Дидактикалық ойындар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Дидактикалық ойындар жинағы
1 слайд
Дидактикалық ойындар жинағы
2 слайд
Мақсаты: Балаларды заттарды тиісті
қасиеттеріне қарай ажырата білуге үйрету.
Ойын шарты : Қоржындағы затты сипап біліп
атау. Бала затты дұрыс сипаттап бергеннен соң
ғана зат қаптан алынып, балаларға көрсетіледі, ал
дұрыс аталмаса қаптан алынбайды.
Қажетті құралдар : Ғажайып қоржын. Балалар
санына сәйкес, таныс ойыншықтар .«Ғажайып қоржын»
2 слайд
Мақсаты: Балаларды заттарды тиісті қасиеттеріне қарай ажырата білуге үйрету. Ойын шарты : Қоржындағы затты сипап біліп атау. Бала затты дұрыс сипаттап бергеннен соң ғана зат қаптан алынып, балаларға көрсетіледі, ал дұрыс аталмаса қаптан алынбайды. Қажетті құралдар : Ғажайып қоржын. Балалар санына сәйкес, таныс ойыншықтар .«Ғажайып қоржын»
3 слайд
Мақсаты: «Баланың көліктер жайлы білімдерін
дамыту, пысықтау. Сәйкес көлікті тауып дұрыс
атату, оның атқаратын қызметімен таныстыру.
Ойын шарты: Суреттері сәйкес келетін
карточкаларды біріне қатарлап тізіп қою, кім бұрын
барлық карточкаларын қояды, сол жеңіп шығады.
Қажетті құралдар : Бірдей қос суреттер, әртүрлі
көліктер бейнеленген көлімдері 5×6см карточкалар. «Домино»
3 слайд
Мақсаты: «Баланың көліктер жайлы білімдерін дамыту, пысықтау. Сәйкес көлікті тауып дұрыс атату, оның атқаратын қызметімен таныстыру. Ойын шарты: Суреттері сәйкес келетін карточкаларды біріне қатарлап тізіп қою, кім бұрын барлық карточкаларын қояды, сол жеңіп шығады. Қажетті құралдар : Бірдей қос суреттер, әртүрлі көліктер бейнеленген көлімдері 5×6см карточкалар. «Домино»
4 слайд
Мақсаты: Баланы бірнеше бөліктерден тұратын, бір
тұтас суретті құрастыра білуге үйрету, төзімділікке,
бастаған істі аяқтауға тәрбиелеу.
Ойын шарты : Сурет бөліктерін таңдағанда
қателеспеу, кім тез өз суретін құрастырып, дұрыс
атайды сол жеңімпаз атанады.
Ойын іс-әрекеті: Тұтас суретті құрастыру үшін тиісті
бөлшектерін іздестіру.
Қажетті құралдар : Бірнеше бөлікке бөлінгентүрлі
заттардың суреттері (көлімдері 7×8см карточкалар). «Суретті құрастыр»
4 слайд
Мақсаты: Баланы бірнеше бөліктерден тұратын, бір тұтас суретті құрастыра білуге үйрету, төзімділікке, бастаған істі аяқтауға тәрбиелеу. Ойын шарты : Сурет бөліктерін таңдағанда қателеспеу, кім тез өз суретін құрастырып, дұрыс атайды сол жеңімпаз атанады. Ойын іс-әрекеті: Тұтас суретті құрастыру үшін тиісті бөлшектерін іздестіру. Қажетті құралдар : Бірнеше бөлікке бөлінгентүрлі заттардың суреттері (көлімдері 7×8см карточкалар). «Суретті құрастыр»
5 слайд
Мақсаты: Балалардың жеміс-жидек, көкөніс,
гүлдер жайлы білімдерін дамыту және
олардың өсіп-өнетін орындарын дұрыс
айтқызу.
Ойын шарты: Көкөністерді – бақшаға, жеміс-
жидектерді – бауға, гүлдерді – гүлзарларға
орналастыру.
Ойын іс-әрекеті: Үш үлкен карточка- бақша,
бау, гүлзар бейнеленген көлімдері 8×8см
карточкалар және көкөністер, жемістер ,
гүлдер бейнеленген көлемдері 5×5см
карточкалар. «Лото»
5 слайд
Мақсаты: Балалардың жеміс-жидек, көкөніс, гүлдер жайлы білімдерін дамыту және олардың өсіп-өнетін орындарын дұрыс айтқызу. Ойын шарты: Көкөністерді – бақшаға, жеміс- жидектерді – бауға, гүлдерді – гүлзарларға орналастыру. Ойын іс-әрекеті: Үш үлкен карточка- бақша, бау, гүлзар бейнеленген көлімдері 8×8см карточкалар және көкөністер, жемістер , гүлдер бейнеленген көлемдері 5×5см карточкалар. «Лото»
6 слайд
Мақсаты: Баланың жыл мезгілдері жайлы
білімдерін тиянақтау пысықтау тиісті белгілерін
атату, тілдерін жетілдіру, танымдылықтарын,
ұстамдылықтарын дамыту.
Ойын шарты: Бала өз суреті бойынша әңгімелейді,
ал әңгіме қай мезгіл туралы айтылғанын, бағыттаушы
кімге көрсетсе сол жауап береді. Жауап дұрыс болған
жағдайда ғана сурет балаларға көрсетіледі.
Қажетті құралдар : Жыл мезгілдеріне байланысты 3-
4 сурет (қыс көріністері, жазғы ойындар, көктемгі
еңбек, қыс қызықтар т.б.бейнеленген көлемдері
9×9см карточкалар.)
Ойын іс-әрекеті: сурет жұмбақтап әңгімелеу және оның
шешімін табу. «Бұл қай кезде болады»
6 слайд
Мақсаты: Баланың жыл мезгілдері жайлы білімдерін тиянақтау пысықтау тиісті белгілерін атату, тілдерін жетілдіру, танымдылықтарын, ұстамдылықтарын дамыту. Ойын шарты: Бала өз суреті бойынша әңгімелейді, ал әңгіме қай мезгіл туралы айтылғанын, бағыттаушы кімге көрсетсе сол жауап береді. Жауап дұрыс болған жағдайда ғана сурет балаларға көрсетіледі. Қажетті құралдар : Жыл мезгілдеріне байланысты 3- 4 сурет (қыс көріністері, жазғы ойындар, көктемгі еңбек, қыс қызықтар т.б.бейнеленген көлемдері 9×9см карточкалар.) Ойын іс-әрекеті: сурет жұмбақтап әңгімелеу және оның шешімін табу. «Бұл қай кезде болады»
7 слайд
Мақсаты: Тез, дәл қимыл жасау, есту қабілетін жетілдіру, ретімен
санауды, қанша болса сонша ұғымдарын қалыптастыру үшін
жаттықтыру.
Керекті материалдар: Тәрбиеші мен әрбір баланың алдында тілі бар
дөңгелек (3 сурет ) болуы тиіс.
Ойынның мазмұны.
1 вариант. Тәрбиеші қол соғады. Балалар санайды. Одан соң тақта
алдына шақырылған балалардың бірі тәрбиешінің қол соғуын қайталап,
оның неше рет қол соққанын айтуы немесе дөңгелектің тілін қол соғу
санына сай келетін сандық фигураға қаратып қоюы тиіс.
2 вариант. Ойын күрделенеді. Балалар үндемей, қол соғу санын
есептейді, әрқайсысы дөңгелек тілін өздігінен жылжытады. Тәрбиеші
ойын ережесінің дұрыс орындалуын қадағалайды.«Қол соғу» ойыны
7 слайд
Мақсаты: Тез, дәл қимыл жасау, есту қабілетін жетілдіру, ретімен санауды, қанша болса сонша ұғымдарын қалыптастыру үшін жаттықтыру. Керекті материалдар: Тәрбиеші мен әрбір баланың алдында тілі бар дөңгелек (3 сурет ) болуы тиіс. Ойынның мазмұны. 1 вариант. Тәрбиеші қол соғады. Балалар санайды. Одан соң тақта алдына шақырылған балалардың бірі тәрбиешінің қол соғуын қайталап, оның неше рет қол соққанын айтуы немесе дөңгелектің тілін қол соғу санына сай келетін сандық фигураға қаратып қоюы тиіс. 2 вариант. Ойын күрделенеді. Балалар үндемей, қол соғу санын есептейді, әрқайсысы дөңгелек тілін өздігінен жылжытады. Тәрбиеші ойын ережесінің дұрыс орындалуын қадағалайды.«Қол соғу» ойыны
8 слайд
Мақсаты: таңбалар арасындағы байланысты жете
түсінуіне, сан құрамын анықтай білуге, жазбаша есептеуге
дағдыландыру.
Қолданылатын көрнекіліктер: ( + - = ) таңбалары 10
көлеміндегі сандар.
Ойынның барысы: Балалардың қолында сандар мен
таңбалар үлестіріледі. Ойын мазмұнын түсіндіргенде кез
келген түпкі нәтижемен таңбаны ескере отырып,
өрнектерді құрастыру. Ойлаған өрнектерін тақтада
жазбаша орындайды. «Кім алғыр» ойыны.
8 слайд
Мақсаты: таңбалар арасындағы байланысты жете түсінуіне, сан құрамын анықтай білуге, жазбаша есептеуге дағдыландыру. Қолданылатын көрнекіліктер: ( + - = ) таңбалары 10 көлеміндегі сандар. Ойынның барысы: Балалардың қолында сандар мен таңбалар үлестіріледі. Ойын мазмұнын түсіндіргенде кез келген түпкі нәтижемен таңбаны ескере отырып, өрнектерді құрастыру. Ойлаған өрнектерін тақтада жазбаша орындайды. «Кім алғыр» ойыны.
9 слайд
Мақсаты: Балалардың көрген нәрселерін немесе естіген дыбыстарын
санап, есте сақтап, оған басқа нәрселерді сәйкестендіруге үйрету.
Керекті материалдар: фигуралардың ою- таңбалардың суреті
салынған карточкалар бала санайтын материалдар.
Ойынның мазмұны:
1 вариант. Тәрбиеші карточканы көрсетеді де, алып қояды. Балалар
карточкада неше фигура, ою- таңба бар екенін айтып, сонша жалауша
көрсетуі тиіс.
2 вариант. Тәрбиеші бірнеше рет алақанын соға ды. Балалар оны зейін
қоя тыңдап, одан соң соншама жалауша көрсетеді. «Сен де сонша көрсет» ойыны.
9 слайд
Мақсаты: Балалардың көрген нәрселерін немесе естіген дыбыстарын санап, есте сақтап, оған басқа нәрселерді сәйкестендіруге үйрету. Керекті материалдар: фигуралардың ою- таңбалардың суреті салынған карточкалар бала санайтын материалдар. Ойынның мазмұны: 1 вариант. Тәрбиеші карточканы көрсетеді де, алып қояды. Балалар карточкада неше фигура, ою- таңба бар екенін айтып, сонша жалауша көрсетуі тиіс. 2 вариант. Тәрбиеші бірнеше рет алақанын соға ды. Балалар оны зейін қоя тыңдап, одан соң соншама жалауша көрсетеді. «Сен де сонша көрсет» ойыны.
10 слайд
Мақсаты: сандардың құрамын білу, таңбаларды айыра
алуға, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту.
Қажетті материалдар: тепловозға нөмірленіп тіркелген
сан өрнектері жазылған карточкалар.
Ойынның барысы: амалдарға берілген сан өрнектері
жазылған карточкаларды тарату. 1+4, 4+2, 5-2, 5-4.
Олардың мәні бала отырған вагонға сәйкес. Мысалы, 5-ші
нөмірлі вагон, өрнектердің жауабы 5-ке тең оқушылар, сан
вагонға ілесіп, тіркелуге тиіс. «Қай вагонға мінемін?» ойыны
10 слайд
Мақсаты: сандардың құрамын білу, таңбаларды айыра алуға, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту. Қажетті материалдар: тепловозға нөмірленіп тіркелген сан өрнектері жазылған карточкалар. Ойынның барысы: амалдарға берілген сан өрнектері жазылған карточкаларды тарату. 1+4, 4+2, 5-2, 5-4. Олардың мәні бала отырған вагонға сәйкес. Мысалы, 5-ші нөмірлі вагон, өрнектердің жауабы 5-ке тең оқушылар, сан вагонға ілесіп, тіркелуге тиіс. «Қай вагонға мінемін?» ойыны
11 слайд
Мақсаты: Ұзын–қысқа, жуан-жіңішке, үлкен–кіші, оң-сол, ұғымдарын
қайталау.
Керекті материалдар. Табиғи материалдар: ұсақ тастар, жаңғақтар,таяқшалар
т.б.
Ойынның мазмұны. Бала қолын артына ұстайды. Тәрбиеші оның қолына
үлкендігі түрліше, бірақ тегі бірдей екі затты ұстатады. Бала қолына
қарамастан, оң қолында үлкен тас, сол қолында – кіші тас бар екенін айтуға
тиіс. Балалар оның жауабының дұрыстығын тексереді. Енді тәрбиеші екінші
баланың қолына жуандығы бірдей, ұзындығы әр түрлі екі таяқша немесе
жуандығы әр түрлі ұзындығы бірдей екі қарындаш ұстатады. Топ алдына
шақырылған әрбір бала бір – біріне ұқсас 2-3 жаттығу орындайды. Ешқандай
қателік жібермеген балалар жеңімпаздар болып есептеледі. «Сипаттамасы бойынша тап» ойыны
11 слайд
Мақсаты: Ұзын–қысқа, жуан-жіңішке, үлкен–кіші, оң-сол, ұғымдарын қайталау. Керекті материалдар. Табиғи материалдар: ұсақ тастар, жаңғақтар,таяқшалар т.б. Ойынның мазмұны. Бала қолын артына ұстайды. Тәрбиеші оның қолына үлкендігі түрліше, бірақ тегі бірдей екі затты ұстатады. Бала қолына қарамастан, оң қолында үлкен тас, сол қолында – кіші тас бар екенін айтуға тиіс. Балалар оның жауабының дұрыстығын тексереді. Енді тәрбиеші екінші баланың қолына жуандығы бірдей, ұзындығы әр түрлі екі таяқша немесе жуандығы әр түрлі ұзындығы бірдей екі қарындаш ұстатады. Топ алдына шақырылған әрбір бала бір – біріне ұқсас 2-3 жаттығу орындайды. Ешқандай қателік жібермеген балалар жеңімпаздар болып есептеледі. «Сипаттамасы бойынша тап» ойыны
12 слайд
Мақсаты: сұйық зат пен сусымалы заттың
қалай өлшенетінін балаларға үйретіп
жаттықтыру.
Ойынның мазмұны: ойыншық таразысына
дүкенші бала сатып алушының сұраған
нәрсесін өлшеп беріп тұрады. Сұйық заттар
белгілі көлемдегі ыдыспен, сусымалы заттар
таразыға салынып өлшейді. « Дүкен »
12 слайд
Мақсаты: сұйық зат пен сусымалы заттың қалай өлшенетінін балаларға үйретіп жаттықтыру. Ойынның мазмұны: ойыншық таразысына дүкенші бала сатып алушының сұраған нәрсесін өлшеп беріп тұрады. Сұйық заттар белгілі көлемдегі ыдыспен, сусымалы заттар таразыға салынып өлшейді. « Дүкен »
13 слайд
« Өз жұбыңды тап »
Мақсаты: Санды көру, есту және қимыл арқылы
қабылдау қабілеттерін пысықтау.
Ойынның мазмұны. Балалар 10 адамнан
командаларға бөлініп ойнайды. Ойынға
қатысушылар қарама – қарсы қарап, сапқа
тұрады. Бір қатардағы балалардың омырауында –
суреттер салынған карточкалар. Екінші
қатардағы ойнаушының біреуі алақанын соғады.
Бірі неше соққы болғанын санайды. Омырауында
осы соққы санына сай келетін карточкасы бар
бала ойын бастаушының қасына жүгіріп келеді
де, екеуі бірге ойыннан шығады. Барлық балалар
өзіне жұп болғанда ойын аяқталады. Ойынға
қатысушылар жеңімпаз команданы атайды.
13 слайд
« Өз жұбыңды тап » Мақсаты: Санды көру, есту және қимыл арқылы қабылдау қабілеттерін пысықтау. Ойынның мазмұны. Балалар 10 адамнан командаларға бөлініп ойнайды. Ойынға қатысушылар қарама – қарсы қарап, сапқа тұрады. Бір қатардағы балалардың омырауында – суреттер салынған карточкалар. Екінші қатардағы ойнаушының біреуі алақанын соғады. Бірі неше соққы болғанын санайды. Омырауында осы соққы санына сай келетін карточкасы бар бала ойын бастаушының қасына жүгіріп келеді де, екеуі бірге ойыннан шығады. Барлық балалар өзіне жұп болғанда ойын аяқталады. Ойынға қатысушылар жеңімпаз команданы атайды.
14 слайд
Мақсаты: Балаларға заттың санын қолмен сипалап
білуді үйрету.
Ойынның мазмұны. Тәрбиеші балаларға қолдың
саусақтарымен сипалап білу арқылы қапшықтан 4
шарик алуды тапсырады. Балалар тапсырманы
орындау үшін қапшықтан шариктерді алып, стөл
бетіне қояды және санайды. Осыдан кейін балалар
тапсырманы орындауын өзара тексереді, қателік
жөнінде тәрбиешіге айтады.
Тапсырма бірнеше рет қайталанады. Ешқандай
қателік жібермеген балалар жеңімпаздар атанады. « Қапшықтан неше ойыншық алдың?»
14 слайд
Мақсаты: Балаларға заттың санын қолмен сипалап білуді үйрету. Ойынның мазмұны. Тәрбиеші балаларға қолдың саусақтарымен сипалап білу арқылы қапшықтан 4 шарик алуды тапсырады. Балалар тапсырманы орындау үшін қапшықтан шариктерді алып, стөл бетіне қояды және санайды. Осыдан кейін балалар тапсырманы орындауын өзара тексереді, қателік жөнінде тәрбиешіге айтады. Тапсырма бірнеше рет қайталанады. Ешқандай қателік жібермеген балалар жеңімпаздар атанады. « Қапшықтан неше ойыншық алдың?»
15 слайд
Мақсаты: Балалардың тыныс белгілері жайында
түсініктерін кеңейту.
Ойын шарты : тәрбиеші бірнеше сөйлем айтады. Балалар
сөйлемнің айтылу мәнеріне қарай ерекше назар аударып
отырады. Екі командаға бөлініп, тақтаның ортасынан сызып,
екі бағанаға бөлінеміз.Әр команданың жауабын тыныс
белгілерімен белгілеп тұрамын. Ойын соңында санап
қортындысын шығарамын. Тәрбиеші: Ал бастаймыз деп,
ойынды бастайды.
Сәуле бақшаға келді. Қандай тыныс белгісін қоямыз? - деп
егер бірінші команда мүшелері айтса, тақтаға бірінш
бағанаға нүкте белгісін қоямыз. Осылайша ойынды
жалғастыра береміз. «Ойлан тап»
15 слайд
Мақсаты: Балалардың тыныс белгілері жайында түсініктерін кеңейту. Ойын шарты : тәрбиеші бірнеше сөйлем айтады. Балалар сөйлемнің айтылу мәнеріне қарай ерекше назар аударып отырады. Екі командаға бөлініп, тақтаның ортасынан сызып, екі бағанаға бөлінеміз.Әр команданың жауабын тыныс белгілерімен белгілеп тұрамын. Ойын соңында санап қортындысын шығарамын. Тәрбиеші: Ал бастаймыз деп, ойынды бастайды. Сәуле бақшаға келді. Қандай тыныс белгісін қоямыз? - деп егер бірінші команда мүшелері айтса, тақтаға бірінш бағанаға нүкте белгісін қоямыз. Осылайша ойынды жалғастыра береміз. «Ойлан тап»
16 слайд
Мақсаты: Балаларға заттардың бір-бірінен үлкен-кішілігін
анықтай білуді үйрету.
Керекті материалдар. Балалардың санына есептеліп,
бөлшектклген ағаш матрешкалар.
Ойынның мазмұны. Тәрбиеші балаларға мынадай жұмбақ
айтады: Бойы әр түрлі, жұмбағымды тыңдашы,
Өзара ұқсас жүзі менен сымбатты.
Бір-біріне сыйып кеткен көрінбей,
Жинағанда бір ойыншық сияқты.
Матрешканы бөлшектеп, оның жоғарғы және төменгі бөлігіне
балалардың назарын аударады, оларды салыстырады, соңынан
қайтадан құрастырады. Балалар бір матрешканы екіншісінің
ішіне салып, оның қайсысы үлкен екенін анықтайды. «Ол не?»
16 слайд
Мақсаты: Балаларға заттардың бір-бірінен үлкен-кішілігін анықтай білуді үйрету. Керекті материалдар. Балалардың санына есептеліп, бөлшектклген ағаш матрешкалар. Ойынның мазмұны. Тәрбиеші балаларға мынадай жұмбақ айтады: Бойы әр түрлі, жұмбағымды тыңдашы, Өзара ұқсас жүзі менен сымбатты. Бір-біріне сыйып кеткен көрінбей, Жинағанда бір ойыншық сияқты. Матрешканы бөлшектеп, оның жоғарғы және төменгі бөлігіне балалардың назарын аударады, оларды салыстырады, соңынан қайтадан құрастырады. Балалар бір матрешканы екіншісінің ішіне салып, оның қайсысы үлкен екенін анықтайды. «Ол не?»
17 слайд
Мақсаты. Мынадай ұғымдарды пысықтау: ұзын-қысқа,
жуан-жіңішке, үлкен-кіші, оң-сол; кеңістік түсінікті
пысықтау, қимылды, түсіну сезімдерін дамыту.
Керекті материалдар. Табиғи материалдар: ұсақ тастар,
жаңғақтар, таяқшалар.
Ойынның мазмұны. Балал қолын артына ұстайды.
Тәрбиеші оның қолына үлкендігі түрліше, бірақ тегі бірдей
екі затты, мысалй, үлкен және кіші тасты ұстатады. Балал
қолына қарамастан, оң қолында үлкен тас, сол қолында-кіші
тас бар екенін айтуға тиіс. Балалар оның жауабының
дұрыстығын тексереді. Енді тәрбиеші екінші баланың
қолына жуандығы бірдей, ұзындығы әр түрлі екі таяқша
немесе жуандығы әр түрлі, ұзындығы бірдый екі қарандаш
ұстатады. Топ алдына шақырылған әрбір бала бір-біріне
ұсақ 2-3 жаттығу орындайды. Ешқандай қателік жібермеген
балалар жеңімпаздар болып есептеледі. «Қолымда не бар?»
17 слайд
Мақсаты. Мынадай ұғымдарды пысықтау: ұзын-қысқа, жуан-жіңішке, үлкен-кіші, оң-сол; кеңістік түсінікті пысықтау, қимылды, түсіну сезімдерін дамыту. Керекті материалдар. Табиғи материалдар: ұсақ тастар, жаңғақтар, таяқшалар. Ойынның мазмұны. Балал қолын артына ұстайды. Тәрбиеші оның қолына үлкендігі түрліше, бірақ тегі бірдей екі затты, мысалй, үлкен және кіші тасты ұстатады. Балал қолына қарамастан, оң қолында үлкен тас, сол қолында-кіші тас бар екенін айтуға тиіс. Балалар оның жауабының дұрыстығын тексереді. Енді тәрбиеші екінші баланың қолына жуандығы бірдей, ұзындығы әр түрлі екі таяқша немесе жуандығы әр түрлі, ұзындығы бірдый екі қарандаш ұстатады. Топ алдына шақырылған әрбір бала бір-біріне ұсақ 2-3 жаттығу орындайды. Ешқандай қателік жібермеген балалар жеңімпаздар болып есептеледі. «Қолымда не бар?»
18 слайд
Мақсаты: Балалардың туған қаланың көрікті орындары
туралы білімдерін бекіту.
Керекті құралдар. Қазақстан қалалары туралы
ашықхаттар жиынтығы.
Ойынның мазмұны. Тәрбиеші балаларға бір данадан
қаланың көрікті орындары бейнеленген ашық хаттарды
таратып береді және балалардан онда не бейнеленгенін,
нақты орынның атын атамай, әңгімелеп берулерін
сұрайды. Ал басқа балалар қай қала екенін табулары керек.
Тәрбиеші балаларға көмектеседі, сұрақтар қояды, жауабын
шешуге көмектеседі. «Менің қайда екенімді тап»
18 слайд
Мақсаты: Балалардың туған қаланың көрікті орындары туралы білімдерін бекіту. Керекті құралдар. Қазақстан қалалары туралы ашықхаттар жиынтығы. Ойынның мазмұны. Тәрбиеші балаларға бір данадан қаланың көрікті орындары бейнеленген ашық хаттарды таратып береді және балалардан онда не бейнеленгенін, нақты орынның атын атамай, әңгімелеп берулерін сұрайды. Ал басқа балалар қай қала екенін табулары керек. Тәрбиеші балаларға көмектеседі, сұрақтар қояды, жауабын шешуге көмектеседі. «Менің қайда екенімді тап»
19 слайд
Мақсаты : Жылдам ойлау қабілеттерін дамыту, балалардың күннің әр
түрлі мезгілінде не істейтін туралы біліктерін нығайту.
Ойынның мазмұны: Тәрбиеші күннің түрлі мезгілі туралы білімдерін
бекіте отырып, балалармен әңгіме жүргізеді. Балалар таңертең, күндіз,
кешкісін, түнде не істейтіндерін еске түсіреді. Сонан кейін тәрбиеші
ойын ойнауды ұсынады:
Балалар, қане былай істейік. Мен күннің бір мезгілін атаймын, ал
сендер сол кезде не істейтіндеріңді еске түсіресіңдер. Мәселен, мен
«таңертең» деп айтамын. Сендер қандай іс-қимылдарынды
атайсындар?
Балалар еске түсіреді:
Оянамыз, амандасамыз, жуынамыз, тіс тазалаймыз, таранамыз.
Дұрыс,- дейді тәрбиеші. – Бірақ ойын кезінде мен текше берген бала
ғана жауап береді және тек бір әрекетті ғана айтады. Әрекетті атаған
соң ол текшені өзге ойыншыға береді.
Тәрбиеші күннің түрлі уақытын айтады, ал балалар жауап береді. «Қателесіп қалма?»
19 слайд
Мақсаты : Жылдам ойлау қабілеттерін дамыту, балалардың күннің әр түрлі мезгілінде не істейтін туралы біліктерін нығайту. Ойынның мазмұны: Тәрбиеші күннің түрлі мезгілі туралы білімдерін бекіте отырып, балалармен әңгіме жүргізеді. Балалар таңертең, күндіз, кешкісін, түнде не істейтіндерін еске түсіреді. Сонан кейін тәрбиеші ойын ойнауды ұсынады: Балалар, қане былай істейік. Мен күннің бір мезгілін атаймын, ал сендер сол кезде не істейтіндеріңді еске түсіресіңдер. Мәселен, мен «таңертең» деп айтамын. Сендер қандай іс-қимылдарынды атайсындар? Балалар еске түсіреді: Оянамыз, амандасамыз, жуынамыз, тіс тазалаймыз, таранамыз. Дұрыс,- дейді тәрбиеші. – Бірақ ойын кезінде мен текше берген бала ғана жауап береді және тек бір әрекетті ғана айтады. Әрекетті атаған соң ол текшені өзге ойыншыға береді. Тәрбиеші күннің түрлі уақытын айтады, ал балалар жауап береді. «Қателесіп қалма?»
20 слайд
Мақсаты : Балалардың осы, өткен, келер уақыт туралы түсініктерін
нығайту. Сәйкес сөздер туралы білімдерін тексеру; бар, қазір, бүгін-осы
шақ; болды –өткен шақ; ертең, болады-келер шақ.
Ойынның ережелері. Жұмбақтарды мұқият тыңдау. Ойланып алып,
сонан кейін ғана іс-әрекеттің, қимылдың, оқиғаның қай уақытта болып
жатқанын, болғанын және болатынын айту. Барлық уақытты белгілермен
көрсетеді: осы шақ-көгілдір түспен, өткен шақ-сұр-түспен, келер шақ-
қызыл түспен. Белгі бойынша кім уақытты дұрыс көрсететінін көреміз.
Қане, бастайық!
Бүгін балалар мектепке бара жатыр.
Кеше біз саяжайдан келдік.
Ертең біздің балабақшаға қонақтар келеді.
Құстар ұя салып жатыр.
Тауда ұяда балапандар пайда болды.
Бүгін балалар текшелерден үлкен кеме жасап жатыр. «Осы, өткен, келер уақыт»
20 слайд
Мақсаты : Балалардың осы, өткен, келер уақыт туралы түсініктерін нығайту. Сәйкес сөздер туралы білімдерін тексеру; бар, қазір, бүгін-осы шақ; болды –өткен шақ; ертең, болады-келер шақ. Ойынның ережелері. Жұмбақтарды мұқият тыңдау. Ойланып алып, сонан кейін ғана іс-әрекеттің, қимылдың, оқиғаның қай уақытта болып жатқанын, болғанын және болатынын айту. Барлық уақытты белгілермен көрсетеді: осы шақ-көгілдір түспен, өткен шақ-сұр-түспен, келер шақ- қызыл түспен. Белгі бойынша кім уақытты дұрыс көрсететінін көреміз. Қане, бастайық! Бүгін балалар мектепке бара жатыр. Кеше біз саяжайдан келдік. Ертең біздің балабақшаға қонақтар келеді. Құстар ұя салып жатыр. Тауда ұяда балапандар пайда болды. Бүгін балалар текшелерден үлкен кеме жасап жатыр. «Осы, өткен, келер уақыт»
21 слайд
Мақсаты: Балаларды жіктеуге, салыстыруға, жалпылауға жаттықтыру. Құстар,
жәндіктер, балықтар, аңдар туралы білімдерін бекіту. Сан мен сын есімді зат
есіммен сәйкестендіруге жаттықтыру.
Ойынның ережелері. Тәрбиеші балалардың көз алдына кестені іліп, қарауды
ұсынады және қойылған сұраққа олар жауап беруі тиіс. Дұрыс жауапқа
ойыншы фишка алады.
Кестеге сұрақтар.
1 Бірінші қатарда бейнеленген суреттерді жалпы қалай атауға болады?
2. Кестеде барлығы неше құс? Оларды ата.
3. Не артық? Аңдар ма, жәндіктер ме? (аңдар артық).
4. Бірінші, екінші бағандағы барлық аңдарды салыстыру. Қандай ортақ белгіні
байқадыңдар? (әр бағанда құстар, аңдар, жәндіктер бейнеленген).
5. Балықтарды ата.
6. Құстарды ата. «Тез жауап бер»
21 слайд
Мақсаты: Балаларды жіктеуге, салыстыруға, жалпылауға жаттықтыру. Құстар, жәндіктер, балықтар, аңдар туралы білімдерін бекіту. Сан мен сын есімді зат есіммен сәйкестендіруге жаттықтыру. Ойынның ережелері. Тәрбиеші балалардың көз алдына кестені іліп, қарауды ұсынады және қойылған сұраққа олар жауап беруі тиіс. Дұрыс жауапқа ойыншы фишка алады. Кестеге сұрақтар. 1 Бірінші қатарда бейнеленген суреттерді жалпы қалай атауға болады? 2. Кестеде барлығы неше құс? Оларды ата. 3. Не артық? Аңдар ма, жәндіктер ме? (аңдар артық). 4. Бірінші, екінші бағандағы барлық аңдарды салыстыру. Қандай ортақ белгіні байқадыңдар? (әр бағанда құстар, аңдар, жәндіктер бейнеленген). 5. Балықтарды ата. 6. Құстарды ата. «Тез жауап бер»
22 слайд
Мақсаты : Балаларды логикалық ойлай білуге, әр сатыны
таңдауын негіздей отырып, эколргиялық пирамида
құрастыруға үйрету. Табиғаттағы барлық нысандардың өзара
байланысын көре білуге баулу.
Ойынның ережелері. «Экологиялық пирамида» құрудың
тәртібі. 6 текше қолданылады. Олардың төрт жағында суреттер
бейнеленген, бесіншісі мен алтыншысында- «экологиялық
пирамида деген жазу бар.
Ойынның барысы. Тәрбиеші балаларға текшенің тірі және өлі
табиғат бейнеленген беттерін көрсетеді.
Бірі...
22 слайд
Мақсаты : Балаларды логикалық ойлай білуге, әр сатыны таңдауын негіздей отырып, эколргиялық пирамида құрастыруға үйрету. Табиғаттағы барлық нысандардың өзара байланысын көре білуге баулу. Ойынның ережелері. «Экологиялық пирамида» құрудың тәртібі. 6 текше қолданылады. Олардың төрт жағында суреттер бейнеленген, бесіншісі мен алтыншысында- «экологиялық пирамида деген жазу бар. Ойынның барысы. Тәрбиеші балаларға текшенің тірі және өлі табиғат бейнеленген беттерін көрсетеді. Бірі...