АТА - АНАЛАР ЖИНАЛЫСНА АРНАЛҒАН ПРЕЗЕНТАЦИЯ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ата-аналарға
кеңестер
1 слайд
Ата-аналарға кеңестер
2 слайд
1. Баланың міндетті түрде өздігінен орындайтын
жұмыстары болуы қажет. Сіз тек осы жұмыстардың
орындалуын қадағалауыңыз керек.
2. Мейлі қаншалықты тиянақты әрі жылдам
орындасаңызда, балаға жүктелген жұмыстарды өзіңіз
орындауға тырыспаңыз.
3. Балаңызды тыңдауды үйреніңіз.Шыдамды болыңыз,
балаңыздың сөзін бөліп, оның ойын өзіңіз аяқтауға
тырыспаңыз және баланы асықтырмаңыз.
4. Балаңызға өз көзқарасыңызды тықпаламаңыз. Өзіңіздің
нұсқаңыздың дұрыс екенін дәлелдермен түсіндіріңіз.
5. Баланың кез-келген қалауын орындауға асықпаңыз.
2 слайд
1. Баланың міндетті түрде өздігінен орындайтын жұмыстары болуы қажет. Сіз тек осы жұмыстардың орындалуын қадағалауыңыз керек. 2. Мейлі қаншалықты тиянақты әрі жылдам орындасаңызда, балаға жүктелген жұмыстарды өзіңіз орындауға тырыспаңыз. 3. Балаңызды тыңдауды үйреніңіз.Шыдамды болыңыз, балаңыздың сөзін бөліп, оның ойын өзіңіз аяқтауға тырыспаңыз және баланы асықтырмаңыз. 4. Балаңызға өз көзқарасыңызды тықпаламаңыз. Өзіңіздің нұсқаңыздың дұрыс екенін дәлелдермен түсіндіріңіз. 5. Баланың кез-келген қалауын орындауға асықпаңыз.
3 слайд
6. Балаға өзінің іс әрекетін түсіндіруді үйретіңіз. Яғни бала ең алдымен ойланып содан
соң ғана шешім қабылдауды үйрену керек. Ең жақсысы өзі сенімсіздік танытқан
мәселелерде ата-анасымен кеңесуге болатынын білуі қажет.
бала тәрбиесі, бала, ата аналарға кеңестер, пайдалы кеңестер, ата аналарға кеңес
7. Баланы қоршаған әлемді танып білуге дағдылаңыз.
8. Баланың жан-жақты дамуына қолайлы қауіпсіз жағдай жасаңыз.
9. Баланы тым еркелетпеңіз. Онымен өзіңізбен тең дәрежедегі адам ретінде сөйлесіңіз.
Есіңізде болсын сіздің сөйлеген сөзіңізді, іс әрекетіңізді балаңыз қайталайды.
10. Балаға өз бетінше жеке басының тазалығын қадағалауды және де әр түрлі
жағдайларда өзін қалай ұстау керектігін түсіндіріңіз.
11. Жақсы іс әрекеті үшін сөзбен немесе сыйлықпен мадақтап көтермелеңіз.
12. Бала кішкентайынан бастап ата-анасын, үлкендерді, жақындарын сыйлау
керектігін білу тиіс.
13. Ешқашанда баланың икемсіздігін күлкіге айналдырып және де қорқыныштарына
күлмеңіз. Қайта керсінше баланың қорқыныштарын бірге шешіп сенімді қарым-
қатынас орнатыңыз.
14. Қаншалықты уақытыңыз аз болсада балаңыздың жан-жақты дамуына көңіл
бөліңіз. Есіңізде болсын балаңыз сіздің ең басты байлығыңыз.
3 слайд
6. Балаға өзінің іс әрекетін түсіндіруді үйретіңіз. Яғни бала ең алдымен ойланып содан соң ғана шешім қабылдауды үйрену керек. Ең жақсысы өзі сенімсіздік танытқан мәселелерде ата-анасымен кеңесуге болатынын білуі қажет. бала тәрбиесі, бала, ата аналарға кеңестер, пайдалы кеңестер, ата аналарға кеңес 7. Баланы қоршаған әлемді танып білуге дағдылаңыз. 8. Баланың жан-жақты дамуына қолайлы қауіпсіз жағдай жасаңыз. 9. Баланы тым еркелетпеңіз. Онымен өзіңізбен тең дәрежедегі адам ретінде сөйлесіңіз. Есіңізде болсын сіздің сөйлеген сөзіңізді, іс әрекетіңізді балаңыз қайталайды. 10. Балаға өз бетінше жеке басының тазалығын қадағалауды және де әр түрлі жағдайларда өзін қалай ұстау керектігін түсіндіріңіз. 11. Жақсы іс әрекеті үшін сөзбен немесе сыйлықпен мадақтап көтермелеңіз. 12. Бала кішкентайынан бастап ата-анасын, үлкендерді, жақындарын сыйлау керектігін білу тиіс. 13. Ешқашанда баланың икемсіздігін күлкіге айналдырып және де қорқыныштарына күлмеңіз. Қайта керсінше баланың қорқыныштарын бірге шешіп сенімді қарым- қатынас орнатыңыз. 14. Қаншалықты уақытыңыз аз болсада балаңыздың жан-жақты дамуына көңіл бөліңіз. Есіңізде болсын балаңыз сіздің ең басты байлығыңыз.
4 слайд
4 слайд
5 слайд
«Баланы 5-ке дейін патшадай көтер,
15-ке дейін құлындай жұмса,
15-тен кейін досыңдай сыйла»
1. Бала тәрбиелеу - бесіктен басталады. Ендеше оған әрдайым
көңіл бөліп,сергек қараңыз. Қателігін зекіп, ұрысып немесе
ұру арқылы түзетуге тырыспаңыз.
2. Таңертен сабаққа барарында баланы жайлап қана оятыңыз.
Сіздің биязы үніңіз бен күлкіңіз-ақ ұйқысын ашуы тиіс.
3. Егер балаңыз сабақтан кешігетіндей болып жатса, онда
«Бол да бол» деп айғайламаңыз. Оны ертерек оятпаған өзіңіз
кінәлісіз.
4. «Бұзық болма», «Қисалаңдамай тыныш жүр», «Бүгін 2
алсаң құртамын» деген ескертулерді жиі айта бермеңіз.
Керісінше, оған жылу сыйлап, жақсы баға алып келуіне
тілектестік жасаңыз.
5 слайд
«Баланы 5-ке дейін патшадай көтер, 15-ке дейін құлындай жұмса, 15-тен кейін досыңдай сыйла» 1. Бала тәрбиелеу - бесіктен басталады. Ендеше оған әрдайым көңіл бөліп,сергек қараңыз. Қателігін зекіп, ұрысып немесе ұру арқылы түзетуге тырыспаңыз. 2. Таңертен сабаққа барарында баланы жайлап қана оятыңыз. Сіздің биязы үніңіз бен күлкіңіз-ақ ұйқысын ашуы тиіс. 3. Егер балаңыз сабақтан кешігетіндей болып жатса, онда «Бол да бол» деп айғайламаңыз. Оны ертерек оятпаған өзіңіз кінәлісіз. 4. «Бұзық болма», «Қисалаңдамай тыныш жүр», «Бүгін 2 алсаң құртамын» деген ескертулерді жиі айта бермеңіз. Керісінше, оған жылу сыйлап, жақсы баға алып келуіне тілектестік жасаңыз.
6 слайд
5. Есіктен кірмей жатып, «Бүгін қандай баға алдың?» деп бас салып
балаңызды сұрақтың астына алмаңыз. Мектептен келген балаңызды
көңілді қарсы алыңыз, оның сабақтан шаршап келгенін ескеріңіз.
6. Бала бірдеңеге ашуланып жүрсе, үндемеңіз. Сабасына түскен соң, ол
болған жайды өзі-ақ айтады.
7. Мектептен келе сала баланы отырғызып қойып, сабаққа
дайындалтпаңыз. Олар да 2-3 сағат ойнап, демалған жөн, түсте
ұйықтап тынықсын. Бесін мезгілі - сабаққа әзірленудін сәтті кезі.
8. Сабаққа әзірленіп жатқан баланың желкесінен төніп тұрмаңыз.
Дөрекі сөйлемеңіз. Одан да көмектесіп, бірлесіп дайындалыңыз.
9. «Егер сен осы сабақты орындамасаң» деп басталатын тәртіпке
шақыру баланың жүйкесіне әсер етеді. Одан да өзіңіз кірісіп, жайлап
жетектеп отырыңыз.
10.Күнде жарты сағат ештеңеге алаңдамай балаларыңызбен емін-еркін,
жақын тартып, әңгімелесіп тұрыңыз.
6 слайд
5. Есіктен кірмей жатып, «Бүгін қандай баға алдың?» деп бас салып балаңызды сұрақтың астына алмаңыз. Мектептен келген балаңызды көңілді қарсы алыңыз, оның сабақтан шаршап келгенін ескеріңіз. 6. Бала бірдеңеге ашуланып жүрсе, үндемеңіз. Сабасына түскен соң, ол болған жайды өзі-ақ айтады. 7. Мектептен келе сала баланы отырғызып қойып, сабаққа дайындалтпаңыз. Олар да 2-3 сағат ойнап, демалған жөн, түсте ұйықтап тынықсын. Бесін мезгілі - сабаққа әзірленудін сәтті кезі. 8. Сабаққа әзірленіп жатқан баланың желкесінен төніп тұрмаңыз. Дөрекі сөйлемеңіз. Одан да көмектесіп, бірлесіп дайындалыңыз. 9. «Егер сен осы сабақты орындамасаң» деп басталатын тәртіпке шақыру баланың жүйкесіне әсер етеді. Одан да өзіңіз кірісіп, жайлап жетектеп отырыңыз. 10.Күнде жарты сағат ештеңеге алаңдамай балаларыңызбен емін-еркін, жақын тартып, әңгімелесіп тұрыңыз.
7 слайд
11.Балаңыздың көңіл-күйі нашар болса, онда бірден
назар аударыңыз. Ол сабақтан зорығуы мүмкін.
12.Егер балаңыз айтқаныңызды тыңдамайтын болса,
онда ұстазымен, психолог маманымен,дәрігермен
кеңесіңіз.
13.Өз балаңызды дос санаңыз: білімін толықтыруға
көмектесіп, жақсы ісін бағалай біліңіз. Шамамен
тыс қатал, керісінше тым көңілшек болмаңыз.
Нақты шешім ғана баланы қателесуден
сақтандырады.
14.Отбасыңыздағы ұрыс-керіс балаңыздың жүйкесін
жұқартады. Баламен бірге отырған жердеқұпиялы
әңгімен айтпаңыз.
7 слайд
11.Балаңыздың көңіл-күйі нашар болса, онда бірден назар аударыңыз. Ол сабақтан зорығуы мүмкін. 12.Егер балаңыз айтқаныңызды тыңдамайтын болса, онда ұстазымен, психолог маманымен,дәрігермен кеңесіңіз. 13.Өз балаңызды дос санаңыз: білімін толықтыруға көмектесіп, жақсы ісін бағалай біліңіз. Шамамен тыс қатал, керісінше тым көңілшек болмаңыз. Нақты шешім ғана баланы қателесуден сақтандырады. 14.Отбасыңыздағы ұрыс-керіс балаңыздың жүйкесін жұқартады. Баламен бірге отырған жердеқұпиялы әңгімен айтпаңыз.
8 слайд
15.Балаңызға уәде берсеңіз орындаңыз.
Кемшілікті байқамауға тырысыңыз.
Баланың көзінше өзгені сынамаңыз.
16.Тәрбие ісінде өзіңіздің жауапты
екеніңізді ұпытпаңыз, баланың өтінішін
үнемі орындай бермеңіз.
17.Баланы өзгелерге де көмектесіп тұруға
баулыңыз. Оған шыдамды болуды
үйретіңіз.
8 слайд
15.Балаңызға уәде берсеңіз орындаңыз. Кемшілікті байқамауға тырысыңыз. Баланың көзінше өзгені сынамаңыз. 16.Тәрбие ісінде өзіңіздің жауапты екеніңізді ұпытпаңыз, баланың өтінішін үнемі орындай бермеңіз. 17.Баланы өзгелерге де көмектесіп тұруға баулыңыз. Оған шыдамды болуды үйретіңіз.
9 слайд
Ата-аналарға
психологиялық кеңес
9 слайд
Ата-аналарға психологиялық кеңес
10 слайд
Адам баласы-өмір бойы психологиялық көмекке
зәру болмақ. Әсіресе, оның нәрестелік, сәбилік,
балалық шақтарында, тіпті ауадай
қажеттілік деп айтсада болады. Бірақ, біз өмір
сүрген бұрынғы қоғамда, адамның психикасын
тәрбиелеуге еш уақытта мән берілген емес.
Соның салдарынан балабақшаларда да,
мектептерде де, тіпті жоғары оқу
орындарымен адамның қызмет істейтін
орындарында да, адамның психологиялық
тәліміне көңіл аударылмады. Мұндай
надандылықтың адамдарға тарттыратын
азабыда аз емес. Осындай қалыс тәрбиенің ауыр
кемшіліктерін ескере отырып,азды-көпті
психологиялық көмектің қасиеттеріне
тоқталуды жөн көрдік.
10 слайд
Адам баласы-өмір бойы психологиялық көмекке зәру болмақ. Әсіресе, оның нәрестелік, сәбилік, балалық шақтарында, тіпті ауадай қажеттілік деп айтсада болады. Бірақ, біз өмір сүрген бұрынғы қоғамда, адамның психикасын тәрбиелеуге еш уақытта мән берілген емес. Соның салдарынан балабақшаларда да, мектептерде де, тіпті жоғары оқу орындарымен адамның қызмет істейтін орындарында да, адамның психологиялық тәліміне көңіл аударылмады. Мұндай надандылықтың адамдарға тарттыратын азабыда аз емес. Осындай қалыс тәрбиенің ауыр кемшіліктерін ескере отырып,азды-көпті психологиялық көмектің қасиеттеріне тоқталуды жөн көрдік.
11 слайд
Психологиялық көмектің бағыттары.
Бала атаулының бойында біртіндеп қалыптасатын невроздың
негізгі себепкері, жалпы бала тәрбиесінен хабары шамалы, ал
бала психологиясы дегенді естіп көрмеген ата-аналардың үкімі
де сорақы лыққа толы қатыгездіктерінен екенін ашып
айтқымыз келеді. Олардың көпшілігі бала тәрбиесінің қиын да
қызық сәттерін іздеп үйренудің орнына, тек жазалау,
қорқытып-үркітумен ұстағанда білетіндіктерімен
шектелетіндіктері белгілі. Тіршілік тартысына енді келген
сәбилер үшін, бұл аттап өте алмастай ауыр күйзелістерге
апарады. Айта берсе үлкендер тарапынан болатын дөкерде
дөрекі қылықтар толып жатыр.
Ең бірінші психологиялық көмектің бағдары-осындай
жағдайларға тап болған балалардың ауруға шалдыға бастаған
психикасын сауықтыру болып табылады.
11 слайд
Психологиялық көмектің бағыттары. Бала атаулының бойында біртіндеп қалыптасатын невроздың негізгі себепкері, жалпы бала тәрбиесінен хабары шамалы, ал бала психологиясы дегенді естіп көрмеген ата-аналардың үкімі де сорақы лыққа толы қатыгездіктерінен екенін ашып айтқымыз келеді. Олардың көпшілігі бала тәрбиесінің қиын да қызық сәттерін іздеп үйренудің орнына, тек жазалау, қорқытып-үркітумен ұстағанда білетіндіктерімен шектелетіндіктері белгілі. Тіршілік тартысына енді келген сәбилер үшін, бұл аттап өте алмастай ауыр күйзелістерге апарады. Айта берсе үлкендер тарапынан болатын дөкерде дөрекі қылықтар толып жатыр. Ең бірінші психологиялық көмектің бағдары-осындай жағдайларға тап болған балалардың ауруға шалдыға бастаған психикасын сауықтыру болып табылады.
12 слайд
Екінші бағыт-тез арада ата-аналар мен балалар тәрбиесіне
қатысты үлкендердің арасында жүргізілетін психологиялық
көмекті айтуға болады. Мұның өзіне тән әдістері де толып
жатыр. Үлкендерге бала психикасы жөнінде түсінік беру,
оны мұқалтпаудың маңызы жайлы, психологиялық
тәрбиелерді үйретудің жолдарын-кітаптардан,
кинофильмдерден-тереңдей талдап көрсету арқылы. Ата-
аналар мен үлкендердің бала тәрбиесіндегі қатыгездіктен
тыйылуын талап ету.
Осылайша, жас баланың психикасындағы ауыр өзгерістер
мен қорқыныштардан туындайтын, оның жан дүниесіндегі
жапа шегушіліктің зардабымен қатаң және жедел күресу
керек. Әрине, бұл жағдай ата-аналардың көпшілігі
білмегендіктен істейтінін де ескеру керек.
12 слайд
Екінші бағыт-тез арада ата-аналар мен балалар тәрбиесіне қатысты үлкендердің арасында жүргізілетін психологиялық көмекті айтуға болады. Мұның өзіне тән әдістері де толып жатыр. Үлкендерге бала психикасы жөнінде түсінік беру, оны мұқалтпаудың маңызы жайлы, психологиялық тәрбиелерді үйретудің жолдарын-кітаптардан, кинофильмдерден-тереңдей талдап көрсету арқылы. Ата- аналар мен үлкендердің бала тәрбиесіндегі қатыгездіктен тыйылуын талап ету. Осылайша, жас баланың психикасындағы ауыр өзгерістер мен қорқыныштардан туындайтын, оның жан дүниесіндегі жапа шегушіліктің зардабымен қатаң және жедел күресу керек. Әрине, бұл жағдай ата-аналардың көпшілігі білмегендіктен істейтінін де ескеру керек.
13 слайд
Жалпы бала психологиясына белгілі психикалық ауыр
әсерлердің түрлерін атап өтсек: бірінші, баланың жігерін
жасытатын үкімді баға беру (мысалы, «Сен ойнай
білмейсің», «сен дұрыс сөйлей алмайсың» деген сияқты
кесімді ұғымдардың әсері жаман). Осыдан кейін, баланың
тауы шағылып, талабы қайтып қалатындығы анық. Тіпті,
бұдан былай оған сөйлеудің де, ойнаудың да қиындай беретіні
рас. Сәбилерді үнемі көтермелей жетелеп тәрбиелеудің
психикалық мәні зор.
Екінші сәт, баланың істеген әрекеттеріне терісте зілді баға
беру мен қоса, оның жеке басының намысына тиетін сөздер
айту. Мәселен, «Сен ойнай білмейтініңмен қоса,
мақтаншақсың, өтірік мақтанасың» деудің әсерімен, баланың
жан дүниесін әбден жаралауға болады. Сондықтан да,
баланың іс-әрекетін дұрыс бағаламау, төмендетіп бағалау
арқылы, оның қалыптасу қаблетін тұтылдыру мен қоса,
ұстамдылығы мен парасатына да каяу түсіреді.
13 слайд
Жалпы бала психологиясына белгілі психикалық ауыр әсерлердің түрлерін атап өтсек: бірінші, баланың жігерін жасытатын үкімді баға беру (мысалы, «Сен ойнай білмейсің», «сен дұрыс сөйлей алмайсың» деген сияқты кесімді ұғымдардың әсері жаман). Осыдан кейін, баланың тауы шағылып, талабы қайтып қалатындығы анық. Тіпті, бұдан былай оған сөйлеудің де, ойнаудың да қиындай беретіні рас. Сәбилерді үнемі көтермелей жетелеп тәрбиелеудің психикалық мәні зор. Екінші сәт, баланың істеген әрекеттеріне терісте зілді баға беру мен қоса, оның жеке басының намысына тиетін сөздер айту. Мәселен, «Сен ойнай білмейтініңмен қоса, мақтаншақсың, өтірік мақтанасың» деудің әсерімен, баланың жан дүниесін әбден жаралауға болады. Сондықтан да, баланың іс-әрекетін дұрыс бағаламау, төмендетіп бағалау арқылы, оның қалыптасу қаблетін тұтылдыру мен қоса, ұстамдылығы мен парасатына да каяу түсіреді.
14 слайд
Мұндай әрекеттер баланың өміршең
талпыныстарын бірден тоқтатып, тіпті
тіршілігіненде жиреніп кетуі мүмкін. Ол
алдындағы армандарын да сенімдерін де жоғалта
бастайды.
Үшінші бір ыңғайсыз сәт, басқа бір баламен
салыстыра бағалаудағы жіберілетін әділетсіздік.
Мұндай әрекеттер арқылы, баланың бойына
қызғанушылық өзімшілдікті қалай сіңіріп
алғандарын да байқамай қалады. Міне,
тәрбиедегі психологиялық әдістерді білмеудің
салдары осындай аса қиын жағдайсыздықтарға
әкеп соғады екен. Бұл бала тәрбиесіндегі кезек
күттірмейтін мәселе дегіміз келеді.
14 слайд
Мұндай әрекеттер баланың өміршең талпыныстарын бірден тоқтатып, тіпті тіршілігіненде жиреніп кетуі мүмкін. Ол алдындағы армандарын да сенімдерін де жоғалта бастайды. Үшінші бір ыңғайсыз сәт, басқа бір баламен салыстыра бағалаудағы жіберілетін әділетсіздік. Мұндай әрекеттер арқылы, баланың бойына қызғанушылық өзімшілдікті қалай сіңіріп алғандарын да байқамай қалады. Міне, тәрбиедегі психологиялық әдістерді білмеудің салдары осындай аса қиын жағдайсыздықтарға әкеп соғады екен. Бұл бала тәрбиесіндегі кезек күттірмейтін мәселе дегіміз келеді.
15 слайд
Психологиялық түзету.
Адам баласы өзінің тіршілік ғұмыры ұзақ па, әлде қысқа ма бәрі
бір, оның биологиялық және психикалық қуат күшінің аса мол
қоры, сонау нәресте кезінен бастап жинақталуға тиісті. Ондай
мол қуат бала болмысында, еркін де жасқанбай жігерлі өскенде
ғана жетілмек. Ата-ананың қайырымы да, төзімді
тәрбиелерінің арқасында, баланың көңіл-күйі мен түйсік
сезімдерінің қанағаттануы ғана емес, сонымен қоса оның
интелектісінің де еркін дамуына мүмкіндік алады. Түсініскен
ортада тәрбиеленген балаларда ғана аса төзімді де жігерлі
психика калыптасатыны белгілі. Жоғарыда айтылғандай, сәби
шағынан психикасы қатты дөрекіліктерге ұшырап, үлкен
зардап шексе, ондай балалардың психикасын орнына келтірудің
өзі өте үлкен қиындықтарға соқтырады. Тіпті ондай
балалардың көпшілігі неврологиялық клиникаларда жатып
емделеді. Жалпы, мұндай балаларға психологиялық түзету
жасаудың жолы, қанша ауыр болғанмен де, әр түрлі әдістерді
қолданып көмекке келмеуге болмайды.
Сонда, ең әуелі мұндай жағдайда не істеу керек?Бәрінен бұрын
баланы жайына қалдырған жөн.
15 слайд
Психологиялық түзету. Адам баласы өзінің тіршілік ғұмыры ұзақ па, әлде қысқа ма бәрі бір, оның биологиялық және психикалық қуат күшінің аса мол қоры, сонау нәресте кезінен бастап жинақталуға тиісті. Ондай мол қуат бала болмысында, еркін де жасқанбай жігерлі өскенде ғана жетілмек. Ата-ананың қайырымы да, төзімді тәрбиелерінің арқасында, баланың көңіл-күйі мен түйсік сезімдерінің қанағаттануы ғана емес, сонымен қоса оның интелектісінің де еркін дамуына мүмкіндік алады. Түсініскен ортада тәрбиеленген балаларда ғана аса төзімді де жігерлі психика калыптасатыны белгілі. Жоғарыда айтылғандай, сәби шағынан психикасы қатты дөрекіліктерге ұшырап, үлкен зардап шексе, ондай балалардың психикасын орнына келтірудің өзі өте үлкен қиындықтарға соқтырады. Тіпті ондай балалардың көпшілігі неврологиялық клиникаларда жатып емделеді. Жалпы, мұндай балаларға психологиялық түзету жасаудың жолы, қанша ауыр болғанмен де, әр түрлі әдістерді қолданып көмекке келмеуге болмайды. Сонда, ең әуелі мұндай жағдайда не істеу керек?Бәрінен бұрын баланы жайына қалдырған жөн.
16 слайд
Әрине мұндай кеңес, ата-ананың көңілін алақұйын етіп, не
істерін түсінбей абдыратары да тіпті көңілдері қалғандай
өкпе-наздарын да айтқызбақ. Бірақ, басқа шара жоқ. Егер,
тән құрлысы жарақаттанса, оны тыныштандырып
жатқызуды ата-ананың өзі де біледі. Осы тәрізді жан
дүниесі жарақаттанған балаға да керегі тек белгілі уақытқа
дейін тыныштық екенін түсінуіміз керек. Үлкендер жағы
өзінің қателіктерін дереу мойындаумен қоса, мұндай
сәттегі тәрбие берудің әдістерін үйренгенше, баланы
тыныш қалпында қалдырғаннан артық шара жоқ. Міне,
осы қателігін өзгертуі-психологиялық өзгертудің пәрменді
бір тетігі болып табылады. Әрине, мұндай бет бұрыс ата-
анамен тәрбиеге қатысы бар үлкендерге де оңай емес.
Бірақ баланың келешегі үшін ешқандай мәймөнкесіз, дереу
ұстамдылық пен мейрімділікке ауысу қажет. Ендігі жерде,
бала мен ата-анасының түсініскен достық қатынастары
ғана істің жайын анғарта алады.
16 слайд
Әрине мұндай кеңес, ата-ананың көңілін алақұйын етіп, не істерін түсінбей абдыратары да тіпті көңілдері қалғандай өкпе-наздарын да айтқызбақ. Бірақ, басқа шара жоқ. Егер, тән құрлысы жарақаттанса, оны тыныштандырып жатқызуды ата-ананың өзі де біледі. Осы тәрізді жан дүниесі жарақаттанған балаға да керегі тек белгілі уақытқа дейін тыныштық екенін түсінуіміз керек. Үлкендер жағы өзінің қателіктерін дереу мойындаумен қоса, мұндай сәттегі тәрбие берудің әдістерін үйренгенше, баланы тыныш қалпында қалдырғаннан артық шара жоқ. Міне, осы қателігін өзгертуі-психологиялық өзгертудің пәрменді бір тетігі болып табылады. Әрине, мұндай бет бұрыс ата- анамен тәрбиеге қатысы бар үлкендерге де оңай емес. Бірақ баланың келешегі үшін ешқандай мәймөнкесіз, дереу ұстамдылық пен мейрімділікке ауысу қажет. Ендігі жерде, бала мен ата-анасының түсініскен достық қатынастары ғана істің жайын анғарта алады.
17 слайд
Осының бәрін табиғи қалыпта дамытуды
ескерген жөн. Әйтпесе, көсеудің екінші
жағын басып қалған тәрізді, тағы да
маңдайыңа аяусыз соққы тиюы ғажап
емес. Сондықтан, бала тәрбиесіне жас
қосылған ата-аналар кәдімгідей ақ
дайындалмай болмайды. Шындап келгенде,
адам тәрбиесінің қыр-сырынан қиын
өнердің болуы мүмкін емес. Оның
қажеттігін қаблетіңе қарай емес,
таныстауына қажет ауадай міндетті
түрде иеленуің керек.
17 слайд
Осының бәрін табиғи қалыпта дамытуды ескерген жөн. Әйтпесе, көсеудің екінші жағын басып қалған тәрізді, тағы да маңдайыңа аяусыз соққы тиюы ғажап емес. Сондықтан, бала тәрбиесіне жас қосылған ата-аналар кәдімгідей ақ дайындалмай болмайды. Шындап келгенде, адам тәрбиесінің қыр-сырынан қиын өнердің болуы мүмкін емес. Оның қажеттігін қаблетіңе қарай емес, таныстауына қажет ауадай міндетті түрде иеленуің керек.
18 слайд
Психикалық зардап шеккен балаға психологиялық
түзетулер жасаудың кейбір жолдары:
1.Баланың міндетті түрде тәрбиелеу керек. Ал, жаңа көз
қараспен тәрбиелеу үшін, үлкендер жағы өздерін
тексеруі қажет. Баланың келешегіне қажетті ендігі
тәрбие, соншама үлкен тазалықты талап етеді.
2.Егер үлкендер жағы, өзін-өзі баланың ыңғайына қарай
өзгерте алмаса, ары қарай баланы тәрбиелеуден өз
ықтиярымен бас тартқаны жөн.
3.Ешқандай күш көрсету тәлімін жүргізуге болмайды.
Бұл баланың келешегін сындыру мен құрту деген сөз.
4.Үлкендердің қатаңдығы мен қатыгездігі арқылы
баланы жасытып жөндемеймін деу, барып тұрған
надандық.
5.Тек қана мейірім мен сүйіспеншілік, екі жақтыда
адамдық сипатқа жеткізетінін ұққан жөн.
18 слайд
Психикалық зардап шеккен балаға психологиялық түзетулер жасаудың кейбір жолдары: 1.Баланың міндетті түрде тәрбиелеу керек. Ал, жаңа көз қараспен тәрбиелеу үшін, үлкендер жағы өздерін тексеруі қажет. Баланың келешегіне қажетті ендігі тәрбие, соншама үлкен тазалықты талап етеді. 2.Егер үлкендер жағы, өзін-өзі баланың ыңғайына қарай өзгерте алмаса, ары қарай баланы тәрбиелеуден өз ықтиярымен бас тартқаны жөн. 3.Ешқандай күш көрсету тәлімін жүргізуге болмайды. Бұл баланың келешегін сындыру мен құрту деген сөз. 4.Үлкендердің қатаңдығы мен қатыгездігі арқылы баланы жасытып жөндемеймін деу, барып тұрған надандық. 5.Тек қана мейірім мен сүйіспеншілік, екі жақтыда адамдық сипатқа жеткізетінін ұққан жөн.
19 слайд
6.Психологиялық түзету жүргізетін кезеңнің бәрін де
басынан бастап, тек қана төзімділік керек! Тәрбиелік іс-
әрекет үстінде-сабырды ілтипат, салқынқандылық,
ұстамдылық қажет.
7.Баланың саналы түсінігіне сенім көрсете отырып,
өзара қарым-қатынастың жетістігі дәлелді де
мазмұнды болғаны дұрыс. Жеткен жетістіктер
әділетті бағаланғаны мен, тым асыра мадақтаудың да
орнын алмауын қадағалау керек есте болсын. Артық
айтқан мақтау сөз, ешқашанда жақсылық әпермейді.
Бұдан да басқа көптеген тәсілдердің болуы мүмкін. Біз
жас ұрпақ тәрбиесінде белең алып отырған психикалық
зардапты түзетудің кейбір жолдарын ғана айттық.
19 слайд
6.Психологиялық түзету жүргізетін кезеңнің бәрін де басынан бастап, тек қана төзімділік керек! Тәрбиелік іс- әрекет үстінде-сабырды ілтипат, салқынқандылық, ұстамдылық қажет. 7.Баланың саналы түсінігіне сенім көрсете отырып, өзара қарым-қатынастың жетістігі дәлелді де мазмұнды болғаны дұрыс. Жеткен жетістіктер әділетті бағаланғаны мен, тым асыра мадақтаудың да орнын алмауын қадағалау керек есте болсын. Артық айтқан мақтау сөз, ешқашанда жақсылық әпермейді. Бұдан да басқа көптеген тәсілдердің болуы мүмкін. Біз жас ұрпақ тәрбиесінде белең алып отырған психикалық зардапты түзетудің кейбір жолдарын ғана айттық.
20 слайд
Психогигиена өмір талабы.
Қазіргі тұрмыс тіршілігімізде, әсіресе тұрмыстық жағдай да,
эмоциялық дауылдар мен әлеуметтік және педагогикалық
кереғарлықтар тым көбейіп кетті. Осыдан келіп, баланың
психикалық зардап шегушілігіне ұшыраудамыз.
Мұндай жұлын-жүйкенің тозуы мен жан дүниенің жарақаттануын
ескермесе болмайды. Ол үшін ең әуелі үлкендердің де,
кішілердіңде өзара қарым-қатынастарындағы үндестікке ұмтылып,
оны сауықтыру мен тәрбиелеу жолдарының пәрменді тәсілдерін
қарастыру ауадай қажет. Бұл әлеументтік те, мемлекеттік те, аса
үлен жұмыс?! Ескі тәртіппен көз жұмбаққа салуға келмейді.
Қоғамдағы осындай жан-дүниенің зардабынан көмекке келер ілім-
жалпы гигиенаның бір бұтағы болып жетілген-психогигиена.
Психогигиенаның күнделікті өмірде кең тараған түрі-адамдардың
қарым-қатынасындағы психогигиенаны ерекше атап айтқан жөн.
Қарым-қатынастағы психогигиена-үлкен мен кішінің, еркек пен
әйелдің, ата-анамен баланың, туыс пен туғанның, көрші мен
ауылдастың, т.с.с айта берс...
20 слайд
Психогигиена өмір талабы. Қазіргі тұрмыс тіршілігімізде, әсіресе тұрмыстық жағдай да, эмоциялық дауылдар мен әлеуметтік және педагогикалық кереғарлықтар тым көбейіп кетті. Осыдан келіп, баланың психикалық зардап шегушілігіне ұшыраудамыз. Мұндай жұлын-жүйкенің тозуы мен жан дүниенің жарақаттануын ескермесе болмайды. Ол үшін ең әуелі үлкендердің де, кішілердіңде өзара қарым-қатынастарындағы үндестікке ұмтылып, оны сауықтыру мен тәрбиелеу жолдарының пәрменді тәсілдерін қарастыру ауадай қажет. Бұл әлеументтік те, мемлекеттік те, аса үлен жұмыс?! Ескі тәртіппен көз жұмбаққа салуға келмейді. Қоғамдағы осындай жан-дүниенің зардабынан көмекке келер ілім- жалпы гигиенаның бір бұтағы болып жетілген-психогигиена. Психогигиенаның күнделікті өмірде кең тараған түрі-адамдардың қарым-қатынасындағы психогигиенаны ерекше атап айтқан жөн. Қарым-қатынастағы психогигиена-үлкен мен кішінің, еркек пен әйелдің, ата-анамен баланың, туыс пен туғанның, көрші мен ауылдастың, т.с.с айта берс...