Дипломдық жұмыс "Тұлғаның ұжымда әлеуметтенуін зерттеу" презентация
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Диплом жұмысының тақырыбы:Диплом жұмысының тақырыбы:
Тұлғаның ұжымда әлеуметтенуін зерттеуТұлғаның ұжымда әлеуметтенуін зерттеу
Орындаған:Орындаған:
Ербосынқызы А. Ербосынқызы А.
Ғылыми жетекшісі:Ғылыми жетекшісі:
ҚараеваҚараева
Т.Н. Т.Н.
1 слайд
Диплом жұмысының тақырыбы:Диплом жұмысының тақырыбы: Тұлғаның ұжымда әлеуметтенуін зерттеуТұлғаның ұжымда әлеуметтенуін зерттеу Орындаған:Орындаған: Ербосынқызы А. Ербосынқызы А. Ғылыми жетекшісі:Ғылыми жетекшісі: ҚараеваҚараева Т.Н. Т.Н.
2 слайд
Зерттеу мақсатыЗерттеу мақсаты
::
бүгінгі жеткіншектердің ұжымда бүгінгі жеткіншектердің ұжымда
әлеуметтену ерекшеліктерін анықтауәлеуметтену ерекшеліктерін анықтау
2 слайд
Зерттеу мақсатыЗерттеу мақсаты :: бүгінгі жеткіншектердің ұжымда бүгінгі жеткіншектердің ұжымда әлеуметтену ерекшеліктерін анықтауәлеуметтену ерекшеліктерін анықтау
3 слайд
Зерттеу міндеттері:Зерттеу міндеттері:
-
зерттеу тақырыбы бойынша әлеуметтік, зерттеу тақырыбы бойынша әлеуметтік,
психологиялық, педагогикалық әдебиеттерді оқу және психологиялық, педагогикалық әдебиеттерді оқу және
талдау;талдау;
- жеткіншектердің ұжымда әлеуметтену деңгейлерін - жеткіншектердің ұжымда әлеуметтену деңгейлерін
анықтау;анықтау;
- жеткіншектердің ұжымда әлеуметтенуіне тиімді ықпал - жеткіншектердің ұжымда әлеуметтенуіне тиімді ықпал
ететін әңгіме-сұхбат (полемика), дөңгелек үстел, түзету-ететін әңгіме-сұхбат (полемика), дөңгелек үстел, түзету-
дамыту сабақтарын құрастырып, тәжірибеден өткізу.дамыту сабақтарын құрастырып, тәжірибеден өткізу.
3 слайд
Зерттеу міндеттері:Зерттеу міндеттері: - зерттеу тақырыбы бойынша әлеуметтік, зерттеу тақырыбы бойынша әлеуметтік, психологиялық, педагогикалық әдебиеттерді оқу және психологиялық, педагогикалық әдебиеттерді оқу және талдау;талдау; - жеткіншектердің ұжымда әлеуметтену деңгейлерін - жеткіншектердің ұжымда әлеуметтену деңгейлерін анықтау;анықтау; - жеткіншектердің ұжымда әлеуметтенуіне тиімді ықпал - жеткіншектердің ұжымда әлеуметтенуіне тиімді ықпал ететін әңгіме-сұхбат (полемика), дөңгелек үстел, түзету-ететін әңгіме-сұхбат (полемика), дөңгелек үстел, түзету- дамыту сабақтарын құрастырып, тәжірибеден өткізу.дамыту сабақтарын құрастырып, тәжірибеден өткізу.
4 слайд
Зерттеу болжамы:Зерттеу болжамы:
егер жеткіншектердің ынтымақты егер жеткіншектердің ынтымақты
(ұйымдасқан) ұжымын қалыптастыруға (ұйымдасқан) ұжымын қалыптастыруға
арналған әңгіме-сұхбат (полемика), дөңгелек арналған әңгіме-сұхбат (полемика), дөңгелек
үстелдер ұйымдастырылып, түзету-дамыту үстелдер ұйымдастырылып, түзету-дамыту
сабақтары жүргізілсе, онда олардың сабақтары жүргізілсе, онда олардың
әлеуметтенуі оңтайлы жүзеге асады.әлеуметтенуі оңтайлы жүзеге асады.
4 слайд
Зерттеу болжамы:Зерттеу болжамы: егер жеткіншектердің ынтымақты егер жеткіншектердің ынтымақты (ұйымдасқан) ұжымын қалыптастыруға (ұйымдасқан) ұжымын қалыптастыруға арналған әңгіме-сұхбат (полемика), дөңгелек арналған әңгіме-сұхбат (полемика), дөңгелек үстелдер ұйымдастырылып, түзету-дамыту үстелдер ұйымдастырылып, түзету-дамыту сабақтары жүргізілсе, онда олардың сабақтары жүргізілсе, онда олардың әлеуметтенуі оңтайлы жүзеге асады.әлеуметтенуі оңтайлы жүзеге асады.
5 слайд
Зерттеудің әдістері мен әдістемелері:
•
әлеуметтік, психологиялық, педагогикалық
әдебиеттерді теориялық тұрғыда талдау;
•
Т.Лиридің «Тұлғааралық қатынастарды
диагностикалау» әдістемесі;
•
Дж.Мореноның «Социометрия» әдістемесі;
•
М.И.Рожковтың «Жеткіншектердің
әлеуметтену деңгейін зерттеу» әдістемесі;
•
алынған нәтижелерді математикалық-
статистикалық өңдеу.
5 слайд
Зерттеудің әдістері мен әдістемелері: • әлеуметтік, психологиялық, педагогикалық әдебиеттерді теориялық тұрғыда талдау; • Т.Лиридің «Тұлғааралық қатынастарды диагностикалау» әдістемесі; • Дж.Мореноның «Социометрия» әдістемесі; • М.И.Рожковтың «Жеткіншектердің әлеуметтену деңгейін зерттеу» әдістемесі; • алынған нәтижелерді математикалық- статистикалық өңдеу.
6 слайд
Т.Лиридің «Тұлғааралық қатынастарды
диагностикалау»
Кесте 3 – Жеткіншектердің тұлғааралық қарым - қатынас
типтерінің көрсеткіштері
Тұлғааралық қарым -
қатынас типтері 7 «а» сыныбында
(25 жеткіншек) 7 «ә» сыныбында
(25 жеткіншек)
саны % саны %
Авторитарлық 3 12,0 2 8,0
Өзімшіл 4 16,0 5 20,0
Агрессиялық 5 20,0 6 24,0
Күмәншіл 2 8 ,0 2 8 ,0
Бағынушы 1 4,0 2 8 ,0
Тәуелді 2 8 ,0 2 8 ,0
Достықты ұнатушы 5 20,0 4 16,0
Альтруистік 3 12,0 2 8 ,0
6 слайд
Т.Лиридің «Тұлғааралық қатынастарды диагностикалау» Кесте 3 – Жеткіншектердің тұлғааралық қарым - қатынас типтерінің көрсеткіштері Тұлғааралық қарым - қатынас типтері 7 «а» сыныбында (25 жеткіншек) 7 «ә» сыныбында (25 жеткіншек) саны % саны % Авторитарлық 3 12,0 2 8,0 Өзімшіл 4 16,0 5 20,0 Агрессиялық 5 20,0 6 24,0 Күмәншіл 2 8 ,0 2 8 ,0 Бағынушы 1 4,0 2 8 ,0 Тәуелді 2 8 ,0 2 8 ,0 Достықты ұнатушы 5 20,0 4 16,0 Альтруистік 3 12,0 2 8 ,0
7 слайд
Сурет 1 - Жеткіншектердің тұлғааралық
қарым - қатынас типтерінің көрсеткіштері
7 слайд
Сурет 1 - Жеткіншектердің тұлғааралық қарым - қатынас типтерінің көрсеткіштері
8 слайд
Кесте 4 – Жеткіншектердің әлеуметтік
статустарының көрсеткіштері
Әлеуметтік
статусы 7 « а » сыныбында
( 25 жетк іншек) 7 «ә» сыныбында
( 25 жетк іншек)
саны % саны %
ұйытқылар 4 16 ,0 3 12 ,0
беделділер 8 32 ,0 6 24 ,0
қабылданғандар 9 36 ,0 11 44 ,0
елеусіз қалғандар
( оқшаулану
коэффициенті ) 4 16 ,0 5 20 ,0
Өзара таңдау алғандар
( қанағаттану
коэффициенті ) 1 1 44,0 9 36,0
8 слайд
Кесте 4 – Жеткіншектердің әлеуметтік статустарының көрсеткіштері Әлеуметтік статусы 7 « а » сыныбында ( 25 жетк іншек) 7 «ә» сыныбында ( 25 жетк іншек) саны % саны % ұйытқылар 4 16 ,0 3 12 ,0 беделділер 8 32 ,0 6 24 ,0 қабылданғандар 9 36 ,0 11 44 ,0 елеусіз қалғандар ( оқшаулану коэффициенті ) 4 16 ,0 5 20 ,0 Өзара таңдау алғандар ( қанағаттану коэффициенті ) 1 1 44,0 9 36,0
9 слайд
Сурет 2 - Жеткіншектердің әлеуметтік
статустарының көрсеткіштері
9 слайд
Сурет 2 - Жеткіншектердің әлеуметтік статустарының көрсеткіштері
10 слайд
5- кесте. М.И.Рожковтың «Жеткіншектердің әлеуметтену
деңгейін зерттеу» әдістемесі
Компонент Деңгейлер 7 «а» сыныбы
( 25 жетк іншек) 7 «ә» сыныбы
( 25 жетк іншек)
саны ( % ) саны ( % )
Әлеуметтік бейімділік Жоғары 4 (16,0 %) 3 (12,0 %)
Орташа 1 4 (56,0 %) 1 4 (56,0 %)
Төмен 7 (28,0 %) 8 (32,0 %)
Белсенділік Жоғары 6 (24,0 %) 7 (28,0 %)
Орташа 1 4 (56,0 %) 1 2 (48,0 %)
Төмен 5 (20,0 %) 6 (24,0 %)
Дербестік Жоғары 8 (32,0 %) 6 (24,0 %)
Орташа 1 2 (48,0 %) 1 4 (56,0 %)
Төмен 5 (20,0 %) 5 (20,0 %)
Адамгершілік тәрбиелілік Жоғары 6 (24,0 %) 5 (20,0 % )
Орташа 15 (60,0 %) 1 5 (60,0 %)
Төмен 4 (16,0 %) 5 (20,0 %)
Әлеуметтенуінің жалпы
деңгейі Жоғары 6 (24,0 %) 5 (20,0 %)
Орташа 1 4 (56,0 %) 1 2 (48,0 %)
Төмен 5 (20,0 %) 8 (32,0 %)
10 слайд
5- кесте. М.И.Рожковтың «Жеткіншектердің әлеуметтену деңгейін зерттеу» әдістемесі Компонент Деңгейлер 7 «а» сыныбы ( 25 жетк іншек) 7 «ә» сыныбы ( 25 жетк іншек) саны ( % ) саны ( % ) Әлеуметтік бейімділік Жоғары 4 (16,0 %) 3 (12,0 %) Орташа 1 4 (56,0 %) 1 4 (56,0 %) Төмен 7 (28,0 %) 8 (32,0 %) Белсенділік Жоғары 6 (24,0 %) 7 (28,0 %) Орташа 1 4 (56,0 %) 1 2 (48,0 %) Төмен 5 (20,0 %) 6 (24,0 %) Дербестік Жоғары 8 (32,0 %) 6 (24,0 %) Орташа 1 2 (48,0 %) 1 4 (56,0 %) Төмен 5 (20,0 %) 5 (20,0 %) Адамгершілік тәрбиелілік Жоғары 6 (24,0 %) 5 (20,0 % ) Орташа 15 (60,0 %) 1 5 (60,0 %) Төмен 4 (16,0 %) 5 (20,0 %) Әлеуметтенуінің жалпы деңгейі Жоғары 6 (24,0 %) 5 (20,0 %) Орташа 1 4 (56,0 %) 1 2 (48,0 %) Төмен 5 (20,0 %) 8 (32,0 %)
11 слайд
Кесте 6 – Жеткіншектердің тұлғааралық қарым-
қатынас типтерінің салыстырмалы көрсеткіштері
Тұлғааралық
қарым -
қатынас
типтері Б ақылау тобы ( 7 «а» сыныбы) (25
жеткіншек) Эксперимент тобы ( 7 «ә» сыныбы)
(25 жеткіншек)
Бастапқы
көрсеткіш Соңғы
көрсеткіш Бастапқы
көрсеткіш Соңғы
көрсеткіш
саны % саны % саны % саны %
Авторитарлық 3 12,0 4 16,0 2 8,0 2 8,0
Өзімшіл 4 16,0 4 16,0 5 20,0 2 8 ,0
Агрессиялық 5 20,0 4 16,0 6 24,0 3 24,0
Күмәншіл 2 8 ,0 2 8,0 2 8 ,0 1 8 ,0
Бағынушы 1 4,0 2 8 ,0 2 8 ,0 1 16,0
Тәуелді 2 8 ,0 1 4,0 2 8 ,0 1 12,0
Достықты
ұнатушы 5 20,0 5 20,0 4 16,0 10 12,0
Альтруистік 3 12,0 3 12,0 2 8 ,0 5 20,0
11 слайд
Кесте 6 – Жеткіншектердің тұлғааралық қарым- қатынас типтерінің салыстырмалы көрсеткіштері Тұлғааралық қарым - қатынас типтері Б ақылау тобы ( 7 «а» сыныбы) (25 жеткіншек) Эксперимент тобы ( 7 «ә» сыныбы) (25 жеткіншек) Бастапқы көрсеткіш Соңғы көрсеткіш Бастапқы көрсеткіш Соңғы көрсеткіш саны % саны % саны % саны % Авторитарлық 3 12,0 4 16,0 2 8,0 2 8,0 Өзімшіл 4 16,0 4 16,0 5 20,0 2 8 ,0 Агрессиялық 5 20,0 4 16,0 6 24,0 3 24,0 Күмәншіл 2 8 ,0 2 8,0 2 8 ,0 1 8 ,0 Бағынушы 1 4,0 2 8 ,0 2 8 ,0 1 16,0 Тәуелді 2 8 ,0 1 4,0 2 8 ,0 1 12,0 Достықты ұнатушы 5 20,0 5 20,0 4 16,0 10 12,0 Альтруистік 3 12,0 3 12,0 2 8 ,0 5 20,0
12 слайд
Сурет 3 - Жеткіншектердің тұлғааралық қарым-
қатынас типтерінің салыстырмалы көрсеткіштері
12 слайд
Сурет 3 - Жеткіншектердің тұлғааралық қарым- қатынас типтерінің салыстырмалы көрсеткіштері
13 слайд
Кесте 7 – Жеткіншектердің әлеуметтік
статустарының салыстырмалы көрсеткіштері
Әлеуметтік
статусы 7 « а » сыныбында
( 25 жетк іншек) 7 «ә» сыныбында
( 25 жетк іншек)
Алғашқы көрсеткіш Со ңғы көрсеткіш Алғашқы көрсеткіш Со ңғы көрсеткіш
саны % саны % саны % саны %
ұйытқылар 4 16 ,0 3 12 ,0 3 12 ,0 4 16 ,0
беделділер 8 32 ,0 9 36 ,0 6 24 ,0 12 48,0
қабылданғандар 9 36 ,0 10 40,0 11 44 ,0 8 32 ,0
елеусіз қалғандар
( оқшаулану
коэффициенті ) 4 16 ,0 3 12 ,0 5 20 ,0 1 4,0
Өзара таңдау
алғандар
( қанағаттану
коэффициенті ) 11 4 4 ,0 1 2 48,0
9 36,0 14 56,0
13 слайд
Кесте 7 – Жеткіншектердің әлеуметтік статустарының салыстырмалы көрсеткіштері Әлеуметтік статусы 7 « а » сыныбында ( 25 жетк іншек) 7 «ә» сыныбында ( 25 жетк іншек) Алғашқы көрсеткіш Со ңғы көрсеткіш Алғашқы көрсеткіш Со ңғы көрсеткіш саны % саны % саны % саны % ұйытқылар 4 16 ,0 3 12 ,0 3 12 ,0 4 16 ,0 беделділер 8 32 ,0 9 36 ,0 6 24 ,0 12 48,0 қабылданғандар 9 36 ,0 10 40,0 11 44 ,0 8 32 ,0 елеусіз қалғандар ( оқшаулану коэффициенті ) 4 16 ,0 3 12 ,0 5 20 ,0 1 4,0 Өзара таңдау алғандар ( қанағаттану коэффициенті ) 11 4 4 ,0 1 2 48,0 9 36,0 14 56,0
14 слайд
Сурет 4 - Жеткіншектердің әлеуметтік
статустарының салыстырмалы көрсеткіштері
14 слайд
Сурет 4 - Жеткіншектердің әлеуметтік статустарының салыстырмалы көрсеткіштері
15 слайд
М.И.Рожковтың «Жеткіншектердің әлеуметтену деңгейін зерттеу»
Кесте 8 . Жеткіншектердің әлеуметтену деңгейлерінің көрсеткіштері
Компонент Деңгей - лер 7 «а» сыныбы –
(бақылау тобы) 7 «ә» сыныбы
(эксперименттік топ)
Алғашқы
нәтиже бойынша
саны ( % ) Соңғы нәтиже
бойынша
саны ( % ) Алғашқы нәтиже
бойынша саны
( % ) Соңғы нәтиже
бойынша
саны ( % )
Әлеуметтік бейімділік Жоғары 4 (16,0 %) 5 (20,0 %) 3 (12,0 %) 7 (28,0 %)
Орташа 1 4 (56,0 %) 1 5 (60,0 %) 1 4 (56,0 %) 1 5 (60,0 %)
Төмен 7 (28,0 %) 5 (20,0 %) 8 (32,0 %) 3 (12,0 %)
Белсенділік Жоғары 6 (24,0 %) 7 (28,0 %) 7 (28,0 %) 9 (36,0 %)
Орташа 1 4 (56,0 %) 1 3 (52,0 %) 1 2 (48,0 %) 1 3 (52,0 %)
Төмен 5 (20,0 %) 5 (20,0 %) 6 (24,0 %) 3 (12,0 %)
Дербестік Жоғары 8 (32,0 %) 8 (32,0 %) 6 (24,0 %) 1 2 (48,0 %)
Орташа 1 2 (48,0 %) 1 3 (52,0 %) 1 4 (56,0 %) 11 (44,0 %)
Төмен 5 (20,0 %) 4 (16,0 %) 5 (20,0 %) 2 ( 8 ,0 % )
Адамгершілік
тәрбиелілік Жоғары 6 (24,0 %) 7 (28,0 %) 5 (20,0 % ) 10 (40,0 %)
Орташа 15 (60,0 %) 15 (60,0 %) 1 5 (60,0 %) 1 2 (48,0 %)
Төмен 4 (16,0 %) 3 (12,0 %) 5 (20,0 %) 3 (12,0 %)
жалпы әлеуметтенуі Жоғары 6 (24,0 %) 7 (28,0 %) 5 (20,0 %) 10 (40,0 %)
Орташа 1 4 (56,0 %) 14 (56,0 %) 1 2 (48,0 %) 1 2 (48,0 %)
Төмен 5 (20,0 %) 4 (16,0 %) 8 (32,0 %) 3 (12,0 %)
15 слайд
М.И.Рожковтың «Жеткіншектердің әлеуметтену деңгейін зерттеу» Кесте 8 . Жеткіншектердің әлеуметтену деңгейлерінің көрсеткіштері Компонент Деңгей - лер 7 «а» сыныбы – (бақылау тобы) 7 «ә» сыныбы (эксперименттік топ) Алғашқы нәтиже бойынша саны ( % ) Соңғы нәтиже бойынша саны ( % ) Алғашқы нәтиже бойынша саны ( % ) Соңғы нәтиже бойынша саны ( % ) Әлеуметтік бейімділік Жоғары 4 (16,0 %) 5 (20,0 %) 3 (12,0 %) 7 (28,0 %) Орташа 1 4 (56,0 %) 1 5 (60,0 %) 1 4 (56,0 %) 1 5 (60,0 %) Төмен 7 (28,0 %) 5 (20,0 %) 8 (32,0 %) 3 (12,0 %) Белсенділік Жоғары 6 (24,0 %) 7 (28,0 %) 7 (28,0 %) 9 (36,0 %) Орташа 1 4 (56,0 %) 1 3 (52,0 %) 1 2 (48,0 %) 1 3 (52,0 %) Төмен 5 (20,0 %) 5 (20,0 %) 6 (24,0 %) 3 (12,0 %) Дербестік Жоғары 8 (32,0 %) 8 (32,0 %) 6 (24,0 %) 1 2 (48,0 %) Орташа 1 2 (48,0 %) 1 3 (52,0 %) 1 4 (56,0 %) 11 (44,0 %) Төмен 5 (20,0 %) 4 (16,0 %) 5 (20,0 %) 2 ( 8 ,0 % ) Адамгершілік тәрбиелілік Жоғары 6 (24,0 %) 7 (28,0 %) 5 (20,0 % ) 10 (40,0 %) Орташа 15 (60,0 %) 15 (60,0 %) 1 5 (60,0 %) 1 2 (48,0 %) Төмен 4 (16,0 %) 3 (12,0 %) 5 (20,0 %) 3 (12,0 %) жалпы әлеуметтенуі Жоғары 6 (24,0 %) 7 (28,0 %) 5 (20,0 %) 10 (40,0 %) Орташа 1 4 (56,0 %) 14 (56,0 %) 1 2 (48,0 %) 1 2 (48,0 %) Төмен 5 (20,0 %) 4 (16,0 %) 8 (32,0 %) 3 (12,0 %)
16 слайд
Қорытынды
Сонымен, жұмыстың теориялық бөлімінде социолог,
педагог, психолог ғалымдардың әлеуметтендіру ұғымы және онда
тұлғаның дамуы туралы еңбектерін қарастырып, талдау жасадық.
Сондай-ақ жеке тұлғаны әлеуметтендіру факторы ретіндегі
ұжымның мәні мен маңызын, сипаттары мен белгілерін анықтадық.
Эксперимент бөлімінде осы мәселелерге көңіл бөліп,
жеткіншектердің құрдастар тобында қарым-қатынас арқылы
әлеуметтену сапалары (әлеуметтік бейімділікті, белсенділікті,
дербестікті, адамгершілік тәрбиелелік) мен деңгейлерін зерттедік.
Сонымен, қорыта айтқанда, жеткіншектерде әлеуметтену
туралы пікір қалыптастыру, өздерінің қоғамдағы орны туралы
көзқарасын нығайту, болашақтарына бағыт-бағдар беру оңай
жұмыс емес. Ал оны іске асыру үшін мұғалімдердің,
тәрбиешілердің, психологтар мен әлеуметтік педагогтардың
жеткіншектердің тұлғааралық қарым-қатынастағы бұзылыстарын
дер кезінде көруі, анықтауы және оны дер кезінде түзетуі ерекше
маңызды.
16 слайд
Қорытынды Сонымен, жұмыстың теориялық бөлімінде социолог, педагог, психолог ғалымдардың әлеуметтендіру ұғымы және онда тұлғаның дамуы туралы еңбектерін қарастырып, талдау жасадық. Сондай-ақ жеке тұлғаны әлеуметтендіру факторы ретіндегі ұжымның мәні мен маңызын, сипаттары мен белгілерін анықтадық. Эксперимент бөлімінде осы мәселелерге көңіл бөліп, жеткіншектердің құрдастар тобында қарым-қатынас арқылы әлеуметтену сапалары (әлеуметтік бейімділікті, белсенділікті, дербестікті, адамгершілік тәрбиелелік) мен деңгейлерін зерттедік. Сонымен, қорыта айтқанда, жеткіншектерде әлеуметтену туралы пікір қалыптастыру, өздерінің қоғамдағы орны туралы көзқарасын нығайту, болашақтарына бағыт-бағдар беру оңай жұмыс емес. Ал оны іске асыру үшін мұғалімдердің, тәрбиешілердің, психологтар мен әлеуметтік педагогтардың жеткіншектердің тұлғааралық қарым-қатынастағы бұзылыстарын дер кезінде көруі, анықтауы және оны дер кезінде түзетуі ерекше маңызды.
17 слайд
17 слайд