Б.Соқпақбаев "Менің атым Қожа" Сенім арту




1 слайд
Пәні: қазақ әдебиеті
5-сынып
Бөлім: «Адамгершілік - асыл қасиет»
Сабақ № 7
1 слайд
Пәні: қазақ әдебиеті 5-сынып Бөлім: «Адамгершілік - асыл қасиет» Сабақ № 7

2 слайд
Оқу мақсаттары:
5.Т/Ж3. Көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті
арқылы образын ашу.
Бағалау критерийлері:
oсабақтың тақырыбына болжам жасайды;
oәңгімедегі басты кейіпкердің портретін сипаттап, іс-әрекеті
арқылы образын ашады;
oшығарма кейіпкерлерінің көркем бейнесін анықтайды;
oөз пікіріне шығармадан дәлел келтіріп, ойын қорытындылайды.
Сабақтың мақсаты:
oкейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашады.
2 слайд
Оқу мақсаттары: 5.Т/Ж3. Көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу. Бағалау критерийлері: oсабақтың тақырыбына болжам жасайды; oәңгімедегі басты кейіпкердің портретін сипаттап, іс-әрекеті арқылы образын ашады; oшығарма кейіпкерлерінің көркем бейнесін анықтайды; oөз пікіріне шығармадан дәлел келтіріп, ойын қорытындылайды. Сабақтың мақсаты: oкейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашады.

3 слайд
Тілдік мақсаттар:
Мінездеме, портрет, теңеу
Негізгі сөздер мен сөз тіркестер:
Қосауыз мылтықтай, шошқаның қылшығындай, қарбыз тәрізді,
тікенек тәрізді.
Талқылауға арналған сұрақтар:
- Бердібек Соқпақбаевтың қай повесімен таныс болдыңыз?
- Шығарманың басты кейіпкері кім?
- Қожаберген қандай бала?
3 слайд
Тілдік мақсаттар: Мінездеме, портрет, теңеу Негізгі сөздер мен сөз тіркестер: Қосауыз мылтықтай, шошқаның қылшығындай, қарбыз тәрізді, тікенек тәрізді. Талқылауға арналған сұрақтар: - Бердібек Соқпақбаевтың қай повесімен таныс болдыңыз? - Шығарманың басты кейіпкері кім? - Қожаберген қандай бала?

4 слайд
1-тапсырма. «Болжау әдісі» арқылы сабақың тақырыбын
анықтау.
Берілген үзінділердің тақырыбын анықтап, үзінді арқылы
кейіпкерлердің іс-әрекетіне өз көзқарасыңызды білдіріңіз.
Үзінді Шығарма тақырыбы Үзіндідегі кейіпкердің іс-
әрекетіне көзқарасыңыз
Жетімдіктен өтерсің,
Шаң бермей әлі кетерсің.
Қажыма, Ақтан, қажыма
Жетерсің, әлі жетерсің!
Сен қарауға әп-әдемі кісі
секілді көрінесің және
жұмыс істеуге де қуатың
бар.
Дескриптор:
- өткен тақырыптарды еске түсіреді;
-берілген үзінді арқылы шығарма тақырыптарын анықтайды;
-кейіпкерлердің іс-әрекетіне өз көзқарасын білдіреді.
4 слайд
1-тапсырма. «Болжау әдісі» арқылы сабақың тақырыбын анықтау. Берілген үзінділердің тақырыбын анықтап, үзінді арқылы кейіпкерлердің іс-әрекетіне өз көзқарасыңызды білдіріңіз. Үзінді Шығарма тақырыбы Үзіндідегі кейіпкердің іс- әрекетіне көзқарасыңыз Жетімдіктен өтерсің, Шаң бермей әлі кетерсің. Қажыма, Ақтан, қажыма Жетерсің, әлі жетерсің! Сен қарауға әп-әдемі кісі секілді көрінесің және жұмыс істеуге де қуатың бар. Дескриптор: - өткен тақырыптарды еске түсіреді; -берілген үзінді арқылы шығарма тақырыптарын анықтайды; -кейіпкерлердің іс-әрекетіне өз көзқарасын білдіреді.

5 слайд
Үзінді Шығарма тақырыбы Үзіндідегі кейіпкердің іс-
әрекетіне көзқарасыңыз
Жетімдіктен өтерсің,
Шаң бермей әлі кетерсің.
Қажыма, Ақтан, қажыма
Жетерсің, әлі жетерсің!
Д. Бабатайұлы «О, Ақтан
жас, Ақтан жас»
Менің ойымша, Дулат
Бабатайұлының Ақтанға
сенім артқынын байқауға
болады.
Сен қарауға әп-әдемі кісі
секілді көрінесің және
жұмыс істеуге де қуатың
бар.
Ы. Алтынсарин «Дүние
қалай етсең табылады?»
Менің ойымша, берілген
үзіндіде жолаушы тіленші
Антонға сенім артып отыр.
Ықтимал жауап!
5 слайд
Үзінді Шығарма тақырыбы Үзіндідегі кейіпкердің іс- әрекетіне көзқарасыңыз Жетімдіктен өтерсің, Шаң бермей әлі кетерсің. Қажыма, Ақтан, қажыма Жетерсің, әлі жетерсің! Д. Бабатайұлы «О, Ақтан жас, Ақтан жас» Менің ойымша, Дулат Бабатайұлының Ақтанға сенім артқынын байқауға болады. Сен қарауға әп-әдемі кісі секілді көрінесің және жұмыс істеуге де қуатың бар. Ы. Алтынсарин «Дүние қалай етсең табылады?» Менің ойымша, берілген үзіндіде жолаушы тіленші Антонға сенім артып отыр. Ықтимал жауап!

6 слайд
1924 – 1992 ж.ж.
Сабақтың тақырыбы:
Бердібек Соқпақбаев «Менің атым
қожа» повесінен үзінді. Сенім арту.
6 слайд
1924 – 1992 ж.ж. Сабақтың тақырыбы: Бердібек Соқпақбаев «Менің атым қожа» повесінен үзінді. Сенім арту.

7 слайд
Анықтама бұрышы:
Портрет – бұл адамды бейнелеу. Портретте адамның ұзына
бойы, отырған қалпы немесе бет - пішіні ғана бейнеленуі мүмкін.
Осы көріністің бәрі - портрет деп аталады.
Жазушы адам портретін жасау үшін, оны оқушыларына
жеткізіп беру үшін теңеу, эпитет, метафора тағы басқа бейнелеу
құралдарын қолданады.
Жазушы шығармаға қатысушылардың сыртқы портретімен
қатар ішкі портретін – мінезін, құлқын, наным-сенімін, дүниеге
көзқарасын суреттейді. Әдебиетте мұны мінездеу дейді.
7 слайд
Анықтама бұрышы: Портрет – бұл адамды бейнелеу. Портретте адамның ұзына бойы, отырған қалпы немесе бет - пішіні ғана бейнеленуі мүмкін. Осы көріністің бәрі - портрет деп аталады. Жазушы адам портретін жасау үшін, оны оқушыларына жеткізіп беру үшін теңеу, эпитет, метафора тағы басқа бейнелеу құралдарын қолданады. Жазушы шығармаға қатысушылардың сыртқы портретімен қатар ішкі портретін – мінезін, құлқын, наным-сенімін, дүниеге көзқарасын суреттейді. Әдебиетте мұны мінездеу дейді.

8 слайд
2-тапсырма. Шығармадағы басты кейіпкер, Қожаның портретін
сипаттайтын сөз тіркестері мен сөйлемдерді тауып жазыңыз.
Шығарма негізінде кейіпкердің маңызды үш іс-әрекетін анықтаңыз.
Дескриптор:
-кейіпкер портретіне қатысты сөз тіркестері мен сөйлемдерді тауып жазады;
-маңызды үш әрекетін анықтайды.
Кейіпкер Кейіпкердің кескін-келбеті Кейікердің маңызды үш
әрекеті
8 слайд
2-тапсырма. Шығармадағы басты кейіпкер, Қожаның портретін сипаттайтын сөз тіркестері мен сөйлемдерді тауып жазыңыз. Шығарма негізінде кейіпкердің маңызды үш іс-әрекетін анықтаңыз. Дескриптор: -кейіпкер портретіне қатысты сөз тіркестері мен сөйлемдерді тауып жазады; -маңызды үш әрекетін анықтайды. Кейіпкер Кейіпкердің кескін-келбеті Кейікердің маңызды үш әрекеті

9 слайд
Ықтимал жауап!
Кейіпкер Кейіпкердің кескін-келбеті Кейікердің маңызды үш
әрекеті
Мұрны қосауыз мылтықтың
аузындай,
Шекесі шығыңқы, басы
қарбыз тәрізді доп-домалақ,
тап-тақыр, шашы қатты,
(тікендей) қайратты. Әкесі
тәрізді сұңғақ бойлы.
1. Намысқа тырысты
2. Батылдық танытты
3. Ұстамды бола білді
9 слайд
Ықтимал жауап! Кейіпкер Кейіпкердің кескін-келбеті Кейікердің маңызды үш әрекеті Мұрны қосауыз мылтықтың аузындай, Шекесі шығыңқы, басы қарбыз тәрізді доп-домалақ, тап-тақыр, шашы қатты, (тікендей) қайратты. Әкесі тәрізді сұңғақ бойлы. 1. Намысқа тырысты 2. Батылдық танытты 3. Ұстамды бола білді

10 слайд
3-тапсырма. «Графикалық органайзер» әдісі арқылы берілген
үзінділер бойынша шығарма кейіпкерлерін сәйкестендіріп,
кейіпкерлердің көркем бейнесін ашыңыз.
Ә
к
е
ң
т
ә
р
і
з
д
і
с
ұ
ң
ғ
а
қ
б
о
л
а
с
ы
ң
Әжесі
С
е
н
к
ө
ш
е
д
е
г
і
и
т
т
е
р
д
і
т
ә
р
т
і
п
к
е
с
а
л
Жантас
А
т
ы
м
д
ы
а
й
т
а
б
а
с
т
а
с
а
м
,
..
.
Қожа
С
а
ғ
а
н
б
ұ
л
ж
о
л
ы
ж
о
л
д
а
м
а
б
е
р
і
л
м
е
й
д
і
Майқанова
М
ы
н
а
у
ш
а
ш
е
м
е
с
т
і
к
е
н
е
к
қ
о
й
Әбубәкір
Дескриптор:
-шығарма мазмұнын біледі;
-берілген үзінділер арқылы
шығарма кейіпкерлерін
сәйкестендіреді;
-кейіпкерлердің көркем бейнесін
ашады.
10 слайд
3-тапсырма. «Графикалық органайзер» әдісі арқылы берілген үзінділер бойынша шығарма кейіпкерлерін сәйкестендіріп, кейіпкерлердің көркем бейнесін ашыңыз. Ә к е ң т ә р і з д і с ұ ң ғ а қ б о л а с ы ң Әжесі С е н к ө ш е д е г і и т т е р д і т ә р т і п к е с а л Жантас А т ы м д ы а й т а б а с т а с а м , .. . Қожа С а ғ а н б ұ л ж о л ы ж о л д а м а б е р і л м е й д і Майқанова М ы н а у ш а ш е м е с т і к е н е к қ о й Әбубәкір Дескриптор: -шығарма мазмұнын біледі; -берілген үзінділер арқылы шығарма кейіпкерлерін сәйкестендіреді; -кейіпкерлердің көркем бейнесін ашады.

11 слайд
Ықтимал жауаптар!
Ә
к
е
ң
т
ә
р
і
з
д
і
с
ұ
ң
ғ
а
қ
б
о
л
а
с
ы
ң
Әжесі
С
е
н
к
ө
ш
е
д
е
г
і
и
т
т
е
р
д
і
т
ә
р
т
і
п
к
е
с
а
л
Жантас
А
т
ы
м
д
ы
а
й
т
а
б
а
с
т
а
с
а
м
,
..
.
Қожа
С
а
ғ
а
н
б
ұ
л
ж
о
л
ы
ж
о
л
д
а
м
а
б
е
р
і
л
м
е
й
д
і
Майқанова
М
ы
н
а
у
ш
а
ш
е
м
е
с
т
і
к
е
н
е
к
қ
о
й
Әбубәкір
Сұмпайы, өсекші
Мейірімді, қамқор
Талапшыл, қатал
Алғыр, ақылды
Өз ісінің шебері, әзілқой
11 слайд
Ықтимал жауаптар! Ә к е ң т ә р і з д і с ұ ң ғ а қ б о л а с ы ң Әжесі С е н к ө ш е д е г і и т т е р д і т ә р т і п к е с а л Жантас А т ы м д ы а й т а б а с т а с а м , .. . Қожа С а ғ а н б ұ л ж о л ы ж о л д а м а б е р і л м е й д і Майқанова М ы н а у ш а ш е м е с т і к е н е к қ о й Әбубәкір Сұмпайы, өсекші Мейірімді, қамқор Талапшыл, қатал Алғыр, ақылды Өз ісінің шебері, әзілқой

12 слайд
- «Сенім» деген сөзді қалай түсінесіз?
- Сіздің ойыңызша, Қожаға сенім артуға бола ма?
Бірінші сөйлем: «Менің ойымша,…»
Екінші сөйлем: «Себебі, мен оны былай түсіндіремін…»
Үшінші сөйлем: «Оны мен мына фактілермен, мысалдармен дәлелдей
аламын…»
Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты мен мынадай қорытындыға
келдім…»
Дескриптор:
- тақырып туралы өз ойын жазады;
-тақырыпты түсіну сөйлемін жазады;
-өз көзқарасына шығармадан дәлелдер келтіре алады;
-тақырып бойынша қорытынды жасайды.
3-тапсырма. Төмендегі сұрақтарды негізге ала отырып, ойыңызды төрт
сөйлеммен жеткізіңіз.
12 слайд
- «Сенім» деген сөзді қалай түсінесіз? - Сіздің ойыңызша, Қожаға сенім артуға бола ма? Бірінші сөйлем: «Менің ойымша,…» Екінші сөйлем: «Себебі, мен оны былай түсіндіремін…» Үшінші сөйлем: «Оны мен мына фактілермен, мысалдармен дәлелдей аламын…» Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты мен мынадай қорытындыға келдім…» Дескриптор: - тақырып туралы өз ойын жазады; -тақырыпты түсіну сөйлемін жазады; -өз көзқарасына шығармадан дәлелдер келтіре алады; -тақырып бойынша қорытынды жасайды. 3-тапсырма. Төмендегі сұрақтарды негізге ала отырып, ойыңызды төрт сөйлеммен жеткізіңіз.

13 слайд
Өзіңді тексер!
Бірінші сөйлем: Менің ойымша, сенім – адам бойындағы ең құнды
қасиет.
Екінші сөйлем: Себебі, мен оны былай түсінемін. Сенімді адам болу –
жауапкершілікті сезінеді және орындай біледі.
Үшінші сөйлем: Оны мен мына фактілермен, мысалдармен дәлелдей
аламын. Қожа анасының, ұстаздарының сенімінен шығып, үміттерін
ақтай білді. Сондықтан, Қожаға сенім артуға әбден болады.
Соңғы сөйлем: Осыған байланысты мен мынадай қорытындыға келдім.
Сенім үміттің мұраты, жақсылықтың құралы болғанда, ұлы мақсаттарға
жеткізеді.
Дескриптор:
- тақырып туралы өз ойын жазады;
-тақырыпты түсіну сөйлемін жазады;
-өз көзқарасына шығармадан дәлелдер келтіре алады;
-тақырып бойынша қорытынды жасайды.
13 слайд
Өзіңді тексер! Бірінші сөйлем: Менің ойымша, сенім – адам бойындағы ең құнды қасиет. Екінші сөйлем: Себебі, мен оны былай түсінемін. Сенімді адам болу – жауапкершілікті сезінеді және орындай біледі. Үшінші сөйлем: Оны мен мына фактілермен, мысалдармен дәлелдей аламын. Қожа анасының, ұстаздарының сенімінен шығып, үміттерін ақтай білді. Сондықтан, Қожаға сенім артуға әбден болады. Соңғы сөйлем: Осыған байланысты мен мынадай қорытындыға келдім. Сенім үміттің мұраты, жақсылықтың құралы болғанда, ұлы мақсаттарға жеткізеді. Дескриптор: - тақырып туралы өз ойын жазады; -тақырыпты түсіну сөйлемін жазады; -өз көзқарасына шығармадан дәлелдер келтіре алады; -тақырып бойынша қорытынды жасайды.

14 слайд
Қорытынды:
сабақтың тақырыбына болжам жасадыңыз;
шығармадағы басты кейіпкердің портретін сипаттап, іс-әрекеті
арқылы образын аштыңыз;
шығарма кейіпкерлерін сөздерімен сәйкестендіріп,
кейіпкерлердің көркем бейнесін анықтадыңыз;
өз көзқарасыңызға шығармадан дәлел келтіріп, ойыңызды
қорытындыладыңыз.
14 слайд
Қорытынды: сабақтың тақырыбына болжам жасадыңыз; шығармадағы басты кейіпкердің портретін сипаттап, іс-әрекеті арқылы образын аштыңыз; шығарма кейіпкерлерін сөздерімен сәйкестендіріп, кейіпкерлердің көркем бейнесін анықтадыңыз; өз көзқарасыңызға шығармадан дәлел келтіріп, ойыңызды қорытындыладыңыз.

15 слайд
Қосымша тапсырма:
«Сенім – жетістіктің кілті» тақырыбында өз көзқарасыңызды
тұжырымдап, эссе жазыңыз. (100-150 сөз)
Дескриптор:
•тақырыпты түсінеді;
•эссе құрылымын сақтайды;
•шығармадан дәлел келтіреді;
•өмірмен байланыстырады;
•сөз көлемін ескереді.
15 слайд
Қосымша тапсырма: «Сенім – жетістіктің кілті» тақырыбында өз көзқарасыңызды тұжырымдап, эссе жазыңыз. (100-150 сөз) Дескриптор: •тақырыпты түсінеді; •эссе құрылымын сақтайды; •шығармадан дәлел келтіреді; •өмірмен байланыстырады; •сөз көлемін ескереді.

16 слайд
16 слайд