Материалдар / CLIL for teachers

CLIL for teachers

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал қазіргі кіріктірілген сабақтарды, яғни CLIL тақырыбында, мұғалімдерге көмек.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
18 Қазан 2019
458
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Ағылшын тілінен семинар Терискенбаева Ж.Б.

1 слайд
Ағылшын тілінен семинар Терискенбаева Ж.Б.

1 слайд

Ағылшын тілінен семинар Терискенбаева Ж.Б.

2 слайд

2 слайд

CLIL

3 слайд
CLIL

3 слайд

CLIL

What is CLIL? CLIL, or Content and Language Integrated Learning , has many definitions. Here are some of them: 2002 An appro

4 слайд
What is CLIL? CLIL, or Content and Language Integrated Learning , has many definitions. Here are some of them: 2002 An approach … that may concern languages: intercultural knowledge, understanding and skills: preparation for internationalisatio n and improvement of education itself. Marsh,2002 2006 A meaning- focused learning method… The aim is learning subject matter together with learning a language. Van de Craen,2006 2007 An ‘umbrella’ term used to talk about bilingual education situations. Gajo, 2007 2009 An evolving educational approach to teaching and learning where subjects are taught through the medium of a non-native language TKT:CLIL Handbook

4 слайд

What is CLIL? CLIL, or Content and Language Integrated Learning , has many definitions. Here are some of them: 2002 An approach … that may concern languages: intercultural knowledge, understanding and skills: preparation for internationalisatio n and improvement of education itself. Marsh,2002 2006 A meaning- focused learning method… The aim is learning subject matter together with learning a language. Van de Craen,2006 2007 An ‘umbrella’ term used to talk about bilingual education situations. Gajo, 2007 2009 An evolving educational approach to teaching and learning where subjects are taught through the medium of a non-native language TKT:CLIL Handbook

C ommunication: Learn to use the language and use the language for learning. C ognition: Development of thinking skills th

5 слайд
C ommunication: Learn to use the language and use the language for learning. C ognition: Development of thinking skills that connect concepts (abstract and concrete), understanding and language.C ontent / Subject C ulture: Exposure to alternative perspectives and an exchange of understanding that deepens awareness of others and themselvesThe 4 C s framework

5 слайд

C ommunication: Learn to use the language and use the language for learning. C ognition: Development of thinking skills that connect concepts (abstract and concrete), understanding and language.C ontent / Subject C ulture: Exposure to alternative perspectives and an exchange of understanding that deepens awareness of others and themselvesThe 4 C s framework

6 слайд

6 слайд

7 слайд

7 слайд

BLOOM’S REVISED TAXONOMY Creating Generating new ideas, products, or ways of viewing things Designing, constructing, planning, p

8 слайд
BLOOM’S REVISED TAXONOMY Creating Generating new ideas, products, or ways of viewing things Designing, constructing, planning, producing, inventing.   Evaluating Justifying a decision or course of action Checking, hypothesising, critiquing, experimenting, judging    Analysing Breaking information into parts to explore understandings and relationships Comparing, organising, deconstructing, interrogating, finding   Applying Using information in another familiar situation Implementing, carrying out, using, executing   Understanding Explaining ideas or concepts Interpreting, summarising, paraphrasing, classifying, explaining   Remembering Recalling information Recognising, listing, describing, retrieving, naming, finding

8 слайд

BLOOM’S REVISED TAXONOMY Creating Generating new ideas, products, or ways of viewing things Designing, constructing, planning, producing, inventing.   Evaluating Justifying a decision or course of action Checking, hypothesising, critiquing, experimenting, judging    Analysing Breaking information into parts to explore understandings and relationships Comparing, organising, deconstructing, interrogating, finding   Applying Using information in another familiar situation Implementing, carrying out, using, executing   Understanding Explaining ideas or concepts Interpreting, summarising, paraphrasing, classifying, explaining   Remembering Recalling information Recognising, listing, describing, retrieving, naming, finding

9 слайд

9 слайд

LOTS HOTS *to remember information *to develop reasoning skills *to order information *to develop enquiry and discussion *to d

10 слайд
LOTS HOTS *to remember information *to develop reasoning skills *to order information *to develop enquiry and discussion *to define objects *to develop creative thinking *to check understanding *to evaluate the work of oneself and others *to review learning *to hypothesis about what could happen

10 слайд

LOTS HOTS *to remember information *to develop reasoning skills *to order information *to develop enquiry and discussion *to define objects *to develop creative thinking *to check understanding *to evaluate the work of oneself and others *to review learning *to hypothesis about what could happen

11 слайд

11 слайд

12 слайд

12 слайд

13 слайд

13 слайд

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!

14 слайд
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!

14 слайд

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION!

Министірлікпен келісілген курстар тізімі