Материалдар / Б. Майлин
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Б. Майлин

Материал туралы қысқаша түсінік
Б. Майлин
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Наурыз 2019
684
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі

1 слайд

1 слайд

Сабақтың мақсаты: Білімділігі – оқушыларды қазақ әдебиетінің ірі тұлғасы Бейімбет Майлиннің шығармаларымен таныстыра отырып,

2 слайд
Сабақтың мақсаты: Білімділігі – оқушыларды қазақ әдебиетінің ірі тұлғасы Бейімбет Майлиннің шығармаларымен таныстыра отырып, білімдерін кеңейту, шығарманың мазмұнын толық білу, идеясын ашу: Дамытушылығы – жазушының жанр шеберлігінде жеткен жетістіктерін таныту, шығарманы оқыта отырып іздендіру: Тәрбиелігі – адамгершілікке, сыйластыққа, мейірімділікке тәрбиелеу.

2 слайд

Сабақтың мақсаты: Білімділігі – оқушыларды қазақ әдебиетінің ірі тұлғасы Бейімбет Майлиннің шығармаларымен таныстыра отырып, білімдерін кеңейту, шығарманың мазмұнын толық білу, идеясын ашу: Дамытушылығы – жазушының жанр шеберлігінде жеткен жетістіктерін таныту, шығарманы оқыта отырып іздендіру: Тәрбиелігі – адамгершілікке, сыйластыққа, мейірімділікке тәрбиелеу.

- Әрбір адам? Туысым, досым, жұрағат Әрбір сабақ? Үйрену, ұғу, ұлағат Әрбір ісім? Тірлік, тірек, адамдық Әрбір сөзім? Ш

3 слайд
- Әрбір адам? Туысым, досым, жұрағат Әрбір сабақ? Үйрену, ұғу, ұлағат Әрбір ісім? Тірлік, тірек, адамдық Әрбір сөзім? Шындық, бірлік, адамдық

3 слайд

- Әрбір адам? Туысым, досым, жұрағат Әрбір сабақ? Үйрену, ұғу, ұлағат Әрбір ісім? Тірлік, тірек, адамдық Әрбір сөзім? Шындық, бірлік, адамдық

(1894-1938) Болашақ қаламгер 1894 жылы бұрынғы Торғай облысы, Қостанай уезі, Дамбар болысындағы А қ төбе деген жерде (қазіргі

4 слайд
(1894-1938) Болашақ қаламгер 1894 жылы бұрынғы Торғай облысы, Қостанай уезі, Дамбар болысындағы А қ төбе деген жерде (қазіргі Қостанай облысы, Тобыл ауданы, Майлин кеңшары) туған. Екі жасында әкесі қайтыс болып, күн көріс үшін шешесі бір байға сауыншылыққа жалданады. Жетілерге келгенде Бейімбеттің өзі де әлгі байдың қозы- лағын бағьп, соңынан ат-арбасына делбеші болады. Сөйтіп, ол жо қ шылық зардабын өзі де әбден біліп-тан ып , к ә рі әжесі мен анасының зарлы кейістіктерінен, құдайға шағынуларынан тітіркене тұшынып өседі. Алуан түрлі аңыздар мен ел іші әңгімесін мол білетін, өмір тау қ ыметін ә серлі етіп ө леңге айналд ыр атын ә жесі немересінің жасынан қисынды, қызы қ сөзге, әдебиетке зауықты больш өсуіне әсер етсе керек.

4 слайд

(1894-1938) Болашақ қаламгер 1894 жылы бұрынғы Торғай облысы, Қостанай уезі, Дамбар болысындағы А қ төбе деген жерде (қазіргі Қостанай облысы, Тобыл ауданы, Майлин кеңшары) туған. Екі жасында әкесі қайтыс болып, күн көріс үшін шешесі бір байға сауыншылыққа жалданады. Жетілерге келгенде Бейімбеттің өзі де әлгі байдың қозы- лағын бағьп, соңынан ат-арбасына делбеші болады. Сөйтіп, ол жо қ шылық зардабын өзі де әбден біліп-тан ып , к ә рі әжесі мен анасының зарлы кейістіктерінен, құдайға шағынуларынан тітіркене тұшынып өседі. Алуан түрлі аңыздар мен ел іші әңгімесін мол білетін, өмір тау қ ыметін ә серлі етіп ө леңге айналд ыр атын ә жесі немересінің жасынан қисынды, қызы қ сөзге, әдебиетке зауықты больш өсуіне әсер етсе керек.

5 слайд

5 слайд

Бейімбет Майлин (1896 ж. Қостанай обл. , Таран ауд., - 1937 ж.) - жазушы, қазақ әдебиетінің негізін салушылардың бірі. Әкесі Ж

6 слайд
Бейімбет Майлин (1896 ж. Қостанай обл. , Таран ауд., - 1937 ж.) - жазушы, қазақ әдебиетінің негізін салушылардың бірі. Әкесі Жармағамбет те, атасы Майлы да кедей адамдар болған. Жастай жетім қалған Бейімбет шешесі Құлғизар мен әжесі Бойдастың тәрбиесінде өседі. Әжесі Бойдас кезі келгенде өлең де шығарып жіберетін сөзге ділмар жан болған. Бұл үйде ақындар, жыршылар жиі қонақ болып, ұзақ таңға небір дастандар жырланып, суырып салма айтыстар болып, өлеңдер айтылып тұрған. Оның үстіне шығыстың қиссаларын жақсы көретін әжесі кейіннен Бейімбет ауыл молдасынан хат таныған соң оған ұзақ таңға жыр-дастандар оқытып, тыңдайтын болған. Осының барлығы жас Бейімбеттің сөз өнерін сүйіп, әдебиет жолына түсуіне ықпал жасады. Әуелі ауыл молдасынан сауат ашқан Бейімбет кейіннен Арғынбай қажының медресесінде екі жылдай дәріс алады. 1913 ж. Троицкідегі «Уазифа» мектебінде, оны бітірген соң Уфадағы «Ғалия» медресесінде оқиды. Медреседе оқып жүргенде татардың Ғалымжан Ибрагимов, Мәжит Ғафури сияқты белгілі жазушылармен танысады. Осында шығып тұрған «Садақ» атты қолжазба журналға белсене араласып, өзінің алғашқы прозалық туындысы, «Шұғаның белгісі» әңгімесін жариялайды. Өлеңдері «Айқап» журналында басқа да басылымдарда шыға бастайды. Бейімбет – он беске тарта повесть, бұған қоса «Азамат Азаматович» атты роман жазған қаламгер. Оның «Қызыл жалау», «Қоңсылар» атты романдары аяқталмай қалған. Мұның сыртында ол – ірілі-ұсақты 25 пьеса, либретто, сценарийлердің авторы. Майлин аз өмірінде аса өнімді еңбек етіп, елуге тарта кітабын шығарды. Оның шығармаларында қазақ кедейінің мінез-құлқы, тұрмыс-тіршілігі, арман-мүддесі бұрын болмаған деңгейде жан!жақты да терең суреттеліп, қміршең типтік бейнелер жасалды. Майлиннің ақындық қызметі 1912ж. жазылған «Мұсылмандық белгісінен басталады». Төңкеріске дейін жазған көп өлеңдерінде («Мұқтаждық», «Мал», «Байлыққа») ауылдың ауыр тұрмысы, әлеуметтік теңсіздік жырланады. 1916ж. ұлт- азаттық қозғалысы Майлин шығармашылығындағы халықтық сыйпатты күшейте түсті. Осы кезден жазылған «Қанды тұман» өлеңінде қараңғыға қамалған қалың елдің, аянышты халі суреттеледі. Ақынның шығармашылығында ұлт-азаттық, ағартушылық, демократтық сарындар түпкілікті қалыптасып, жаңа биіктергк бет алды. «Кедей», «Жауыз кім?», «Кедейге», «Құтты болсын», «Мейрамың», «Бүгін», «Гүлденсе ауыл - гүлденеміз бәріміз», «Коллективтің жырын айт» сияқты өлеңдерінде жаңа заман әкелген ауылдағы өзгерістерді, ондағы елдін тұрмыс- тіршілігін зор шабытпен жырға қосты. Майлин поэзиясындағы Мырқымбай бейнесі - жиырмасыншы жылдардағы қазақ кедейінің типік бейнесін жасау жолындағы үлкен табысы. Мырқымбай - тұтас бір қтпелі дәуірдегі ауыл кедейінің қмірінде болған қзгерістерді оның сана- сезімі, мінез-құлқы, іс-әрекеті, тұрмыс-тіршілігі арқалы шынайы суреттелген типтік бейне. Мырқымбай сияқты типтік дәрежеге көтерілген бейне қазақ әдебиетінде күні бүгінге дейін жасалына жоқ. Ол ақынның жиырма шақты өлеңінде, екі поэмасында бірде басты, бірде қосымша кейіпкер ретінде көрінеді. Майлиннің біраз өлеңдері әйел теңдігі тақырыбына арналған. «Қыздың сәлемі», «Қашқын келіншек», «Ақсуаттың жанында» сияқты өлеңдерінде ескі салтқа негізделген қазақ қыздарының аянышты тағдырлары суреттеледі. «Азат әйел», «Ғазиза», Шал мен қыз», «Ажар» сияқты өлеңдерінде жаңа заманда теңдікке жетіп, бақытты өмір сүре бастаған жастарды жырға қосты.Жиырмасыншы ғасырдағы қазақ әдебиетінің іргелі жанрларын қалыптастыруға айтарлықтай үлес қосып, биік белеске шығарысқан аса көрнекті суреткер жазушы, ақын әрі драматург Бейімбет Майлин — өндіре жазып, сөз өнерінің алтын қорына жататын туындылар берген бірегей дарын. Замандастары: "Маңдайына түскен шашын сұқ саусағына орай ширата отырып, жазудан бас алмайтын еді", — деседі. Сондықтан да кемел қаламгердің қыршын жаста — қырықтың төртіне жетер-жетпесте — дүние салғанына қарамай, атағы да зор, артына қалдырған әдеби мұрасы да аса бай. Бейімбеттің көлемді де, көркем тұңғыш туындысы, қазақ прозасының тартымды үлгілерінің бірі- «Шұғаның белгісі». Повесте ескі қазақ қоғамындағы ең өткір мәселе- әйел теңсіздігі сөз болған. Шығармада бірін- бірі сүйген екі жастың- Шұға мен Әбдірахманның арманына жете алмаған трагедиялық жай айтылады. Шұғаның әкесі қызын кедей жігіті Әбдірахманға бергісі келмей, түрлі жаламен Әбдірахманды жер аудартады. Осындай зорлыққа душар болған Шұға қайғыдан, күйіктен қайтыс болады. Жазушының негізгі мақсаты- жастардың бас бостандығына ерік бермей, қасіретке ұшыратқан ескі дәстүрлерді сынау. Жастардың бас азаттығын көксеу, бұған кедергі келтіретін әдеттерді батыл таңбалау ХХ ғасыр басындағы демократиялық қазақ әдебиетіндегі басты сарындардың бірі еді.«Шұғаның белгісі» хикаятында оқиғалық өрілімдер, кейіпкерлердің мінездемелері, диалогтер, сезім, көңіл күйлері Қасым деген адамның әңгімесі болып беріледі. Мұндай әңгімелеу мәнері халық прозасының қалыпты баяндау тәсіліне жақын. Бірақ қаһармандар мінезі мен әлеуметтік жағдайды талдау шығарманың реалистік жазба әдебиет дәстүрінде жасалғанын көрсетеді. Шұға- айтқан сертіне берік, сезімі мөлдір, пәк махаббатты қастер тұтатын жан. Әбдірахман бейнесі де ескі қазақы ауыл арасынан шыққан көзі ашық, көңілі сәулелі жастардың келбетін танытады. «Шұғаның белгісі»- жастардың теңдік- еркіндікті аңсаған, әлеуметтік әділетсіздіктерге қарсы үн көтере бастағанын шынайы бейнелеген шығарма.

6 слайд

Бейімбет Майлин (1896 ж. Қостанай обл. , Таран ауд., - 1937 ж.) - жазушы, қазақ әдебиетінің негізін салушылардың бірі. Әкесі Жармағамбет те, атасы Майлы да кедей адамдар болған. Жастай жетім қалған Бейімбет шешесі Құлғизар мен әжесі Бойдастың тәрбиесінде өседі. Әжесі Бойдас кезі келгенде өлең де шығарып жіберетін сөзге ділмар жан болған. Бұл үйде ақындар, жыршылар жиі қонақ болып, ұзақ таңға небір дастандар жырланып, суырып салма айтыстар болып, өлеңдер айтылып тұрған. Оның үстіне шығыстың қиссаларын жақсы көретін әжесі кейіннен Бейімбет ауыл молдасынан хат таныған соң оған ұзақ таңға жыр-дастандар оқытып, тыңдайтын болған. Осының барлығы жас Бейімбеттің сөз өнерін сүйіп, әдебиет жолына түсуіне ықпал жасады. Әуелі ауыл молдасынан сауат ашқан Бейімбет кейіннен Арғынбай қажының медресесінде екі жылдай дәріс алады. 1913 ж. Троицкідегі «Уазифа» мектебінде, оны бітірген соң Уфадағы «Ғалия» медресесінде оқиды. Медреседе оқып жүргенде татардың Ғалымжан Ибрагимов, Мәжит Ғафури сияқты белгілі жазушылармен танысады. Осында шығып тұрған «Садақ» атты қолжазба журналға белсене араласып, өзінің алғашқы прозалық туындысы, «Шұғаның белгісі» әңгімесін жариялайды. Өлеңдері «Айқап» журналында басқа да басылымдарда шыға бастайды. Бейімбет – он беске тарта повесть, бұған қоса «Азамат Азаматович» атты роман жазған қаламгер. Оның «Қызыл жалау», «Қоңсылар» атты романдары аяқталмай қалған. Мұның сыртында ол – ірілі-ұсақты 25 пьеса, либретто, сценарийлердің авторы. Майлин аз өмірінде аса өнімді еңбек етіп, елуге тарта кітабын шығарды. Оның шығармаларында қазақ кедейінің мінез-құлқы, тұрмыс-тіршілігі, арман-мүддесі бұрын болмаған деңгейде жан!жақты да терең суреттеліп, қміршең типтік бейнелер жасалды. Майлиннің ақындық қызметі 1912ж. жазылған «Мұсылмандық белгісінен басталады». Төңкеріске дейін жазған көп өлеңдерінде («Мұқтаждық», «Мал», «Байлыққа») ауылдың ауыр тұрмысы, әлеуметтік теңсіздік жырланады. 1916ж. ұлт- азаттық қозғалысы Майлин шығармашылығындағы халықтық сыйпатты күшейте түсті. Осы кезден жазылған «Қанды тұман» өлеңінде қараңғыға қамалған қалың елдің, аянышты халі суреттеледі. Ақынның шығармашылығында ұлт-азаттық, ағартушылық, демократтық сарындар түпкілікті қалыптасып, жаңа биіктергк бет алды. «Кедей», «Жауыз кім?», «Кедейге», «Құтты болсын», «Мейрамың», «Бүгін», «Гүлденсе ауыл - гүлденеміз бәріміз», «Коллективтің жырын айт» сияқты өлеңдерінде жаңа заман әкелген ауылдағы өзгерістерді, ондағы елдін тұрмыс- тіршілігін зор шабытпен жырға қосты. Майлин поэзиясындағы Мырқымбай бейнесі - жиырмасыншы жылдардағы қазақ кедейінің типік бейнесін жасау жолындағы үлкен табысы. Мырқымбай - тұтас бір қтпелі дәуірдегі ауыл кедейінің қмірінде болған қзгерістерді оның сана- сезімі, мінез-құлқы, іс-әрекеті, тұрмыс-тіршілігі арқалы шынайы суреттелген типтік бейне. Мырқымбай сияқты типтік дәрежеге көтерілген бейне қазақ әдебиетінде күні бүгінге дейін жасалына жоқ. Ол ақынның жиырма шақты өлеңінде, екі поэмасында бірде басты, бірде қосымша кейіпкер ретінде көрінеді. Майлиннің біраз өлеңдері әйел теңдігі тақырыбына арналған. «Қыздың сәлемі», «Қашқын келіншек», «Ақсуаттың жанында» сияқты өлеңдерінде ескі салтқа негізделген қазақ қыздарының аянышты тағдырлары суреттеледі. «Азат әйел», «Ғазиза», Шал мен қыз», «Ажар» сияқты өлеңдерінде жаңа заманда теңдікке жетіп, бақытты өмір сүре бастаған жастарды жырға қосты.Жиырмасыншы ғасырдағы қазақ әдебиетінің іргелі жанрларын қалыптастыруға айтарлықтай үлес қосып, биік белеске шығарысқан аса көрнекті суреткер жазушы, ақын әрі драматург Бейімбет Майлин — өндіре жазып, сөз өнерінің алтын қорына жататын туындылар берген бірегей дарын. Замандастары: "Маңдайына түскен шашын сұқ саусағына орай ширата отырып, жазудан бас алмайтын еді", — деседі. Сондықтан да кемел қаламгердің қыршын жаста — қырықтың төртіне жетер-жетпесте — дүние салғанына қарамай, атағы да зор, артына қалдырған әдеби мұрасы да аса бай. Бейімбеттің көлемді де, көркем тұңғыш туындысы, қазақ прозасының тартымды үлгілерінің бірі- «Шұғаның белгісі». Повесте ескі қазақ қоғамындағы ең өткір мәселе- әйел теңсіздігі сөз болған. Шығармада бірін- бірі сүйген екі жастың- Шұға мен Әбдірахманның арманына жете алмаған трагедиялық жай айтылады. Шұғаның әкесі қызын кедей жігіті Әбдірахманға бергісі келмей, түрлі жаламен Әбдірахманды жер аудартады. Осындай зорлыққа душар болған Шұға қайғыдан, күйіктен қайтыс болады. Жазушының негізгі мақсаты- жастардың бас бостандығына ерік бермей, қасіретке ұшыратқан ескі дәстүрлерді сынау. Жастардың бас азаттығын көксеу, бұған кедергі келтіретін әдеттерді батыл таңбалау ХХ ғасыр басындағы демократиялық қазақ әдебиетіндегі басты сарындардың бірі еді.«Шұғаның белгісі» хикаятында оқиғалық өрілімдер, кейіпкерлердің мінездемелері, диалогтер, сезім, көңіл күйлері Қасым деген адамның әңгімесі болып беріледі. Мұндай әңгімелеу мәнері халық прозасының қалыпты баяндау тәсіліне жақын. Бірақ қаһармандар мінезі мен әлеуметтік жағдайды талдау шығарманың реалистік жазба әдебиет дәстүрінде жасалғанын көрсетеді. Шұға- айтқан сертіне берік, сезімі мөлдір, пәк махаббатты қастер тұтатын жан. Әбдірахман бейнесі де ескі қазақы ауыл арасынан шыққан көзі ашық, көңілі сәулелі жастардың келбетін танытады. «Шұғаның белгісі»- жастардың теңдік- еркіндікті аңсаған, әлеуметтік әділетсіздіктерге қарсы үн көтере бастағанын шынайы бейнелеген шығарма.

Үй тапсырмасын бекіту М. Әуезов Бейімбет Майлин әңгімелерінде терең шыншылдық бар, адам бейнесі, қарым- қатынастары әрдайым нан

7 слайд
Үй тапсырмасын бекіту М. Әуезов Бейімбет Майлин әңгімелерінде терең шыншылдық бар, адам бейнесі, қарым- қатынастары әрдайым нанымды болып шығады. Және бұл шығармалардың түр үлгісінде дөңгелек келген тұтастық айқын аңғарылады.

7 слайд

Үй тапсырмасын бекіту М. Әуезов Бейімбет Майлин әңгімелерінде терең шыншылдық бар, адам бейнесі, қарым- қатынастары әрдайым нанымды болып шығады. Және бұл шығармалардың түр үлгісінде дөңгелек келген тұтастық айқын аңғарылады.

І. Жансүгіров “ Шұғамыз”- театрдың үлкен бір ойыны. Бұл – драма күйінде үлкен шығарманың бірі. Бұл – бір дәуірдегі бай мен бұ

8 слайд
І. Жансүгіров “ Шұғамыз”- театрдың үлкен бір ойыны. Бұл – драма күйінде үлкен шығарманың бірі. Бұл – бір дәуірдегі бай мен бұқараның тұғасын көрсетеді.

8 слайд

І. Жансүгіров “ Шұғамыз”- театрдың үлкен бір ойыны. Бұл – драма күйінде үлкен шығарманың бірі. Бұл – бір дәуірдегі бай мен бұқараның тұғасын көрсетеді.

Уфадағы “Ғалия” медресесі Тарандағы Б. Майлин атындағы мектеп

9 слайд
Уфадағы “Ғалия” медресесі Тарандағы Б. Майлин атындағы мектеп

9 слайд

Уфадағы “Ғалия” медресесі Тарандағы Б. Майлин атындағы мектеп

... Не мұңдық, бұл дүниеде қыздар мұңдық, Атадан болып мұңдық неге тудық. Атадан мұңдық болып тумас едік, Бұрынғы ата-баба жолын

10 слайд
... Не мұңдық, бұл дүниеде қыздар мұңдық, Атадан болып мұңдық неге тудық. Атадан мұңдық болып тумас едік, Бұрынғы ата-баба жолын қудық... Шұғаның әнінен

10 слайд

... Не мұңдық, бұл дүниеде қыздар мұңдық, Атадан болып мұңдық неге тудық. Атадан мұңдық болып тумас едік, Бұрынғы ата-баба жолын қудық... Шұғаның әнінен

Жаңа сабақ 1. Проза дегеніміз не? 2. Хикаят дегеніміз не? 3. Шығарма кімнің атынан баяндалған?

11 слайд
Жаңа сабақ 1. Проза дегеніміз не? 2. Хикаят дегеніміз не? 3. Шығарма кімнің атынан баяндалған?

11 слайд

Жаңа сабақ 1. Проза дегеніміз не? 2. Хикаят дегеніміз не? 3. Шығарма кімнің атынан баяндалған?

Тақырыпты аша білу: “ Шұғаның белгісі” хикаятының әр бөліміне ат қою, негізгі оқиғаларға түсінік беру. 1. Қос жолаушы. 2. Сұлу

12 слайд
Тақырыпты аша білу: “ Шұғаның белгісі” хикаятының әр бөліміне ат қою, негізгі оқиғаларға түсінік беру. 1. Қос жолаушы. 2. Сұлу қыз Шұға. 3. Кездесу. 4. Учитель Әбдірахман. 5. Ғашық жүректер. 6. Хат. 7. Жабылған жала. 8. Қоштасу. 9. Айықпас дерт. 10. Соңғы хат. 11. Шұғаның белгісі.

12 слайд

Тақырыпты аша білу: “ Шұғаның белгісі” хикаятының әр бөліміне ат қою, негізгі оқиғаларға түсінік беру. 1. Қос жолаушы. 2. Сұлу қыз Шұға. 3. Кездесу. 4. Учитель Әбдірахман. 5. Ғашық жүректер. 6. Хат. 7. Жабылған жала. 8. Қоштасу. 9. Айықпас дерт. 10. Соңғы хат. 11. Шұғаның белгісі.

13 слайд

13 слайд

 Шығарма мазмұнын білгеннен Шығарма мазмұнын білгеннен кейін сюжеттік композициялық кейін сюжеттік композициялық жоспар құру.

14 слайд
 Шығарма мазмұнын білгеннен Шығарма мазмұнын білгеннен кейін сюжеттік композициялық кейін сюжеттік композициялық жоспар құру.жоспар құру. Топтық жұмыс

14 слайд

 Шығарма мазмұнын білгеннен Шығарма мазмұнын білгеннен кейін сюжеттік композициялық кейін сюжеттік композициялық жоспар құру.жоспар құру. Топтық жұмыс

15 слайд

15 слайд

Шұғаның хаты ... Әуре боп неге біткен ажар-көрік, Ішіңе от түсірдің қалқам көріп. Гүлдену жас өмірде мақсұт боп ед, Серттесіп, қ

16 слайд
Шұғаның хаты ... Әуре боп неге біткен ажар-көрік, Ішіңе от түсірдің қалқам көріп. Гүлдену жас өмірде мақсұт боп ед, Серттесіп, қол алысып, уәде беріп. Жолыңа құрбан қып ем жан мен тәнді, Дариға, айтылған серт болмай қалды. Көре алмай ақтық минут дидарыңды, Арманда жан тапсырған мен бір зарлы! Хаты деп ақтық жазған ғашық жардың, Есіңе ал дұғаңа мен ынтызармын. Қош сау бол ойнап-күліп жолығармыз, Астында ақ туының пайғамбардың.

16 слайд

Шұғаның хаты ... Әуре боп неге біткен ажар-көрік, Ішіңе от түсірдің қалқам көріп. Гүлдену жас өмірде мақсұт боп ед, Серттесіп, қол алысып, уәде беріп. Жолыңа құрбан қып ем жан мен тәнді, Дариға, айтылған серт болмай қалды. Көре алмай ақтық минут дидарыңды, Арманда жан тапсырған мен бір зарлы! Хаты деп ақтық жазған ғашық жардың, Есіңе ал дұғаңа мен ынтызармын. Қош сау бол ойнап-күліп жолығармыз, Астында ақ туының пайғамбардың.

Көрініс

17 слайд
Көрініс

17 слайд

Көрініс

Көріністен оқиғаның өрбуіне тірек болған сөзді тап.

18 слайд
Көріністен оқиғаның өрбуіне тірек болған сөзді тап.

18 слайд

Көріністен оқиғаның өрбуіне тірек болған сөзді тап.

Жап -жас жігіт екен ғой, - деп бірер қарайды да, Шұға отауға кіріп кетеді.

19 слайд
Жап -жас жігіт екен ғой, - деп бірер қарайды да, Шұға отауға кіріп кетеді.

19 слайд

Жап -жас жігіт екен ғой, - деп бірер қарайды да, Шұға отауға кіріп кетеді.

Жұптық жұмыс Сөздік жұмыстар жүргізу төмендегі сөздердің мағынасын ашу: Тастан, топырақтан үйіп жасалған белгі Өлген адамдарды

20 слайд
Жұптық жұмыс Сөздік жұмыстар жүргізу төмендегі сөздердің мағынасын ашу: Тастан, топырақтан үйіп жасалған белгі Өлген адамдардың сүйегі қойылған қалың бейіт Бозбалалар мен бойжеткендердің Бас қосып өкізетін ойын-сауық кеші Кеудеге киетін астарлы жеңіл сырт киім Жеңіл бас киім Киіз үйдің есігіБелесЖелпен БешпетҚызойнақ ҚорымОбашық Сықырлауық

20 слайд

Жұптық жұмыс Сөздік жұмыстар жүргізу төмендегі сөздердің мағынасын ашу: Тастан, топырақтан үйіп жасалған белгі Өлген адамдардың сүйегі қойылған қалың бейіт Бозбалалар мен бойжеткендердің Бас қосып өкізетін ойын-сауық кеші Кеудеге киетін астарлы жеңіл сырт киім Жеңіл бас киім Киіз үйдің есігіБелесЖелпен БешпетҚызойнақ ҚорымОбашық Сықырлауық

Әдебиет теориясыӘдебиет теориясы  Шығарма мәтінінен троптың Шығарма мәтінінен троптың түрлерін, тұрақты тіркестерді, түрлерін,

21 слайд
Әдебиет теориясыӘдебиет теориясы  Шығарма мәтінінен троптың Шығарма мәтінінен троптың түрлерін, тұрақты тіркестерді, түрлерін, тұрақты тіркестерді, мақал-мәтелдерді, көнерген мақал-мәтелдерді, көнерген сөздерді, одағайларды тауып, сөздерді, одағайларды тауып, дәптерге жазудәптерге жазу

21 слайд

Әдебиет теориясыӘдебиет теориясы  Шығарма мәтінінен троптың Шығарма мәтінінен троптың түрлерін, тұрақты тіркестерді, түрлерін, тұрақты тіркестерді, мақал-мәтелдерді, көнерген мақал-мәтелдерді, көнерген сөздерді, одағайларды тауып, сөздерді, одағайларды тауып, дәптерге жазудәптерге жазу

Кім жылдам?Кім жылдам?  Жүрегім тас төбеме шықтыЖүрегім тас төбеме шықты  Төбесі көкке тигендейТөбесі көкке тигендей  Көпке т

22 слайд
Кім жылдам?Кім жылдам?  Жүрегім тас төбеме шықтыЖүрегім тас төбеме шықты  Төбесі көкке тигендейТөбесі көкке тигендей  Көпке топырақ шашуКөпке топырақ шашу  Тілім байландыТілім байланды  Олжамнан қақтыОлжамнан қақты  Шаңымды аспанға шығардыШаңымды аспанға шығарды  Бағын байладыБағын байлады  Ат жетер жерАт жетер жер  Серт байласқанСерт байласқан  Тілін аларТілін алар  Көңіл қостымКөңіл қостым  Аузына қарадыАузына қарады  Аузынан тастамайдыАузынан тастамайды  Айызы қанғанАйызы қанған  Инедей қиянаты жоқИнедей қиянаты жоқ

22 слайд

Кім жылдам?Кім жылдам?  Жүрегім тас төбеме шықтыЖүрегім тас төбеме шықты  Төбесі көкке тигендейТөбесі көкке тигендей  Көпке топырақ шашуКөпке топырақ шашу  Тілім байландыТілім байланды  Олжамнан қақтыОлжамнан қақты  Шаңымды аспанға шығардыШаңымды аспанға шығарды  Бағын байладыБағын байлады  Ат жетер жерАт жетер жер  Серт байласқанСерт байласқан  Тілін аларТілін алар  Көңіл қостымКөңіл қостым  Аузына қарадыАузына қарады  Аузынан тастамайдыАузынан тастамайды  Айызы қанғанАйызы қанған  Инедей қиянаты жоқИнедей қиянаты жоқ

ӘбдірахманӘбдірахман ШұғаШұға АйнабайАйнабай ОқығаОқыға нн Өнер лі Ел қамқоры АқынКедей Сұлу Ақылды Нәзік Кіршіксіз адал махаб

23 слайд
ӘбдірахманӘбдірахман ШұғаШұға АйнабайАйнабай ОқығаОқыға нн Өнер лі Ел қамқоры АқынКедей Сұлу Ақылды Нәзік Кіршіксіз адал махаббаттың иесі ПаңҚызыл көзді бәле Жалақор АйлакерБұзы қ Арандатуш ы

23 слайд

ӘбдірахманӘбдірахман ШұғаШұға АйнабайАйнабай ОқығаОқыға нн Өнер лі Ел қамқоры АқынКедей Сұлу Ақылды Нәзік Кіршіксіз адал махаббаттың иесі ПаңҚызыл көзді бәле Жалақор АйлакерБұзы қ Арандатуш ы

24 слайд

24 слайд

Аққұба Талдырмаш Көзі қап-қара Үріп ауызға салғандай Жасы он алтылар шамасында Сөйлеген сөзі, жүрген жүрісі біртүрлі паң

25 слайд
Аққұба Талдырмаш Көзі қап-қара Үріп ауызға салғандай Жасы он алтылар шамасында Сөйлеген сөзі, жүрген жүрісі біртүрлі паң еді-ау, шіркін Жеңілдік не екенін білген бала емес Ажары қандай болса, ақылы да сондай

25 слайд

Аққұба Талдырмаш Көзі қап-қара Үріп ауызға салғандай Жасы он алтылар шамасында Сөйлеген сөзі, жүрген жүрісі біртүрлі паң еді-ау, шіркін Жеңілдік не екенін білген бала емес Ажары қандай болса, ақылы да сондай

Түнімен ұйықы көрмеді Елге асықтыҚуанышты Күлдірумен болды Ән салды

26 слайд
Түнімен ұйықы көрмеді Елге асықтыҚуанышты Күлдірумен болды Ән салды

26 слайд

Түнімен ұйықы көрмеді Елге асықтыҚуанышты Күлдірумен болды Ән салды

27 слайд

27 слайд

28 слайд

28 слайд

Әбдірахманның хаты Онегиннің хаты Сіз бір айсыз нұрландырған аспанды, Буландырған, уландырған жас жанды. Біз бір ғаріп паналағ

29 слайд
Әбдірахманның хаты Онегиннің хаты Сіз бір айсыз нұрландырған аспанды, Буландырған, уландырған жас жанды. Біз бір ғаріп паналаған саяңда, Жас жүректе мықты жара басталды. Он сегіз мың ғаламның, бар тынысы күнде тұр, Мен сықылды сорлының ықтияры сенде тұр. Бір көргенде сиқырланып ақыл- ой, Бал сөзіңе қалды ынтам бір қанбай. Жанып, сөніп суынып қалған көңілім, Қобалжиды хатыңды көрген сайын.

29 слайд

Әбдірахманның хаты Онегиннің хаты Сіз бір айсыз нұрландырған аспанды, Буландырған, уландырған жас жанды. Біз бір ғаріп паналаған саяңда, Жас жүректе мықты жара басталды. Он сегіз мың ғаламның, бар тынысы күнде тұр, Мен сықылды сорлының ықтияры сенде тұр. Бір көргенде сиқырланып ақыл- ой, Бал сөзіңе қалды ынтам бір қанбай. Жанып, сөніп суынып қалған көңілім, Қобалжиды хатыңды көрген сайын.

Проблемалық сұрақтар

30 слайд
Проблемалық сұрақтар

30 слайд

Проблемалық сұрақтар

Сабақты бекітуСабақты бекіту Тақырыпқа байланысты мақал – мәтелдер айту.

31 слайд
Сабақты бекітуСабақты бекіту Тақырыпқа байланысты мақал – мәтелдер айту.

31 слайд

Сабақты бекітуСабақты бекіту Тақырыпқа байланысты мақал – мәтелдер айту.

ТәуелсіздікАзаттық Еркіндік Сөз бостандығы Ар-ождан бостандығыТеңдікБостандық Қорыту

32 слайд
ТәуелсіздікАзаттық Еркіндік Сөз бостандығы Ар-ождан бостандығыТеңдікБостандық Қорыту

32 слайд

ТәуелсіздікАзаттық Еркіндік Сөз бостандығы Ар-ождан бостандығыТеңдікБостандық Қорыту

Үй тапсырмасы “ Арманда кеткен асыл-ай” эссе жазу

33 слайд
Үй тапсырмасы “ Арманда кеткен асыл-ай” эссе жазу

33 слайд

Үй тапсырмасы “ Арманда кеткен асыл-ай” эссе жазу

Бағалау

34 слайд
Бағалау

34 слайд

Бағалау

35 слайд

35 слайд