2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Бүтін рационал теңдеулер

Бүтін рационал теңдеулер

Материал туралы қысқаша түсінік
Мұғалімге арналған
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
04 Желтоқсан 2020
1294
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Сабақтың тақырыбы:

1 слайд
Сабақтың тақырыбы:

1 слайд

Сабақтың тақырыбы:

1. Әріптің қандай мәнінде алгебралық өрнектің мағынасы болмайды. ; ; ;

2 слайд
1. Әріптің қандай мәнінде алгебралық өрнектің мағынасы болмайды. ; ; ; ; Ауызша тапсырмалар. 1 х х+1 1 5 х(х+1) х 2 -41 1 х + 4х 5-х

2 слайд

1. Әріптің қандай мәнінде алгебралық өрнектің мағынасы болмайды. ; ; ; ; Ауызша тапсырмалар. 1 х х+1 1 5 х(х+1) х 2 -41 1 х + 4х 5-х

Кейбір теңдеулер бүтін рационал өрнектермен қатар бөлшек-рационал өрнектерден тұрады.мұндай теңдеулерді

3 слайд
Кейбір теңдеулер бүтін рационал өрнектермен қатар бөлшек-рационал өрнектерден тұрады.мұндай теңдеулерді бөлшек- рационал теңдеу деп атайды. Рационал теңдеулер Бүтін –рационал теңдеу Бөлшек-рационал теңдеу. 6 9 4 5 ; 0 8 6 ; 5 5 3 2 2         х х х х х х . 6 9 4 5 ; 0 2 8 6 ; 4 5 3 2 2           х х х х х х х х х

3 слайд

Кейбір теңдеулер бүтін рационал өрнектермен қатар бөлшек-рационал өрнектерден тұрады.мұндай теңдеулерді бөлшек- рационал теңдеу деп атайды. Рационал теңдеулер Бүтін –рационал теңдеу Бөлшек-рационал теңдеу. 6 9 4 5 ; 0 8 6 ; 5 5 3 2 2         х х х х х х . 6 9 4 5 ; 0 2 8 6 ; 4 5 3 2 2           х х х х х х х х х

1) Бөлшек-рационал теңдеуді шешу кезінде келесі алгоритм қолданылады: 1) теңдеуге кіретін бөлшектердің ортақ бөлімін табамыз;

4 слайд
1) Бөлшек-рационал теңдеуді шешу кезінде келесі алгоритм қолданылады: 1) теңдеуге кіретін бөлшектердің ортақ бөлімін табамыз; 2) теңдеудің екі жақ бөлігін ортақ бөлімге келтіреміз; 3) алымдарын теңестіру арқылы бүтін рационал теңдеуді аламыз; 4) шыққан теңдеуді шешеміз; 5) шыққан түбірлердің ішінен бөгде түбірлерді алып тастаймыз.

4 слайд

1) Бөлшек-рационал теңдеуді шешу кезінде келесі алгоритм қолданылады: 1) теңдеуге кіретін бөлшектердің ортақ бөлімін табамыз; 2) теңдеудің екі жақ бөлігін ортақ бөлімге келтіреміз; 3) алымдарын теңестіру арқылы бүтін рационал теңдеуді аламыз; 4) шыққан теңдеуді шешеміз; 5) шыққан түбірлердің ішінен бөгде түбірлерді алып тастаймыз.

Теңдеу 2 5 7    х х 15 5 7   х х х х х х 8 5 17 9 2      7 2 5 7 2    х х - Бүтін – ра

5 слайд
Теңдеу 2 5 7    х х 15 5 7   х х х х х х 8 5 17 9 2      7 2 5 7 2    х х - Бүтін – рационал теңдеу- бөлшек-рационал теңдеу - бөлшек-рационал теңдеу - Бүтін – рационал теңдеу

5 слайд

Теңдеу 2 5 7    х х 15 5 7   х х х х х х 8 5 17 9 2      7 2 5 7 2    х х - Бүтін – рационал теңдеу- бөлшек-рационал теңдеу - бөлшек-рационал теңдеу - Бүтін – рационал теңдеу

Жаңа сабақты түсіндіру: 1. Еске түсіру: 3х+1 5 2х-1 3 7х+3 152х-1 33х+1 5 3(3х+1) 5(2х-1)-15 =- =15  - = 7х+3 15 7х+31

6 слайд
Жаңа сабақты түсіндіру: 1. Еске түсіру: 3х+1 5 2х-1 3 7х+3 152х-1 33х+1 5 3(3х+1) 5(2х-1)-15 =- =15  - = 7х+3 15 7х+315

6 слайд

Жаңа сабақты түсіндіру: 1. Еске түсіру: 3х+1 5 2х-1 3 7х+3 152х-1 33х+1 5 3(3х+1) 5(2х-1)-15 =- =15  - = 7х+3 15 7х+315

Теңдеуді шешу: I тәсіл . + х-3 х-5 х-3 х-5 1 х х+5 х(х-5)= 1 х х+5 х(х-5)= х(х-5)х(х-5) +х(х-5) +х-3 х-5 1 х

7 слайд
Теңдеуді шешу: I тәсіл . + х-3 х-5 х-3 х-5 1 х х+5 х(х-5)= 1 х х+5 х(х-5)= х(х-5)х(х-5) +х(х-5) +х-3 х-5 1 х

7 слайд

Теңдеуді шешу: I тәсіл . + х-3 х-5 х-3 х-5 1 х х+5 х(х-5)= 1 х х+5 х(х-5)= х(х-5)х(х-5) +х(х-5) +х-3 х-5 1 х

 х(х -3)+ (х -5)= х +5  х 2 -3х +х -5 –х -5 =0  х 2 -3х -10 =0 Д =9 +40 =49  х 1 =5 х 2 = -2 тексеру жүргізу арқы

8 слайд
 х(х -3)+ (х -5)= х +5  х 2 -3х +х -5 –х -5 =0  х 2 -3х -10 =0 Д =9 +40 =49  х 1 =5 х 2 = -2 тексеру жүргізу арқылы шыққан мәндер теңдеудің түбірлері –2 және 5 болатынын анықтаймыз.

8 слайд

 х(х -3)+ (х -5)= х +5  х 2 -3х +х -5 –х -5 =0  х 2 -3х -10 =0 Д =9 +40 =49  х 1 =5 х 2 = -2 тексеру жүргізу арқылы шыққан мәндер теңдеудің түбірлері –2 және 5 болатынын анықтаймыз.

 х = -2 х(х -5)= -2(-2 -5) 0; х =5 х(х -5)= 5(5 – 5) = 0. Тексеру жүргізсек, х = 5 саны берілген теңдеуді қанаға

9 слайд
 х = -2 х(х -5)= -2(-2 -5) 0; х =5 х(х -5)= 5(5 – 5) = 0. Тексеру жүргізсек, х = 5 саны берілген теңдеуді қанағаттандырмайтынын, теңдеудің түбірі : х = –2 теңдеудің түбірі: х = -2 Жауабы: -2.

9 слайд

 х = -2 х(х -5)= -2(-2 -5) 0; х =5 х(х -5)= 5(5 – 5) = 0. Тексеру жүргізсек, х = 5 саны берілген теңдеуді қанағаттандырмайтынын, теңдеудің түбірі : х = –2 теңдеудің түбірі: х = -2 Жауабы: -2.

 № 173-№176 (тақтары), №176(1,2) Оқулықпен жұмыс:

10 слайд
 № 173-№176 (тақтары), №176(1,2) Оқулықпен жұмыс:

10 слайд

 № 173-№176 (тақтары), №176(1,2) Оқулықпен жұмыс:

 № 173, №178(2,4).Үйге тапсырма.

11 слайд
 № 173, №178(2,4).Үйге тапсырма.

11 слайд

 № 173, №178(2,4).Үйге тапсырма.

12 слайд

12 слайд

Министірлікпен келісілген курстар тізімі