2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / "ДЕРЕКТЕР БАЗАСЫНЫҢ НЕГІЗГІ ҰҒЫМДАРЫ" 10-сынып ҚМЖ 3-токсан

"ДЕРЕКТЕР БАЗАСЫНЫҢ НЕГІЗГІ ҰҒЫМДАРЫ" 10-сынып ҚМЖ 3-токсан

Материал туралы қысқаша түсінік
"ДЕРЕКТЕР БАЗАСЫНЫҢ НЕГІЗГІ ҰҒЫМДАРЫ" 10-сынып ҚМЖ 3-токсан
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
06 Сәуір 2025
196
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Негізгі мақсат: Оқушыларды деректер қоры ұғымымен, оның түрлерімен таныстырып, деректер қорын құру тәсілдерін қолдана отырып,

1 слайд
Негізгі мақсат: Оқушыларды деректер қоры ұғымымен, оның түрлерімен таныстырып, деректер қорын құру тәсілдерін қолдана отырып, компьютермен жұмыс жасауға машықтау Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, белсенділіктерін дамыту, өзара көмектесу, жекелей жұмыс істей білу қабілеттерін дамыту. Тәрбиелік: жауапкершілікке, шапшаңдыққа, тиянақтылыққа баулу, ақпараттық мәдениетке, компьютерлік сауаттылыққа тәрбиелеу. Күтілетін нәтиже: MS Access бағдарламасының мүмкіндіктерімен танысып, деректер қорын құру тәсілдерін меңгереді, деректер қорымен компьютерде жұмыс жасауға дағдыланады. Теориялық білімдерін практикада қолдана алады. Логикалық қабілеті дамиды.

1 слайд

Негізгі мақсат: Оқушыларды деректер қоры ұғымымен, оның түрлерімен таныстырып, деректер қорын құру тәсілдерін қолдана отырып, компьютермен жұмыс жасауға машықтау Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, белсенділіктерін дамыту, өзара көмектесу, жекелей жұмыс істей білу қабілеттерін дамыту. Тәрбиелік: жауапкершілікке, шапшаңдыққа, тиянақтылыққа баулу, ақпараттық мәдениетке, компьютерлік сауаттылыққа тәрбиелеу. Күтілетін нәтиже: MS Access бағдарламасының мүмкіндіктерімен танысып, деректер қорын құру тәсілдерін меңгереді, деректер қорымен компьютерде жұмыс жасауға дағдыланады. Теориялық білімдерін практикада қолдана алады. Логикалық қабілеті дамиды.

Деректер қорын басқару жүйесі – дегеніміз үлкен көлемді мәліметтерді сақтау, өңдеу және іздеу үшін арналған арнайы программа

2 слайд
Деректер қорын басқару жүйесі – дегеніміз үлкен көлемді мәліметтерді сақтау, өңдеу және іздеу үшін арналған арнайы программалар. Деректер қоры- қандай да бір ақпарат тасымалдауышта, мысалы, қағазда, кинотаспада, магниттік дискіде сақталған арнайы ұйымдастырылған деректердің жиынтығы.

2 слайд

Деректер қорын басқару жүйесі – дегеніміз үлкен көлемді мәліметтерді сақтау, өңдеу және іздеу үшін арналған арнайы программалар. Деректер қоры- қандай да бір ақпарат тасымалдауышта, мысалы, қағазда, кинотаспада, магниттік дискіде сақталған арнайы ұйымдастырылған деректердің жиынтығы.

1.Сақталатын ақпараттың сипатына қарай Факто-графиялық Құжаттық 2.Ақпаратты сақтау әдісі бойынша

3 слайд
1.Сақталатын ақпараттың сипатына қарай Факто-графиялық Құжаттық 2.Ақпаратты сақтау әдісі бойынша Орталықтандырылған Бөліктелінген 3.Ақпаратты ұйымдастыру құрылымы бойынша Реляциялық Иерархиялық Желілік

3 слайд

1.Сақталатын ақпараттың сипатына қарай Факто-графиялық Құжаттық 2.Ақпаратты сақтау әдісі бойынша Орталықтандырылған Бөліктелінген 3.Ақпаратты ұйымдастыру құрылымы бойынша Реляциялық Иерархиялық Желілік

Фактографиялық деректер қоры қатаң анықталған пішімде ұсынылған, жазылған обьектілер туралы қысқаша мәліметтерден тұрады. М

4 слайд
Фактографиялық деректер қоры қатаң анықталған пішімде ұсынылған, жазылған обьектілер туралы қысқаша мәліметтерден тұрады. Мысалы, картотекалар. Құжаттық деректер қоры әр түрлі типтегі: мәтіндік, графикалық, дыбыстық, мультимедиялық кең көлемдегі мәліметтерден тұрады. Мысалы, электронды архив.

4 слайд

Фактографиялық деректер қоры қатаң анықталған пішімде ұсынылған, жазылған обьектілер туралы қысқаша мәліметтерден тұрады. Мысалы, картотекалар. Құжаттық деректер қоры әр түрлі типтегі: мәтіндік, графикалық, дыбыстық, мультимедиялық кең көлемдегі мәліметтерден тұрады. Мысалы, электронды архив.

Орталықтандырылған деректер базасында барлық мәліметтер бір компьютерде сақталады. Бөлектелінген деректер базасы ком

5 слайд
Орталықтандырылған деректер базасында барлық мәліметтер бір компьютерде сақталады. Бөлектелінген деректер базасы компьютердің жергілікті және ауқымды желілерінде қолданылады және ақпараттың әр түрлі бөліктері бөлек компьютерлерде сақталуы мүмкін

5 слайд

Орталықтандырылған деректер базасында барлық мәліметтер бір компьютерде сақталады. Бөлектелінген деректер базасы компьютердің жергілікті және ауқымды желілерінде қолданылады және ақпараттың әр түрлі бөліктері бөлек компьютерлерде сақталуы мүмкін

6 слайд

6 слайд

Кестелік ақпаратпен біз күнделікті өмірде жиі кездесеміз. Мысалы, сынып журналы, күнделік, үлгерім табелі және т.б.

7 слайд
Кестелік ақпаратпен біз күнделікті өмірде жиі кездесеміз. Мысалы, сынып журналы, күнделік, үлгерім табелі және т.б. Екі өлшемді кестелерден тұратын мәліметтер жиыны реляциялық деректер қоры болып саналады. Реляциялық немесе кестелік ДҚ өзінің бөліктерінің өзара байланысынан құрастырылған. Мысалы, “Сыныптағы оқушылардың тізімі” деректер базасы.

7 слайд

Кестелік ақпаратпен біз күнделікті өмірде жиі кездесеміз. Мысалы, сынып журналы, күнделік, үлгерім табелі және т.б. Екі өлшемді кестелерден тұратын мәліметтер жиыны реляциялық деректер қоры болып саналады. Реляциялық немесе кестелік ДҚ өзінің бөліктерінің өзара байланысынан құрастырылған. Мысалы, “Сыныптағы оқушылардың тізімі” деректер базасы.

*Access программасы – бұл деректер базасын басқару жүйесі *Басқару жүйесі дегеніміз - көлемді мәліметтер жиынын тұтынушыларға

8 слайд
*Access программасы – бұл деректер базасын басқару жүйесі *Басқару жүйесі дегеніміз - көлемді мәліметтер жиынын тұтынушыларға ыңғайлы түрде бейнелеп, белгілі бір форматта сақтап қана қоймай, оны ары қарай өңдеуге арналған программалар кешені.

8 слайд

*Access программасы – бұл деректер базасын басқару жүйесі *Басқару жүйесі дегеніміз - көлемді мәліметтер жиынын тұтынушыларға ыңғайлы түрде бейнелеп, белгілі бір форматта сақтап қана қоймай, оны ары қарай өңдеуге арналған программалар кешені.

Әрбір кесте бекітілген бағаналар санынан және бірнеше жолдар санынан тұрады. Кестелердегі деректер арасындағы

9 слайд
Әрбір кесте бекітілген бағаналар санынан және бірнеше жолдар санынан тұрады. Кестелердегі деректер арасындағы байланыстардың ең кең тараған және жиі қолданылатыны “обьект - қасиет” типті байланыс болып табылады, мұнда жолдарда обьект туралы ақпарат, ал бағандарда – обьектінің жеке қасиеттері болады. MS Access бағдарламасының интерфейсі Реляциялық деректер базасында қатарлар жазбалар деп, ал бағаналар өрістер деп аталады Деректер базасында кілт деп мәні басқа жазбаларда қайталанбайтын өрісті (өрістер жиынтығын) атайды.

9 слайд

Әрбір кесте бекітілген бағаналар санынан және бірнеше жолдар санынан тұрады. Кестелердегі деректер арасындағы байланыстардың ең кең тараған және жиі қолданылатыны “обьект - қасиет” типті байланыс болып табылады, мұнда жолдарда обьект туралы ақпарат, ал бағандарда – обьектінің жеке қасиеттері болады. MS Access бағдарламасының интерфейсі Реляциялық деректер базасында қатарлар жазбалар деп, ал бағаналар өрістер деп аталады Деректер базасында кілт деп мәні басқа жазбаларда қайталанбайтын өрісті (өрістер жиынтығын) атайды.

10 слайд

10 слайд

Мектеп оқушылардың тізімі

11 слайд
Мектеп оқушылардың тізімі

11 слайд

Мектеп оқушылардың тізімі

Реляциялық (кестелік) деректер қорында өрістердің негізгі төрт типі пайдаланылады: сандық, символдық, даталық, логикал

12 слайд
Реляциялық (кестелік) деректер қорында өрістердің негізгі төрт типі пайдаланылады: сандық, символдық, даталық, логикалық.

12 слайд

Реляциялық (кестелік) деректер қорында өрістердің негізгі төрт типі пайдаланылады: сандық, символдық, даталық, логикалық.

Өріс типтері Өріс типі Сипаттамасы Мәнінің мысалы Сандық Мәндері тек сандар ғана болады: бүтін, ондық бөлшек 3 564,8 Символды

13 слайд
Өріс типтері Өріс типі Сипаттамасы Мәнінің мысалы Сандық Мәндері тек сандар ғана болады: бүтін, ондық бөлшек 3 564,8 Символдық Кез келген символдар тізбегін қамтиды 42-34-51 №1, 4А сыныбы Дата Күнтізбелік күндерді қамтиды 9.10.1985 Логикалық «Иә-Жоқ» немесе «Ақиқат-Жалған» мәндерін қабылдайды Иә-Жоқ Ақиқат-Жалған

13 слайд

Өріс типтері Өріс типі Сипаттамасы Мәнінің мысалы Сандық Мәндері тек сандар ғана болады: бүтін, ондық бөлшек 3 564,8 Символдық Кез келген символдар тізбегін қамтиды 42-34-51 №1, 4А сыныбы Дата Күнтізбелік күндерді қамтиды 9.10.1985 Логикалық «Иә-Жоқ» немесе «Ақиқат-Жалған» мәндерін қабылдайды Иә-Жоқ Ақиқат-Жалған

14 слайд

14 слайд

1. Жігітті компьютерге қарап, бағала. 2. Байт биттен құралады. 3. Вирустан қорыққан, интернетке шықпас. (Аттың сыры иесіне мә

15 слайд
1. Жігітті компьютерге қарап, бағала. 2. Байт биттен құралады. 3. Вирустан қорыққан, интернетке шықпас. (Аттың сыры иесіне мәлім). (Қазаншының өз еркі, құлағын қайдан шығарса да). (Білмесең білгеннен сұра). (Бір бас жақсы, екі бас одан да жақсы). 8. Антивирусы күштіні – Вирус ала алмайды. 10. Күлсең ескі компьютерге күл. (Айдағаны бес ешкі, ысқырығы жер жарады). (Жігітті досына қарап, бағала). (Теңге тиыннан құралады). (Шегірткеден қорыққан, егін екпес). 6. Білмесең «анықтамадан» сұра. 4. Компьютердің жұмысы иесіне мәлім. 5. Веб – дизайншының өз еркі, сайтты қалай жасасада. 7. Бір ядро процессор жақсы, екі ядролы одан да жақсы. (Досы жақсыны – жау алмайды). 9. Компьютерде екі колонка, дауысы жер жарады. (Күлсең кәріге күл).

15 слайд

1. Жігітті компьютерге қарап, бағала. 2. Байт биттен құралады. 3. Вирустан қорыққан, интернетке шықпас. (Аттың сыры иесіне мәлім). (Қазаншының өз еркі, құлағын қайдан шығарса да). (Білмесең білгеннен сұра). (Бір бас жақсы, екі бас одан да жақсы). 8. Антивирусы күштіні – Вирус ала алмайды. 10. Күлсең ескі компьютерге күл. (Айдағаны бес ешкі, ысқырығы жер жарады). (Жігітті досына қарап, бағала). (Теңге тиыннан құралады). (Шегірткеден қорыққан, егін екпес). 6. Білмесең «анықтамадан» сұра. 4. Компьютердің жұмысы иесіне мәлім. 5. Веб – дизайншының өз еркі, сайтты қалай жасасада. 7. Бір ядро процессор жақсы, екі ядролы одан да жақсы. (Досы жақсыны – жау алмайды). 9. Компьютерде екі колонка, дауысы жер жарады. (Күлсең кәріге күл).

Постер қорғау 1. Деректер қоры және олардың түрлері 2. Деректер қорының негізгі 7 нысаны 3. ДББЖ-нің үш негізгі функция

16 слайд
Постер қорғау 1. Деректер қоры және олардың түрлері 2. Деректер қорының негізгі 7 нысаны 3. ДББЖ-нің үш негізгі функциясы

16 слайд

Постер қорғау 1. Деректер қоры және олардың түрлері 2. Деректер қорының негізгі 7 нысаны 3. ДББЖ-нің үш негізгі функциясы

17 слайд

17 слайд

18 слайд

18 слайд

Министірлікпен келісілген курстар тізімі