Ата-анаға кеңес
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ата-анаға кеңес «Тараз қаласы №47орта мектебі»
Логопед-дефектолог: Өмірзақова А.Е
1 слайд
Ата-анаға кеңес «Тараз қаласы №47орта мектебі» Логопед-дефектолог: Өмірзақова А.Е
2 слайд
Сөйлеуінде бұзылуы бар екендігінің айқын белгілері:
•
Бірінші айының соңғы жағында, тамақ ішердің алдында айқайламаса;
•
Бала төртінші айының соңғы жағында күлмесе, баламен сөйлескенде уілдемесе;
•
Бесінші айдың аяғында әуенге назар аудармаса;
•
Жетінші айында жақын адамдардың дауысын танымаса;
•
Тоғызыншы айдың аяғында бала былдырлап сөйлемесе, үлкендердің сөздерін
қайталауға тырыспаса;
•
Оныншы айдың аяғында бала жоқ, я, сау бол дегенді іс-қимылдарымен көрсетпесе;
•
1 жасында мүлдем сөз айта алмаса;
•
1 жас 4 айында анасын «ана», әкесін «әке» деп атай алмаса;
•
1 жас 9 айында кем дегенде 5-6 сөз айта алмаса;
•
2 жасында дене мүшелерін көрсетпесе, қиынырақ тапсырмаларды орындамаса (ана
бөлмеге барып, маған кітап әкеліп бер).;
•
Суреттен жақын адамдарын көрсете алмаса;
•
2,5 жасында үлкен-кішіні ажырата алмаса;
•
3 жасында қысқа жаттауларды айта алмаса, аты-жөнін толық айта алмаса;
•
4 жасында түстерді ажырата алмаса, бірде-бір жаттау айта алмаса;
2 слайд
Сөйлеуінде бұзылуы бар екендігінің айқын белгілері: • Бірінші айының соңғы жағында, тамақ ішердің алдында айқайламаса; • Бала төртінші айының соңғы жағында күлмесе, баламен сөйлескенде уілдемесе; • Бесінші айдың аяғында әуенге назар аудармаса; • Жетінші айында жақын адамдардың дауысын танымаса; • Тоғызыншы айдың аяғында бала былдырлап сөйлемесе, үлкендердің сөздерін қайталауға тырыспаса; • Оныншы айдың аяғында бала жоқ, я, сау бол дегенді іс-қимылдарымен көрсетпесе; • 1 жасында мүлдем сөз айта алмаса; • 1 жас 4 айында анасын «ана», әкесін «әке» деп атай алмаса; • 1 жас 9 айында кем дегенде 5-6 сөз айта алмаса; • 2 жасында дене мүшелерін көрсетпесе, қиынырақ тапсырмаларды орындамаса (ана бөлмеге барып, маған кітап әкеліп бер).; • Суреттен жақын адамдарын көрсете алмаса; • 2,5 жасында үлкен-кішіні ажырата алмаса; • 3 жасында қысқа жаттауларды айта алмаса, аты-жөнін толық айта алмаса; • 4 жасында түстерді ажырата алмаса, бірде-бір жаттау айта алмаса;
3 слайд
Баланың тіл кемістігін болдырмау үшін:
•
Әр іс-әрекет кезінде өз балаңызбен сөйлесіңіз. Не істеп жатқаныңызды, не көргеніңізді,
бала не істегенін, басқа адамдар не істеп жатқанын және баланың не көріп отырғанын
айтып отырыңыз;
•
Баламен көп ойнаңыз, көп сойлесіңіз, оның ойымен, шешімімен ақылдасыңыз;
•
Асықпай сөйлесіңіз, қалыпты темпте, интонациямен;
•
Ашық сұрақтарды қойыңыз. Бұл балаңыздың жауап бергенде бірнеше сөздерді
қолдануға итермелейді;
•
Баланың сөйлеуіне және сұрақтарға жауап беруіне мүмкіндік үшін уақытты кішкене
созып тұрыңыз;
•
Коп әңгімелер, ертегілер оқып беріңіз;
•
Егер де бала сөйлегенде бірнеше ғана сөздерді қолданса, оның сөздік қорын байыту
үшін жаңа сөздермен салыстырыңыз. 5-6 сөз таңдаңыз (дене бөліктері, ойыншықтар,
азық түліктер) және оларды балаға атаңыз оған сөздерді атауға мүмкіндік беріңіз. Бала
сөздерді айтқаннан кейін, оған тағы 4-5 сөз қосып айтқызып жаттықтырыңыз. Бала оны
қоршап жатқан заттардың атын меңгергенше, осылай сөздердіқосып отырыңыз.
•
•
Тіл кемістігін түзету тәсілдері:
•
Саусақ жаттығулары арқылы;
•
Артикуляциялық жаттығулар арқылы;
•
Тыныс алу жаттығулары;
•
логоритмика
3 слайд
Баланың тіл кемістігін болдырмау үшін: • Әр іс-әрекет кезінде өз балаңызбен сөйлесіңіз. Не істеп жатқаныңызды, не көргеніңізді, бала не істегенін, басқа адамдар не істеп жатқанын және баланың не көріп отырғанын айтып отырыңыз; • Баламен көп ойнаңыз, көп сойлесіңіз, оның ойымен, шешімімен ақылдасыңыз; • Асықпай сөйлесіңіз, қалыпты темпте, интонациямен; • Ашық сұрақтарды қойыңыз. Бұл балаңыздың жауап бергенде бірнеше сөздерді қолдануға итермелейді; • Баланың сөйлеуіне және сұрақтарға жауап беруіне мүмкіндік үшін уақытты кішкене созып тұрыңыз; • Коп әңгімелер, ертегілер оқып беріңіз; • Егер де бала сөйлегенде бірнеше ғана сөздерді қолданса, оның сөздік қорын байыту үшін жаңа сөздермен салыстырыңыз. 5-6 сөз таңдаңыз (дене бөліктері, ойыншықтар, азық түліктер) және оларды балаға атаңыз оған сөздерді атауға мүмкіндік беріңіз. Бала сөздерді айтқаннан кейін, оған тағы 4-5 сөз қосып айтқызып жаттықтырыңыз. Бала оны қоршап жатқан заттардың атын меңгергенше, осылай сөздердіқосып отырыңыз. • • Тіл кемістігін түзету тәсілдері: • Саусақ жаттығулары арқылы; • Артикуляциялық жаттығулар арқылы; • Тыныс алу жаттығулары; • логоритмика
4 слайд
Баланың сөйлеу тілі потологиясының негізгі себептері:
•
Әртүрлі ішқұрсақ потологиясы іштегі нәрестенің дамуына зиянын тигізеді,
сөйлеу тілінің ең ауыр кемістіктері іштегі нәрестенің 4 апталық пен 4 айлық
аралығындағы дамуының бұзылуынан пайда болады. Іштегі нәрестенің
дамуының бұзылуына анасының жүкті кездегі токсикоз, вирусты және
эндокринді аурулар, жарақаттар, резус-фактор бойынша қанның
сыйымсыздығы және басқалар әсер етуі мүмкін.
•
Босану кезіндегі жарақаттану және босану кезіндегі асфиксия (оттектің
жетіспеуі);
•
Өмірінің алғашқы жылдарындағы әртүрлі аурулар;
•
Бас сүйегінің жарақаттануы;
•
Тұқым қуалаушылық факторлары;
•
Әлеуметтік тұрмыстық жағдайларының қолайсыздығы;
Бала тәрбиесі басты байлығың,
Кешіксең көретінің қайғы-мұң. (Абай)
Тәрбие басы – тіл. (Ж.Аймауытов)
4 слайд
Баланың сөйлеу тілі потологиясының негізгі себептері: • Әртүрлі ішқұрсақ потологиясы іштегі нәрестенің дамуына зиянын тигізеді, сөйлеу тілінің ең ауыр кемістіктері іштегі нәрестенің 4 апталық пен 4 айлық аралығындағы дамуының бұзылуынан пайда болады. Іштегі нәрестенің дамуының бұзылуына анасының жүкті кездегі токсикоз, вирусты және эндокринді аурулар, жарақаттар, резус-фактор бойынша қанның сыйымсыздығы және басқалар әсер етуі мүмкін. • Босану кезіндегі жарақаттану және босану кезіндегі асфиксия (оттектің жетіспеуі); • Өмірінің алғашқы жылдарындағы әртүрлі аурулар; • Бас сүйегінің жарақаттануы; • Тұқым қуалаушылық факторлары; • Әлеуметтік тұрмыстық жағдайларының қолайсыздығы; Бала тәрбиесі басты байлығың, Кешіксең көретінің қайғы-мұң. (Абай) Тәрбие басы – тіл. (Ж.Аймауытов)