Баяндама "Тарих пәнінен қашықтықтан оқытуда қолданылатын тиімді технологиялар"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Түркістан облысы
Шардара ауданы
«Қоссейіт» жалпы орта мектебі
Тарих пәнінің мұғалімі:Серикбаева Т.С БАЯНДАМА ТАҚЫРЫБЫ:
« Тарих пәнінен қашықтан оқытуда қолданылатын
тиімді технологиялар »
1 слайд
Түркістан облысы Шардара ауданы «Қоссейіт» жалпы орта мектебі Тарих пәнінің мұғалімі:Серикбаева Т.С БАЯНДАМА ТАҚЫРЫБЫ: « Тарих пәнінен қашықтан оқытуда қолданылатын тиімді технологиялар »
2 слайд
Қашықтан оқыту заман талабы. Қазіргі білім
беру жүйесінде тарих пәнін оқытудың түрлі
жаңаша әдістері жасалу үстінде. Бұл бағытта
ерекше әдіс-тәсілдерін іздеу және соны қолдану
қазіргі таңда маңызды болып табылады. Тарих
пәнін қашықтан оқытудың түрліше жаңаша
әдістеріне талдау жасадым. Түрлі әдістермен
оқушыға тарих пәнінен қандай тапсырмалар
жіберуге болатындығы туралы зерттеу
тапсырмаларын құрастырып көрдім. Білім беру
саласында ең соңғы ақпарат көздерімен жұмыс
жасадым.
2 слайд
Қашықтан оқыту заман талабы. Қазіргі білім беру жүйесінде тарих пәнін оқытудың түрлі жаңаша әдістері жасалу үстінде. Бұл бағытта ерекше әдіс-тәсілдерін іздеу және соны қолдану қазіргі таңда маңызды болып табылады. Тарих пәнін қашықтан оқытудың түрліше жаңаша әдістеріне талдау жасадым. Түрлі әдістермен оқушыға тарих пәнінен қандай тапсырмалар жіберуге болатындығы туралы зерттеу тапсырмаларын құрастырып көрдім. Білім беру саласында ең соңғы ақпарат көздерімен жұмыс жасадым.
3 слайд
Тарих пәнін қашықтан оқытуда ұстаз мықты стратегияларды дұрыс
қолдана білу және онлайн оқытуда тиімді әдісін дұрыс қолдану–
оқушының ойлау көпірін, үй тапсырмасын қалай шешетіндігін және
табысты сабақ болып жалғасуын ұстаздың сабақты алдын-ала
жоспарлауымен, идеясымен байланыстырады. Тарих пәнін қашықтан
оқыту дегеніміз — мұғалім мен оқушы арасында қандай да
қашықтықта интернет ресурстарының сүйемелдеуімен өтілетін
оқытудың формасы, яғни интернет желілерінің көмегімен белгілі бір
ара қашықтықта оқыту. Тарих пәнін қашықтан оқыту мен
ұйымдастырудың үш түрлі формасы бар: онлайн (синхрондық) және
оффлайн (асинхрондық), және кең таралған үшінші түрі вебинар.
Тарих пәнін онлайн режимдегі оқыту дегеніміз – интернет
ресурстарының көмегімен ағымдағы уақытта белгілі бір қашықтықта
мұғалім экранын көру арқылы оқытуды ұйымдастыру формасы.
Тарих пәнін оффлайн режимдегі оқыту дегеніміз – интернет
ресурстарының көмегімен (электрондық пошта) мұғалім мен оқушы
арасындағы ақпарат алмасуды қамтасыз етуге мүмкіндік беретін
оқытудың формасы
3 слайд
Тарих пәнін қашықтан оқытуда ұстаз мықты стратегияларды дұрыс қолдана білу және онлайн оқытуда тиімді әдісін дұрыс қолдану– оқушының ойлау көпірін, үй тапсырмасын қалай шешетіндігін және табысты сабақ болып жалғасуын ұстаздың сабақты алдын-ала жоспарлауымен, идеясымен байланыстырады. Тарих пәнін қашықтан оқыту дегеніміз — мұғалім мен оқушы арасында қандай да қашықтықта интернет ресурстарының сүйемелдеуімен өтілетін оқытудың формасы, яғни интернет желілерінің көмегімен белгілі бір ара қашықтықта оқыту. Тарих пәнін қашықтан оқыту мен ұйымдастырудың үш түрлі формасы бар: онлайн (синхрондық) және оффлайн (асинхрондық), және кең таралған үшінші түрі вебинар. Тарих пәнін онлайн режимдегі оқыту дегеніміз – интернет ресурстарының көмегімен ағымдағы уақытта белгілі бір қашықтықта мұғалім экранын көру арқылы оқытуды ұйымдастыру формасы. Тарих пәнін оффлайн режимдегі оқыту дегеніміз – интернет ресурстарының көмегімен (электрондық пошта) мұғалім мен оқушы арасындағы ақпарат алмасуды қамтасыз етуге мүмкіндік беретін оқытудың формасы
4 слайд
Тарих - мектептегі оқу пәні ретінде жалпы негізгі білім
беретін барлық гуманитарлық және қоғамтанушылық
курстардың негізін құрайды. Тарих ұлттық өзіндік сана -
сезімді және адамгершілік этикалық нормаларды
қалыптастыра отырып, оқытудың дүниетанымдық негізін
қалыптастырады. Тарихтың басқа пәндермен өзара
байланысы талдау, жинақтау сияқты ортақ логикалық
таным - әдістерін қолдануға мүмкіндік береді. Мысалы,
гуманитарлық циклдағы пәндермен байланысы картамен,
мәтінмен жұмыс істеу, оқиғалармен құбылыстардың
ерекшеліктерін айқындау сияқты ортақ әдіс - тәсілдері
негізінде іске асады. Тарихқа деген қызығушылығын
арттыру үшін сапалы білім берудің тиімді жолдарын таңдау,
тарихи және мәдени мұралармен таныстыру, қосымша
элементтерді пайдалану мен тарихи деректерді оқып білім
алып шығармашылықпен айналысуына жағдай жасау
сияқты жаңа педагогикалық технологиялармен
инновациялық бағыттарды, әдістер мен тәсілдерді енгізу.
4 слайд
Тарих - мектептегі оқу пәні ретінде жалпы негізгі білім беретін барлық гуманитарлық және қоғамтанушылық курстардың негізін құрайды. Тарих ұлттық өзіндік сана - сезімді және адамгершілік этикалық нормаларды қалыптастыра отырып, оқытудың дүниетанымдық негізін қалыптастырады. Тарихтың басқа пәндермен өзара байланысы талдау, жинақтау сияқты ортақ логикалық таным - әдістерін қолдануға мүмкіндік береді. Мысалы, гуманитарлық циклдағы пәндермен байланысы картамен, мәтінмен жұмыс істеу, оқиғалармен құбылыстардың ерекшеліктерін айқындау сияқты ортақ әдіс - тәсілдері негізінде іске асады. Тарихқа деген қызығушылығын арттыру үшін сапалы білім берудің тиімді жолдарын таңдау, тарихи және мәдени мұралармен таныстыру, қосымша элементтерді пайдалану мен тарихи деректерді оқып білім алып шығармашылықпен айналысуына жағдай жасау сияқты жаңа педагогикалық технологиялармен инновациялық бағыттарды, әдістер мен тәсілдерді енгізу.
5 слайд
Бүгінгі таңда сабақ өткізудің түрлері өте көп.
Шәкірттердің сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін дамытуға
арналған оқытудың әдіс-тәсілдері білім алушыларға
құбылыстардың себептерін толық ұғынуға, ережелер мен
заңдылықтардың сырларын терең түсінуге, олардың ғылыми
білімдегі орнын аңғаруға қолайлы жағдаяттар жасайды.
Мұндай әдістер, әсіресе, табиғатынан тұйық , өз ойын
тәптіштеп түсіндіруге шалағай, өздеріне сенімсіздеу, талданған
мәселелерден, баяндалған тақырып мазмұнынан тиісті байлам,
түйін жасауда жасқаншақтық байқататын оқушыларға
пайдасы ұшан теңіз екеніне көзіміз жетті. Сабақ барысында
шәкірттердің сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін жетілдіруге,
дамытуға арналған оқыту технологиясы оларға еркін ойлауға,
байқалған, баяндалған мазмұнынан тәуелсіз пайымдамалар
жасауға мүмкіндік береді, шығармашылық белсенділігі
жоғарылайды, ұжымдық ойласу, ұжымдық тұжырымдар
жасауға белсене атсалысады, ұжымдық қорытындыда өз үлесі
бар екенін сезіп, қуаттана марқаяды, келесі мәселелер түйінін
шешуге еркін араласады, өз ойын жасқанбай айтуға үйренеді.
5 слайд
Бүгінгі таңда сабақ өткізудің түрлері өте көп. Шәкірттердің сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін дамытуға арналған оқытудың әдіс-тәсілдері білім алушыларға құбылыстардың себептерін толық ұғынуға, ережелер мен заңдылықтардың сырларын терең түсінуге, олардың ғылыми білімдегі орнын аңғаруға қолайлы жағдаяттар жасайды. Мұндай әдістер, әсіресе, табиғатынан тұйық , өз ойын тәптіштеп түсіндіруге шалағай, өздеріне сенімсіздеу, талданған мәселелерден, баяндалған тақырып мазмұнынан тиісті байлам, түйін жасауда жасқаншақтық байқататын оқушыларға пайдасы ұшан теңіз екеніне көзіміз жетті. Сабақ барысында шәкірттердің сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін жетілдіруге, дамытуға арналған оқыту технологиясы оларға еркін ойлауға, байқалған, баяндалған мазмұнынан тәуелсіз пайымдамалар жасауға мүмкіндік береді, шығармашылық белсенділігі жоғарылайды, ұжымдық ойласу, ұжымдық тұжырымдар жасауға белсене атсалысады, ұжымдық қорытындыда өз үлесі бар екенін сезіп, қуаттана марқаяды, келесі мәселелер түйінін шешуге еркін араласады, өз ойын жасқанбай айтуға үйренеді.
6 слайд
Тақырыптың негізігі өзегін, бағытын, мән-мағынасын түсінеді, тіл байлығын
жетілдіреді, өз ойын қысқа, мазмұнды, мағыналы, дәлелді баяндауға
дағдыланады, пәнге қызығушылығы артады, ғылым негіздерін игеру
әдістерін меңгереді , сөйтіп өзін келесе мәселені талдауға дайындайды.
Сын тұрғысынан ойлау - сынау емес, шыңдалған ойлау. Оқушының бұл
жұмысты дұрыс ұйымдастырған жағдайда өз даму деңгейіне сәйкес ойы
шыңдалып, белгілі бір жетістіктерге жетері сөзсіз. Жұмыс жасау барысында
мұғалім оқушының өзін ізденуге жетелейді. Біздің міндетіміз- оқушыға оны
бойында жасынып жатқан мүмкіндіктерін ашып көрсету.
Оқушы бұрын тек тындаушы болса, енді ізденуші, ойланушы, өз ойын
дәлелдеуші болады, ал мұғалім осы әрекетке бағыттауда, оқуды
ұйымдастыруда жетекші рөл атқарады.
Бұл стратегия сабақ жүйесінде іштей үш кезеңге бөлінеді:
Қызығушылықты ояту:
Бұл кезеңде оқушыларды сабаққа психологиялық тұрғыдан дайындай
отырып, қызығушылықтарын арттырудың әртүрлі әдіс амалдары
қарастырылады. Сондай-ақ оқушыларды қалай қызықтыру керек деген
сұраққа жауап деп қарауға болады;
- шын мәніндегі мәселені ұсыну және оқыту мақсатын бірлесіп дайындау;
- оқушының бұрынғы тәжірибесімен байланыс орнату;
- жаңа идеяны түсінуге дайындау;
6 слайд
Тақырыптың негізігі өзегін, бағытын, мән-мағынасын түсінеді, тіл байлығын жетілдіреді, өз ойын қысқа, мазмұнды, мағыналы, дәлелді баяндауға дағдыланады, пәнге қызығушылығы артады, ғылым негіздерін игеру әдістерін меңгереді , сөйтіп өзін келесе мәселені талдауға дайындайды. Сын тұрғысынан ойлау - сынау емес, шыңдалған ойлау. Оқушының бұл жұмысты дұрыс ұйымдастырған жағдайда өз даму деңгейіне сәйкес ойы шыңдалып, белгілі бір жетістіктерге жетері сөзсіз. Жұмыс жасау барысында мұғалім оқушының өзін ізденуге жетелейді. Біздің міндетіміз- оқушыға оны бойында жасынып жатқан мүмкіндіктерін ашып көрсету. Оқушы бұрын тек тындаушы болса, енді ізденуші, ойланушы, өз ойын дәлелдеуші болады, ал мұғалім осы әрекетке бағыттауда, оқуды ұйымдастыруда жетекші рөл атқарады. Бұл стратегия сабақ жүйесінде іштей үш кезеңге бөлінеді: Қызығушылықты ояту: Бұл кезеңде оқушыларды сабаққа психологиялық тұрғыдан дайындай отырып, қызығушылықтарын арттырудың әртүрлі әдіс амалдары қарастырылады. Сондай-ақ оқушыларды қалай қызықтыру керек деген сұраққа жауап деп қарауға болады; - шын мәніндегі мәселені ұсыну және оқыту мақсатын бірлесіп дайындау; - оқушының бұрынғы тәжірибесімен байланыс орнату; - жаңа идеяны түсінуге дайындау;
7 слайд
Ойтолғаныс:
Жаңа алынған білімді айқындайтын және ұштайтын
деңгейде оқушыда шешім қабылдай алатын мүмкіндік
болу керек:
-оқығанын өзіндік ойлау тұрғысынан көрсете білу;
-өз сұрақтарын қою және оған жауаптар табу;
-болжау жасай білу және олардың дұрыстығын тестілеу;
-жаңадан пайда болған жағдайларды тез түсінуге осы
білімді қолдану;
Толғануды тиімді етуге лайықталған:
«Бес жолды өлең», «Вен диаграммасы», «Кейіпкерге хат»,
«Кубизм»,
«Т кестесі» т.б. әдіс-тәсілдер әр сабақтың ерекшелігіне
ауыр-жеңілдігіне қарай лайықты қолданылады.
7 слайд
Ойтолғаныс: Жаңа алынған білімді айқындайтын және ұштайтын деңгейде оқушыда шешім қабылдай алатын мүмкіндік болу керек: -оқығанын өзіндік ойлау тұрғысынан көрсете білу; -өз сұрақтарын қою және оған жауаптар табу; -болжау жасай білу және олардың дұрыстығын тестілеу; -жаңадан пайда болған жағдайларды тез түсінуге осы білімді қолдану; Толғануды тиімді етуге лайықталған: «Бес жолды өлең», «Вен диаграммасы», «Кейіпкерге хат», «Кубизм», «Т кестесі» т.б. әдіс-тәсілдер әр сабақтың ерекшелігіне ауыр-жеңілдігіне қарай лайықты қолданылады.
8 слайд
«Ұстазы жақсының ұстамы жақсы» — деген бүгінгі тәуелсіз
мемлекетіміздің ертеңі біз тәрбиелеп отырған жас ұрпақтың
меңгерген біліміне, алған тәжірибесіне байланысты екеніне еш
күмәнім жоқ. Оқушылардың танымдық көзқарасын байыту ақыл-ой
қабілетін жетілдіру, өзіндік ойлау және өмірлік ұстанымын
қалыптастыру мұғалімнің шеберлігіне, шығармашылық қабілетіне
байланысты. Ұлы ойшыл Уильям Уорд « Жай мұғалім – хабарлайды.
Жақсы мұғалім -түсіндіреді. Керемет мұғалім –көрсетеді. Ұлы
мұғалім – шабыттандырады» деген екен. Сондықтан ХХІ ғасыр
мұғалімі жан-жақты болуы заңды деп ойлаймын. Оқыта отырып
тәрбиелеу-қазіргі заман мұғалімінен талап етілетін басты мәселе.
Сондықтан атақты педагог К.Д.Ушинскийдің «Оқыту- тәрбиелеудің
қуатты органы, бұл органды пайдалана білмеген тәрбиеші
шәкірттерге әсер етудің ең басты және қажетті құралынан айрылады»
деген сөзін үнемі жадымызда сақтасақ деймін.
8 слайд
«Ұстазы жақсының ұстамы жақсы» — деген бүгінгі тәуелсіз мемлекетіміздің ертеңі біз тәрбиелеп отырған жас ұрпақтың меңгерген біліміне, алған тәжірибесіне байланысты екеніне еш күмәнім жоқ. Оқушылардың танымдық көзқарасын байыту ақыл-ой қабілетін жетілдіру, өзіндік ойлау және өмірлік ұстанымын қалыптастыру мұғалімнің шеберлігіне, шығармашылық қабілетіне байланысты. Ұлы ойшыл Уильям Уорд « Жай мұғалім – хабарлайды. Жақсы мұғалім -түсіндіреді. Керемет мұғалім –көрсетеді. Ұлы мұғалім – шабыттандырады» деген екен. Сондықтан ХХІ ғасыр мұғалімі жан-жақты болуы заңды деп ойлаймын. Оқыта отырып тәрбиелеу-қазіргі заман мұғалімінен талап етілетін басты мәселе. Сондықтан атақты педагог К.Д.Ушинскийдің «Оқыту- тәрбиелеудің қуатты органы, бұл органды пайдалана білмеген тәрбиеші шәкірттерге әсер етудің ең басты және қажетті құралынан айрылады» деген сөзін үнемі жадымызда сақтасақ деймін.
9 слайд
9 слайд