т.б. іскерлік ойындар ұйымдастыру оқушының өзін белгілі бір келбетте сезіні, әрекет үстінде тануына жол ашады. 12 Жүйелілік пен бірізділік принципі. Оқу материалы мен оқу үдерісі пән мазмұнының тарихи педагогоикалық бірізділігін сақатй отырып ұйымдастырылуы тиіс. Яғни, ұғымдардың ашылуы мен деректердің берілуі өздерінің тарихи ретімен және мазмұн сабақтастығы логикасымен берілуі тиіс. Мәтінде негізгі ой мен басты мақсат айқын берілуі тиіс, соларды ашу үшін келтірілген деректерді салыстыру, талдау, ой тұжырымдау қажеттілігі жасалынуы керек. Бұл принцип жаңа материалды беру алдында оқылған материалды еске түсіріп, қайталауы қажет етеді. Сонымен бірге әрбір сабақта келесі тақырыпты енгізуге негіз дайындау қажет. Сонымен мұғалім сабаққа дайындалғанда бір мезгілде екі-үш сабақтың оқу материалдарын дайындауы қажет. Тақырып соңында өтілген оқу материалы бойынша түрлі тапсырмалар арқылы жаңа ойларға, пікірлерге жетелеп отыру қажет. Мысалы, салыстыру кестелері, Венн диаграммасы, екі түрлі пікір сызбалары, т.б.

Білім берудің беріктігі принципі талаптары бойынша мұғалім оқушылардың берілген ақпараттың қайсысын есте сақтап, қайсысын

13 слайд
Білім берудің беріктігі принципі талаптары бойынша мұғалім оқушылардың берілген ақпараттың қайсысын есте сақтап, қайсысын біліп қана қоюы жеткілікті болғандығын белгілеуі қажет. Білімнің беріктілігіне әскер ететін тәсілдерге зейін белсенділігін тудыратын ерекше жағдайларға назар аудару, тірек белгілерін жасақтаау, көрнекіліктерге сүйену, маңызды ақпараттарды жазып отыруды ұйымдастыру, қайталап сұрап отыру т.с.с. жатады. 13 Саналық және белсенділік принципі. Оқушылардың белсенділігі репродуктивті немесе шығармашыл (продуктивті) сипатта болуы мүмкін. Репродуктивті белсенділік оқушылардың оқу материалын есінде сақтауға және оны қайта айтып беруге, оқу әрекеттерін үлгі немесе ереже бойынша орындаумен сипатталады. Оқу материалын қабылдап, есте сақтап, қажет жағдайда еске түсіріп, қайталап беру емес, оның мәнін түсіне отырып теңгеру арқылы ғана алған білімді өмірде іске асыру, яғни , білімнің қолданбалылығын немесе оқушының функционалдық сауаттылығын қамтамасыз ету, шығармашылықпен пайдалану мүмкін болады. Оқушылардың білімді сапалы меңгеруі олардың әрбір сабақтың мақсатын түсінуінен, сабақта ұсынылатын білім мпен орындалатын іс- әрекеттің қажеттілігін сезінуінен, оған қызығушылығының оянуынан басталады. Сондықтан әрбір сабақта осы жағдайлар қамтамасыз етілуі тиіс. Мысалы, ой қозғау арқылы өзінің білетін мәліметтерін топтастыру, белгілі бір пікірді ала отырып, өз пікірімен салыстыра қарау, қоғамдық және әлеуметтік – экономикалық жағдайлардағы көрінісін анықтау т.б.

13 слайд

Білім берудің беріктігі принципі талаптары бойынша мұғалім оқушылардың берілген ақпараттың қайсысын есте сақтап, қайсысын біліп қана қоюы жеткілікті болғандығын белгілеуі қажет. Білімнің беріктілігіне әскер ететін тәсілдерге зейін белсенділігін тудыратын ерекше жағдайларға назар аудару, тірек белгілерін жасақтаау, көрнекіліктерге сүйену, маңызды ақпараттарды жазып отыруды ұйымдастыру, қайталап сұрап отыру т.с.с. жатады. 13 Саналық және белсенділік принципі. Оқушылардың белсенділігі репродуктивті немесе шығармашыл (продуктивті) сипатта болуы мүмкін. Репродуктивті белсенділік оқушылардың оқу материалын есінде сақтауға және оны қайта айтып беруге, оқу әрекеттерін үлгі немесе ереже бойынша орындаумен сипатталады. Оқу материалын қабылдап, есте сақтап, қажет жағдайда еске түсіріп, қайталап беру емес, оның мәнін түсіне отырып теңгеру арқылы ғана алған білімді өмірде іске асыру, яғни , білімнің қолданбалылығын немесе оқушының функционалдық сауаттылығын қамтамасыз ету, шығармашылықпен пайдалану мүмкін болады. Оқушылардың білімді сапалы меңгеруі олардың әрбір сабақтың мақсатын түсінуінен, сабақта ұсынылатын білім мпен орындалатын іс- әрекеттің қажеттілігін сезінуінен, оған қызығушылығының оянуынан басталады. Сондықтан әрбір сабақта осы жағдайлар қамтамасыз етілуі тиіс. Мысалы, ой қозғау арқылы өзінің білетін мәліметтерін топтастыру, белгілі бір пікірді ала отырып, өз пікірімен салыстыра қарау, қоғамдық және әлеуметтік – экономикалық жағдайлардағы көрінісін анықтау т.б.

Оқушылардың ішкі қажеттіліктерін тудырудың бір тәсілі, олардың белгілі бір құбылыс жөнінде өмір тәжірибелерінен қалыптасқа

14 слайд
Оқушылардың ішкі қажеттіліктерін тудырудың бір тәсілі, олардың белгілі бір құбылыс жөнінде өмір тәжірибелерінен қалыптасқан ой-пікірі мен сол құбылысқа ғылыми негізделген түсінік арасындағы қарам-қайшылықты сезіндіру арқылы құбылыстың сырын білуге деген олардың қызығушылықтарын тудыру. Мысалы. Баланың күнделікті білетін ақпараттарын ғылыми тұжырым , мәліметтерімен салыстыруға жағдай жасау. Айталық, мұсылман деген бір ғана ұғым деген ойының ислам дінінің негізіндегі бірнеше бағыт бар екендігі бақағандағы тоқырауға ұшырау. Бұл бағытта арнайы анықтама берілген мәліметтер балаға шындықтың көзін ашады. Оқушылардың оқу материалына деген қыззығушылығы мен оны меңгеруге деген ішкі қажеттілігі олардың осы мақсаттағы өзіндік таным әрекетін ұйымдастыруына негіз болады. Оқушылардың өзіндік шығармашылық әрекетін ұйымдастыруда оқу үрдісіндегі танымдық проблеме туындаудың маңызы жоғары. Туындаған проблемены талдап, оны шешудің мүмкін жолдарын болжа...

14 слайд

Оқушылардың ішкі қажеттіліктерін тудырудың бір тәсілі, олардың белгілі бір құбылыс жөнінде өмір тәжірибелерінен қалыптасқан ой-пікірі мен сол құбылысқа ғылыми негізделген түсінік арасындағы қарам-қайшылықты сезіндіру арқылы құбылыстың сырын білуге деген олардың қызығушылықтарын тудыру. Мысалы. Баланың күнделікті білетін ақпараттарын ғылыми тұжырым , мәліметтерімен салыстыруға жағдай жасау. Айталық, мұсылман деген бір ғана ұғым деген ойының ислам дінінің негізіндегі бірнеше бағыт бар екендігі бақағандағы тоқырауға ұшырау. Бұл бағытта арнайы анықтама берілген мәліметтер балаға шындықтың көзін ашады. Оқушылардың оқу материалына деген қыззығушылығы мен оны меңгеруге деген ішкі қажеттілігі олардың осы мақсаттағы өзіндік таным әрекетін ұйымдастыруына негіз болады. Оқушылардың өзіндік шығармашылық әрекетін ұйымдастыруда оқу үрдісіндегі танымдық проблеме туындаудың маңызы жоғары. Туындаған проблемены талдап, оны шешудің мүмкін жолдарын болжа...