«Бiлiм беру мазмұнын жаңарту бағдарламасы арқылы бастауыш сынып оқушыларында зерттеу қабілеттерін қалыптастыру»
«Бiлiм беру мазмұнын жаңарту бағдарламасы арқылы бастауыш сынып оқушыларында зерттеу қабілеттерін қалыптастыру»

#1 слайд
Шығармашылық жұмысымның тақырыбы :
«Бiлiм беру мазмұнын жаңарту
бағдарламасы арқылы
бастауыш сынып
оқушыларында зерттеу
қабілеттерін қалыптастыру»
1 слайд
Шығармашылық жұмысымның тақырыбы : «Бiлiм беру мазмұнын жаңарту бағдарламасы арқылы бастауыш сынып оқушыларында зерттеу қабілеттерін қалыптастыру»
#2 слайд
«Балаға өз бетімен зерттеуге
мүмкіндік туғызған сайын одан әрі
жақсы оқи түседі»
Питер Клайн
2 слайд
«Балаға өз бетімен зерттеуге мүмкіндік туғызған сайын одан әрі жақсы оқи түседі» Питер Клайн
#3 слайд
Абай Құнанбаевтың жетінші қара сөзінде: « Жас
бала анадан туғанда екі түрлі мінезбен туады. Біріншісі –
ішсем, жесем, ұйықтасам деп тұрады. Екіншісі – көрсем,
білсем деп тұрады екен» . Ер жетіңкірегенде ит үрсе де,
мал шуласа да, «ол неге өйтеді?», « бұл неге бүйтеді?» деп
көзі көрген, құлағы естігеннің бәрін сұрап, тыныштық
көрмейді. Осындай ой- тұжырым, оқушының биік
танымдық қабілеті, тұрмыс-тіршіліктің сырын ұғуға
талпынысы баланың ерте жасынан туындайды екен.
Сондықтан да оқушыны ізденушілік, зерттеушілікке
баулу бастауыш сыныптан басталуы тиіс.
3 слайд
Абай Құнанбаевтың жетінші қара сөзінде: « Жас бала анадан туғанда екі түрлі мінезбен туады. Біріншісі – ішсем, жесем, ұйықтасам деп тұрады. Екіншісі – көрсем, білсем деп тұрады екен» . Ер жетіңкірегенде ит үрсе де, мал шуласа да, «ол неге өйтеді?», « бұл неге бүйтеді?» деп көзі көрген, құлағы естігеннің бәрін сұрап, тыныштық көрмейді. Осындай ой- тұжырым, оқушының биік танымдық қабілеті, тұрмыс-тіршіліктің сырын ұғуға талпынысы баланың ерте жасынан туындайды екен. Сондықтан да оқушыны ізденушілік, зерттеушілікке баулу бастауыш сыныптан басталуы тиіс.
#4 слайд
-Оқушының өз бетімен шығармашылық
жаңа іс - әрекет тәсілдерін игеруге
дайындығы мен қабілетін қалыптастыру.
-Оқушыны ізденушілікке баулу, оған
зерттеу дағдысы мен білігін игерту,
білім беру саласының маңызды міндетін
қалыптастыру.
4 слайд
-Оқушының өз бетімен шығармашылық жаңа іс - әрекет тәсілдерін игеруге дайындығы мен қабілетін қалыптастыру. -Оқушыны ізденушілікке баулу, оған зерттеу дағдысы мен білігін игерту, білім беру саласының маңызды міндетін қалыптастыру.
#5 слайд
· Оқушыны ізденушілікке баулу, оған зерттеу дағдысы мен білігін игерту;
· Өзіндік зерттеу әрекетінің көмегімен жаңа білімді дайын күйінде емес, өзі
ашуға ұмтылу;
· Таңдаған бағыты бойынша өзінің даму деңгейіне шығуына мүмкіндік
жасау;
· Басқа адамдармен қарым-қатынас жасай білу, осы заманға сай
технологияларды пайдалана білу (ғаламтор, электронды пошта);
· ББД-ын жан-жақты қолдана білуге мүмкіндік туғызу
5 слайд
· Оқушыны ізденушілікке баулу, оған зерттеу дағдысы мен білігін игерту; · Өзіндік зерттеу әрекетінің көмегімен жаңа білімді дайын күйінде емес, өзі ашуға ұмтылу; · Таңдаған бағыты бойынша өзінің даму деңгейіне шығуына мүмкіндік жасау; · Басқа адамдармен қарым-қатынас жасай білу, осы заманға сай технологияларды пайдалана білу (ғаламтор, электронды пошта); · ББД-ын жан-жақты қолдана білуге мүмкіндік туғызу
#6 слайд
Жалпы білім беретін мектептің алдындағы басты міндет, әрбір
оқушының жас ерекшелігіне , қабілетіне қарай дарындылығын айқындау және
дамыту әртүрлі әдістерімен , оның ішінде ғылыми іздеу қызметімен ұштасады.
Зерттеуші –білім алушы өзінің табиғатынан зерттеуге бейім болып
келеді. Білуге құмарлылық , бақылау жасауға талпыныс, өзінше эксперимент
жүргізу баланың балалығымен бірге жүретін процесс. Зерттеу, іздеу
белсенділілігі- баланың жаратылысына тән табиғи құбылыс.
Зерттеушілік әдісін қолдану қажеттігі оқушының білім алу процесінде
қоршаған ортасына қызығушылығымен , сүйіспеншілікпен қарауымен
түсіндіріледі. Оқушының өз бетінше зерттеу жүргізуі оның жеке талабын
қанағаттандырумен көкейінде жүрген сұрақтарға жауап табуға үлкен ықпал
етеді. Одан басқа , өз бетінше зерттеу жүргізу интеллектуалдық және
шығармашылық қабілеті мен ойлау , зерттеу білігінің дамуына мүмкіндік
туғызады . Оқушы өз бетінше зерттеу жүргізу арқылы қоршаған ортасын тани
алады, Жаңа білімді дайын күйінде қабылдамай, өз зерттеуі арқылы алады.
6 слайд
Жалпы білім беретін мектептің алдындағы басты міндет, әрбір оқушының жас ерекшелігіне , қабілетіне қарай дарындылығын айқындау және дамыту әртүрлі әдістерімен , оның ішінде ғылыми іздеу қызметімен ұштасады. Зерттеуші –білім алушы өзінің табиғатынан зерттеуге бейім болып келеді. Білуге құмарлылық , бақылау жасауға талпыныс, өзінше эксперимент жүргізу баланың балалығымен бірге жүретін процесс. Зерттеу, іздеу белсенділілігі- баланың жаратылысына тән табиғи құбылыс. Зерттеушілік әдісін қолдану қажеттігі оқушының білім алу процесінде қоршаған ортасына қызығушылығымен , сүйіспеншілікпен қарауымен түсіндіріледі. Оқушының өз бетінше зерттеу жүргізуі оның жеке талабын қанағаттандырумен көкейінде жүрген сұрақтарға жауап табуға үлкен ықпал етеді. Одан басқа , өз бетінше зерттеу жүргізу интеллектуалдық және шығармашылық қабілеті мен ойлау , зерттеу білігінің дамуына мүмкіндік туғызады . Оқушы өз бетінше зерттеу жүргізу арқылы қоршаған ортасын тани алады, Жаңа білімді дайын күйінде қабылдамай, өз зерттеуі арқылы алады.
#7 слайд
Бастауыш мектепте пәндердің оқу бағдарламасы зерттеу, ойлау,
коммуникативтік дағдылар мен біліктіліктер негіздерінің қалыптасуына
бағытталған.
Зерттеушілік дағды деп - біз өзіндік таңдаумен, оқушыларға қолжетімді
материалмен зерттеудің амалдары және әдістерін қолданумен шартталған
зияткерлік және практикалық дағдыларды білеміз.
Зерттеушілікке оқыту - оқушының қоршаған ортасын өз бетінше танып білуге
деген табиғи ынтасы негізінде құрылған тәсіл.
Зерттеу әдістерін қолдану дегеніміз - мәселелі міндеттерді анықтау,
шығарманың сыни талдауын жасау ұсынысы, тәжірибе жүргізу және т.б.
Зерттеу әдістерінің басты шарты - зерттеу кезеңдері мен сатыларындағы
оқушының өздігінен жұмыс жасауы, ол келесі танымдық әрекеттерді орындаудан
тұрады: деректер мен жаратылыстарға бақылау жасау мен зерделеу; зерттеу
жоспарын жасау және оны жүзеге асыру; зерттеу нәтижелерін жинақтау; алынған
нәтижелерге бақылау жүргізу және тексеру, оның маңыздылығына баға беру.
7 слайд
Бастауыш мектепте пәндердің оқу бағдарламасы зерттеу, ойлау, коммуникативтік дағдылар мен біліктіліктер негіздерінің қалыптасуына бағытталған. Зерттеушілік дағды деп - біз өзіндік таңдаумен, оқушыларға қолжетімді материалмен зерттеудің амалдары және әдістерін қолданумен шартталған зияткерлік және практикалық дағдыларды білеміз. Зерттеушілікке оқыту - оқушының қоршаған ортасын өз бетінше танып білуге деген табиғи ынтасы негізінде құрылған тәсіл. Зерттеу әдістерін қолдану дегеніміз - мәселелі міндеттерді анықтау, шығарманың сыни талдауын жасау ұсынысы, тәжірибе жүргізу және т.б. Зерттеу әдістерінің басты шарты - зерттеу кезеңдері мен сатыларындағы оқушының өздігінен жұмыс жасауы, ол келесі танымдық әрекеттерді орындаудан тұрады: деректер мен жаратылыстарға бақылау жасау мен зерделеу; зерттеу жоспарын жасау және оны жүзеге асыру; зерттеу нәтижелерін жинақтау; алынған нәтижелерге бақылау жүргізу және тексеру, оның маңыздылығына баға беру.
#8 слайд
Зерттеуге негізделген оқу бастауыш сыныптарда оқытылатын
кез-келген пән үшін негіз бола алады. Пән бойынша негізгі
көзделген мәселе зерттеу болған жағдайда, мұғалім
көмекшіге ауысып, басты рөлге оқушы шығады.
Бастауыш сыныпта зерттеуге негізделген оқыту мен
оқуға арналған үш негізгі тәсіл сипатталған:
Құрылымдалған зерттеу
Мұғалімнің жетекшілігімен жүргізілетін зерттеу
Ашық зерттеу.
8 слайд
Зерттеуге негізделген оқу бастауыш сыныптарда оқытылатын кез-келген пән үшін негіз бола алады. Пән бойынша негізгі көзделген мәселе зерттеу болған жағдайда, мұғалім көмекшіге ауысып, басты рөлге оқушы шығады. Бастауыш сыныпта зерттеуге негізделген оқыту мен оқуға арналған үш негізгі тәсіл сипатталған: Құрылымдалған зерттеу Мұғалімнің жетекшілігімен жүргізілетін зерттеу Ашық зерттеу.
#9 слайд
Жұмысты орындауға
деген жоғары
деңгейдегі талпыныс
Жаңа біліммен және
біліктілікпен қарулануға
деген белсенді ұмтылыс
Алынған ақпаратты
талдауға,жинақтауға,қорытын
дылауға және өз
қызметінде пайдалана
отырып нәтиже шығаруға
деген қабілеттілік
Белгілі бір қызмет
түрінде басқа
балалармен сайысуға
деген ұмтылыс
Өз көзқарасын
басқаның пікірімен
сәйкес келмесе де
дәлелдеуге талпыну
Зерттеушілік іс-әрекетке бейім оқушының сипаттамалары:
9 слайд
Жұмысты орындауға деген жоғары деңгейдегі талпыныс Жаңа біліммен және біліктілікпен қарулануға деген белсенді ұмтылыс Алынған ақпаратты талдауға,жинақтауға,қорытын дылауға және өз қызметінде пайдалана отырып нәтиже шығаруға деген қабілеттілік Белгілі бір қызмет түрінде басқа балалармен сайысуға деген ұмтылыс Өз көзқарасын басқаның пікірімен сәйкес келмесе де дәлелдеуге талпыну Зерттеушілік іс-әрекетке бейім оқушының сипаттамалары:
#10 слайд
XXI ғасыр – ақпараттық қоғам ғасыры. Бұл өркениеттің жаңа түрі
десек те болады. Жаңа әлемге білім мен ғылымды зерттеуге құлаш
ұрған ұрпақ еңбегі бағаланып, сенімі қалыптасуы керек.
Ұстаздар ол үшін алдына мынадай мақсат қойғаны жөн.
1.Бастауыш сынып оқушыларын өз бетімен көбірек жұмыс істеуге
дағдыландыру.
2.Оқушыға сенім білдіріп, қызығушылықтарын арттыру.
3.Оқушы қабілетіне қарай бейімдеп, бағыт беріп отыру.
10 слайд
XXI ғасыр – ақпараттық қоғам ғасыры. Бұл өркениеттің жаңа түрі десек те болады. Жаңа әлемге білім мен ғылымды зерттеуге құлаш ұрған ұрпақ еңбегі бағаланып, сенімі қалыптасуы керек. Ұстаздар ол үшін алдына мынадай мақсат қойғаны жөн. 1.Бастауыш сынып оқушыларын өз бетімен көбірек жұмыс істеуге дағдыландыру. 2.Оқушыға сенім білдіріп, қызығушылықтарын арттыру. 3.Оқушы қабілетіне қарай бейімдеп, бағыт беріп отыру.
#11 слайд
Проблеманы
көре білу
Қорытынды
жасай білу
Мақсаты
мен
міндеттерін
құра білу
Болжам
жасай білу
Ұғымды
айқындай
білу
Сұрақ қоя
білу
Оқушыны
зерттеуге
бейімдеу
11 слайд
Проблеманы көре білу Қорытынды жасай білу Мақсаты мен міндеттерін құра білу Болжам жасай білу Ұғымды айқындай білу Сұрақ қоя білу Оқушыны зерттеуге бейімдеу
#12 слайд
Зерттеу
кезеңінде
Біздің нақты нені
білгіміз келеді?
Бұны істеудің
ең үздік жолы
қандай?
Ақпаратты қалай
жинаймыз?
12 слайд
Зерттеу кезеңінде Біздің нақты нені білгіміз келеді? Бұны істеудің ең үздік жолы қандай? Ақпаратты қалай жинаймыз?
#13 слайд
Қорытынды
кезеңінде
Біз қандай
қорытындыларға
келдік?
Оларды қандай
дәлелдермен
негіздей аламыз?
13 слайд
Қорытынды кезеңінде Біз қандай қорытындыларға келдік? Оларды қандай дәлелдермен негіздей аламыз?
#14 слайд
Математика сабағында
14 слайд
Математика сабағында
#15 слайд
Жаратылыстану сабағында
15 слайд
Жаратылыстану сабағында
#16 слайд
Әдебиеттік оқу сабағында
16 слайд
Әдебиеттік оқу сабағында
#17 слайд
17 слайд
#18 слайд
18 слайд
#19 слайд
19 слайд
#20 слайд
Сынып сағатында
20 слайд
Сынып сағатында
#21 слайд
21 слайд
#22 слайд
«Бұлақ көрсең, көзін аш» деген ұлағатты сөзге сүйеніп, бар
мүмкіндікті пайдаланып, баланың қабілетін, дарынын ашу және
әрбір оқушының өз мүмкіндіктерін, қабілет және икемділігін таныта
білуіне жағдай жасау – мұғалімнің басты міндеттерінің бірі. Ендеше
мектепте оқушыны ізденушілікке баули отырып ғылым мен
техниканың жетістігіне сәйкес армандарына жетуге, өз жолдарын дәл
табуға, ғылымға жетелеу арқылы өздерінің қабілеттерін ашуларына
көмектесу ең басты қажеттіліктің бірі.
22 слайд
«Бұлақ көрсең, көзін аш» деген ұлағатты сөзге сүйеніп, бар мүмкіндікті пайдаланып, баланың қабілетін, дарынын ашу және әрбір оқушының өз мүмкіндіктерін, қабілет және икемділігін таныта білуіне жағдай жасау – мұғалімнің басты міндеттерінің бірі. Ендеше мектепте оқушыны ізденушілікке баули отырып ғылым мен техниканың жетістігіне сәйкес армандарына жетуге, өз жолдарын дәл табуға, ғылымға жетелеу арқылы өздерінің қабілеттерін ашуларына көмектесу ең басты қажеттіліктің бірі.
#23 слайд
23 слайд
шағым қалдыра аласыз













