Материалдар / Дәстүрлі қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелуінің ерекшеліктері

Дәстүрлі қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелуінің ерекшеліктері

Материал туралы қысқаша түсінік
Дәстүрлі қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелуінің ерекшеліктері тақырыбында ашық сабақ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
15 Сәуір 2025
162
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Әл-Фараби атындағы №201 мектеп-лиеці Қазақстан тарихы 10-сынып Пән мұғалімі: тарих пәні мұғалімдері Айғалиев Ербол

1 слайд
Әл-Фараби атындағы №201 мектеп-лиеці Қазақстан тарихы 10-сынып Пән мұғалімі: тарих пәні мұғалімдері Айғалиев Ербол Шахан Дәулет

1 слайд

Әл-Фараби атындағы №201 мектеп-лиеці Қазақстан тарихы 10-сынып Пән мұғалімі: тарих пәні мұғалімдері Айғалиев Ербол Шахан Дәулет

Ұйымдастыру кезеңі. 1-топ: Хан 2-топ: Би 3-топ: Батыр Оқушылар Randoms.ru сайты арқылы «Хан», «Би

2 слайд
Ұйымдастыру кезеңі. 1-топ: Хан 2-топ: Би 3-топ: Батыр Оқушылар Randoms.ru сайты арқылы «Хан», «Би», «Батыр» топтарына бөлінеді

2 слайд

Ұйымдастыру кезеңі. 1-топ: Хан 2-топ: Би 3-топ: Батыр Оқушылар Randoms.ru сайты арқылы «Хан», «Би», «Батыр» топтарына бөлінеді

«Сұрақ бізден, жауап сізден» Қазақ ру тайпалары қандай жүздерге бірігеді? (Ұлы, Орта, Кіші жүздер)

3 слайд
«Сұрақ бізден, жауап сізден» Қазақ ру тайпалары қандай жүздерге бірігеді? (Ұлы, Орта, Кіші жүздер)

3 слайд

«Сұрақ бізден, жауап сізден» Қазақ ру тайпалары қандай жүздерге бірігеді? (Ұлы, Орта, Кіші жүздер)

Ұлы жүз қазақтары қай жерлерді иеленген? Ұ л ы Ж үз

4 слайд
Ұлы жүз қазақтары қай жерлерді иеленген? Ұ л ы Ж үз

4 слайд

Ұлы жүз қазақтары қай жерлерді иеленген? Ұ л ы Ж үз

Бұл рудан ертеде монғол әскерлерінің атақты әскербасылары шыққан, кейін Ұлы жүздің үлкен руларына айналды. (Жала

5 слайд
Бұл рудан ертеде монғол әскерлерінің атақты әскербасылары шыққан, кейін Ұлы жүздің үлкен руларына айналды. (Жалайыр)

5 слайд

Бұл рудан ертеде монғол әскерлерінің атақты әскербасылары шыққан, кейін Ұлы жүздің үлкен руларына айналды. (Жалайыр)

Жетісуда біраз уақыт саяси үстемдік орнатқан, бұл ру кейіннен Ұлы жүз қазақтарына өз атауын қалдырды. (Үйсін руы

6 слайд
Жетісуда біраз уақыт саяси үстемдік орнатқан, бұл ру кейіннен Ұлы жүз қазақтарына өз атауын қалдырды. (Үйсін руы)

6 слайд

Жетісуда біраз уақыт саяси үстемдік орнатқан, бұл ру кейіннен Ұлы жүз қазақтарына өз атауын қалдырды. (Үйсін руы)

Арғын рулары Қазақстанның қай бөлігін мекендеген?

7 слайд
Арғын рулары Қазақстанның қай бөлігін мекендеген?

7 слайд

Арғын рулары Қазақстанның қай бөлігін мекендеген?

Найман руы Қазақстанның қай бөлігінде орналасқан?

8 слайд
Найман руы Қазақстанның қай бөлігінде орналасқан?

8 слайд

Найман руы Қазақстанның қай бөлігінде орналасқан?

Қазақстанның солтүстігін мекендеген бұл ру Торғайдан Алтайға дейінгі аралықта көшіп-қонып жүреді. (Уақтар)

9 слайд
Қазақстанның солтүстігін мекендеген бұл ру Торғайдан Алтайға дейінгі аралықта көшіп-қонып жүреді. (Уақтар)

9 слайд

Қазақстанның солтүстігін мекендеген бұл ру Торғайдан Алтайға дейінгі аралықта көшіп-қонып жүреді. (Уақтар)

Кіші жүз қазақтары қанша ірі ру-тайпалық бірлестіктерге бөлінеді? Әлімұл ы Жетір у Байұл ы

10 слайд
Кіші жүз қазақтары қанша ірі ру-тайпалық бірлестіктерге бөлінеді? Әлімұл ы Жетір у Байұл ы

10 слайд

Кіші жүз қазақтары қанша ірі ру-тайпалық бірлестіктерге бөлінеді? Әлімұл ы Жетір у Байұл ы

Кіші жүз рулары Қазақстанның қай бөлігін иеленген? Кіші жүз

11 слайд
Кіші жүз рулары Қазақстанның қай бөлігін иеленген? Кіші жүз

11 слайд

Кіші жүз рулары Қазақстанның қай бөлігін иеленген? Кіші жүз

Алты ата Әлімұлы бірлестігіне қандай рулар кіреді? (шекті, төртқара, шөмекей, кете, қаракесек, қарасақал)

12 слайд
Алты ата Әлімұлы бірлестігіне қандай рулар кіреді? (шекті, төртқара, шөмекей, кете, қаракесек, қарасақал)

12 слайд

Алты ата Әлімұлы бірлестігіне қандай рулар кіреді? (шекті, төртқара, шөмекей, кете, қаракесек, қарасақал)

Суреттер сөйлейді

13 слайд
Суреттер сөйлейді

13 слайд

Суреттер сөйлейді

Сабақ тақырыбы: Дәстүрлі қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелуінің ерекшеліктері Оқу мақсаты: 10.2.2.6 – қазақтардың

14 слайд
Сабақ тақырыбы: Дәстүрлі қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелуінің ерекшеліктері Оқу мақсаты: 10.2.2.6 – қазақтардың әлеуметтік жіктелуіне тән ерекшеліктерді анықтау үшін «ақсүйек», «қарасүйек», «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарын пайдалану; 10.2.2.7 – дәстүрлі қазақ қоғамындағы әлеуметтік институттардың функционалдық рөлін түсіндіру. Бағалау критерийлері: - қазақтардың әлеуметтік жіктелуіне тән ерекшеліктерді анықтау үшін «ақсүйек», «қарасүйек», «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарын пайдаланады; - дәстүрлі қазақ қоғамындағы әлеуметтік институттардың функционалдық рөлін түсіндіреді.

14 слайд

Сабақ тақырыбы: Дәстүрлі қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелуінің ерекшеліктері Оқу мақсаты: 10.2.2.6 – қазақтардың әлеуметтік жіктелуіне тән ерекшеліктерді анықтау үшін «ақсүйек», «қарасүйек», «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарын пайдалану; 10.2.2.7 – дәстүрлі қазақ қоғамындағы әлеуметтік институттардың функционалдық рөлін түсіндіру. Бағалау критерийлері: - қазақтардың әлеуметтік жіктелуіне тән ерекшеліктерді анықтау үшін «ақсүйек», «қарасүйек», «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарын пайдаланады; - дәстүрлі қазақ қоғамындағы әлеуметтік институттардың функционалдық рөлін түсіндіреді.

1-топ Ақсүйек. Сұлтандар. Қожалар 2-топ Билер. Ақсақалдар. Байлар 3-топ Батырлар. Қара халық. Еріксіз адамда

15 слайд
1-топ Ақсүйек. Сұлтандар. Қожалар 2-топ Билер. Ақсақалдар. Байлар 3-топ Батырлар. Қара халық. Еріксіз адамдар Дескриптор: -Мәтіндегі әлеуметтік жіктелуді ерекшеліктеріне сай айтады; -Қазақ қоғамындағы әлеуметтік құрылымдардың қызметін нақтылайды  

15 слайд

1-топ Ақсүйек. Сұлтандар. Қожалар 2-топ Билер. Ақсақалдар. Байлар 3-топ Батырлар. Қара халық. Еріксіз адамдар Дескриптор: -Мәтіндегі әлеуметтік жіктелуді ерекшеліктеріне сай айтады; -Қазақ қоғамындағы әлеуметтік құрылымдардың қызметін нақтылайды  

1.Төрелер 1 Дәулетті адам 2. Сұлтандар 2 Рулар мен тайпалар басшылары 3. Қожалар 3 Елшілер мен бітімгерлер рөлін

16 слайд
  1.Төрелер 1 Дәулетті адам 2. Сұлтандар 2 Рулар мен тайпалар басшылары 3. Қожалар 3 Елшілер мен бітімгерлер рөлін атқарады 4. Билер 4 Ақ киізге отырады 5. Бай 5 Жүздік жүйеге кірмейді 6. Батырлар 6 Құқықтары бар ерікті адам 7. Ақсақалдар 7 Бірыңғай генеалогия болған жоқ 8. Қара халық 8 Әскери адамдар 9. Еріксіз адам 9 Құл мен күң 1-тапсырма. Сәйкестендіріңіз Дескриптор: -Әлеуметтік топтарды сипаттамасымен сәйкестендіреді

16 слайд

  1.Төрелер 1 Дәулетті адам 2. Сұлтандар 2 Рулар мен тайпалар басшылары 3. Қожалар 3 Елшілер мен бітімгерлер рөлін атқарады 4. Билер 4 Ақ киізге отырады 5. Бай 5 Жүздік жүйеге кірмейді 6. Батырлар 6 Құқықтары бар ерікті адам 7. Ақсақалдар 7 Бірыңғай генеалогия болған жоқ 8. Қара халық 8 Әскери адамдар 9. Еріксіз адам 9 Құл мен күң 1-тапсырма. Сәйкестендіріңіз Дескриптор: -Әлеуметтік топтарды сипаттамасымен сәйкестендіреді

Әлеуметтік топтар Атқарған қызметтері Қолында әскери және азаматтық билік шоғырланды. Әскердің бас қолбасшысы болы

17 слайд
Әлеуметтік топтар Атқарған қызметтері Қолында әскери және азаматтық билік шоғырланды. Әскердің бас қолбасшысы болып есептелді. Жергілікті әкімшілік билікті жүзеге асырды. Сондай-ақ, олар әскери биліктің де, сот билігінің де тізгінін ұстады. Рулар мен тайпаларды немесе белгілі бір өңірді билеуші адам.Сот ісін жүргізуші. Олар қазақтардың әдет-ғұрып құқығының ғана емес, шариғаттың да білгірі. Ислам дінін насихаттаумен, діни оқу-ағарту ісімен айналысты. Ірі мал иелері. Байлығының арқасында үлкен жайылымдар мен тоғандарға иелік еткен. Жаугершілік кезде сарбаздарды Отан қорғауға бастап, ерлік пен батырлықтың үлгісін көрсеткен. Жаугершілік жағдайда төрелердің төңірегіне нөкер ретінде топтасты. Бейбіт кезде олардың шаруашылығын қамтамасыз етті. Жеке кішігірім шаруашылығы, өзіне жететіндей малы болды. Жұптық жұмыс. Қазақ қоғамындағы әлеуметтік топтардың қызметін анықта Дескриптор: -Атқарған қызметіне қарап әлеуметтік топтарды анықтайды

17 слайд

Әлеуметтік топтар Атқарған қызметтері Қолында әскери және азаматтық билік шоғырланды. Әскердің бас қолбасшысы болып есептелді. Жергілікті әкімшілік билікті жүзеге асырды. Сондай-ақ, олар әскери биліктің де, сот билігінің де тізгінін ұстады. Рулар мен тайпаларды немесе белгілі бір өңірді билеуші адам.Сот ісін жүргізуші. Олар қазақтардың әдет-ғұрып құқығының ғана емес, шариғаттың да білгірі. Ислам дінін насихаттаумен, діни оқу-ағарту ісімен айналысты. Ірі мал иелері. Байлығының арқасында үлкен жайылымдар мен тоғандарға иелік еткен. Жаугершілік кезде сарбаздарды Отан қорғауға бастап, ерлік пен батырлықтың үлгісін көрсеткен. Жаугершілік жағдайда төрелердің төңірегіне нөкер ретінде топтасты. Бейбіт кезде олардың шаруашылығын қамтамасыз етті. Жеке кішігірім шаруашылығы, өзіне жететіндей малы болды. Жұптық жұмыс. Қазақ қоғамындағы әлеуметтік топтардың қызметін анықта Дескриптор: -Атқарған қызметіне қарап әлеуметтік топтарды анықтайды

Сергіту сәті. Сөзжұмбақ шешу https://learningapps.org/display?v=pkdortr1t23

18 слайд
Сергіту сәті. Сөзжұмбақ шешу https://learningapps.org/display?v=pkdortr1t23    

18 слайд

Сергіту сәті. Сөзжұмбақ шешу https://learningapps.org/display?v=pkdortr1t23    

Қалыптастырушы бағалау. Тест тапсырмасы. ФБ 1-10 балдық жүйе https://quizizz.com/admin/quiz/657fe993c6b7f4b1b676

19 слайд
Қалыптастырушы бағалау. Тест тапсырмасы. ФБ 1-10 балдық жүйе https://quizizz.com/admin/quiz/657fe993c6b7f4b1b676ad08?searchLoca le=

19 слайд

Қалыптастырушы бағалау. Тест тапсырмасы. ФБ 1-10 балдық жүйе https://quizizz.com/admin/quiz/657fe993c6b7f4b1b676ad08?searchLoca le=

Сабақты қорытындылау Үйге тапсырма. «ақсүйек», «қарасүйек», «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарының біріне м

20 слайд
Сабақты қорытындылау Үйге тапсырма. «ақсүйек», «қарасүйек», «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарының біріне мақала жазу 150-200 сөз.

20 слайд

Сабақты қорытындылау Үйге тапсырма. «ақсүйек», «қарасүйек», «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарының біріне мақала жазу 150-200 сөз.

Портреттер арқылы өз ойыңды жеткіз. Кері байланыс Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгені

21 слайд
Портреттер арқылы өз ойыңды жеткіз. Кері байланыс Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады

21 слайд

Портреттер арқылы өз ойыңды жеткіз. Кері байланыс Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады

Министірлікпен келісілген курстар тізімі